"Meidän suvussa ei aikuiset tarvitse lahjoja" - joudun siis lahjomaan vuodesta toiseen siskon lapsia saamatta itse mitään!
Vietän joulua joka vuosi vanhempieni ja siskoni perheen kanssa. Siskollani on kaksi lasta, 3v ja 6v. Äitini ja siskoni ovat aloittaneet lasten synnyttyä perinteen, että vain lapsille ostetaan joululahjoja, koska eivät aikuiset niitä kuulemma tarvitse. Alkaa vaan turhauttaa kun minulta odotetaan joka joulu kalliita toivelistojen mukaisia lahjoja siskon lapsille mutta sisko ei itse osta minulle ikinä mitään. Miten te muut vastaavassa tilanteessa olevat toimitte? Kehtaisinko jättää tänä vuonna lahjat ostamatta kun en itsekään saa mitään?
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Jo nyt on kummaksi mennyt maailman meno, kun lähipiirin lapsille ei voida edes joululahjoja ostaa, kun itse ei saada mitään vastineeksi! Aivan hullua.
Jep. Muistakaa että joulussa tärkeintä on että MINÄ saan lahjoja! MINÄ! Lapset kyykkyyn typerine glitterikäpyineen!
Ap:n sisko kutsuu hänet valmiiseen pöytään jouluksi ja ap ei koe saavansa mitään vastinetta sille, että ostaa siskon lapsille lahjoja? Jo on kiittämätöntä sakkia.
Viet paikalle jonkun hyvän lautapelin tai vastaavan ja sanot että yhteinen tekeminen on paras lahja. Joulun jälkeen voit viedä pelin kotiisi ja pelailla kavereiden kanssa tai jos perheesi tulee kylään niin heidän kanssaan.
Joulutortut ovat myös hyvä lahja koko porukalle.
Vierailija kirjoitti:
Jo nyt on kummaksi mennyt maailman meno, kun lähipiirin lapsille ei voida edes joululahjoja ostaa, kun itse ei saada mitään vastineeksi! Aivan hullua.
Joo. Olen aivan järkyttynyt tästä ketjusta. Olen kaikkialla lähipiirissäni pitänyt itsestäänselvänä, että lapsille on kivaa antaa lahjoja, mutta ei aikuiset niitä tarvitse. En muista milloin olisin viimeksi saanut joululahjan itse. Silti hankin niitä mieluusti omille ja sukulaisten lapsille.
Ilmeisesti se on tätä nykyaikaa, että aikuisetkin heittäytyvät kiukuttelemaan, jos eivät saa mieluisia lahjoja. Ja aina täytyy miettiä että eihän varmasti ole antanut yhtään enempää lahjaa kuin mitä itse saa.
Vierailija kirjoitti:
minä
Minä
MINÄ
T. Ap:n sisko lapsineen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Muistakaa että joulussa tärkeintä on että MINÄ saan lahjoja! MINÄ! Lapset kyykkyyn typerine glitterikäpyineen!
Höpö höpö.
Vastavuoroisuus ystävyyssuhteissa on kuitenkin tärkeää.
Provonihan otti erikoisen hyvin tuulta alleen!
T. Kiitollinen siunattu onnellinen ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkaisisin napanuoran ja menisin vasta joulun jälkeen käymään.
En halua viettää joulua yksin. Olen lapseton sinkku ja ystävät ovat tietysti jouluna omien perheidensä/sukujensa kanssa.
Ap
Sitten mietit, mikä on sinulle tärkeää.
Ja muista, että kateus on synti eikä auta elämässäsi.
Omana mielipiteenäni sanoisin vielä, että lahjankipeä aikuinen tuntuu minusta kauhean hassulle idealle. Eikö sinulla ole tarpeeksi krääsää?
tuossa varmaan kyse, siitä kun lapseton joutuu maksumiheksi joka joulu, niin kohteliaisuusmuistaminen sitten häntä kohtaan. huom. hänellä ei lapsia jolle- myös- ostettaisiin. siksi luulisin ap ,että olisihan sitten tässä tapauksessa edes kiva.
ja kyllähän se aikuisestakin tuntuu kivalle saada jotain. sinäkin het sanot- krääsää- mikä on krääsää. lahjakortti rusettipaketissa, sen voi osoittaa vaikka mihin,hieroja, kampaamo, nuohooja, vaikka mihin, tai kivat villasukat, jotain mistä tykkää , se vakiotuoksu, nythän on brunssikorttejakin kahviloihin olemassa. alle 20e. eli krääsää.
kukkakauppaan lahjakortti, ketäpä ei ilahduta wiikonloppukukkakimppu- pelisilmää kun ei oo niin sitä ei oo sitten. lounasbuffeeseenkin olen itse antanut lahjakortin alle 20.
jos katsoo siskon kosmetiikka-shampoita mistä pitää,sitten tukkasetti kampaamotason esim. äänikirjat jne jne.
Törkeää odottaa sukulaisilta lapsille lahjoja. Jokainen PERHE eli lapsen vanhemmat hoitavat lahjat. Voit tehdä vaikka joulukarkkeja lapsille ja muillekin. Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Suklaarasia lahjaksi, se riittää.
Turha "lahja", koska jokainen voi ostaa itse suklaata jos haluaa. Eikä kaikki edes tykkää konvehdeista
Vierailija kirjoitti:
minä
Minä
MINÄ
sie TYMÄ TYMEMPI TYMIN
Vierailija kirjoitti:
Suklaarasia on yksi turhimmista lahjoista. Jos ei mitään muuta keksi, parempi olla ostamamatta sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Provonihan otti erikoisen hyvin tuulta alleen!
T. Kiitollinen siunattu onnellinen ap
Tämä aihe toimii aina Vauva Palstalla. Aihepiiri kytkeytyy yleensä loma-aikojen jakoon työpaikoilla, ja sairaan lapsen hoitoon kotona. Ja tadaa näin sesonkiaikana Joululahjoihin. Lapset... Ja lapsiperheet. Nuo yhteiskunnan SYÖPÄ
Vierailija kirjoitti:
Ap:n sisko kutsuu hänet valmiiseen pöytään jouluksi ja ap ei koe saavansa mitään vastinetta sille, että ostaa siskon lapsille lahjoja? Jo on kiittämätöntä sakkia.
Kauheasti alapeukkuja tähänkin viestiin jo. Ilmeisesti kukaan näistä lahjanahneista ei arvosta joulunvieton järjestelyjä, leipomista, siivoamista, ruoanlaittoa, kodin koristelua? Koitapa ap tehdä se kaikki itse, ehkä arvostus nousisi sitten. Voit tietenkin myös jättää kaiken tekemättä ja istua yksin joulut asunnossasi, jos se sopii sinulle paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoimatta tähän nyt mitään sen kummempaa niin sanon, että kyllä nimenomaan yksin asuvat aikuiset tai vaikka yksinhuoltajat ovat niitä, jotka todella paljon ilahtuvat lahjoista. Vaikkapa pienten lasten yksinhuoltaja ei todennäköisesti saa lahjoja mistään, kun lapset ovat niitä vielä pieniä hankkimaan ja muuten suvussa elää tuo "ei aikuiset lahjoja tarvitse" -periaate.
Omassa lapsuudenperheessäni ei aikuisille ostettu lahjoja koskaan. Appivahemmat sen sijaan ostivat ja paljon. Kun erosin, en saanut lahjoja mistään ja kyllä se tuntui tosi kurjalta jouluna. Kun yksi ystävä sitten aina muisti paketilla, niin se tuntui todella hyvältä. Ostin myös itse itselleni lahjoja.
Ostitko sinäkin tuolle ystävällesi?
Vierailija kirjoitti:
miksi sinä siskon lapsille viet lahjoja? se on siskon homma ostaa omille kakaroilleen lahjoja
Aika lapanen saa olla, että ostaa vaan mitä muut käskee. Itse olisin kyllä sanonut jotain, en minä niitä vaginastani ulos työntänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ostat vähän halvempia lahjoja, et ole lahja-automaatti. Eli kieltäydyt kohteliaasti kalliista lahjalistasta. Sanot, että vanhemmat huolehtivat kalliista lahjoista.
Kun lapset eivät enää usko joulupukkiin, niin voit myös antaa lahjoja, joista pääset itse nauttimaan. Vaikka päivä kylpylässä tms. mitä tykkäät lasten kanssa tehdä. Ei tarvitse olla merkkituotteita.
Aika äkkiä vuodet vierii, että loputtoman kauan ei tarvitse lapsille lahjoja ostella. Esim rippikoulu ikä on varmasti jo hyvä vaihe sanoa, että nyt lapsuus loppu, kun on naimalupa saatu.
Ja toki fiksu sisarrus tuossa tilanteessa huomioisi sinua jotenkin... mutta kaikilla ei ole fiksuja sisarruksia.
Sisarus kirjoitetaan yhdellä ärrällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheasti alapeukkuja tähänkin viestiin jo. Ilmeisesti kukaan näistä lahjanahneista ei arvosta joulunvieton järjestelyjä, leipomista, siivoamista, ruoanlaittoa, kodin koristelua? Koitapa ap tehdä se kaikki itse, ehkä arvostus nousisi sitten. Voit tietenkin myös jättää kaiken tekemättä ja istua yksin joulut asunnossasi, jos se sopii sinulle paremmin.
Oletetaan että ap:n äiti hoitaa ne järjestelyt, ja hänen luonaan joulua vietetään.
Jos olisin ap:n sisko, käärisin vanhaan sanomalehteen kaupan halvimman lakupatukan. Ei tarvitsisi kitistä, ettei saa lahjaa :D