Tiesitkö että paino ei putoa ilman jatkuvaa kalorivajetta
Tämä on ykkösasia.
Ja silti suurin osa unohtaa tämän. Ja kyllä, paino junnaa paikallaan.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin suunnilleen terveellä ihmisellä.
Näin se menee kaikilla ihmisillä.
Ei mene.
Menee kyllä. Mutta toki osalla se määrä kaloreita, joilla ollaan kalorivajeella, on huomattavan pieni, esim. kilpirauhasen vajaatoimintaa tai PCOS:aa sairastavilla. Mutta hekin kyllä laihtuvat, jos ovat siihen omaan peruskulutukseen nähden miinuksella. Se vaan voi tarkoittaa, että siinä missä tavallinen vaikka 85-kiloinen laihtuu syömällä 1600 kcal päivässä, näillä se ei ole kalorivajetta ollenkaan vaan jopa yli oman peruskulutuksen 85-kiloisena, ja pitäisi syödä 1000-1200 kcal päivässä että edes hitaasti laihtuu.
Näinhän tämä on, mutta miten tämän sitten
Tuossa ei saa riittävästi DHA/EPA-rasvahappoja, seleeniä, jodia eikä foolihappoa. Ne vaikeuttavat entisestään kilpirauhasen vajaatoimintaa ja vaje aiheuttaa kilpirauhasen vajaatoimintaa heillekin, joilla sitä ei alunperin ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisinko syönyt 600 kaloria päivässä eikä vaaka mene alaspäin painon suhteen. Salilla 2 kertaa viikon sisällä. Toissapäivänä kävelin 20 tuhatta askelta.
Höpö höpö
Minä uskon tuon. Jossain vaiheessa aineenvaihdunta pysähtyy.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta kultapieni, ihmiskeho on muutakin kuin vain kokoelma fysiikan lakeja ja matemaattisia kaavoja. Ihmiskeho on paljon älykkäämpi. Joten on turha jankata pelkästä "kalorit sisään, kalorit ulos".
Tavalliselle tallaajalle, jolla ei ole diagnosoituja sairauksia niin laihtuminen on oikeasti vain ''kalorit sisään. kalorit ulos.'' -peliä. Tietenkin ne kalorit mitä syö kannattaa koostaa niin, että ne pitävät nälän ja saat tarpeeksi proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Toi on ihan peruskauraa, mutta hyvä tuoda esiin silti. Toi on se asia, mitä ei pysty ohittamaan millään konstilla. Eikä puhuta tietenkään yksittäisistä päivistä. Sen takia se ruokapäiväkirja on hiton hyvä. Oma kulutus täytyy tietysti arvioida todenmukaisesti.
Jos nyt joku pitää sitä kirjanpitoa hankalana, niin sitten pitää, ei siinä mitään. Tämä ei myöskään poista sitä, että on muitakin tapoja toimia.
Lisäys. Erilaiset sairaudet on asia sinänsä. Se on oma maailmansa, eli tämä koskee ns perusterveitä.
Putoaapas ilman JATKUVAA kalorivajetta. Riittää että keskimäärin kalorit ovat alle kulutuksen. Vaikka joka toinen päivä söisit vähän yli, ja joka toinen reilusti alle, johtaa se lopulta laihtumiseen. silloin vaje ei ole JATKUVA.
Ei se vaadi jatkuvaa kalorivajetta. Minä ainakin laihduin ihan hyvin niin, että pidin 5 päivää viikossa kalorivajetta ja parina päivänä söin suunnilleen kulutuksen verran, joskus hyvin satunnaisesti jopa yli.
Miksi yksinkertaiset laihat ihmiset esittää netissä jotain tietäviä.
Sinä tiedät vain oman aineenvaihduntasi toiminnan. Lihomiseen vaikuttaa monet geneettiset ja fyysiset ja psyykkiset asiat.
On helppo kirjoitella tänne höpö höpö kommentteja toiselle jos ei ymmärrä asiaa kuin omalta kantiltaan. Te ette näitä asioita ymmärrä
T. 15 kg vihdoin laihtunut normaalipainoinen
Sinulle joka kommentoit tuota alle 1200 vajetta, että höpö höpö. Purkista saa. Tämä väite on ihan tutkittu. Ihminen ei voi saada kaikkea tarvittavaa enää alle 1200 jälkeen! Tykkäsit siitä tai et. Purkista otettavat vitamiinit eivät ole tutkimustenkaan mukaan yhtään sama asia!!! Miten tuollainen asia voi olla vielä joltain pois tiedosta. Esim. Sinkki Purkista otettu on lisännyt syöpäsolujen kasvua, samoin c-vitamiini ja niin edelleen.
Minulle se on se ja sama, että sinä haluat pysyä laihana ja syödä Purkista siksi vitamiinit, mutta älä neuvo sitä muille, sillä se ei ole tervettä pitkäaikaisesti.
Ja ei, en ole lihava, vaikka kilpparia sairastan ja tuolla antioksidanttiklinikalla kävin. Olen vain syömishäiriöinen, niin kuin ilmeisesti sinäkin. Toki lihoin sairastumisen myötä vähän... mutta hoikka olen edelleen ja kipuilen siitä, kun halusin olla todella laiha vieläkin.
Moni ymmärtää, jos kuluttaa enemmän kuin tienaa niin köyhtyy.
Miksi ei ymmärretä, jos kuluttaa vähemmän kuin syö, niin lihoo?
Eikä asiaa käänteisenä ymmärretä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi yksinkertaiset laihat ihmiset esittää netissä jotain tietäviä.
Sinä tiedät vain oman aineenvaihduntasi toiminnan. Lihomiseen vaikuttaa monet geneettiset ja fyysiset ja psyykkiset asiat.
On helppo kirjoitella tänne höpö höpö kommentteja toiselle jos ei ymmärrä asiaa kuin omalta kantiltaan. Te ette näitä asioita ymmärrä
T. 15 kg vihdoin laihtunut normaalipainoinen
Vaikuttaako geenit? Kyllä.
Vaikuttaako geenit tavallisen ihmisen painonhallinnassa? Ei.
Geenit alkavat vaikuttaa sitten, kun puhutaan huippu-urheilijoista. Tavallisen ihmisen laihtumiseen niillä ei ole mitään väliä.
PS. Paljon onnea onnistuneesta painon pudotuksesta.
Sittenhän painon pitäisi myös nousta, jos syö enemmän kuin kuluttaa. Mutta silti on laihoja ihmisiä, jotka ei millään liho.
Vierailija kirjoitti:
Moni ymmärtää, jos kuluttaa enemmän kuin tienaa niin köyhtyy.
Miksi ei ymmärretä, jos kuluttaa vähemmän kuin syö, niin lihoo?
Eikä asiaa käänteisenä ymmärretä?
Pallo on pyöreä ja metri on metrinpituinen.
Urpo.
Kaikki tietää, että tarvitaan kalorivaje laihtumiseen.
Suomen lihavin ikäluokka ovat 45-55.
Nostan hattua tuon ikäluokan naisille jotka kärsivät enemmän tai vähemmän hormonijutuista ja esivaihtarioireista.
Olen itse 50 v joten tiedän mistä puhun.
itse pysyn hoikkana sillä, että syön harvakseltaan ja liikun paljon.
olen siis vartaloltani samoissa mitoissa kuin 25-vuotiaana olin. Farkkujen tuumakoko pysynyt samana.
mutta tiedän että ellen taistelisi koko ajan kremppoja vastaan ravinnolla ja liikunnalla ja positiivisuudella, niin tilanteeni olisi huonompi.
Joten te 35-44 vuotiaat, te käytte neljänkympin kriisin yleensä ilman fyysisiä vaivoja ja se on eräänlainen Joutsenlaulu sitten 45 jälkeen alkaa tapahtua. Uskokaa vain..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme sönkötystä jostain keskitysleiristä hyvänä esimerkkinä, kunnon nero asialla.
Erittäin hyvä esimerkki kertoo täysin siitä että jokainen laihtuu jos kalorit on tarpeeksi alhaalla.
Ei ole. Esimerkki kertoo täydellisestä tilannetajun puutteesta ja urpoudesta.
Leirillä kidutettiin ihmisiä. He eivät saaneet kunnollista ruokaa eivätkä edes puhdasta vettä. Sairaudet raivosi. Oli jatkuvaa pakkotyötä. Ihme että kukaan selvisi hengissä. Tämä kertoo paitsi ihmisen henkisestä sitkeydestä, myös kehon hämmästyttävästä kyvystä pitää itsensä toiminnassa vastoin kaikkia todennäköisyyksiä. Tuolla ravinnolla ja tuollaisessa elämässä heidän olisi pitänyt laihtua luurangoiksi ja kuolla ajat sitten, mutta keho selviytyi hämmästyttävällä tavalla.
Jos vertaat leiriä laihduttamiseen, olet täysi idiootti. Tuollainen vertaus on loukkaava ja täysin sopimaton.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle joka kommentoit tuota alle 1200 vajetta, että höpö höpö. Purkista saa. Tämä väite on ihan tutkittu. Ihminen ei voi saada kaikkea tarvittavaa enää alle 1200 jälkeen! Tykkäsit siitä tai et. Purkista otettavat vitamiinit eivät ole tutkimustenkaan mukaan yhtään sama asia!!! Miten tuollainen asia voi olla vielä joltain pois tiedosta. Esim. Sinkki Purkista otettu on lisännyt syöpäsolujen kasvua, samoin c-vitamiini ja niin edelleen.
Minulle se on se ja sama, että sinä haluat pysyä laihana ja syödä Purkista siksi vitamiinit, mutta älä neuvo sitä muille, sillä se ei ole tervettä pitkäaikaisesti.
Ja ei, en ole lihava, vaikka kilpparia sairastan ja tuolla antioksidanttiklinikalla kävin. Olen vain syömishäiriöinen, niin kuin ilmeisesti sinäkin. Toki lihoin sairastumisen myötä vähän... mutta hoikka olen edelleen ja kipuilen siitä, kun halusin olla todella laiha vieläkin.
Eri, mutta kun mä laihdutin sairaalloisesta lihavuudesta alaspäin lääkärin määräyksestä sairaalan painonhallintaryhmässä, hyvin pysyi hengissä ja terveenä, vaikken ekaan puoleen vuoteen syönyt mitään muuta kuin VLCD-valmistetta, joka käytännössä on pelkkää proteiini-lisäravinnelitkua. Siihen on vaan lisätty kaikki mitä ihminen tarvii, kaloreita päivässä kuitenkin vain noin 600 kcal. Toimii. Ei toki loppuiän elämäntavaksi, mutta laihdutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Suomen lihavin ikäluokka ovat 45-55.
Nostan hattua tuon ikäluokan naisille jotka kärsivät enemmän tai vähemmän hormonijutuista ja esivaihtarioireista.
Olen itse 50 v joten tiedän mistä puhun.
itse pysyn hoikkana sillä, että syön harvakseltaan ja liikun paljon.
olen siis vartaloltani samoissa mitoissa kuin 25-vuotiaana olin. Farkkujen tuumakoko pysynyt samana.
mutta tiedän että ellen taistelisi koko ajan kremppoja vastaan ravinnolla ja liikunnalla ja positiivisuudella, niin tilanteeni olisi huonompi.
Joten te 35-44 vuotiaat, te käytte neljänkympin kriisin yleensä ilman fyysisiä vaivoja ja se on eräänlainen Joutsenlaulu sitten 45 jälkeen alkaa tapahtua. Uskokaa vain..
Ei se aina noin mene. Itsellä ikää 58, menopaussi 51-vuotiaana, eikä ole vaivoja vieläkään näkynyt. Nuorempana olin lihava, mutta laihdutin sairaalloisesta ylipainosta normaalipainoon 40 ja 50 v välillä. Sen jälkeen olen syönyt terveellisesti ja harrastanut kuntosalia ja hölkkälenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö 2.
Tiesitkö että sun elimistö ottaa sun rasva kerroksesta ne puuttuvat kalorit. Jos sä saat purkista vitamiinit ja hivenaineet voit olla aika kauan todella pienillä kaloreilla. Ilman mitään oireita. Lääkärit on määränneet ihmisiä 600-700kcl deiteille.
Sinä joka vertaat noita laihdutusvalmisteita, niin niissä on vitamiinilisät. Nyt puhutaan ruoasta, josta voi saada kaikki. Ja sanoinkin jo, että vitamiinilisiä tai noita valmisteita voi käyttää lyhytaikaisesti. Niistä ei ole pitkäkestoiseksi ratkaisuksi ja edelleen, niitä ei saa kilpparin vajaatoiminta potilaat käyttää ollenkaan. Tai niitä ei todella suositella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en ole lihava, vaikka kilpparia sairastan ja tuolla antioksidanttiklinikalla kävin. Olen vain syömishäiriöinen, niin kuin ilmeisesti sinäkin. Toki lihoin sairastumisen myötä vähän... mutta hoikka olen edelleen ja kipuilen siitä, kun halusin olla todella laiha vie
Eri, mutta kun mä laihdutin sairaalloisesta lihavuudesta alaspäin lääkärin määräyksestä sairaalan painonhallintaryhmässä, hyvin pysyi hengissä ja terveenä, vaikken ekaan puoleen vuoteen syönyt mitään muuta kuin VLCD-valmistetta, joka käytännössä on pelkkää proteiini-lisäravinnelitkua. Siihen on vaan lisätty kaikki mitä ihminen tarvii, kaloreita päivässä kuitenkin vain noin 600 kcal. Toimii. Ei toki loppuiän elämäntavaksi, mutta laihdutukseen.
Niistä ei saa kaikkea mitä tarvitsee. Itsekin laihdutin niiden avulla ja sen seurauksena lähti hiuksetkin. Ne ei olisi lähteneet, jos ravinteesta olisi saanut kaiken mitä tarvitsen.
PS. Hiukset ei ole vuosienkaan jälkeen kasvaneet kunnolla takaisin.
Tiedän. Vuodessa lähtenyt 15 kg.
En todellakaan syö juuri mitään.