Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi-naisten maskuliininen pukeutuminen

Vierailija
22.11.2025 |

Farkut tai mustat leveälahkeiset housut, neule tai paitapusero ja maiharit. Ei koruja tai vain vähän. Väreinä mustaa, harmaata ja ruskeaa. Kun taas muualta peräisin olevat naiset käyttävät mekkoja, koruja, korollisia kenkiä ja ovat muutenkin olemukseltaan tyttömäisen naisellisia. Maskuliinista naista kohtaan on vaikea tuntea kiinnostusta tai hellyyttä. Aiheuttavat vain kaverifiiliksen. 

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähintä bussipysäkkiä käyttää muutama aasialainen nainen. Heillä on huivit päässä kesät talvet, kesäisin vähän kevyempää vaatetusta, mutta en sitä naiselliseksi sanoisi. Näin talviaikaan he ovat tykästyneet makuupussitoppatakkeihin ja Kuomiin. Jopa minä näytän heihin verrattuna naiselliselta.

Ehkä se on sitä kaivattua tyttömäisyyttä, kun ne lyllertää 150-senttisinä jättipipoissaan, kuomissaan, topppatakeissaan ja pakkasleggareissaan vedettävä ostoskassi perässään jossain Ilomantsin raitilla.

Vierailija
62/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Välttyy ahdistelijoilta. Tosin ei edes hikiset työvermeet kaikkia miehiä karkoita, ei vaikka oisivat muuminnäköiseksi muuttavia miesten malleja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaakaan miesten katseita ja kiinnostusta. Siitä ei seuraa mitään hyvää.

Vierailija
64/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ilmasto asettaa tiettyjä rajoitteita. Korkkareilla liukastelu jäisillä kaduilla ei vaan houkuttele.

No minä pukeudun vuoden ympäri hameisiin ja mekkoihin ja väreihin, kelistä viis. Korkkarit on aiheuttaneet aikoinaan jäätävät vaivasenluut, kun kävelin vuosikausia pelkissä korkkareissa, joten niitä ei enää voi pitää, mutta muuten pyrin pukeutumaan muuten kuin väljiin säkkeihin ja paksuihin maihareihin. 

Vierailija
65/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei miehet pukeudu kuin Napoleonin hovissa? Krumeluuria, korkokenkiä, korsetteja, jne.? Olis seksikästä mutta kun ei. 

Musta Prince on aina ollut kiinnostava ja seksikäs. Miksi suomimies ei voi olla kuin Prince? Pinkkejä turkiksia, perseettömiä tiukkoja housuja, korkkareita, meikit, tukka viimosen päälle kuosissa? Yrittäisitte edes.

Prince oli lyhyt laiha pätkä, siksi korkkarit ja tuuheat turkikset.

Niinpä. Toiset miehet osaa peittää heikkoutensa ja korostaa parhaimpia puoliaan. Toiset sitten taaa ei. Hhhmmmh.

Vierailija
66/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ilmasto asettaa tiettyjä rajoitteita. Korkkareilla liukastelu jäisillä kaduilla ei vaan houkuttele.

No minä pukeudun vuoden ympäri hameisiin ja mekkoihin ja väreihin, kelistä viis. Korkkarit on aiheuttaneet aikoinaan jäätävät vaivasenluut, kun kävelin vuosikausia pelkissä korkkareissa, joten niitä ei enää voi pitää, mutta muuten pyrin pukeutumaan muuten kuin väljiin säkkeihin ja paksuihin maihareihin. 

Varmaan sut tuosta palkitaan sitten Raimon huomiolla. Onnittelut.

Vierailija
67/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua aiheuttaa tyttömäisen naisellista seksifiilistä miehille, sori siitä. Kaverifiilis riittää oikein hyvin, jos se tarkoittaa sitä, että minut nähdään ensisijaisesti ihmisenä eikä joinain mystisenä kodinkoneena. 

