Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi mies, pystyisitkö seurustelemaan naisen kanssa, joka ei halua sinunkaan syövän epäterveellisesti?

Vierailija
17.11.2025 |

Uteliaisuuttani kysyn, koska ainakin omalla kohdalla en lähtisi suhteeseen, jossa ruokailutottumukset ovat ihan erilaiset. En myöskään haluaisi kokkimiestä, joka kokkailee perinteisiä herkkuruokia eli haluan itse kokata, siivota ja hoitaa kodin omalla tyylilläni alusta lopuun. Eli mies ei tekisi kotitöitä sisällä lainkaan eikä kokkaisi.

Ruokailu olisi arkena kasvisruokailua, paljon käsittelemättömiä vihanneksia ja hedelmiä, paloittelen ja teen annokset valmiiksi. Juhlaruoka on erikseen, silloin myös juustoja, luomulihaa, kalaa jne. Esim. viikonloppuna. Kotiin ei tavanomaisesti tuotettuja eläintarvikkeit, luomu ja riista ok. Kodiinnulkopuooella voisit syödä mitä haluat, mutta tosellakin toivon, ettet söisi kovia rasvoja ja lihaa sielläkään.

Kuulostaako hurjalta? Ruoka on iso osa elämää, joten tuo on iso elämänmuutos. Plussana myönteiset terveysvaikutukset.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko miinustaa aloitusta, sillä itse en naisena haluaisi olla tuollainen Justiina.

Itse syön kasvispainotteisrsti, mutta teen miehelleni hänen lempiruokiaan, kuten eilen maksakastiketta, johon tulee voita ja kermaa, sipulia ja porkkanaa. Maistuu se silloin itsellenikin ja onhan maksassa esim. koliinia, mitä ihmiskeho ei tuota tarpeeksi.

Tuttavaperheen rouva on tällainen määräilijä ja hänen miehensä perusvire on apeus. Mies on myös nyt sairastunut syöpään. Jokaisen pitäisi saada kuunnella kehoaan, koska se tietää mitä loppujen lopuksi tarvitsee. Perusasiat terveelliseen ruokavalioon on jo kaikkien tiedossa. Niitä ei tarvitse tuputtaa.

Justiina on käsittääkseni sellainen joka komentelee. Mä en komentele koskaan. En olisi ikinä sellaisessa suhteessa missä ei ole luonnollista yhteensointuvuutta. 

Syöpään sairastuu joka kolmas. Apeus ei aiheuta

Muistaakseni joka seitsemäs sairastuu syöpään.

Vierailija
82/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko miinustaa aloitusta, sillä itse en naisena haluaisi olla tuollainen Justiina.

Itse syön kasvispainotteisrsti, mutta teen miehelleni hänen lempiruokiaan, kuten eilen maksakastiketta, johon tulee voita ja kermaa, sipulia ja porkkanaa. Maistuu se silloin itsellenikin ja onhan maksassa esim. koliinia, mitä ihmiskeho ei tuota tarpeeksi.

Tuttavaperheen rouva on tällainen määräilijä ja hänen miehensä perusvire on apeus. Mies on myös nyt sairastunut syöpään. Jokaisen pitäisi saada kuunnella kehoaan, koska se tietää mitä loppujen lopuksi tarvitsee. Perusasiat terveelliseen ruokavalioon on jo kaikkien tiedossa. Niitä ei tarvitse tuputtaa.

Justiina on käsittääkseni sellainen joka komentelee. Mä en komentele koskaan. En olisi ikinä sellaisessa suhteessa missä ei ole luonnollista yhteensointuvuutta. 

Eli mitä siis konkreettisesti tekisit kun mies laittaa ruokaa jota teillä ei saa laittaa, tai omatoimisesti tekee jotain noita kotitöitä (joita kukaan muu kuin sinä ei saa tehdä) omalla väärällä tyylillään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi mies, en seurustelisi hänen kanssaan, vielä vähemmän asuisin hänen kanssaan. Ei ole tervettä sen tasoinen käskyttäminen, mitä ap haluaa tehdä. Sopii ehkä jollekin nössöpojalle, jolle äiti on aina tehnyt kaiken valmiiksi, mutta ei normaalille aikuiselle.

Vierailija
84/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan toi ehkä mennä jos sen jälkeen ei tarvisi tehdä -MITÄÄN- kotitöitä, IKINÄ. Siivoaminen, imurointi, ruoanlaitto, tiskaaminen, roskien vieminen ja kaikki muut mahdolliset olisivat täysin naisen vastuulla. 

Vierailija
85/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistuisi. Tykkään olla kontrollissa keittiössä. Ruoka on kyllä terveellistä ja kasvispainotteista, mutta makupaletti vahvasti kallellaan Aasiaan. Joskus vaihtelun vuoksi välimeren tyyliä, Pohjois-Afrikkaa ja Lähi-Itää unohtamatta. Suomalaista perinneruokaa on harvoin tarjolla.

Vierailija
86/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnea ja menestystä aloittajalle, tottakai kaikki miehet haluaa omaan elämäänsä naisen joka sanelee mitä saa syödä, tai voi olla ettet löydä ikinä tuollaista ihanne miestä 

Vierailija
87/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oletko koskaan ollut ap parisuhteessa oikean ihmisen kanssa, jolla on omat tapansa, mielihalunsa ja ajatuksensa?

Vierailija
88/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistuisi. Tykkään olla kontrollissa keittiössä. Ruoka on kyllä terveellistä ja kasvispainotteista, mutta makupaletti vahvasti kallellaan Aasiaan. Joskus vaihtelun vuoksi välimeren tyyliä, Pohjois-Afrikkaa ja Lähi-Itää unohtamatta. Suomalaista perinneruokaa on harvoin tarjolla.

Tuohan kuulostaa hyvältä. Useimmiten minäkin kokkaan jotain aasialaista. Pidän myös ranskalaisesta keittiöstä, mutta se on juhlaruokaa. Ap

Vierailija
89/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli mitä siis konkreettisesti tekisit kun mies laittaa ruokaa jota teillä ei saa laittaa, tai omatoimisesti tekee jotain noita kotitöitä (joita kukaan muu kuin sinä ei saa tehdä) omalla väärällä tyylillään?"

Istuisin pöytään syömään ja kiittäisin ruuasta j siivouksesta. Mutta olisin huolissani siitä miten vessa on siivottu🤔 Jos siis tällainen tilanne yllättäen tulisi. Ap

Vierailija
90/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voishan toi ehkä mennä jos sen jälkeen ei tarvisi tehdä -MITÄÄN- kotitöitä, IKINÄ. Siivoaminen, imurointi, ruoanlaitto, tiskaaminen, roskien vieminen ja kaikki muut mahdolliset olisivat täysin naisen vastuulla. 

Roskat ja erityisesti komposti on miehen vastuulla ja kaikki korjausjutut sekä ulkotyöt. Meillä on siis työnjako. Ap

Vierailija
91/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onnea ja menestystä aloittajalle, tottakai kaikki miehet haluaa omaan elämäänsä naisen joka sanelee mitä saa syödä, tai voi olla ettet löydä ikinä tuollaista ihanne miestä 

En tiedä löytyiskö enää toista, mutta yksi on löytynyt. En itse asiassa usko että ruokailutottumukset kuitenkaan ovat ratkaisevia, tarvitaan niin paljon muutakin yhteensopivaa. Joidenkin kohdalla se sitten kaatuisi jo ruokavalioon kuten kommentit osoittavat. Ap

Vierailija
92/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oletko koskaan ollut ap parisuhteessa oikean ihmisen kanssa, jolla on omat tapansa, mielihalunsa ja ajatuksensa?

Olenhan minä. En ole ollu sinkkuna montaakaan viikkoa aikuisiälläni. On vain ollut satumainen tuuri löytää mies joka on kestänyt  juttujani jo niin pitkään. Ap

Vierailija
93/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa just hyvältä, saisinko minä tulla suhteeseen sun kanssa? :D

N50

Vierailija
94/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han on aivan järkyttävän raskas otus.  

Ei kukaan täysipäinen aikuinen anna toisen ihmisen määrätä syömisistään. 

Vierailija
95/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
96/96 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen siis huolehtii kumppaninsa terveydestä. Oikein hyvä kokelas!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme