Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempi mies, pystyisitkö seurustelemaan naisen kanssa, joka ei halua sinunkaan syövän epäterveellisesti?

Vierailija
17.11.2025 |

Uteliaisuuttani kysyn, koska ainakin omalla kohdalla en lähtisi suhteeseen, jossa ruokailutottumukset ovat ihan erilaiset. En myöskään haluaisi kokkimiestä, joka kokkailee perinteisiä herkkuruokia eli haluan itse kokata, siivota ja hoitaa kodin omalla tyylilläni alusta lopuun. Eli mies ei tekisi kotitöitä sisällä lainkaan eikä kokkaisi.

Ruokailu olisi arkena kasvisruokailua, paljon käsittelemättömiä vihanneksia ja hedelmiä, paloittelen ja teen annokset valmiiksi. Juhlaruoka on erikseen, silloin myös juustoja, luomulihaa, kalaa jne. Esim. viikonloppuna. Kotiin ei tavanomaisesti tuotettuja eläintarvikkeit, luomu ja riista ok. Kodiinnulkopuooella voisit syödä mitä haluat, mutta tosellakin toivon, ettet söisi kovia rasvoja ja lihaa sielläkään.

Kuulostaako hurjalta? Ruoka on iso osa elämää, joten tuo on iso elämänmuutos. Plussana myönteiset terveysvaikutukset.

Kommentit (174)

Vierailija
101/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ruuan laatu olisi ongelma, mutta ap:n fasistinen autismi olisi.

Vierailija
102/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli mitä siis konkreettisesti tekisit kun mies laittaa ruokaa jota teillä ei saa laittaa, tai omatoimisesti tekee jotain noita kotitöitä (joita kukaan muu kuin sinä ei saa tehdä) omalla väärällä tyylillään?"

Istuisin pöytään syömään ja kiittäisin ruuasta j siivouksesta. Mutta olisin huolissani siitä miten vessa on siivottu🤔 Jos siis tällainen tilanne yllättäen tulisi. Ap

No mistä se mies siis tietää nämä kaikki listaamasi suhteen ehdottomat säännöt? Asiat joita saa syödä ja mitä saa tehdä. Hänkö on meedio vai miten ne tulevat hänen tietoonsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu perustuuko terveellisen ruoan käsite ihmiselle terveelliseen, vai käytetäänkö tässä aatemaailmojen värittämää nykysuositusta?

Vierailija
104/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teen annokset valmiiksi"...

Kai sinä raukkaparka ymmärrät, että aikuinen mies ja heinää pupeltava kuiva kuikelo syövät ihan erilaisia määriä.

Vierailija
105/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan kyllä huolehtia omista syömisistäni, siihen ei tarvitse puuttua. Toki nainen joka ei syö herkkuja olisi ilman noita kontrollitaipumuksia hyvä asia.

Vierailija
106/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naidessa luut kolkkaa. Muuten ok

Vierailija
107/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veisit elämäni suurimman nautinnon, ruoanlaiton, niin saisit kyllä sitten myös yksin siivota, pyykätä ja hoitaa kodin & pihan. Mutta villinä twistinä, se tehtäisiin niinkuin minä haluan ja vaadin.

Vierailija
108/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä pilko aikuiselle ihmiselle hedelmiä, mutta kyllä se niin on että meillä mies joutuisi syömään vegaanista ruokaa, jota kyllä voisin hänelle laittaa. Meillä myös joutuisi kävelylle ja urheilemaan. Lihava mies väkisin laihtuisi, mutta ei sellainen varmasti haluaisi minun kanssani olla. Tai ehkä voisi olla sen aikaa että laihtuisi ja sen jälkeen lähtisi etsimään nuorempaa ja nätimpää naista!

Vierailija
109/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistuisi. Tykkään olla kontrollissa keittiössä. Ruoka on kyllä terveellistä ja kasvispainotteista, mutta makupaletti vahvasti kallellaan Aasiaan. Joskus vaihtelun vuoksi välimeren tyyliä, Pohjois-Afrikkaa ja Lähi-Itää unohtamatta. Suomalaista perinneruokaa on harvoin tarjolla.

