Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi-naisten maskuliininen pukeutuminen

Vierailija
22.11.2025 |

Farkut tai mustat leveälahkeiset housut, neule tai paitapusero ja maiharit. Ei koruja tai vain vähän. Väreinä mustaa, harmaata ja ruskeaa. Kun taas muualta peräisin olevat naiset käyttävät mekkoja, koruja, korollisia kenkiä ja ovat muutenkin olemukseltaan tyttömäisen naisellisia. Maskuliinista naista kohtaan on vaikea tuntea kiinnostusta tai hellyyttä. Aiheuttavat vain kaverifiiliksen. 

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkarit on epäfysiologiset. Lääketiede(=terveys kirjasto) suosittelee 0-1 cm korkoa.

Vierailija
82/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkkarit on epäfysiologiset. Lääketiede(=terveys kirjasto) suosittelee 0-1 cm korkoa.

Niin on, eikä ne ole edes tyylikkäät. Terveisin nuori mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ilmasto asettaa tiettyjä rajoitteita. Korkkareilla liukastelu jäisillä kaduilla ei vaan houkuttele.

Kesää kestää vain neljännes vuotta.

Vierailija
84/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi treffeillä mulla oli lyhyt hame, tyköistuva neule ja kivat sukkikset. Meikit, korut, parfyymi. Miehellä oli musta t-paita ja maastohousut. Hiki haisi.

Itsepähän oot valinnut tuon treffiseurasi. Kyllä niitä tyylikkäitä pukumiehiäkin löytyy.

Toki niinkin. Ei odottanut pukua, mutta suihkussakäynti olisi ollut kiva ja siistit vaatteet. 

Vierailija
85/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jännä, että Keski-Euroopassa se ikääntyminen ei vaikuta."

Johan se on miljoonaan kertaan sanottu, erilainen hiuslaatu. Tumma hiuslaatu on paksumpaa.  Keski-Eurooppalaisella naisella on luonnostaan myös enemmän karvoja kasvoissaan, säärissään ja kainalossaan. Mutta kyllä sielläkin hiukset ohenevat ikääntyessä. 

Vierailija
86/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että Keski-Euroopassa se ikääntyminen ei vaikuta.

Maissa, jossa paistaa paljon aurinko ja on lämpimmät kelit vaikuttavat hiuksien paksuuteen, koska D vitamiinin saanti on korkeampaa. Myös hiukset kasvavat paksummiksi, koska niiden tarkoitus on suojella päänahkaa.
Suomessa ja kylmissä maissa hiukset kasvavat ohuiksi ja hennoiksi D-vitamiinin ja auringonpuutteen takia, ja ohuet hiukset päästävät enemmän sitä aurinkoa siihen päänahkaan, kun siitä on puute.

Vierailija
87/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista miehistä, muuta kuin kaveripiirini. Kyllä he ainakin arvostaa naisellista pukeutumista sekä tyylikkyyttä naisilla. Mulla on itse asiassa pidempi hiusmalli näin miehenä. Leikkaan myös usein itse hiukseni. Pitkät hiukset on yllättävän helppo leikata. Youtube on täynnä tutoriaaleja, miten nainenkin voi siistiä pitkää tukkaa itse.

Otappa kuva hiuksistasi, muuten tarinasi on pelkkää satua.

Vierailija
88/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeset kaksi kesää olen pukeutunut pelkästään mekkoihin enkä siltikään ole saanut yhdeltäkään mieheltä huomiota. Te miehet väititte että kesämekossa saa huomiota, no en minä vaan ole saanut ikinä. N37

No itse koen miehenä, että mekolla juuri välttää sen miesten kyseenalaisen huomion. Tiukat legginsit ja avara toppi taas kiinnittää varmasti sen huomion. Mekossa saat lähinnä hiljaista arvostusta konservatiivimiehiltä.

Sinä oletat nyt, että kaikki mekot ovat konservatiivisia ja mekon ainoa vaihtoehto ovat tiukat trikoot. Todellisuudessa on olemassa hyvin monenlaisia mekkoja ja toisaalta hyvin monenlaisia housuja. 

Ja usein noikin äijät pitäis 37 vuotiaita vanhoina, ne on pdareita jotka kuolaa teinityttöjä, siihen päälle teinien kunnon tiikerokynnet, 10 kg pakkelia, vaatetus minimaalinen että paikat näkyy... Niin on pdari äijiä ihan joka suunnasta

Vierailija
89/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan korkkareita, naisellisia mekkoja, naisellisia jakkupukuja mutta olen joutunut selän vuoksi jättämään korkkarit kaappiin. Muuten kyllä pukeudun naisellisesti mutta tilanteen vaatimalla tavalla. En kuvittelekaan minihameessa kipitteleväni kun on pakkasta -30 ja lunta tulvillaan talvisää. Kesällä ja lomilla ulkomailla sitten mekko päällä

Vierailija
90/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ilmasto asettaa tiettyjä rajoitteita. Korkkareilla liukastelu jäisillä kaduilla ei vaan houkuttele.

Kesällä ei ole liukasta, voisi EDES silloin yrittää näyttää naiselta....

Korkokengissä pitäisi sitten olla autolla ovelta ovelle-kuljetus joka paikkaan. Ei silloin mihinkään bussipysäkille nilkuteta odottelemaan :)

Vierailija
91/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi.iestä ei erota suominaisesta, että turhaan ap haukut. Samanlainen muumi on suomalainen mies pukeutumiseltaan!

Tämä! Turhaan ap haukut naisia, kun miehet pukeutuu Suomessa kuin naiset. Ei erota toisistaan. 

Vierailija
92/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on, eikä ne ole edes tyylikkäät. Terveisin nuori mies.

Ryhtikin on parempi matalilla kannoilla ja pysyy hoikkana kun pystyy kävelemään paljon.

Vierailija
93/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä sitä lyhyttukkaisuutta. Jos jossain A-Studiossa on joku keski-ikäinen täti antamassa lausuntoja, hänellä on aina lyhyt tukka. Keski-Euroopassa naisilla hulmuaa pitkät hiukset vielä tuossakin iässä.

Suomalaiseen hiuslaatuun ei yhdisty hulmuaminen millään tavalla, ikääntyessä yhä vähemmän. Sama kuin ihmettelisi miksi Georhe Clooneyn tukkaan saa upoettua sormet syvälle mutta Raimon ei. Ei se Raimonkaan viitsimisestä ole kiinni.

Kyllä vaan suomalaisilla pikkutytöillä vaaleat pitkät hiukset hulmuaa. Muuttuuko se hius sitten keski-ikäisenä yhtäkkiä huonoksi?

VAALEAT? Unohdit tummatukkaiset ja punatukkaiset.

Ne on harvinaisempia Suomessa ja usein tummatukkaisilla on paksumpi hiuslaatu muutenkin. Punatukkaisia on taas niin vähän tilastollisesti varsinkin Suomessa, etten niitä siksi maininnut.

Ok, mä olen sitten harvinainen Suomessa.

Vierailija
94/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on köyhä maa, ja naistenkin on aina pitänyt tehdä paljon töitä. Siksi meille ei ole päässyt kehittymään yläluokkaista prinsessaperinnettä. Esimerkiksi pitkien lakattujen kynsien perimmäinen tarkoitus on osoittaa, että on luotu joutilaisuuteen. Tämä ei muuten ole omaa keksintöäni, vaan luin sen joskus jostain antropologisesta julkaisusta.

N58

Vierailija
95/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Touko-lokakuussa???

Tiedoksi idiooteille että korkkarit sopii kaupunkikengiksi, ei mihinkään metsään tsi soratielle, ja niiden pohjat on liukkaat myös märällä lattialla, esim. kaupan, kauppakeskuksen, metron jne. sisällä, ja ihan tarpeeksi sileällä asfaltillakin. Eli kovin monessa säässä ja ympäristössä täysin hyödyttömät kengät.

Ja kaupungissa kun on mukulakivikatuja jne. jonne korkkarit ei sovi. Korot voi jäädä ratikkakiskojen väliin tietä ylitettäessä ja nainen voi kaatua ja lyödä päänsä.

Vierailija
96/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto suomimiehet ei paljoa ulkonäköönsä panosta. Hiuksiin, vaatetukseen, tuoksuihin, osa ei hygieniaankaan. Kasvatetaan kaljamahaa. Olettavat, että nainen työskentelee kuin mies, maksaa laskut, hoitaa kodin ja lapset usein yksin tämän päälle. Voisiko miehet hoitaa miehen työn, olla maskuliinisia, tarjota, ostaa palveluita, niin että keskiverto tavis suominaiselle jää aikaa ja mahdollisuuksia itsensä hoitamiseen ja siihen naisellisena olemiseen, pukeutumiseen, kynsien ja hiusten laittoon ynnä muuhun?

Vierailija
97/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeset kaksi kesää olen pukeutunut pelkästään mekkoihin enkä siltikään ole saanut yhdeltäkään mieheltä huomiota. Te miehet väititte että kesämekossa saa huomiota, no en minä vaan ole saanut ikinä. N37

No itse koen miehenä, että mekolla juuri välttää sen miesten kyseenalaisen huomion. Tiukat legginsit ja avara toppi taas kiinnittää varmasti sen huomion. Mekossa saat lähinnä hiljaista arvostusta konservatiivimiehiltä.

Konservatiivinainen leukaperiin asti nostetussa kauluksessa, puhvihihoissa, muodottomassa leikkauksessa puolisääreen ulottuvine helmoineen. Hakematta tulee mieleen entinen blondisöpöliini, joka yrittää erottua edukseen ikäisistään kolleegoista.

Vierailija
98/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä ei ole liukasta, voisi EDES silloin yrittää näyttää naiselta....

Korkokengissä pitäisi sitten olla autolla ovelta ovelle-kuljetus joka paikkaan. Ei silloin mihinkään bussipysäkille nilkuteta odottelemaan :)

Jatkan vielä, että ylipäätään kun on pukeutunut mekkoon ja korkokenkiin, kihartanut hiukset kauniisti, meikannut huolellisesti jne. Niin ei silloin mennä vesi-/räntäsateeseen odottelemaan jotain julkisia. Siinä meni turhaksi se laittautuminen silloin.

Eikä myöskään kävellä pitkiä matkoja, varsinkaan niin, että toinen harppoo edellä huudellen turhautuneena "tuu jo!".

Kyllä sillon pukeudutaan ihan vaan farkkuihin ja tennareihin, ja vetäistään hiukset pikaponnarille. Päälle sadetakki/ talvella parkatakki.

Vierailija
99/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista miehistä, muuta kuin kaveripiirini. Kyllä he ainakin arvostaa naisellista pukeutumista sekä tyylikkyyttä naisilla. Mulla on itse asiassa pidempi hiusmalli näin miehenä. Leikkaan myös usein itse hiukseni. Pitkät hiukset on yllättävän helppo leikata. Youtube on täynnä tutoriaaleja, miten nainenkin voi siistiä pitkää tukkaa itse.

Otappa kuva hiuksistasi, muuten tarinasi on pelkkää satua.

Ilman kuvaakin voi sanoa, että kaveripiirille on ihan sama, miltä joku kaveri näyttää. Jos hiusten epäsiisti leikkaus herättäisikin huomiota, eivät varmaan sano, että käy hyvä mies parturissa, ei se miehelle maksa kuin pari kymppiä vuodessa. Kaljaan sekin raha mieluummin.

Vierailija
100/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä aihe. Ja talvellahan sitten pukeudutaan makuupussitakkiin ja kuukenkiin heti kun lämpötila laskee alle kymmenen plusasteen.

Esimerkiksi villakangastakki, nahkaiset sormikkaat ja lämpimät mutta sirot ja korolliset talvikengät antaisivat paljon tyylikkäämmän vaikutelman. Jos farkkuja käyttää, ne saisivat olla hyvin istuvat eikä samanlaiset kuin peräkylän rekkamiehellä.

121212

Viime talvena heitin kipeästi nurin, kun jään päälle oli satanut lunta.

Talvella käytän tasan sellaisia kenkiä, johon saa nastat pohjiin.

Villakangashan ei ole vettähylkivä, että tosi hyvä valinta räntäkeleille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän