Vanhempi mies, pystyisitkö seurustelemaan naisen kanssa, joka ei halua sinunkaan syövän epäterveellisesti?
Uteliaisuuttani kysyn, koska ainakin omalla kohdalla en lähtisi suhteeseen, jossa ruokailutottumukset ovat ihan erilaiset. En myöskään haluaisi kokkimiestä, joka kokkailee perinteisiä herkkuruokia eli haluan itse kokata, siivota ja hoitaa kodin omalla tyylilläni alusta lopuun. Eli mies ei tekisi kotitöitä sisällä lainkaan eikä kokkaisi.
Ruokailu olisi arkena kasvisruokailua, paljon käsittelemättömiä vihanneksia ja hedelmiä, paloittelen ja teen annokset valmiiksi. Juhlaruoka on erikseen, silloin myös juustoja, luomulihaa, kalaa jne. Esim. viikonloppuna. Kotiin ei tavanomaisesti tuotettuja eläintarvikkeit, luomu ja riista ok. Kodiinnulkopuooella voisit syödä mitä haluat, mutta tosellakin toivon, ettet söisi kovia rasvoja ja lihaa sielläkään.
Kuulostaako hurjalta? Ruoka on iso osa elämää, joten tuo on iso elämänmuutos. Plussana myönteiset terveysvaikutukset.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko miinustaa aloitusta, sillä itse en naisena haluaisi olla tuollainen Justiina.
Itse syön kasvispainotteisrsti, mutta teen miehelleni hänen lempiruokiaan, kuten eilen maksakastiketta, johon tulee voita ja kermaa, sipulia ja porkkanaa. Maistuu se silloin itsellenikin ja onhan maksassa esim. koliinia, mitä ihmiskeho ei tuota tarpeeksi.
Tuttavaperheen rouva on tällainen määräilijä ja hänen miehensä perusvire on apeus. Mies on myös nyt sairastunut syöpään. Jokaisen pitäisi saada kuunnella kehoaan, koska se tietää mitä loppujen lopuksi tarvitsee. Perusasiat terveelliseen ruokavalioon on jo kaikkien tiedossa. Niitä ei tarvitse tuputtaa.
Justiina on käsittääkseni sellainen joka komentelee. Mä en komentele koskaan. En olisi ikinä sellaisessa suhteessa missä ei ole luonnollista yhteensointuvuutta.
Eli mitä siis konkreettisesti tekisit kun mies laittaa ruokaa jota teillä ei saa laittaa, tai omatoimisesti tekee jotain noita kotitöitä (joita kukaan muu kuin sinä ei saa tehdä) omalla väärällä tyylillään?
Jos ap olisi mies, en seurustelisi hänen kanssaan, vielä vähemmän asuisin hänen kanssaan. Ei ole tervettä sen tasoinen käskyttäminen, mitä ap haluaa tehdä. Sopii ehkä jollekin nössöpojalle, jolle äiti on aina tehnyt kaiken valmiiksi, mutta ei normaalille aikuiselle.
Voishan toi ehkä mennä jos sen jälkeen ei tarvisi tehdä -MITÄÄN- kotitöitä, IKINÄ. Siivoaminen, imurointi, ruoanlaitto, tiskaaminen, roskien vieminen ja kaikki muut mahdolliset olisivat täysin naisen vastuulla.
Ei onnistuisi. Tykkään olla kontrollissa keittiössä. Ruoka on kyllä terveellistä ja kasvispainotteista, mutta makupaletti vahvasti kallellaan Aasiaan. Joskus vaihtelun vuoksi välimeren tyyliä, Pohjois-Afrikkaa ja Lähi-Itää unohtamatta. Suomalaista perinneruokaa on harvoin tarjolla.
No onnea ja menestystä aloittajalle, tottakai kaikki miehet haluaa omaan elämäänsä naisen joka sanelee mitä saa syödä, tai voi olla ettet löydä ikinä tuollaista ihanne miestä
Niin oletko koskaan ollut ap parisuhteessa oikean ihmisen kanssa, jolla on omat tapansa, mielihalunsa ja ajatuksensa?
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistuisi. Tykkään olla kontrollissa keittiössä. Ruoka on kyllä terveellistä ja kasvispainotteista, mutta makupaletti vahvasti kallellaan Aasiaan. Joskus vaihtelun vuoksi välimeren tyyliä, Pohjois-Afrikkaa ja Lähi-Itää unohtamatta. Suomalaista perinneruokaa on harvoin tarjolla.
Tuohan kuulostaa hyvältä. Useimmiten minäkin kokkaan jotain aasialaista. Pidän myös ranskalaisesta keittiöstä, mutta se on juhlaruokaa. Ap
"Eli mitä siis konkreettisesti tekisit kun mies laittaa ruokaa jota teillä ei saa laittaa, tai omatoimisesti tekee jotain noita kotitöitä (joita kukaan muu kuin sinä ei saa tehdä) omalla väärällä tyylillään?"
Istuisin pöytään syömään ja kiittäisin ruuasta j siivouksesta. Mutta olisin huolissani siitä miten vessa on siivottu🤔 Jos siis tällainen tilanne yllättäen tulisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voishan toi ehkä mennä jos sen jälkeen ei tarvisi tehdä -MITÄÄN- kotitöitä, IKINÄ. Siivoaminen, imurointi, ruoanlaitto, tiskaaminen, roskien vieminen ja kaikki muut mahdolliset olisivat täysin naisen vastuulla.
Roskat ja erityisesti komposti on miehen vastuulla ja kaikki korjausjutut sekä ulkotyöt. Meillä on siis työnjako. Ap
Vierailija kirjoitti:
No onnea ja menestystä aloittajalle, tottakai kaikki miehet haluaa omaan elämäänsä naisen joka sanelee mitä saa syödä, tai voi olla ettet löydä ikinä tuollaista ihanne miestä
En tiedä löytyiskö enää toista, mutta yksi on löytynyt. En itse asiassa usko että ruokailutottumukset kuitenkaan ovat ratkaisevia, tarvitaan niin paljon muutakin yhteensopivaa. Joidenkin kohdalla se sitten kaatuisi jo ruokavalioon kuten kommentit osoittavat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin oletko koskaan ollut ap parisuhteessa oikean ihmisen kanssa, jolla on omat tapansa, mielihalunsa ja ajatuksensa?
Olenhan minä. En ole ollu sinkkuna montaakaan viikkoa aikuisiälläni. On vain ollut satumainen tuuri löytää mies joka on kestänyt juttujani jo niin pitkään. Ap
Kuulostaa just hyvältä, saisinko minä tulla suhteeseen sun kanssa? :D
N50
Ap:han on aivan järkyttävän raskas otus.
Ei kukaan täysipäinen aikuinen anna toisen ihmisen määrätä syömisistään.
Nainen siis huolehtii kumppaninsa terveydestä. Oikein hyvä kokelas!
Muistaakseni joka seitsemäs sairastuu syöpään.