Tuohan kuulostaa hyvältä. Useimmiten minäkin kokkaan jotain aasialaista. Pidän myös ranskalaisesta keittiöstä, mutta se on juhlaruokaa. Ap

Minä en ymmärrä juhlaruokasi käsitettä. Ilmeisesti kaikki vähänkään hyvältä maistuva tai muiden maiden perinneruoat ovat juhlaa. Tyydy sinä vain porkkananaatteihin ja raakoihin multaperunoihin, minä syön mielelläni ranskalaisia maalaisruokia.

Vierailija
110/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin välitin mun exästä ja kun hän käytti paljon voita ja kermaa ruoanlaitossa, niin kyselin, tietääkö hän kolesteroliarvojaan. Ei ollut käynyt pariinkymmeneen vuoteen testeissä. Kun sitten viimein suostui menemään, oli arvo niin korkea, että heti sai statiinilääkkeen. Eli naisena vastailen, että olisi kovin vaikeaa seurustella miehen kanssa, joka ei syö terveellisesti, eikä piittaa terveydestään. Kun en haluaisi heti kohta omaishoitajaksi. Tuskin kovin moni mieskään haluaisi naista, joka vähät välittää terveydestään.

Vierailija
111/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi, hyvä ruoka on yksi elämän pienistä nautinnoista. En luopuisi myöskään matkailusta ilmaston pelastamiseksi tai lopettaisi kirjojen lukemista käyttääkseni aikani tehokkaammin. Tavoitteenani ei ole olla vuodeosaston tervein ruumis.

M4X

Vierailija
112/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli mitä siis konkreettisesti tekisit kun mies laittaa ruokaa jota teillä ei saa laittaa, tai omatoimisesti tekee jotain noita kotitöitä (joita kukaan muu kuin sinä ei saa tehdä) omalla väärällä tyylillään?"

Istuisin pöytään syömään ja kiittäisin ruuasta j siivouksesta. Mutta olisin huolissani siitä miten vessa on siivottu🤔 Jos siis tällainen tilanne yllättäen tulisi. Ap

No mistä se mies siis tietää nämä kaikki listaamasi suhteen ehdottomat säännöt? Asiat joita saa syödä ja mitä saa tehdä. Hänkö on meedio vai miten ne tulevat hänen tietoonsa?

Vähitellen, suhdehan alkaa tutustumalla ja myös päättyy lyhyeen, jos huomataan, että ei sovitakaan yhteen. 

Ideaalinen malli joka toimii omassa elämässä tällä hetkellä ei varmaan ole kovin hyvä lähtökohta uudelle suhteelle, joten tuo nopea ajatusleikki ei ole mitenkään kiveen hakattu. Kunhan vain naputtelin kysymyksen siitä miten tarkkoja miehet näissä asioissa ovat täällä. Tositilannetta ei toivottavasti koskaan tule, että pitäisi oikeasti miettiä. Mutta eiköhän suhde muokkaantuisi sitten omille uusille uomilleen, jos sellainen syntyisi. Ap

Vierailija
113/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä pilko aikuiselle ihmiselle hedelmiä, mutta kyllä se niin on että meillä mies joutuisi syömään vegaanista ruokaa, jota kyllä voisin hänelle laittaa. Meillä myös joutuisi kävelylle ja urheilemaan. Lihava mies väkisin laihtuisi, mutta ei sellainen varmasti haluaisi minun kanssani olla. Tai ehkä voisi olla sen aikaa että laihtuisi ja sen jälkeen lähtisi etsimään nuorempaa ja nätimpää naista!

Heh, niinkö siinä voisi käydä :)  Mä en halua urheilevaa miestä missään nimessä, enemmän viehättää yhteiset kävelyt, puutarhanhoito, polttopuiden teko ja vastaava hyötyliikunta. 

Jos ollaan hirveän kaukana toisistaan ruoka-asioissa, ollaan varmaan muutenkin. Ap

Vierailija
114/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos veisit elämäni suurimman nautinnon, ruoanlaiton, niin saisit kyllä sitten myös yksin siivota, pyykätä ja hoitaa kodin & pihan. Mutta villinä twistinä, se tehtäisiin niinkuin minä haluan ja vaadin.

Millaista ruokaa tykkäät tehdä? Ap

Vierailija
115/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn seurustelemaan kaunottaren kanssa joka on alle 20v ikäinen, alle BMI 19 ja kokoaan tatuoimaton, lähes täysin riippumatta hänen vaatimuksistaan.

Vierailija
116/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistuisi. Tykkään olla kontrollissa keittiössä. Ruoka on kyllä terveellistä ja kasvispainotteista, mutta makupaletti vahvasti kallellaan Aasiaan. Joskus vaihtelun vuoksi välimeren tyyliä, Pohjois-Afrikkaa ja Lähi-Itää unohtamatta. Suomalaista perinneruokaa on harvoin tarjolla.

Tuohan kuulostaa hyvältä. Useimmiten minäkin kokkaan jotain aasialaista. Pidän myös ranskalaisesta keittiöstä, mutta se on juhlaruokaa. Ap

Minä en ymmärrä juhlaruokasi käsitettä. Ilmeisesti kaikki vähänkään hyvältä maistuva tai muiden maiden perinneruoat ovat juhlaa. Tyydy sinä vain porkkananaatteihin ja raakoihin multaperunoihin, minä syön mielelläni ranskalaisia maalaisruokia.

Juhlaruoka eli ruoka missä on paljon kovaa rasvaa. Sellaista ei voi syödä joka päivä, jos haluaa pitää suonet terveinä.

En oikein tiedä mistä oikein syntyy käsitys terveellisestä ruuasta, joka on väistämättä pahanmakuista. Ja onhan ranskalaisissakin ruokalajeissa myös terveellisiä ruokia kuten ratatouille. Sitä muuten syötiin aikoinaan häissämme. Ap

Vierailija
117/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakaruokaako syöt? Siinä ei tavallinen kasvissyöjäkään kelpaa. No kukin tavallaan. Eikö se mees saisi omat ruokansa kokata kompromissinä?

Vierailija
118/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlaruoka eli ruoka missä on paljon kovaa rasvaa. Sellaista ei voi

Joidenkin kolesteroliarvot eivät  raketoi, vaikka kuinka syövät mättöä. Tasan eivät nallekarkit mene. Ne arvot kannattaa aika ajoin mitata.

Vierailija
119/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin välitin mun exästä ja kun hän käytti paljon voita ja kermaa ruoanlaitossa, niin kyselin, tietääkö hän kolesteroliarvojaan. Ei ollut käynyt pariinkymmeneen vuoteen testeissä. Kun sitten viimein suostui menemään, oli arvo niin korkea, että heti sai statiinilääkkeen. Eli naisena vastailen, että olisi kovin vaikeaa seurustella miehen kanssa, joka ei syö terveellisesti, eikä piittaa terveydestään. Kun en haluaisi heti kohta omaishoitajaksi. Tuskin kovin moni mieskään haluaisi naista, joka vähät välittää terveydestään.

Juuri näin. Sepelvaltimotauti on todella ikävä ja vaikuttaa jos ennen infarktiakin elämänlaatuun, seksiinkin. Peniksessä on kehon ohuimmat suonet, joten erektiohäiriö voi olla ensimmäinen merkki sepelvaltimotaudista.

Pehmeiden rasvojen käyttäminen on tärkeää päivittäin, sillä pehmeät rasvat kuten oliiviöljy joustavoittavat suonen sisäpinnan endoteelia. Se on tärkeää, sillä suonten jäykistymien ja tulehdusreaktio on olennaista sepelvaltimotaudin kehittymisessä. Ap

Vierailija
120/174 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Sillä nainen ei päätä mitä syön, miten käytän rahaa ja miten pukeudun.

Äitisi päätti joskus.

Tytsy ei ymmärrä preesensin ja imperfektin eroa. Vähänkö yksinkertainen.