Suomi-naisten maskuliininen pukeutuminen
Farkut tai mustat leveälahkeiset housut, neule tai paitapusero ja maiharit. Ei koruja tai vain vähän. Väreinä mustaa, harmaata ja ruskeaa. Kun taas muualta peräisin olevat naiset käyttävät mekkoja, koruja, korollisia kenkiä ja ovat muutenkin olemukseltaan tyttömäisen naisellisia. Maskuliinista naista kohtaan on vaikea tuntea kiinnostusta tai hellyyttä. Aiheuttavat vain kaverifiiliksen.
Kommentit (149)
Ei muakaan sytytä keskiverto-MIEHEN pukeutuminen täällä...
Joku huppari ja paskainen lippis. Tusinfarkut tai verkkarit. Halvat lenkkarit/vastaavat. Hattu pysyy päässä jopa syödessä, koska käytöstapoja ei ole tai piilotellaan sillä alkavaa kaljuuntumista.
Kun olin töissä Helsingin ydinkeskustassa, suurin osa ihmisistä (ohikulkijat ja asiakkaat) oli toki harmaata massaa, mutta upeita naisia näen useamman ihan joka ikinen päivä. Miehet taas...ehh...
Oon ollut Suomessa jo 40 vuotta. Sinä aikana on tullut selväksi miehiltä, että....
1) Jos nainen pukeutuu mekkoon/hameeseen tai muuten todella feminiinisesti, kaikki seksuaalinen hyväksikäyttö ja väkivalta häntä kohtaan on hänen itsensä syytä, koska hänhän pyysi sitä
2) Feminiinisyyttä vähtellään jatkuvasti miesten puolesta. Meikkien, vaatteiden ostelu, parturissa käynti ynnämuut ovat turhaa ja täysin rahastusta, ja naisella ei saisi mennä muuta kuin maksimissaan 20minuuttia valmistautumiseen, jos on johonkin lähössä
3) Jos laittaudut ulos, niin sehän tarkoittaa, että haluat muilta miehiltä huomiota, siis muilta, kuin puolisoiltasi ja olet vain huomiohoora
4) Myös naiset vähättelevät naisia jotka laittautuvat. Kutsuvat heitä "hienostolaisiksi" tai ynnämuiksi vähättelevillä termeillä
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä sitä lyhyttukkaisuutta. Jos jossain A-Studiossa on joku keski-ikäinen täti antamassa lausuntoja, hänellä on aina lyhyt tukka. Keski-Euroopassa naisilla hulmuaa pitkät hiukset vielä tuossakin iässä.
Mäkään en tajunnut, kunnes vaihdevuodet alkoi, ja ennen paksusta tukasti lähti puolet. :D Koitin ensin pitää tukkaa edelleen pitkänä, mutta se vaan katkeili ja hiuksia lähti hullu määrä. Tuo taas lakkasi, kun leikkasin lyhyet.
Viimeksi treffeillä mulla oli lyhyt hame, tyköistuva neule ja kivat sukkikset. Meikit, korut, parfyymi. Miehellä oli musta t-paita ja maastohousut. Hiki haisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä sitä lyhyttukkaisuutta. Jos jossain A-Studiossa on joku keski-ikäinen täti antamassa lausuntoja, hänellä on aina lyhyt tukka. Keski-Euroopassa naisilla hulmuaa pitkät hiukset vielä tuossakin iässä.
Suomalaiseen hiuslaatuun ei yhdisty hulmuaminen millään tavalla, ikääntyessä yhä vähemmän. Sama kuin ihmettelisi miksi Georhe Clooneyn tukkaan saa upoettua sormet syvälle mutta Raimon ei. Ei se Raimonkaan viitsimisestä ole kiinni.
Kyllä vaan suomalaisilla pikkutytöillä vaaleat pitkät hiukset hulmuaa. Muuttuuko se hius sitten keski-ikäisenä yhtäkkiä huonoksi?
Kysytkö tosissasi, miksi pikkutyttöjen tukka näyttää paksummalta kuin ikääntyvän naisen tai miehen?
Ilmasto ja tasa-arvo miesten ja naisten välillä.
Vierailija kirjoitti: Oon ollut Suomessa jo 40 vuotta. Sinä aikana on tullut selväksi miehiltä, että.... 1) Jos nainen pukeutuu mekkoon/hameeseen tai muuten todella feminiinisesti, kaikki seksuaalinen hyväksikäyttö ja väkivalta häntä kohtaan on hänen itsensä syytä, koska hänhän pyysi sitä 2) Feminiinisyyttä vähtellään jatkuvasti miesten puolesta. Meikkien, vaatteiden ostelu, parturissa käynti ynnämuut ovat turhaa ja täysin rahastusta, ja naisella ei saisi mennä muuta kuin maksimissaan 20minuuttia valmistautumiseen, jos on johonkin lähössä 3) Jos laittaudut ulos, niin sehän tarkoittaa, että haluat muilta miehiltä huomiota, siis muilta, kuin puolisoiltasi ja olet vain huomiohoora 4) Myös naiset vähättelevät naisia jotka laittautuvat. Kutsuvat heitä "hienostolaisiksi" tai ynnämuiksi vähättelevillä termeillä
Älä viitsi. Mulle ainakin miehenä tulee mekkoon pukeutuvasta naisesta kuva, että hän on konservatiivinen, joka ei todellakaan halua mitään kyseenalaista huomiota itseensä. Parturit/kampaajat on mielestäni silloin turhaa, jos nainen käyttää niissä joka kuukausi satoja euroja. Ja tällaisia naisia on paljon varsinkin Helsingissä. Itsellä menee miehenä parturiin muutama kymppi vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Mulle ainakin miehenä tulee mekkoon pukeutuvasta naisesta kuva, että hän on konservatiivinen, joka ei todellakaan halua mitään kyseenalaista huomiota itseensä. Parturit/kampaajat on mielestäni silloin turhaa, jos nainen käyttää niissä joka kuukausi satoja euroja. Ja tällaisia naisia on paljon varsinkin Helsingissä. Itsellä menee miehenä parturiin muutama kymppi vuodessa..
Elä 40vuotta naisena Suomessa niin tulee eri ääni kelloon. Se, että SINÄ saatat ajatella noin ei muuta tosiasiaa, että on joukko miehiä, jotka naisia tuolla tavalla kohtelevat.
Myös onhan se helppo sanoa, että menee vaan parikymppiä parturissa, kun on lyhyet hiukset. Ja sunhan mielestä naisella ei saa olla yhtä lyhyttä tukkaa, kuin sinulla, vaan pitää olla pitkä. Pitkien hiuksien huolto, jos ei ole geeneissä, että omistaa paksut hiukset, on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiseen hiuslaatuun ei yhdisty hulmuaminen millään tavalla, ikääntyessä yhä vähemmän. Sama kuin ihmettelisi miksi Georhe Clooneyn tukkaan saa upoettua sormet syvälle mutta Raimon ei. Ei se Raimonkaan viitsimisestä ole kiinni.
Kyllä vaan suomalaisilla pikkutytöillä vaaleat pitkät hiukset hulmuaa. Muuttuuko se hius sitten keski-ikäisenä yhtäkkiä huonoksi?
Kysytkö tosissasi, miksi pikkutyttöjen tukka näyttää paksummalta kuin ikääntyvän naisen tai miehen?
Jännä, että Keski-Euroopassa se ikääntyminen ei vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Mulle ainakin miehenä tulee mekkoon pukeutuvasta naisesta kuva, että hän on konservatiivinen, joka ei todellakaan halua mitään kyseenalaista huomiota itseensä. Parturit/kampaajat on mielestäni silloin turhaa, jos nainen käyttää niissä joka kuukausi satoja euroja. Ja tällaisia naisia on paljon varsinkin Helsingissä. Itsellä menee miehenä parturiin muutama kymppi vuodessa..
Elä 40vuotta naisena Suomessa niin tulee eri ääni kelloon. Se, että SINÄ saatat ajatella noin ei muuta tosiasiaa, että on joukko miehiä, jotka naisia tuolla tavalla kohtelevat. Myös onhan se helppo sanoa, että menee vaan parikymppiä parturissa, kun on lyhyet hiukset. Ja sunhan mielestä naisella ei saa olla yhtä lyhyttä tukkaa, kuin sinulla, vaan pitää olla pitkä. Pitkien hiuksien huolto, jos ei ole geeneissä, että omistaa paksut hiukset, on kallista.
En tiedä muista miehistä, muuta kuin kaveripiirini. Kyllä he ainakin arvostaa naisellista pukeutumista sekä tyylikkyyttä naisilla. Mulla on itse asiassa pidempi hiusmalli näin miehenä. Leikkaan myös usein itse hiukseni. Pitkät hiukset on yllättävän helppo leikata. Youtube on täynnä tutoriaaleja, miten nainenkin voi siistiä pitkää tukkaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VAALEAT? Unohdit tummatukkaiset ja punatukkaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VAALEAT? Unohdit tummatukkaiset ja punatukkaiset.
Ne on harvinaisempia Suomessa ja usein tummatukkaisilla on paksumpi hiuslaatu muutenkin. Punatukkaisia on taas niin vähän tilastollisesti varsinkin Suomessa, etten niitä siksi maininnut.
Viimeset kaksi kesää olen pukeutunut pelkästään mekkoihin enkä siltikään ole saanut yhdeltäkään mieheltä huomiota. Te miehet väititte että kesämekossa saa huomiota, no en minä vaan ole saanut ikinä. N37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on myös meitä keski-käisiä naisia joilla on puolipitkä tai pitkä tukka. Emme esiinny tv:ssä.
Meitä on tosi paljon. Kampaajalla käynti on sikakallista. Itse leikattu ja värjätty näyttää itse leikatulta ja värjätyltä. Siksi pitkiä ja puolipitkiä hiuksia ikääntyneemmillä, tai siis vanhemmilla kuin parikymppisellä näkee nykyisin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa toki. Lähtökohta on eri ja sinä et huomioi ikääntyneiden naisten ohuita hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Viimeset kaksi kesää olen pukeutunut pelkästään mekkoihin enkä siltikään ole saanut yhdeltäkään mieheltä huomiota. Te miehet väititte että kesämekossa saa huomiota, no en minä vaan ole saanut ikinä. N37
No itse koen miehenä, että mekolla juuri välttää sen miesten kyseenalaisen huomion. Tiukat legginsit ja avara toppi taas kiinnittää varmasti sen huomion. Mekossa saat lähinnä hiljaista arvostusta konservatiivimiehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi treffeillä mulla oli lyhyt hame, tyköistuva neule ja kivat sukkikset. Meikit, korut, parfyymi. Miehellä oli musta t-paita ja maastohousut. Hiki haisi.
Itsepähän oot valinnut tuon treffiseurasi. Kyllä niitä tyylikkäitä pukumiehiäkin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli jo ihan pienenä samanlaiset lasimaiset ja liukkaat hiukset kuin nyt. Ei ne ikinä hulmunneet nätisti tuulessa eikä muuttuneet karheiksi ja ilmaviksi ikääntyessä.