Siis ajattelet, että kun näytät kauniilta ja kivalta, niin aiheutat miehissä seksifiiliksen? Aika kovat luulot kyllä.

Kai sitä voi pukeutua kivasti myös itseään varten. Jos tykkää kropastaan, miksi se pitäisi verhota löysillä muodottomilla vaatteilla vain siksi, ettet halua herättää miehissä "seksifiilistä"? 🤦🤦

Vierailija
68/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua miesten tuijotuksia tai iskuyrityksiä. Mutta en sentään pukeudu mustaan. Mulla on oma tyyli.

Vierailija
69/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sut tuosta palkitaan sitten Raimon huomiolla. Onnittelut.

Ei minua kiinnosta Raimon tai kenenkään muunkaan huomio. Tykkään pukeutua kauniisti ja näyttää naiselliselta. Teen sen itseäni varten, vaikka näköjään te kaikki muut naiset pukeudutte sen takia muodottomiin löysiin vaatteisiin, ettei miehet vaan vahingossakaan katsoisi teihin päinkään. 

Vierailija
70/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua aiheuttaa tyttömäisen naisellista seksifiilistä miehille, sori siitä. Kaverifiilis riittää oikein hyvin, jos se tarkoittaa sitä, että minut nähdään ensisijaisesti ihmisenä eikä joinain mystisenä kodinkoneena. 

Siis ajattelet, että kun näytät kauniilta ja kivalta, niin aiheutat miehissä seksifiiliksen? Aika kovat luulot kyllä.

Kai sitä voi pukeutua kivasti myös itseään varten. Jos tykkää kropastaan, miksi se pitäisi verhota löysillä muodottomilla vaatteilla vain siksi, ettet halua herättää miehissä "seksifiilistä"? 🤦🤦

Mä en oikein tajua miksi mun pitäisi pukeutua naisellisesti jos tykkään mun kropasta? Miten pukeutuminen siihen liittyy? Tykkään siitä nakuna ja pilkkihaalareissa ihan yhtä paljon. Ei se mikään näyttelyesine ole.

Vierailija
71/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrat eivät tule ajatelleeksi. Voivat kokeilla itse. Nyt on oikeen hyvä aika pukeutua nättiin mekkoon, korkkareihin, käydä kampaajalla ja meikata kauniisti. Herrat sitten tuonne liukkaille kaduille räntäsateeseen naisten silmiä miellyttämään.

Vierailija
72/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi hyväksyä naisten pukeutumista? Pääasia on että itseään miellyttää.

Vierailija
73/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvilenkkarit, toppahousut ja toppatakki, pipo ja hanskat oli parempi asu kun olin lumitöissä. Eikö niiden mekoissa ja korkkareissa pimpottelevien tarvi koskaan tehdä mitään?  

Vierailija
74/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrat eivät tule ajatelleeksi. Voivat kokeilla itse. Nyt on oikeen hyvä aika pukeutua nättiin mekkoon, korkkareihin, käydä kampaajalla ja meikata kauniisti. Herrat sitten tuonne liukkaille kaduille räntäsateeseen naisten silmiä miellyttämään.

Voisi olla sellainen viikko, jollloin miehet pukeutuisi ja hoitaisi ulkonäköään  kuten stereotyyppinen nainen ja naiset kuin stereotyyppinen mues. Sitten voitaisiin vaihtaa kokemuksia.

Vierailija
75/75 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä mielestäsi ovat ne muualta tulleet, naisellisesti pukeutuvat naiset? Pohjoismaissa on vallallaan minimalistinen tyyli, neutraali väritys vaatteissa. Housut mieluummin kuin mekko tai hame. Muslimi naiset puolestaan pukeutuvat kaapuun, tai ainakin "maltillisesti". Tänne naidut kaukoidän naiset omaksuvat nopeasti saman käytännöllisen arkityylin kuin muutkin naiset täällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi