Ketkä olivat Auerin pojan sadistiset sijaisvanhemmat?
Roska meni silmään kun ajattelin miten Auerin poikaa on kohdeltu sijaisperheessä. Esim. kun poika ollut armeijassa, on joutunut viettämään kaikki lomansa armeijassa, koska hänelle ei ole annettu avainta sijaisvanhemmilleen. Tämä sijaisperhe sen sijaan veneillyt koko kesän.
Ehkä asia liikutti itseäni erityisesti, koska oma poika on armeijassa. Ja toki onnellisena odotan, kun hän tulee lomille. Ja nähdä miten innoissaan hän kertoo armeijakokemuksistaan myös äidilleen, ennenkuin tyttöystävänsä vie pojan ajan ja huomion. Sitäkin osaa nuorten elämästä on hieno seurata.
Mutta miten julmalta se tuntuu, kun kukaan ei odota sinua eikä edes päästä poikaa armeijasta hänen omaan kotiinsa. Se valtava hylkäämisen tunne. Kaiken muun trauman jälkeen mitä Auerin lapset kokeneet. Aivan järkyttävää miten tälläiset kusipäiset sadistit pääsee sijaisvanhemmiksi. Eikö heitä voida saattaa vastuuseen tästä? Yhteiskunta on hylännyt ja pettänyt nämä lapset niin moneen kertaan.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me emme koskaan saa tietää, mikä tässä asiassa on totuus.
Kyllä me aika hyvin saadaan, kun nuo aikuistuneet lapset sitä nyt kertoo.
Pitäisi saada kuulla myös toinen puoli. Ihan joka tapahtumasta.
Esim ei annettu ottaa ruokaa jääkaapista itse - se on voinut tapahtua kerran, tai yhden viikon ajan tai hyvästä syystä. Esim että sieltä otetaan kaikki leikkelepaketit ja jemmataan omaan huoneeseen, jonne ne homehtuvat. (näin toimii traumatoisunut lapsi - koska se ruoka edustaa "turvaa" ja "hyvää"). No jos näin tapahtuu useinkin, niin sitten ruokaa oteta jääkaapista ilman lupaa.
Mutta lapsi kertoo sen "ei saanut ottaa ruokaa jääkaapista". No näinhän tapahtui. Mutt
Nämähän ovat nyt aikuisina kertoneet nämä asiat, ei ole lasten kertomuksista kyse.
Edelleen se on vain yksi puoli asiasta. Ja lapsena koettua.
Tälläkin palstalla ihmiset usein kertoo lapsena kokemistaan asioista, joista puuttuu ihan kokonaan tilanteen kokonaiskuva.
Nämähän olivat siellä perheessä lähes täysi-ikäisyyteen saakka ja poika sen ylikin. Sama meno jatkui loppuun asti, ei ne olot höllentyneet lapsuuden jälkeen, avaimia ei ollut ja sisälle ei saanut mennä, jos sijaisvanhemmat ei olleet kotona. Esim.
Mitä nää sijaisvanhemmat teki työkseen?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on sairasta meininkiä aivan kaikilta osapuolilta. Sopassa mukana myös syyttäjät ja poliisi...
En ole kyllä syyttäjien toiminnassa mitään sairasta toistaiseksi havainnut.
Olin jopa yllättynyt eilisestä, jossa syyttäjä kysymyksillään vahvisti pojan kertomusta.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi se ura, josta sijaisäiti joutui luopumaan lasten takia.
Juttu JO uodelta 2013:
Agneta ja Reijo Auer asettuivat torstaina 3.10.2013 käräjäoikeudessa selväsanaisesti tyttärensä puolelle, poikaansa vastaan. He eivät usko tyttärensä Anneli Auerin murhanneen aviopuolisoaan Jukka S. Lahtea, eivätkä toisaalta pidä poikansa Ari Auerin tuottamaa videomateriaalia luotettavana. Isovanhempien mukaan enonsa luo sijoitetut lapset ovat satuilleet.
- Kaikki kolme ovat taiteellisia. Hyviä kirjoittamaan, piirtämään ja kertomaan tarinoita. Heillä on hyvä mielikuvitus, Reijo Auer kertoo oikeudelle.
- Pitäisi oikeasti selvittää mitä Arin ja Minnan luona tapahtuu. Mistä on kysymys, kun lasten keskinäiset suhteet on näin sotkettu.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Muija jäi heti pois töistä ja ukko vuoden päästä. Vissiin se liki 10k riitti hyvin elämiseen, vallankin kun lapsille syötettiin kaurapuuroa ja nuudelia, ei hankittu puhelimia tai koneita, annettu harrastaa tai muutakaan.
Jos joku on tässä kokenut oikeusmurhan niin lehdistön kuin oikeusjärjestelmän puolelta, hän on vanhin tytär Amanda. Tästä ei vieläkään puhuta tarpeeksi. Hävetkää! Amanda, Suomen aikuisten puolesta olen niin pahoillani.
Sama itkijä massapostittaa tätä juttua. Aloittaa ja kommentoi kaikissa ketjuissa tätä mustamaalauskampanjaa samanlaisin sanoin. Eikö tätä voitaisi estää, masinoi vain, ei ole mitään keskusteltavaa.
Onko jokin Auerin itse masinoima juttu?
Vierailija kirjoitti:
Poika kertoo tuolla psykologille, että sijaisvanhemmat uskoivat ensin Annelin syyttömyyteen, mutta alkoivat uskoa syyllisyyteen sen jälkeen, kun laoset olivat kertoneet surmayöstä. Eli taas ihan päinvastaista mitä lapset nyt aikuisena kertoo?
Niin, ne lapsena kerrotut tarinat tosiaan ovat päinvastaista kuin mitä nyt aikuisina kerrotaan, sehän tässä on koko pointti, kun lapset nyt aikuisina kertovat valehdelleensa lapsina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne sijaisvanhemmat itse tässä kerjussa vai miksi täällä huudellaan kunnianloukkauksesta? Ikinä nähnyt miten törkeästi Annelista ja Jensistä on puhuttu? Ja he ovat syyttömiä!
Ihan vaan kommentoijille yleisesti tiedoksi se, että kirjoittajat vastaavat itse kirjoittamisistaan palstalla.
Tämä tiedoksi jos meinaa unohtua tämä tosiasia.
Ei ole salaliitto nyt kyseessä.
Enimmäkseenhän täällä referoidaan lehtien uutisointia oikeudenkäynnistä, että mitä siellä on kerrottu.
Turhaan sijaisvanhemmat keskustelupalstoista on huolissaan, kun kaikki valtakunnan viralliset mediat on täällä keskustellut asiat julkaisseet.
Aloitusteksti ei ole lehtien uutisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me emme koskaan saa tietää, mikä tässä asiassa on totuus.
Kyllä me aika hyvin saadaan, kun nuo aikuistuneet lapset sitä nyt kertoo.
Pitäisi saada kuulla myös toinen puoli. Ihan joka tapahtumasta.
Esim ei annettu ottaa ruokaa jääkaapista itse - se on voinut tapahtua kerran, tai yhden viikon ajan tai hyvästä syystä. Esim että sieltä otetaan kaikki leikkelepaketit ja jemmataan omaan huoneeseen, jonne ne homehtuvat. (näin toimii traumatoisunut lapsi - koska se ruoka edustaa "turvaa" ja "hyvää"). No jos näin tapahtuu useinkin, niin sitten ruokaa oteta jääkaapista ilman lupaa.
Mutta lapsi kertoo sen "ei saanut ottaa ruokaa jääkaapista". No näinhän tapahtui. Mutta ei kerro sitä, oliko siihen joku aikuisen mielest
Onpa erikoisia olettamuksia, kun sijaisperheessa pienet lapset saivat viikko tolkulla vain nuudeleita ja kaurapuuroa. Mistä nuo keksit?
Minä kirjoitin kyllä että "esim". Sehän oli nimenomaan keksitty esimerkki.
Mistä sinä keksit että viikkotolkulla nuudeleita ja kaurapuuroa? Pitikö lapset tällaista päiväkirjaa että tosiaankin viikkotolkulla? Vai mihin se perustuu. Vanhoihin kauppakuitteihin? Minä muistan lukeneeni että Annelin kanssa ainakin nuudeleita söivät.
Et ilmeisesti ollenkaan ole median seurantaraportointia lukenut, kun noin tyhmiä kyselet, että mistä keskustelijat näitä keksivät.
Mutta eiköhän sijaisvanhemmat nämä kiistä omalla vuorollaan, kun ei ole lapsilla kauppakuittejakaan todisteena.
Nythän ei ole kyse nuudelien syömisestä, vaan siitä, että yhtenä rangaistuksena sijaisperheessä käytettiin ruuan rajoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on tässä kokenut oikeusmurhan niin lehdistön kuin oikeusjärjestelmän puolelta, hän on vanhin tytär Amanda. Tästä ei vieläkään puhuta tarpeeksi. Hävetkää! Amanda, Suomen aikuisten puolesta olen niin pahoillani.
Kyllä! Ja yhäkin netissä sairaat ihmiset kirjoittelee hänestä kauheita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä on muutama kiemura lisää asiaan.
Asiaa tutki alkujaan Satakunnan poliisilaitos Porista. Sisäministeri oli Anne Holmlund Porista, ja poliisin ylijohtaja oli Mikko Paatero Porista ( Eurasta ) Voihan tuota tuumia, että oliko poliittista painetta jutun tutkimiselle. ( syyllinen on löydyttävä )
Onnistuneella jutulla ja tutkinnalla pääsee sitten rehvastelemaan julkisuuteen. Sehän on tunnetusti poliitikkojen mieleen, eikä poliisin ylijohtajakaan kovin kaukana ole sieltä ministeriöstä.
Median kannattaisi otta koppi näistä Pori yhteyksistä, kyllä sillä klikkejä saisi.
Kuinka usein olet nähnyt Suomessa, että joku ministeri rehvastelisi jonkun rikoksen selviämisellä.
Niin tapahtuu vain amerikkalaisissa tv-sarjoissa, että poliitikko ottaa kunnian poliisin töistä.
Ehkei kirjaimellisesti, mutta kun joku asia menee hyvin, niin siihen asian kylkeen kyllä liimautuu joku poliitikko mielellään, jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Sama itkijä massapostittaa tätä juttua. Aloittaa ja kommentoi kaikissa ketjuissa tätä mustamaalauskampanjaa samanlaisin sanoin. Eikö tätä voitaisi estää, masinoi vain, ei ole mitään keskusteltavaa.
En ihmettelisi, vaikka itse kirjoittelisi täällä näppis sauhuten. Tuskin heillä on puolestapuhujia juurikaan näille asioille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri! Aivan käsittämätöntä, että oikeusjärjestelmä antaa vanhimman tyttären loogista ja muuttumatonta kertomusta enemmän painoarvoa, esim. tapahtuma-aikaan 3-4 -vuotiaan tyttären jutuille, josta jokainen ymmärtää niiden olevan pienen lasten mielikuvituksen tuotetta. Tai sille, että aikuinen mies voisi persr*skata 7-vuotiaan niin, että siitä jäisi niin olemattomat jäljet, että ne voivat aivan yhtä hyvin johtua pelkästä ummetuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettelisi, vaikka itse kirjoittelisi täällä näppis sauhuten. Tuskin heillä on puolestapuhujia juurikaan näille asioille.
Häh? Eiköhän Auerin syyttömyydestä seri-juttuihin vakuuttuneita ihmisiä ole tällä hetkellä erittäin paljon. Ja noita lapsia kohtaan suurta myötätuntoa kokevia.
Erikoista, kuinka nämä sijaisvanhemmat leimataan ihmishirviöiksi. Todennäköisesti Auerin lapset ovat olleet myös traumatisoituneita eikä välttämättä kovin helppoja kasvatettavia. Kovalle kurille ei aidosti välttämättä ole ollut edes vaihtoehtoa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne sijaisvanhemmat itse tässä kerjussa vai miksi täällä huudellaan kunnianloukkauksesta? Ikinä nähnyt miten törkeästi Annelista ja Jensistä on puhuttu? Ja he ovat syyttömiä!
Ihan vaan kommentoijille yleisesti tiedoksi se, että kirjoittajat vastaavat itse kirjoittamisistaan palstalla.
Tämä tiedoksi jos meinaa unohtua tämä tosiasia.
Ei ole salaliitto nyt kyseessä.
Enimmäkseenhän täällä referoidaan lehtien uutisointia oikeudenkäynnistä, että mitä siellä on kerrottu.
Turhaan sijaisvanhemmat keskustelupalstoista on huolissaan, kun kaikki valtakunnan viralliset mediat on täällä keskustellut asiat julkaisseet.
Aloitusteksti ei ole lehtien uutisointia.
ENIMMÄKSEEN
Mutta joo, totta, että eihän tuossa lehtien oikeuskäsittelyn seurannassa aikuistuneiden lasten kuulemisissa ole tullut esiin mitään sadistista. Ihan normimeininkiä ja hyvää kohtelua.
(sarcasm)
Anneli Auerin kirjassa Murharouva kerrotaan, ettei veljen vaimo Minna Auer ollut töissä ennen lasten tuloa perheeseen.
Siis lapseton pariskunta olivat ja vaimo oli ollut aina kotona. Todella outoa, kun ei mies mikään suurituloinen miljonnääri ole.
Onkohan tällä vaimolla joku diagnoosi , sen takia ollut koko ikänsä työelämän ulkopuolella. Voisi kuvitella, että mielenterveysongelmaa..
Kyllä on sairasta meininkiä aivan kaikilta osapuolilta. Sopassa mukana myös syyttäjät ja poliisi...