Hirvi ja koira autotiellä
Iltalehden juttu ja kuvia, muttei kerrottu, miten tilanne päättyi. ilmeisesti metsästyskoira ajamassa hirveä ja ykskaks oltiinkin moottoririellä. Onko tietoa?
Kommentit (10)
Älyvapaata rääkymistä ja meuhkaamista siltä videon kuvanneelta mieheltä.
Hah, meille tuli tallille hirvikoira ja alkoi haukkua hevosia. Ei irronnut niistä niin millään. Alettiin ottaa sitten hevosia sisälle, ja siinä tiimellyksessä koira sotkeutui aitalankaan (ei onneksi ollut sähköä päällä), mistä se sitten saatiin kiinni. Sillä ei kyllä riittänyt kaistaa millekään muulle kuin löytämilleen "hirville". Isäntä oli kyllä ihan turhan ankara sille, minkäs koira luonnolleen voi.
Parempi sekin kuin joku housut kintuissa eläimen perässä.
Ko. koiran omistaja käräjille: paikalla olleiden autojen lukumäärä kertaa liikenteenvaarantaminen.
Olen selvinnyt väistöliikkeestä kun ajokoira juoksi 80 alueella suoraan autoni eteen. Suistuminen oli niin lähellä että tämä herrojen harrastus ei toiste minua yllätä, seuraavan kerran tähtään keskelle ja ajan yli.
Vierailija kirjoitti:
Ko. koiran omistaja käräjille: paikalla olleiden autojen lukumäärä kertaa liikenteenvaarantaminen.
Olen selvinnyt väistöliikkeestä kun ajokoira juoksi 80 alueella suoraan autoni eteen. Suistuminen oli niin lähellä että tämä herrojen harrastus ei toiste minua yllätä, seuraavan kerran tähtään keskelle ja ajan yli.
Puhut metsästyksestä "herrojen harrastuksena". Tulee vaikutelma, että pidät sitä turhana asiana. Kai kuitenkin ymmärrät, että ne samat "herrat" pitävät hirvikantaa pienempänä, mikä vaikuttaa hirvikolareiden määrään? Vai eivätkö hirvet haittaa sua henkilökohtaisesti liikenteessä?
Mä olin kerran uimassa ja siihen rannalle tuli ihan älyttömän iso uroshirvi, siis ihan parin metrin päähän. Mä katsoin sitä että ompa hieno, hetken se tuijotteli siinä ja lähti vetää. Ei siin oo tarvetta alkaa meuhkaamaan ja kaivaa puhelinta esiin, pitäs osaa kunnioittaa kun luonto tulee vastaan. Kaikkein viimesimpänä mä lähettäisin johonki roskalehteen videon että ihmiset pääsee hysterisoimaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut metsästyksestä "herrojen harrastuksena". Tulee vaikutelma, että pidät sitä turhana asiana. Kai kuitenkin ymmärrät, että ne samat "herrat" pitävät hirvikantaa pienempänä, mikä vaikuttaa hirvikolareiden määrään? Vai eivätkö hirvet haittaa sua henkilökohtaisesti liikenteessä?
Kumpi sitten on oikeutetumpi elämään tällä planeetalla, eläimet vai ihmiset, jotka ovat autoineen ja tehtaineen tuhonneet jo liki tämän elämän, siinäpä ikuisuuskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi sitten on oikeutetumpi elämään tällä planeetalla, eläimet vai ihmiset, jotka ovat autoineen ja tehtaineen tuhonneet jo liki tämän elämän, siinäpä ikuisuuskysymys.
Ihminenkin on eläin, homo sapiens. Tämä tuntuu unohtuvan usein monelta.
Kyllä. Se oli Lahden moottoritie pohjoisen suuntaan.