Puolison valehtelu
Olen uudehkossa suhteessa (reilu 9kk takana) ja ollut puheissa yhteenmuutto. Nyt kuitenkin minulle vahingossa selvisi, että puoliso joko tahallisesti tai tahattomasti valehdellut eräästä asiasta, jolla varsinkin yhteenmuuttaessa olisi iso merkitys. Liittyy raha-asioihin. Jotka ei ole niin kunnossa, kuin minulle on kertonut olevan. Avoimesti kyllä on kertonut hankaluuksistaan, eikä tuonkaan tietäminen olisi niin iso juttu, jos se olisi minulle avoimesti kerrottu. Päinvastoin sanoi asian olevan, kuin se nyt sit kuitenkaan on.
Mutta, en oikein voi asiaa ottaa puheeksi, koska se selvisi minulle etsiessäni tavaraa ja huomasin paperin päällimmäisenä, jossa asia kävi ilmi. Eli, en tarkoituksen mukaisesti penkonut, en vaan voinut olla sitä paperia huomaamatta.
Miten edetä? Ja voiko luottaa kuitenkaan? Muutoin olen ollut sitä mieltä, että hän on minun loppuelämän ihminen.
Tahallisesti jättänyt kertomatta, ei nuo asiat tosta vaan unohdu. Tulee valehtelemaan jatkossa myös, on ollut 9kk aikaa avata tilannetta sinulle.