Vanhempi mies, pystyisitkö seurustelemaan naisen kanssa, joka ei halua sinunkaan syövän epäterveellisesti?
Uteliaisuuttani kysyn, koska ainakin omalla kohdalla en lähtisi suhteeseen, jossa ruokailutottumukset ovat ihan erilaiset. En myöskään haluaisi kokkimiestä, joka kokkailee perinteisiä herkkuruokia eli haluan itse kokata, siivota ja hoitaa kodin omalla tyylilläni alusta lopuun. Eli mies ei tekisi kotitöitä sisällä lainkaan eikä kokkaisi.
Ruokailu olisi arkena kasvisruokailua, paljon käsittelemättömiä vihanneksia ja hedelmiä, paloittelen ja teen annokset valmiiksi. Juhlaruoka on erikseen, silloin myös juustoja, luomulihaa, kalaa jne. Esim. viikonloppuna. Kotiin ei tavanomaisesti tuotettuja eläintarvikkeit, luomu ja riista ok. Kodiinnulkopuooella voisit syödä mitä haluat, mutta tosellakin toivon, ettet söisi kovia rasvoja ja lihaa sielläkään.
Kuulostaako hurjalta? Ruoka on iso osa elämää, joten tuo on iso elämänmuutos. Plussana myönteiset terveysvaikutukset.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Mitä seurustelukumppanini ruokapreferenssit minulle kuuluvat, tai toisin päin?
Hän syö pääasiassa omassa kodissaan ja minä omassani. Yhteen en ole muuttamassa kenenkään kanssa enää, nuo hommat on jo nähty.
Toki kohteliaisuussyistä söisin mitä tarjotaan, jos hänen luonaan olen kylässä. Ei ole ollut tapana valittaa valmiina eteen saatavasta ruoasta.
No miksi haluaisit yhtyä kirjaimellisia myrkkyjä ja jätteitä kehossaan kantavan ihmisen kanssa? Mikä muu seurustelukumppanissa merkitsee, kuin tämän kehonkoostumus? Panetko sientä ja kakkakasaakin?
Tuon ikäinen mies tuskin tulee ruokailutottumuksiaan muuttamaan. Kannattaa alunperin valita semmoinen, joka haluaa omasta tahdostaan syödä samalla lailla kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Sillä nainen ei päätä mitä syön, miten käytän rahaa ja miten pukeudun.
Ai. Meinasin sanoa, että vanhat miehet eivät juurikaan itse ruokaa laita, joten syövät mitä tarjotaan.
Sinä sitten vissiin teet, tai syöt ulkona.
Kysymyksessä puhuttiin vanhemmasta miehestä.
Ap, tokihan sitä kaltaisensa kumppanin haluaa ja sellaista ilmeisimmin etsitkin.
Siksi en ymmärräkään tätä tiedusteluasi.
Kuulostat hieman kontrollifriikiltä.
Miten voi tälläinen nainen olla vielä vapaana.. taitaa olla jono ovella, tosin ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin mietin että mikä mielenhäiriö sinulla on, kun "paloittelet valmiiksi" vihanneksia aikuiselle ihmiselle. Jos mies haluaa tappaa itsensä paskalla ruualla niin tappakoot. Keskity sinä omaan hyvinvointiisi
Joo taitaa moisessa ihmisessä viirata liikaa parisuhteen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän syö pääasiassa omassa kodissaan ja minä omassani. Yhteen en ole muuttamassa kenenkään kanssa enää, nuo hommat on jo nähty.
Toki kohteliaisuussyistä söisin mitä tarjotaan, jos hänen luonaan olen kylässä. Ei ole ollut tapana valittaa valmiina eteen saatavasta ruoasta.
No miksi haluaisit yhtyä kirjaimellisia myrkkyjä ja jätteitä kehossaan kantavan ihmisen kanssa? Mikä muu seurustelukumppanissa merkitsee, kuin tämän kehonkoostumus? Panetko sientä ja kakkakasaakin?
😃
Totta tuokin.
T. Ei ap
Vaikkei yhdessäasuisi, niin luultavasti jommankumman luona tulisi vietettyä aikaa yhdessä. Kahden eri ruuan valmistaminen olisi sulaa hulluutta minusta, joten en seurustelisi ihmisen kanssa jos normaalista arjesta pitää tehdä vaikeampaa.
Onhan niitä jo valmiiksi samanlaisia. Jos se oikea löytyy siitä joukosta.
Vierailija kirjoitti:
En v tussa! Tässä iässä tavat ovat mitä ovat ja erityisesti ruokailutavat. Alkaisitko itse elää luolamiesruokavaliolla jos mies niin vaatii?
minä ainakin voisin kokeilla. En itsekään syö nykypäivän ultraprosessoituja "elintarvikkeita".
Lisäksi en rupeaisi seurustelemaan henkilön kanssa, joka vetää pitsaa, hampurilaisia ja muuta kamalaa päivittäin ja sanoisi noita vielä herkuiksi. yök
Kyllä se on sanottava, että kun ikää tuli 50, alkaa elämän prioriteetit ja nautinnot olemaan aika erilaiset kuin parikymppisellä. Nykyään iloa tuo nimenomaan hyvä ruoka, sen kanssa hyvin pariutuva viini, rauhallinen miljöö (oli sitten koti tai ravintola tai matkakohde) ja sen oman kumppanin kanssa vietetty aika.
Parikymppisenä oli enemmän sitä että jotain ravintoa nopeasti vaan naamaan ja sitten baariin juttelemaan naisten kanssa, jos vaikka joku olisi kiinnostunut...
On ihan selvää, että samantyyppiset nauttimismuodot ovat kaiken A ja O. Jos tässä kohtaa ottaisi pois nämä elämänilot, ja ajattelisi esim että ei ruoan ole tarkoitus olla nautinto, sen on tarkoitus olla vaan terveellistä, niin kyllä se aika ankeeta olisi. Eipä se yhdessäolo enää mitään varsinaista läheisyyden ilotulitusta muutenkaan ole, joten kyllä se on tärkeää, että kumppani jakaa kutakuinkin samat ilon ja nautinnon alueet.
Eli ei, lähtökohtaisesti en olisi enää kiinnostunut kumppanista jolla on vahva näkemys millaista ruoan pitää olla, ja se näkemys ei menisi yhteen oman näkemykseni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen sitä kautta, että haluan rakastamani ihmisen olevan terve ja hyväkuntoinen. Elintapojen olisi hyvä olla kaikenkaikkiaan samnasuuntaiset, että suhdetta voisi syntyä. Jos toisen asiat eivät mitenkään kuulu minulle niin katsoisin, että enme ole läheisiä emmekä seurustele. Ap
Minulle sopisi kun muutenkin syön terveellistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myrkkyjä ja jätteitä? Vain otettu lääke auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen sitä kautta, että haluan rakastamani ihmisen olevan terve ja hyväkuntoinen. Elintapojen olisi hyvä olla kaikenkaikkiaan samnasuuntaiset, että suhdetta voisi syntyä. Jos toisen asiat eivät mitenkään kuulu minulle niin katsoisin, että enme ole läheisiä emmekä seurustele. Ap
Mikäli itse et seurustelisi tuollaisen ihmisen kanssa, niin hän mielipiteellähän ei ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäinen mies tuskin tulee ruokailutottumuksiaan muuttamaan. Kannattaa alunperin valita semmoinen, joka haluaa omasta tahdostaan syödä samalla lailla kuin sinä.
Sitä juuri ajoin takaa kysymykselläni eli mies joka ei syö terveellisesti voisi hyvinkin haluta syödä kuten esitän. Vaikkapa terveyssyistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Sillä nainen ei päätä mitä syön, miten käytän rahaa ja miten pukeudun.
Ymmärrän täysin. En itsekään haluaisi miestä, joka ei itse haluaisi kuvattuja asioita. Ap
Olet ap käsittänyt asian nurinkurisesti. Sinun pitää rakastua mieheen, ja jos "mies" on organismina sellainen, mitä et halua, niin sitten et koske "mieheen".
Itseäsi voit käyttää projektina.
Myös miehen pitää rakastua eli ongelma on milemminpuolinen tai sitä ei ole ja kysymykseni on turha. Jos nyt oikein kommenttisi ymmärsin.
Kyllähän tuollaisia miehiä on, tunnen useamman, joukossa omakin mieheni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, tokihan sitä kaltaisensa kumppanin haluaa ja sellaista ilmeisimmin etsitkin.
Siksi en ymmärräkään tätä tiedusteluasi.
Kuulostat hieman kontrollifriikiltä.
Olen vähän ortoreksiaan taipuvainen. Tunnen suurta mielihyvää jos mulle tärkeät ihmiset syövät hyvin. Ap
Olet ap käsittänyt asian nurinkurisesti. Sinun pitää rakastua mieheen, ja jos "mies" on organismina sellainen, mitä et halua, niin sitten et koske "mieheen".
Itseäsi voit käyttää projektina.