Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi-naisten maskuliininen pukeutuminen

Vierailija
22.11.2025 |

Farkut tai mustat leveälahkeiset housut, neule tai paitapusero ja maiharit. Ei koruja tai vain vähän. Väreinä mustaa, harmaata ja ruskeaa. Kun taas muualta peräisin olevat naiset käyttävät mekkoja, koruja, korollisia kenkiä ja ovat muutenkin olemukseltaan tyttömäisen naisellisia. Maskuliinista naista kohtaan on vaikea tuntea kiinnostusta tai hellyyttä. Aiheuttavat vain kaverifiiliksen. 

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista miehistä, muuta kuin kaveripiirini. Kyllä he ainakin arvostaa naisellista pukeutumista sekä tyylikkyyttä naisilla. Mulla on itse asiassa pidempi hiusmalli näin miehenä. Leikkaan myös usein itse hiukseni. Pitkät hiukset on yllättävän helppo leikata. Youtube on täynnä tutoriaaleja, miten nainenkin voi siistiä pitkää tukkaa itse.

Otappa kuva hiuksistasi, muuten tarinasi on pelkkää satua.

Ilman kuvaakin voi sanoa, että kaveripiirille on ihan sama, miltä joku kaveri näyttää. Jos hiusten epäsiisti leikkaus herättäisikin huomiota, eivät varmaan sano, että käy hyvä mies parturissa, ei se miehelle maksa kuin pari kymppiä vuodessa. Kaljaan sekin raha mieluummin.

Suomessa ei kyllä miehet huomauttele toistensa ulkonäöstä. Ja sen verran monta miesten omia "leikkauksia" olen nähnyt, että ne näyttää just siltä, kuin olisi itse leikannut

Eli pelkkää satua taas tarina oli

Vierailija
102/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa täältä Suomesta löytyisi fiksuja naisellisia vaatteita. Mutta kun ei. Katselin eilen kauppojen talvitakkivalikoimia, oli micheliniä michelinin perään. Jos joku villakangastakki oli, niin tätimalli löysännäköistä materiaalia, joka nyppyyntyy ekalla käyttökerralla. Ja talvikengät paksupohjaisia maihareita. Voisi ne kengät olla sirompia ja ohuempipohjaisia, saahan sinne villasukkia sisään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa täältä Suomesta löytyisi fiksuja naisellisia vaatteita. Mutta kun ei. Katselin eilen kauppojen talvitakkivalikoimia, oli micheliniä michelinin perään. Jos joku villakangastakki oli, niin tätimalli löysännäköistä materiaalia, joka nyppyyntyy ekalla käyttökerralla. Ja talvikengät paksupohjaisia maihareita. Voisi ne kengät olla sirompia ja ohuempipohjaisia, saahan sinne villasukkia sisään. 

Zalando. Halvat markettivaatteet tuollaisia, jotta sopivat monille vartalotyypeille.

Kesällä näkee välillä kivaa ja naisellista pukeutumista. Asuinpaikka vaikuttaa.

Vierailija
104/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät makuupussitakit ovat juuri nyt nuorten naisten muotia.

Mitä tulee korkokenkiä käyttäviin naisiin, niin kun kengät riisutaan, paljastuu usein rumat, kipeät vaivaisenluut. 

Vierailija
105/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on köyhä maa, ja naistenkin on aina pitänyt tehdä paljon töitä. Siksi meille ei ole päässyt kehittymään yläluokkaista prinsessaperinnettä. Esimerkiksi pitkien lakattujen kynsien perimmäinen tarkoitus on osoittaa, että on luotu joutilaisuuteen. Tämä ei muuten ole omaa keksintöäni, vaan luin sen joskus jostain antropologisesta julkaisusta.

N58

Asenteesta tuo on kiinni. Suomessa investoidaan seiniin, autoon ja kesämökkiin.

Muualla asutaan ahtaasti, mutta käytetään rahaa ulkonäköön.

Vierailija
106/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ilmasto asettaa tiettyjä rajoitteita. Korkkareilla liukastelu jäisillä kaduilla ei vaan houkuttele.

Kesällä ei ole liukasta, voisi EDES silloin yrittää näyttää naiselta....

20 vuotta korkokenkiä käyttäneenä (paljon kävelyä ja jopa juoksua korkkareilla), ei enää koskaan säännöllistä korkokenkien käyttöä minulle! Joskus satunnaisesti voin laittaa korkokengät jalkaan, jos ei tule paljon kävelyä.

Näkisittepä yhden 75-vuotiaan naisen jalat. Hän käytti korkokenkiä pitkään. Jokainen mies voi itse laittaa korkokengät jalkaan, jos niistä tykkää! 

n45

Vierailija
107/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä aihe. Ja talvellahan sitten pukeudutaan makuupussitakkiin ja kuukenkiin heti kun lämpötila laskee alle kymmenen plusasteen.

Esimerkiksi villakangastakki, nahkaiset sormikkaat ja lämpimät mutta sirot ja korolliset talvikengät antaisivat paljon tyylikkäämmän vaikutelman. Jos farkkuja käyttää, ne saisivat olla hyvin istuvat eikä samanlaiset kuin peräkylän rekkamiehellä.

121212

Viime talvena heitin kipeästi nurin, kun jään päälle oli satanut lunta.

Talvella käytän tasan sellaisia kenkiä, johon saa nastat pohjiin.

Villakangashan ei ole vettähylkivä, että tosi hyvä valinta räntäkeleille.

Vähän ohis mutta mun vintage-liikkeestä ostettu vanhempi villakangastakki pitää räntääkin hyvin, nykyään myydään villakankaana järkyttävää pehmoista höttöä.

Vierailija
108/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävelen tuolla Prismassa ja katselen pariskuntia, kyllä aika tasapuolisesti kummatkin sukupuolet on vuorattu gore-texeillä ja napsuttelevat menemään icebugeillaan :)

Ei se suomalainen mieskään nyt niin herätä perhosia vatsanpohjassa kun tuolla pesemättömässä Jahti-takissa lampsii posket verestäen eilisillan kaljoittelusta.

Aloitus oli tietysti provo, mutta 5/10 ennalta-arvattavuudesta.

Vierailija
109/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ilmasto asettaa tiettyjä rajoitteita. Korkkareilla liukastelu jäisillä kaduilla ei vaan houkuttele.

Kesällä ei ole liukasta, voisi EDES silloin yrittää näyttää naiselta....

Joo ja sitten kun kesällä pukeudut naisellisesti niihin piikkareihin ja mekkoon niin ukot tulee kyseleen hintaa. Eipä paljoa kiinnosta. En sitten tiedä kenen vika se on , ettei täällä voi pukeutua kauniisti ja naisellisesti.

Vierailija
110/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä aihe. Ja talvellahan sitten pukeudutaan makuupussitakkiin ja kuukenkiin heti kun lämpötila laskee alle kymmenen plusasteen.

Esimerkiksi villakangastakki, nahkaiset sormikkaat ja lämpimät mutta sirot ja korolliset talvikengät antaisivat paljon tyylikkäämmän vaikutelman. Jos farkkuja käyttää, ne saisivat olla hyvin istuvat eikä samanlaiset kuin peräkylän rekkamiehellä.

121212

Vai että sirot ja korolliset talvikengät olla pitäisi. Mielellään myös korsetti ja antelias kaula-aukko. Ei se naisen fysiikka nyt niin paljon miehistä poikkea että viitsisi itseään turhan päiten arjessa kiusata kaiken maailman epämukavilla sirouksien vaatimuksilla. 

Vierailija
111/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212

Viime talvena heitin kipeästi nurin, kun jään päälle oli satanut lunta.

Talvella käytän tasan sellaisia kenkiä, johon saa nastat pohjiin.

Villakangashan ei ole vettähylkivä, että tosi hyvä valinta räntäkeleille.

Villakangastakit ei pidä vedestä, eihän niitä saa edes pestä vedellä. On mulla pari sellaista mutta en todellakaan käytä sadekelillä.

Vierailija
112/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiverto suomimiehet ei paljoa ulkonäköönsä panosta. Hiuksiin, vaatetukseen, tuoksuihin, osa ei hygieniaankaan. Kasvatetaan kaljamahaa. Olettavat, että nainen työskentelee kuin mies, maksaa laskut, hoitaa kodin ja lapset usein yksin tämän päälle. Voisiko miehet hoitaa miehen työn, olla maskuliinisia, tarjota, ostaa palveluita, niin että keskiverto tavis suominaiselle jää aikaa ja mahdollisuuksia itsensä hoitamiseen ja siihen naisellisena olemiseen, pukeutumiseen, kynsien ja hiusten laittoon ynnä muuhun?

Tämä on muuttumassa. Tunnen pari naist, jotka työpäivän jälkeen käyvät salilla harrastuksissa ja tyttöjen kanssa tapaamisissa. Kotona ollessaan vetäytyvät juuri hoitaman ihoa, hiuksia ja kynsiä. Miehet hoitavat lapset. Näiden miehet eivät osta kalliita palveluita, vaan tekevät itse. Elämme muutoksen aikaa.

Vierailija
113/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmissä Suomessa naiset pukeutuu naisellisesti, enimmäkseen. Toki on myös "poikatyttöjä", mutta saan käsityksen että ap ei oikeastaan tarkoita yleisesti naisellisuutta vaan häntä miellyttää tietty tyyli jonka toivoisi olevan yleisempi naisilla.

Vierailija
114/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä sitä lyhyttukkaisuutta. Jos jossain A-Studiossa on joku keski-ikäinen täti antamassa lausuntoja, hänellä on aina lyhyt tukka. Keski-Euroopassa naisilla hulmuaa pitkät hiukset vielä tuossakin iässä.

Suomalaiseen hiuslaatuun ei yhdisty hulmuaminen millään tavalla, ikääntyessä yhä vähemmän. Sama kuin ihmettelisi miksi Georhe Clooneyn tukkaan saa upoettua sormet syvälle mutta Raimon ei. Ei se Raimonkaan viitsimisestä ole kiinni.

Kyllä vaan suomalaisilla pikkutytöillä vaaleat pitkät hiukset hulmuaa. Muuttuuko se hius sitten keski-ikäisenä yhtäkkiä huonoksi?

Muuttuu. Vaihdevuodet vähentää estrogeenin ym. tuotantoa, jonka myötä tukka harvenee ja iho veltostuu. 

Vierailija
115/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun laitoin treffeille korkokengät, oikein söpöt lolitakengät siis, ja muun vaatetuksen samoin, tiedättekö mitä kävi? Mun treffiseuralainen käveli mun edellä eikä tehnyt elettäkään auttaakseen mutaisen kohdan yli (valitsi ulkoilureitin, kaupungissa.. ). :D Kengät likaantui, jalat oli kovilla kun kaupunkitreffien sijaan olikin luvassa useiden kilsojen edestä  kävelyä ym. 

Miehen selitys käytökselleen myöhemmin oli, että "otti eteen kun olit niin hyvännäköinen". Jännä tapa osoittaa kiinnostusta.

Vierailija
116/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalainen tyttöysyäväni sanoi että suomalaiset naiset on pelottavia ja käytökseltään miesmäisiä, sekä katsovat vihaisesti ulkomaalaista naista, jolla on suomalainen mies.

heheh, you wish :D mutta muuttakaa toki johonkin mukavampaan maaahan. 

Vierailija
117/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalainen tyttöysyäväni sanoi että suomalaiset naiset on pelottavia ja käytökseltään miesmäisiä, sekä katsovat vihaisesti ulkomaalaista naista, jolla on suomalainen mies.

heheh, you wish :D mutta muuttakaa toki johonkin mukavampaan maaahan. 

Säälien ehkä olen joskus katsonut. Toki harmittanut, jos olen ajatellut, ulkomaalaisen naisen huomanneen säälini. Vihaisesti heitä tuskin kuitenkaan kukaan katsoo. Miksi katsoisikaan?

Vierailija
118/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät olekaan Suomessa toimettomia keikistelijöitä. Oikeissa töissä ammateissaan ja lapsien kanssa kotona temmeltäessään harvoin korut ja korkkarit ovat suotuisia. 

Vierailija
119/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei voi voittaa tässäkään: jos pukeudut miesten silmää miellyttävästi, saat lähes takuulla ei-toivottua huomiota. Se taas on sitten oma vikasi; mitäs pukeuduit nätisti. 

Jos taas laittaudut maltillisesti treffeille mutta seuralaisesi haisee hielle ja päässä on Hankkijan pesemätön lippis, sekin on sinun vikasi: olisit saanut pukumiehenkin. 

Kun olet mukavasti ja oman tyylisi mukaan puettu, miehet itkevät netissä kuin pikkulapset kun kadulla ei kaljanhakureissulla ollutkaan erityisen hyvännäköinen. 

Suomalaiset miehet, katsokaa peiliin. 

Vierailija
120/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun silmissä Suomessa naiset pukeutuu naisellisesti, enimmäkseen. Toki on myös "poikatyttöjä", mutta saan käsityksen että ap ei oikeastaan tarkoita yleisesti naisellisuutta vaan häntä miellyttää tietty tyyli jonka toivoisi olevan yleisempi naisilla.

Turha on toivonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä