Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi-naisten maskuliininen pukeutuminen

Vierailija
22.11.2025 |

Farkut tai mustat leveälahkeiset housut, neule tai paitapusero ja maiharit. Ei koruja tai vain vähän. Väreinä mustaa, harmaata ja ruskeaa. Kun taas muualta peräisin olevat naiset käyttävät mekkoja, koruja, korollisia kenkiä ja ovat muutenkin olemukseltaan tyttömäisen naisellisia. Maskuliinista naista kohtaan on vaikea tuntea kiinnostusta tai hellyyttä. Aiheuttavat vain kaverifiiliksen. 

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä sitä lyhyttukkaisuutta. Jos jossain A-Studiossa on joku keski-ikäinen täti antamassa lausuntoja, hänellä on aina lyhyt tukka. Keski-Euroopassa naisilla hulmuaa pitkät hiukset vielä tuossakin iässä.

Suomalaiseen hiuslaatuun ei yhdisty hulmuaminen millään tavalla, ikääntyessä yhä vähemmän. Sama kuin ihmettelisi miksi Georhe Clooneyn tukkaan saa upoettua sormet syvälle mutta Raimon ei. Ei se Raimonkaan viitsimisestä ole kiinni.

Kyllä vaan suomalaisilla pikkutytöillä vaaleat pitkät hiukset hulmuaa. Muuttuuko se hius sitten keski-ikäisenä yhtäkkiä huonoksi?

Muuttuu. Vaihdevuodet vähentää estrogeenin ym. tuotantoa, jonka myötä tukka harvenee ja iho veltostuu. 

Mulls ei ole paljon muuttunut. Mulla on paksu tukka. On paksumpi kuin joillakin nuorilla.

55v.

Vierailija
122/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalainen tyttöysyäväni sanoi että suomalaiset naiset on pelottavia ja käytökseltään miesmäisiä, sekä katsovat vihaisesti ulkomaalaista naista, jolla on suomalainen mies.

heheh, you wish :D mutta muuttakaa toki johonkin mukavampaan maaahan. 

Niinpä. Heh, ei nykyään ihmisestä edes näe, onko se kotoisin Suomesta vai ulkomailta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalainen tyttöysyäväni sanoi että suomalaiset naiset on pelottavia ja käytökseltään miesmäisiä, sekä katsovat vihaisesti ulkomaalaista naista, jolla on suomalainen mies.

Säälien ehkä olen joskus katsonut. Toki harmittanut, jos olen ajatellut, ulkomaalaisen naisen huomanneen säälini. Vihaisesti heitä tuskin kuitenkaan kukaan katsoo. Miksi katsoisikaan?

Mäkään en ymmärrä. Enkä mä katso ketään syyttä vihaisesti. Ehkä jos joku etuilee kassajonossa tai tönäisee mummoa, sitten katsoin vihaisesti.  

Jotkut miehet ilmeisesti kuvittelevat itsekeskeisesti, että suomalaisia naisia loukkaisi se, että he ovat löytäneet tyttöystävän toisesta kulttuurista. Omasta puolestani voin sanoa, että se ei kiinnosta lainkaan. Ei kiinnostanut edes silloin, kun olin sinkku. En katsellut jokaista miestä potentiaalisena miesystävänä. Yleensä ilahdun, jos näen selvästi toisiinsa ihastuneen pariskunnan.  Jos pariskunta on vanha, tulee haikea olo, koska oma isäni on jo kuollut ja äitini jäi yksin.

Vierailija
124/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttömäisen naisellisia? Onko ap pedo?

Ei. Hän on lyhyt pihatonttu. 157 cm, saman verran kiloja. Piippalakin kanssa 190 cm. 

Vierailija
125/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälien ehkä olen joskus katsonut. Toki harmittanut, jos olen ajatellut, ulkomaalaisen naisen huomanneen säälini. Vihaisesti heitä tuskin kuitenkaan kukaan katsoo. Miksi katsoisikaan?

Mäkään en ymmärrä. Enkä mä katso ketään syyttä vihaisesti. Ehkä jos joku etuilee kassajonossa tai tönäisee mummoa, sitten katsoin vihaisesti.  

Jotkut miehet ilmeisesti kuvittelevat itsekeskeisesti, että suomalaisia naisia loukk

Kai nää ressukat on niin ylpeitä siitä, että ovat saaneet jonkin baaritytön ostettua itselleen, että luulevat muiden ihastelevan sitä kateellisena kuin jotain urheiluautoa. Meille naisille se on vaan ostettu nuori nainen, jota käy lähinnä sääliksi.

Tai sitten ovat itse kateellisia ja katkeria kaikille muille, joilla on nainen tai mies. Ja sitten kirjoittavat tällaisen kuvitteellisen tekstin.

Vierailija
126/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee korkokenkiä käyttäviin naisiin, niin kun kengät riisutaan, paljastuu usein rumat, kipeät vaivaisenluut. 

Juuri näin. T nuorena käytin.

Vierailija
127/149 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyllä puhuu korollisista kengistä, ei korkkareista. Ne on eri asioita. Normikengissäkin on korot, mutta korkkareissa kapeammat ja pitemmät.

Korkkarit on mielestäni alistetun naisellisuuden symbolit. t. nainen 69 v

Vierailija
128/149 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun laitoin treffeille korkokengät, oikein söpöt lolitakengät siis, ja muun vaatetuksen samoin, tiedättekö mitä kävi? Mun treffiseuralainen käveli mun edellä eikä tehnyt elettäkään auttaakseen mutaisen kohdan yli (valitsi ulkoilureitin, kaupungissa.. ). :D Kengät likaantui, jalat oli kovilla kun kaupunkitreffien sijaan olikin luvassa useiden kilsojen edestä  kävelyä ym. 

Miehen selitys käytökselleen myöhemmin oli, että "otti eteen kun olit niin hyvännäköinen". Jännä tapa osoittaa kiinnostusta.

Joo, motivoi hirveästi kuunnella miesten toiveita kun toinen vaihtoehto niille ap:n mainitsemille kaverifiiliksille on tällainen avoin ja kasuaalisti ilmaistu läähätys. Ei kiitos. Olen mieluummin friendzonella kuin elävä flesari

Vierailija
129/149 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten naisten kannattaisi katsoa tuota Sex And The City sarjaa/elokuvaa, siinä on paljon vinkkejä todella naiselliseen pukeutumiseen aitoon newyorkitar-tyyliin? 

Vierailija
130/149 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverifiilis on mielestäni juuri se toivottava tapa lähestyä itselle tuntemattomia ihmisiä. Kyllä sen näkee kun viettää aikaa että voisiko olla jotain enemmän. Miehet jotka eivät pysty olemaan naisten kanssa kavereita eivät kiinnosta. 

Vierailija
131/149 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten naisten kannattaisi katsoa tuota Sex And The City sarjaa/elokuvaa, siinä on paljon vinkkejä todella naiselliseen pukeutumiseen aitoon newyorkitar-tyyliin? 

Sä varmaan itse sitten pukeudut päivittäin hienoon pukuun, kuten sarjan miehet?

Miksi joku haluisi ottaa vaikutteita 20 vuotta vanhasta muodista?

Vierailija
132/149 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sä pukeudut samalla tavalla kuin he.

Vierailija
133/149 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ei kannata pukeutua sen perusteella, mitä miehet sanovat. Aina löytyy joku mies joka vihaa KAIKKEA mitä nainen pukee ylleen.b

Naisten kannattaa pukeutua niin, että asu on mukava, käytännöllinen, säähän sopiva, naisen oman tyylin mukainen, ja siisti. Suomen laki ei aseta rajoja vaatevalintoihin. Alasti kulkeminen (julkisella paikalla) on kielletty. Vaatteet ovat siis pakollisia, mutta tyylin voi itse valita. Työpukeutuminen on eri asia. Työnantaja voi määrätä työvaatteet, jos työnantaja myös MAKSAA kaiken.

Vierailija
134/149 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Olet ymmärtänyt pointin, miksi pukeudumme kuten pukeudumme. Emme halua herättää teissä seksuaalista kiinnostusta.

Vierailija
135/149 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä sitä lyhyttukkaisuutta. Jos jossain A-Studiossa on joku keski-ikäinen täti antamassa lausuntoja, hänellä on aina lyhyt tukka. Keski-Euroopassa naisilla hulmuaa pitkät hiukset vielä tuossakin iässä.

Suomalaiseen hiuslaatuun ei yhdisty hulmuaminen millään tavalla, ikääntyessä yhä vähemmän. Sama kuin ihmettelisi miksi Georhe Clooneyn tukkaan saa upoettua sormet syvälle mutta Raimon ei. Ei se Raimonkaan viitsimisestä ole kiinni.

Kyllä vaan suomalaisilla pikkutytöillä vaaleat pitkät hiukset hulmuaa. Muuttuuko se hius sitten keski-ikäisenä yhtäkkiä huonoksi?

Muuttuu. Vaihdevuodet vähentää estrogeenin ym. tuotantoa, jonka myötä tukka harvenee ja

Pitää paikkansa, ei auta Priorinit sun muut hömpätykset.

Vierailija
136/149 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinäkö kustannat tuon pukeutumisen meille?

Vierailija
137/149 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehän viehättävät miljardöörejä. Ei niitä korkkareita ja hameita sinun mieleksesi pueta.

Vierailija
138/149 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Heh, ei nykyään ihmisestä edes näe, onko se kotoisin Suomesta vai ulkomailta.

Heh, olen lähes sataprosenttisesti suomalainen maatiainen. Kampaaja kysyi, olenko Ranskasta kotoisin.

Vierailija
139/149 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pukeudu naisellisesti koska en halua + vihaan miehiä

Vierailija
140/149 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokenkiä en ole voinut käyttää enää vuosiin, sillä jo tunninkin käyttö aiheuttaa jalkojen kipeytymisen päiväkausiksi, eikä kyse ole siitä, että kengät olisivat jotenkin sopimattomat. Hameita käytän jonkin verran kesällä, mutta talvikeleillä pitkät housut ja toppatakki ovat mukavammat kuin hulmuavat helmat. Juhlat ovat sitten oma lukunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi