"Meidän suvussa ei aikuiset tarvitse lahjoja" - joudun siis lahjomaan vuodesta toiseen siskon lapsia saamatta itse mitään!
Vietän joulua joka vuosi vanhempieni ja siskoni perheen kanssa. Siskollani on kaksi lasta, 3v ja 6v. Äitini ja siskoni ovat aloittaneet lasten synnyttyä perinteen, että vain lapsille ostetaan joululahjoja, koska eivät aikuiset niitä kuulemma tarvitse. Alkaa vaan turhauttaa kun minulta odotetaan joka joulu kalliita toivelistojen mukaisia lahjoja siskon lapsille mutta sisko ei itse osta minulle ikinä mitään. Miten te muut vastaavassa tilanteessa olevat toimitte? Kehtaisinko jättää tänä vuonna lahjat ostamatta kun en itsekään saa mitään?
Kommentit (237)
Katkaisisin napanuoran ja menisin vasta joulun jälkeen käymään.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ei tarvitse joululahjoja, joulu on lasten juhla.
Lapsettomien pitäisi siis olla aina joulun pyhät töissä?
Vierailija kirjoitti:
Katkaisisin napanuoran ja menisin vasta joulun jälkeen käymään.
En halua viettää joulua yksin. Olen lapseton sinkku ja ystävät ovat tietysti jouluna omien perheidensä/sukujensa kanssa.
Ap
Ostaisin itselleni mieluisen lahjan sillä rahalla mikä muuten olisi mennyt muiden aikuisten lahjoihin.
Niinpä. Miksi ihmeessä et opettele olemaan jouluna yksin? Vanhempasi ja siskosi perheineen voivat jouluilla keskenään, voisit vihdoinkin sanoa, että jouluna on nyt muuta tekemistä.
Meillä ei muille aikuisille osteta lahjoja, jokainen ostaa lahjan itse itselleen ja sitten yhdessä ihaillaan kekseliäisyyttä.
Ostelin itse samalla tavalla sisarusten lapsille, kun olivat pieniä. Nyt kun itselläni on lapsia, niin ainoastaan pari kummia ja isovanhemmat ostavat heille lahjoja- sisarukset ostavat nyt ihan muille.
Mitä sitten tarvitset,AP? Kerto lahjatoiveesi suoraan, kerro mitä haluat ja tarvitset.
Siskosi saattaa luulla ettet halua mitään ellet kerro.
Vietän joulua lapsettomien ystävieni kanssa. Suosittelen muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ei tarvitse joululahjoja. Joulu on lasten juhla.
Ostan joululahjan vain omalle kummilapselleni. Minulla ei ole omia lapsia, mutta siskolla on neljä lasta. Ei ole käynyt mielessäkään ostaa kaikille siskon lapsille lahjoja. Me aikuiset emme osta lahjoja toisillemme.
Osta vain jokin yhteislahja kaikille, kuten suklaata, muita herkkuja, joku peli tms koko perheelle. Sellainen, josta itsekin hyödyt. Osoitat sen Perhe Perhoselle ts kaikille paikalla olijoille itsesi mukaan lukien.
Älä osta kallista, äläkä lahjalistalta. Ostat mitä tykkäät.
Ostaisin lapsille kirjoja, toivelistoista viis. Ne eivät ole mitään tilauslistoja.
Mä olen myös ilmoittanut jotakin joululahjoihin liittyen, sen että en osta enää lahjoja ollenkaan, kenellekään. Teepä sama perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ei tarvitse joululahjoja. Joulu on lasten juhla.
Mihin tuo on kirjoitettu?
miksi sinä siskon lapsille viet lahjoja? se on siskon homma ostaa omille kakaroilleen lahjoja
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin itselleni mieluisen lahjan sillä rahalla mikä muuten olisi mennyt muiden aikuisten lahjoihin.
"että vain lapsille ostetaan joululahjoja, koska eivät aikuiset niitä kuulemma tarvitse."
ET siis ymmärrä lukemaasi!
VA-IN LAP-SIL-LE LAH-JO-JA.
No älä osta nille kersoille mitään. Kuka pakottaa?
Sanot vaan että koska eivät ole sinun kersojasi et osta heille mitään koska sinäkään et saa lahjaa.