Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon vieminen alusvaateostoksille

Vierailija
22.11.2025 |

Hei kaikki,

Olen vähän yli 30-vuotias mies ja haluaisin tehdä vaimolleni jotain erityistä. Hän on aina hankkinut alusvaatteensa itse, mutta nyt haluaisin viedä hänet yhdessä asuostoksille ja maksaa kaiken. Toivoisin että hän kokisi sen hemmotteluna ja kivana yhteisenä kokemuksena.

Tiedän, että alusvaatteet voivat olla monelle henkilökohtainen ja herkkäkin aihe, joten haluaisin tehdä päivästä mahdollisimman miellyttävän vaimolleni. Siksi ajattelin kysyä teiltä naisilta:

Mikä saisi teidät tuntemaan olonne arvostetuksi ja kauniiksi tällaisessa tilanteessa? Entä mikä tuntuisi vaivaannuttavalta tai muuten negatiiviselta?

Kaikki vinkit, kokemukset ja ajatukset ovat tosi tervetulleita. 

Kommentit (333)

Vierailija
281/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sä ootkin saanut kasvatuksesi 50- luvulla. Katsos enää nykyään naisen alistaminen ei ole ok. Ei edes oman vaimon"

Mitä alistamista on siinä, että vie vaimonsa shoppailemaan ja vieläpä maksaa lystin? Kerro toki ihan omin sanoin.

Nyt on kysymys alusvaatteista. Mies vie vaimonsa shoppailemaan alusvaatteita. Se kertoo, että mies on tyytymätön vaimonsa nykyiseen alusvaatevalikoimaan. Mies haluaa päättää, niistäkin.

Aika rohkea oletus, että jos pari menee yhdessä ostamaan alusvaatteita, mies olisi automaattisesti tyytymätön tai haluaisi kontrolloida. Todellisuudessa syitä voi olla kymmeniä, eikä niistä yksikään liity pakosti kontrolliin. Alusvaatteet voivat olla rikki, kulahtaneet, vähissä tai vääränkokoisia. Tai nainen on itse kertonut haluavansa uudet. Tai pari haluaa vain viettää aikaa yhdessä tai piristää suhdetta. Näistä mikään ei tarkoita sitä, että mies haluaisi päättää vaimon alusvaatteista. Sinulla on selkeästi kokemusta siitä, että mies on päättänyt tai halunut päättää puolestasi, mutta älä yleistä muiden suhteita samanlaisiksi.

Vierailija
282/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, mulla menee usko meihin naisiin! Onko nämä kommentit täällä provoja vai trolleja? Ihan pakko olla, ei näitä muuten ymmärrä. Nykyinen naisviha aiheuttaa minulle raivoa, mutta nyt täytyy sanoa, että tässä menee kyllä nyt naiset (?) liian pitkälle teidän johtopäätösten tekeminen ap:n ja ehkä joidenkin muidenkin miesten kohdalla.

Miten te teette ongelman siitä, että aviomies haluaa ilahduttaa ja viedä vaimonsa alusvaateostoksille? Siis vaimonsa, jonka kanssa on naimisissa ja joilla on yhteinen elämä ja todennäköisesti yhteinen seksielämäkin. 

Onko se naisten huonoa itsetuntoa, alemmuuskompleksia, kokemusta siitä ettei ole fyysisesti niin viehättävä, että ansaitsisi kauniita ja jopa miehenkin silmää miellyttäviä alusvaatteita? Ja homma käännetään siten, että itsenäinen vahva nainen ei ainakaan halua miehen silmää miellyttää tai ottaa häneltä mitään seksistisiä lahjoja vastaan, koska oma keho ja o

Jos pitäisi miettiä jotain romanttista yhteistekemistä, niin ei nyt ihan ekana tulisi mieleen lähteä yhdessä kalsariostoksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki lahjakortti ja anna vaimon mennä yksinään. Se on vain noloa ja vaivaannuttavaa jos menet mukaan. 

No ei se käy, koska ap ei saa siitä haluamaansa tyydytystä. Johan tässä on käynyt sen vastauksista ilmi ketä tässä todellisuudessa halutaan ilahduttaa.

Onko ihan mahdoton ajatus että voisi tehdä jotain, josta on molemmille iloa?

Tämä ei myöskään ole mikään synttäri- tai joululahja, sellaiset hankin totta kai myös ja ne ovat usein sitten niitä lahjakortteja tai vastaavia.

Ap

Mitä iloa sä saat siitä sovituskopin ulkopuolella istuskelusta? 

Niin mutta aika varmasti se on jonkun miehen kirjoittama joten se on ainakin osittain myös AP:n syy

Vierailija
284/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sä ootkin saanut kasvatuksesi 50- luvulla. Katsos enää nykyään naisen alistaminen ei ole ok. Ei edes oman vaimon"

Mitä alistamista on siinä, että vie vaimonsa shoppailemaan ja vieläpä maksaa lystin? Kerro toki ihan omin sanoin.

Nyt on kysymys alusvaatteista. Mies vie vaimonsa shoppailemaan alusvaatteita. Se kertoo, että mies on tyytymätön vaimonsa nykyiseen alusvaatevalikoimaan. Mies haluaa päättää, niistäkin.

Aika rohkea oletus, että jos pari menee yhdessä ostamaan alusvaatteita, mies olisi automaattisesti tyytymätön tai haluaisi kontrolloida. Todellisuudessa syitä voi olla kymmeniä, eikä niistä yksikään liity pakosti kontrolliin. Alusvaatteet voivat olla rikki, kulahtaneet, vähissä tai vääränkokoisia. Tai nainen on itse kertonut haluavansa uudet. Tai pari haluaa vain viettää aikaa yhd

Niin, voi tosiaan olla ihan tarve uusille alusvaatteille 

Kysyn minäkin, että miksi tosiaan ei voi antaa lahjakorttia, jos haluaa tällaisen lahjan antaa? Yhdessä voi hengailla varmaan muuallakin kuin alusvaateliikkeessä, jos yhteistä aikaa haluaa. 

Vierailija
285/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien lahjan antaminen on ollut toisen alentamista?

Siitä lähtien, kun siihen liittyy ehtoja. Miehen pitää saada olla mukana, miehen maun mukaan pitää ostaa, miehellä ylipäätään pitää olla tässä joku rooli. 

Tuntuu, että osa vastaajista ei ole parisuhteessa lainkaan. Uusin juuri rintaliivivarastoni. Koska olen isorintainen, ja tykkään kauniista vaatteista ja laadusta, se oli kallista. Nautin siitä, että sain tehdä sen, koska itse halusin. Minun ei tarvitse odottaa armopaloja mieheltäni, vaan saan milloin tahansa käyttää vaikka tuhat euroa alusasuihin. Koska olen täysivaltainen aikuinen, ja minulla on oikeus omiin tuloihini. 

On jotenkin inhottavaa ajatella, että joku mies kokisi, että on hänen vallassaan hemmotella tai olla hemmottelematta puolisoaan alusasuilla. Että jos nainen ei osallistuisi jonkinlaiseen roolileikkiin, hän ei saisi mieleisiään asuja. 

Roolileikit puolison kanssa ovat kivoja, niin kauan kuin kumpikaan ei käytä todellista valtaa, sen enempää taloudellista kuin muutakaan, toiseen. Kun leikki on oikeasti vain leikkiä. 

Vierailija
286/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies mukana kun valitsen tokmannilla mummokslsareita menkkoja varten.. ei kiitos.

Vierailija
287/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni usko sekä miehiin että naisiin. Tai se on mennyt jo aikoja sitten mutta tää ketju muistutti miten synkkä tilanne on

Vierailija
288/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies mukana kun valitsen tokmannilla mummokslsareita menkkoja varten.. ei kiitos.

Niin. Onko muuten fine, jos vaimo suuntaa iloisesti lähimmälle Tokmannille ostamaan  pari pakettia Sloggeja?

Alusvaateostos tuokin, eihän se tarkoita, että erikoisliikkeeseen mentäisiin hepeneitä katselemaan.

Vierailija
289/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista päätellen aloittaja vaikuttaa töykeältä, määräilevältä sekä naisia väheksyvältä. Ei ollenkaan herrasmieheltä.

En usko että kovinkaan hienostuneista alusasuista on kyse. Voi löytyä ihan Tokmanniltakin sopivaa asua..

Vierailija
290/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi mieheni osallistuvan alusvaatevalintoihini mitenkään. Tiedän, että hän haluaisi pitsihepeneitä, joista itse en pidä. Olen rintava ja tarvitsen tukevat liivit. Kaikki pitsit kutittavat osuessaan ihoon, pienet pöksyt kiertyvät ja hiertävät. Olisi turhuutta laittaa rahaa epäsopiviin alusvaatteisiin, jotka jäisivät käyttämättä. Asia ratkaistiin tilaamalla Sheiniltä punaiset hepeneet, jotka ovat makuukammarikäytössä. 

Vierailija
291/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni usko sekä miehiin että naisiin. Tai se on mennyt jo aikoja sitten mutta tää ketju muistutti miten synkkä tilanne on

Naisiin meni feminismi ja miehiin feministinaiset. Kuten tästäkin ketjusta käy hienosti selväksi feminismi ei ole sen kummoisempaa paskaa kuin sovinismi.

Ratkaisu tähän on etsiä naispuolinen kumppani terveemmästä kulttuurista ja jättää suominaiset nauttimaan feministin tarjoamasta vahvasta ja itsenäisestä elämästä. Ei luulisi olevan ongelma kummallekkaan.

Vierailija
292/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika rohkea oletus, että jos pari menee yhdessä ostamaan alusvaatteita, mies olisi automaattisesti tyytymätön tai haluaisi kontrolloida. Todellisuudessa syitä voi olla kymmeniä, eikä niistä yksikään liity pakosti kontrolliin. Alusvaatteet voivat olla rikki, kulahtaneet, vähissä tai vääränkokoisia. Tai nainen on itse kertonut haluav

Niin, voi tosiaan olla ihan tarve uusille alusvaatteille 

Kysyn minäkin, että miksi tosiaan ei voi antaa lahjakorttia, jos haluaa tällaisen lahjan antaa? Yhdessä voi hengailla varmaan muuallakin kuin alusvaateliikkeessä, jos yhteistä aikaa haluaa. 

Ja mies on jo sanonut, ettei aio jäädä liikkeeseen. Oppi sen kommenteista.

Vierailija
293/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisiin meni feminismi ja miehiin feministinaiset. Kuten tästäkin ketjusta käy hienosti selväksi feminismi ei ole sen kummoisempaa paskaa kuin sovinismi.

Ratkaisu tähän on etsiä naispuolinen kumppani terveemmästä kulttuurista ja jättää suominaiset nauttimaan feministin tarjoamasta vahvasta ja itsenäisestä elämästä. Ei luulisi olevan ongelma kummallekkaan.

Aloittajahan kertoi vaimonsa olevan eri kulttuurista. 

Vierailija
294/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä lähtien, kun siihen liittyy ehtoja. Miehen pitää saada olla mukana, miehen maun mukaan pitää ostaa, miehellä ylipäätään pitää olla tässä joku rooli. 

Tuntuu, että osa vastaajista ei ole parisuhteessa lainkaan. Uusin juuri rintaliivivarastoni. Koska olen isorintainen, ja tykkään kauniista vaatteista ja laadusta, se oli kallista. Nautin siitä, että sain tehdä sen, koska itse halusin. Minun ei tarvitse odottaa armopaloja mieheltäni, vaan saan milloin tahansa käyttää vaikka tuhat euroa alusasuihin. Koska olen täysivaltainen aikuinen, ja minulla on oikeus omiin tuloihini. 

On jotenkin inhottavaa ajatella, että joku mies kokisi, että on hänen vallassaan hemmotella tai olla hemmottelematta puolisoaan alusasuilla. Että jos nainen ei osallistuisi jonkinlaiseen roolileikkiin, hän ei saisi mieleisiään asuja. 

Sä itse keksit nuo ehdot.  Ihme maailmassa elät, kun koet lahjat armopaloiksi.

Vierailija
295/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista päätellen aloittaja vaikuttaa töykeältä, määräilevältä sekä naisia väheksyvältä. Ei ollenkaan herrasmieheltä.

En usko että kovinkaan hienostuneista alusasuista on kyse. Voi löytyä ihan Tokmanniltakin sopivaa asua..

Ei vaikuta. Ihme hyökkäystä sulta ja muilta. Ap:han on jo oppinut vastauksista ettei aio jäädä liikkeeseen.

Vierailija
296/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan kertoi vaimonsa olevan eri kulttuurista. 

Ei tainnut kertoa tai jos kertoi ei kannata palstalta kysyä apua, sillä suomalaiset naiset ovat näissä asioissa uniikkeja vähemmän positiivisella tavalla.

Vierailija
297/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis lahjan antaminen muuttuu alistamiseksi vasta silloin, jos siihen liittyy ehtoja tai kontrollia, ei muuten. Kuulostaa melkein siltä, että vaikka mies haluaisi viedä puolisoni alusasuliikkeeseen, antaa hänelle täydellisen vapauden valita ja poistuu itse sovituksesta, se olisi silti epäilyttävää vallankäyttöä, jos joku kuvittelee jotain roolileikistä.

Todellisuudessa tilanne on juuri niin harmiton kuin se kuulostaa: puoliso saa valita, mies ei päätä mitään, eikä kukaan pakota mitään. Se on lahjan antamista, ei vallanpitoa. Jos tämäkin pitää nähdä uhkana, voi alkaa miettiä, että ehkä jossain vaiheessa on parempi antaa lahjat itselleen, niin ei ainakaan kukaan koskaan tulkitse hyvää tarkoitusta väärin.

Vierailija
298/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta. Ihme hyökkäystä sulta ja muilta. Ap:han on jo oppinut vastauksista ettei aio jäädä liikkeeseen.

Aloittaja itse vastailee todella hyökkäävästi! 

Vierailija
299/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja itse vastailee todella hyökkäävästi! 

Eikä vastaa.

Vierailija
300/333 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -67. 

Sä olet mielipuolinen jos väität, että se on naisen alistamista kun oma aviomies vie vaimonsa alusvaateostoksille. Meillä on se ero, että olen onnellisesti naimisissa ja mieheni arvostaa ja rakastaa minua, kuten minä häntä. Mitä sulla on? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä