Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi mies, pystyisitkö seurustelemaan naisen kanssa, joka ei halua sinunkaan syövän epäterveellisesti?

Vierailija
17.11.2025 |

Uteliaisuuttani kysyn, koska ainakin omalla kohdalla en lähtisi suhteeseen, jossa ruokailutottumukset ovat ihan erilaiset. En myöskään haluaisi kokkimiestä, joka kokkailee perinteisiä herkkuruokia eli haluan itse kokata, siivota ja hoitaa kodin omalla tyylilläni alusta lopuun. Eli mies ei tekisi kotitöitä sisällä lainkaan eikä kokkaisi.

Ruokailu olisi arkena kasvisruokailua, paljon käsittelemättömiä vihanneksia ja hedelmiä, paloittelen ja teen annokset valmiiksi. Juhlaruoka on erikseen, silloin myös juustoja, luomulihaa, kalaa jne. Esim. viikonloppuna. Kotiin ei tavanomaisesti tuotettuja eläintarvikkeit, luomu ja riista ok. Kodiinnulkopuooella voisit syödä mitä haluat, mutta tosellakin toivon, ettet söisi kovia rasvoja ja lihaa sielläkään.

Kuulostaako hurjalta? Ruoka on iso osa elämää, joten tuo on iso elämänmuutos. Plussana myönteiset terveysvaikutukset.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Sillä nainen ei päätä mitä syön, miten käytän rahaa ja miten pukeudun.

Ai. Meinasin sanoa, että vanhat miehet eivät juurikaan itse ruokaa laita, joten syövät mitä tarjotaan.

Sinä sitten vissiin teet, tai syöt ulkona.

Minun tuttavapiiriini kuuluu kokkeja. Ovat taitavia mutta tekevät juhlaruokaa jota ei voi syödä joka påivä, koska se on epäterveellistä. Ap

Ei kokki joka päivä kotona halua ruokaa laittaa.

Tarkoitin siis harrastekokkeja, en ammattilaisia. Tunnen kyllä sellaisiakin kaksi tai he ovat keittiömestareita. Toinen on paras ruuanlaittaja, johon olen koskaan tutustunut. Taivallista ja terveellistä ruokaa mistä tahansa random-aineksista, joita kaapissa sattuu olemaan. Mutta sellaisia kokkeja on harvassa, luonnonlahjakkuuksia. Perhetuttuja olimme pitkään ja matkustimmekin yhdessä, kunnes tuolle pariskunnalle tuli ero. Ap

Vierailija
62/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap. miksi edes kysyt moista?

Uteliaisuudesta vain. Tuokin on yksi asia, joka voi vaikeuttaa uuden kumppanin löytämistä, vanhemmiten ei nimittäin olla yhtä joustavia kuin nuorempana? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemminkin mietin että mikä mielenhäiriö sinulla on, kun "paloittelet valmiiksi" vihanneksia aikuiselle ihmiselle. Jos mies haluaa tappaa itsensä paskalla ruualla niin tappakoot. Keskity sinä omaan hyvinvointiisi

Kuorin perunatkin valmiiksi, mitäs siihen sanot! :D Ap

Vierailija
64/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä tarkoitat vanhalla. Mutta itse tunnen joitain kuuskymppisiä miehiä, jotka syövät terveellisesti. On joko aina tehneet niin ja ovat myös liikunnallisia, tai sitten on jossain vaiheessa tajunneet, että terveyttä kannattaa vaalia mm ruokavalion avulla. 

Tarkoitan vanhemmalla yli viisikymppisiä. Aika monilla alkaa olla jo tarvetta tuossa iässä verenpaine- ja kolesterolilääkitykselle ym. joita voi ehkä vähentää, jos muuttaa ruokavaliota terveellisempään suuntaan. Sen ei kuitenkaan tarvitse olla ikävää eikä totaalista. Riittää, kun suurin osa ruuasta on terveellistä, herkuttelullekin on paikkansa. Mutta siitä huolimatta ruokailutottumusten muuttaminen on vaikeaa. En itsekään voisi muuttaa helposti, joten en oleta, että muutkaan voivat tai edes haluavat, vaikka tulisi lääkärinkin ohje. En itsekään ole lopettanut alkoholinkäyttöä, vaikka se on epäterveellistä. Ap

Vierailija
65/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli mies ei tekisi kotitöitä sisällä lainkaan eikä kokkaisi."

Sanotaanko että tämä tässä olisi se dealbreaker. Pidetään aikuista miestä lapsen asemassa, ei saa omassa kodissaan itse edes välipalaa ottaa ilman että äitihahmo motokottaa.

Vierailija
66/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, jos vastapainoksi suostuu toteuttamaan kaikki seksuaaliset perversioni väittämättä yhtään vastaan.

Kuuluuko siihen perversioon, että nainen ei oikeasti haluaisi?

Oli miten oli, sain laskuissani kaksi miestä, joille sopisi tällä tavalla hullu nainen ja kolmas vielä ylläolevin varauksin. Ap

Vierailija
67/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. Siinäkö siivoat mutta ruoka on liian tärkeä ja normaali asia itselle. Osaan syödä terveellisesti ja kasvipainotteisesti mutta sinun tyylisi on aika nat si meininkiä 😳 sait sen kuulostamaan siltä 😲

Tulikohan sanottua vähän töksäyttäen 😑 anteeksi.

Ei se mitään, arvelinkin, ette mun jutut ole monenkaan mieleen 😅 Ap

Näen arvokkaana sen että jaksaisit nähdä niin paljon vaivaa että teet ruokaa toiselle ihmiselle ja sen lisäksi vielä käsittelet ne helposti syötävään ja lautaselle otettavaan muotoon. Se on kiva asia 😊

Vierailija
68/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko että tämä tässä olisi se dealbreaker. Pidetään aikuista miestä lapsen asemassa, ei saa omassa kodissaan itse edes välipalaa ottaa ilman että äitihahmo motokottaa.

Tietenkin saa ottaa välipalaa ja vaikka kokatakin, jos välttämättä haluaa. Vessaa ei saa siivota, ei kuitenkaan osaa tarpeeksi hyvin :D

Vierailija
69/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset vaatimuslitaniat sieltä.

Änkyrää harmittaa.

Vierailija
70/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. Siinäkö siivoat mutta ruoka on liian tärkeä ja normaali asia itselle. Osaan syödä terveellisesti ja kasvipainotteisesti mutta sinun tyylisi on aika nat si meininkiä 😳 sait sen kuulostamaan siltä 😲

Tulikohan sanottua vähän töksäyttäen 😑 anteeksi.

Ei se mitään, arvelinkin, ette mun jutut ole monenkaan mieleen 😅 Ap

Näen arvokkaana sen että jaksaisit nähdä niin paljon vaivaa että teet ruokaa toiselle ihmiselle ja sen lisäksi vielä käsittelet ne helposti syötävään ja lautaselle otettavaan muotoon. Se on kiva asia 😊

Pillkominen ja sen sellainen menee samalla kuin itsellekin ja kuten sanottu, nautin siitä, kun näen että läheiset saavat hyvää ravintoa. Ja nykyisin on kaikki tehty tosi helpoksi, porkkaraastettakin voi ostaa valmiina. Ihana tuote on myös kurpitsakuutiot ja bataattiviipaleet sekä kukkakaalimuru, josta saa tosi hyvää itämaista salaattia ja voi käyttää riisin sijasta. Arkena ruuanlaitto sujuu tosi nopeasti tämäntyyppisten tuotteiden ansiosta. Ap

Vierailija
71/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ruokan*tsia en katsele päivääkään. 

Vierailija
72/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, jos vastapainoksi suostuu toteuttamaan kaikki seksuaaliset perversioni väittämättä yhtään vastaan.

YÖK 🤮

Vierailija
73/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"haluan itse kokata, siivota ja hoitaa kodin omalla tyylilläni alusta lopuun"

Siis haluaisinko asua yhdessä kontrollihullun naisen kanssa, joka on jonkinmoinen diktaattori talossa ja määrää kaikesta, mukaanlukien aikuisen miehen ruokavaliosta?

No en halua. Miksi haluaisin olla vieras/käskyläinen omassa kodissani? Minulla on jo oma koti, jossa on hyvä olla ja asua.

Vierailija
74/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin saa ottaa välipalaa ja vaikka kokatakin, jos välttämättä haluaa. Vessaa ei saa siivota, ei kuitenkaan osaa tarpeeksi hyvin :D

Tämä siis ap:n kommentti. 

Tarkemmin ajatellen kokkaileva mies voisi olla kivakin, jos meidän ruokailutottumuksemme olisivat samansuuntaiset. Mutta juhlaruokaa, jossa on paljon voita, kermaa, lihaa tai kalaa en edes jaksaisi syödä montaa kertaa viikossa, pidän enemmän kevyestä ja kasvispitoisesta ruuasta. Merenelävistä olen myös oppinut pitämään, niitä kyllä söisin mielelläni usein, jos joku laittaisi. Tai japanilaista ruokaa.... Taidankin muuttaa mielipidettäni eli jos löytyisi japanilaisen ruuan kokkailijamies, niin se olisi kyllä iso plussa :) Ap

Vierailija
75/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"haluan itse kokata, siivota ja hoitaa kodin omalla tyylilläni alusta lopuun"

Siis haluaisinko asua yhdessä kontrollihullun naisen kanssa, joka on jonkinmoinen diktaattori talossa ja määrää kaikesta, mukaanlukien aikuisen miehen ruokavaliosta?

No en halua. Miksi haluaisin olla vieras/käskyläinen omassa kodissani? Minulla on jo oma koti, jossa on hyvä olla ja asua.

Onneksi se ei olekaan pakollista :)  Ap

Vierailija
76/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko miinustaa aloitusta, sillä itse en naisena haluaisi olla tuollainen Justiina.

Itse syön kasvispainotteisrsti, mutta teen miehelleni hänen lempiruokiaan, kuten eilen maksakastiketta, johon tulee voita ja kermaa, sipulia ja porkkanaa. Maistuu se silloin itsellenikin ja onhan maksassa esim. koliinia, mitä ihmiskeho ei tuota tarpeeksi.

Tuttavaperheen rouva on tällainen määräilijä ja hänen miehensä perusvire on apeus. Mies on myös nyt sairastunut syöpään. Jokaisen pitäisi saada kuunnella kehoaan, koska se tietää mitä loppujen lopuksi tarvitsee. Perusasiat terveelliseen ruokavalioon on jo kaikkien tiedossa. Niitä ei tarvitse tuputtaa.

Vierailija
77/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kestä ihmisiä, jotka tekevät ruuasta ison numeron. Se on jotenkin sairas päähänpiittymä.

Vierailija
78/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haittaisi, syön itsekin varsin terveellisesti - BMI 22

Vierailija
79/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko miinustaa aloitusta, sillä itse en naisena haluaisi olla tuollainen Justiina.

Itse syön kasvispainotteisrsti, mutta teen miehelleni hänen lempiruokiaan, kuten eilen maksakastiketta, johon tulee voita ja kermaa, sipulia ja porkkanaa. Maistuu se silloin itsellenikin ja onhan maksassa esim. koliinia, mitä ihmiskeho ei tuota tarpeeksi.

Tuttavaperheen rouva on tällainen määräilijä ja hänen miehensä perusvire on apeus. Mies on myös nyt sairastunut syöpään. Jokaisen pitäisi saada kuunnella kehoaan, koska se tietää mitä loppujen lopuksi tarvitsee. Perusasiat terveelliseen ruokavalioon on jo kaikkien tiedossa. Niitä ei tarvitse tuputtaa.

Justiina on käsittääkseni sellainen joka komentelee. Mä en komentele koskaan. En olisi ikinä sellaisessa suhteessa missä ei ole luonnollista yhteensointuvuutta. 

Syöpään sairastuu joka kolmas. Apeus ei aiheuta syöpää eikä kehon kuuntelu tai kuuntelemattomuus. Tuollaiset rinnastukset eivät ole oikein sairastuneita kohtaan. Joku tuolla edellä myös yhdisti toukan ruokavalion ja mahasyövän. Sairaudet eivät kuitenkaan ole rangaistuksia huonosta elämästä. Ap

Vierailija
80/87 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiina on käsittääkseni sellainen joka komentelee. Mä en komentele koskaan. En olisi ikinä sellaisessa suhteessa missä ei ole luonnollista yhteensointuvuutta. 

Syöpään sairastuu joka kolmas. Apeus ei aiheuta

*tiukan ruokavalion, ei toukan😆 Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi