Tiesitkö että paino ei putoa ilman jatkuvaa kalorivajetta
Tämä on ykkösasia.
Ja silti suurin osa unohtaa tämän. Ja kyllä, paino junnaa paikallaan.
Kommentit (66)
Oisinko syönyt 600 kaloria päivässä eikä vaaka mene alaspäin painon suhteen. Salilla 2 kertaa viikon sisällä. Toissapäivänä kävelin 20 tuhatta askelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin suunnilleen terveellä ihmisellä.
Näin se menee kaikilla ihmisillä.
Ei mene.
Yhtäkään lihavaa juutalaista ei pelastettu keskitysleireiltä. Keksi lisää tekosyitä itsellesi. Älä vain katso peiliin ja totea, että omissa elämäntavoissa olisi korjattavaa.
Leiriltä päästyään kaikki kuitenkin lihoivat enemmän tai vähemmän.
Ihme sönkötystä jostain keskitysleiristä hyvänä esimerkkinä, kunnon nero asialla.
Vierailija kirjoitti:
Oisinko syönyt 600 kaloria päivässä eikä vaaka mene alaspäin painon suhteen. Salilla 2 kertaa viikon sisällä. Toissapäivänä kävelin 20 tuhatta askelta.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Samaa ulinaa päivästä toiseen.
Edelleen kukaan ei ole ikinä osannut vastata tähän.
Koko mun lähisuku on lihavaa. Mä tein parikymppisenä lapset hekin ovat todella lihavia.
Noh erosin ja tapasin urheilija naisen. Mentiin yhteen tehtiin lapsia.
Yhtäkkiä mä huomasin olevani laiha ja tosi hyvässä kunnossa. Myös mun NS uudet lapset on.
Mistä tämä johtuu? Lihavia on tosiaan suvussa useita kymmeniä henkilöitä.
Vanhemmat opettavat lapsilleen sekä hyviä että huonoja tapoja. Huonot ruokailutottumukset johtavat liikalihavuuteen. Urheilullinen naisesi onnistui muuttamaan epäterveelliset tapasi terveellisiksi. Toivottavasti pidät kiinni uusista tavoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Ihme sönkötystä jostain keskitysleiristä hyvänä esimerkkinä, kunnon nero asialla.
Erittäin hyvä esimerkki kertoo täysin siitä että jokainen laihtuu jos kalorit on tarpeeksi alhaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene.
Menee kyllä. Mutta toki osalla se määrä kaloreita, joilla ollaan kalorivajeella, on huomattavan pieni, esim. kilpirauhasen vajaatoimintaa tai PCOS:aa sairastavilla. Mutta hekin kyllä laihtuvat, jos ovat siihen omaan peruskulutukseen nähden miinuksella. Se vaan voi tarkoittaa, että siinä missä tavallinen vaikka 85-kiloinen laihtuu syömällä 1600 kcal päivässä, näillä se ei ole kalorivajetta ollenkaan vaan jopa yli oman peruskulutuksen 85-kiloisena, ja pitäisi syödä 1000-1200 kcal päivässä että edes hitaasti laihtuu.
Näinhän tämä on, mutta miten tämän sitten toteutat kun nimen omaan sanotaan, että vajaatoimintainen ei saisi ruokavaliota viedä pienille kaloreille? Aika moni kilppari potilas luulisi tietävän sen, että alle 1200 kaloreilla ei voi enää saada kaikkia tarvitsevia ravintoaineita. Myös 1200 on erittäin vaikea saada kaikkea. Jos et saa kaikkea, pahenee kilppari ja aineenvaihdunta pienenee.
T: itse tämän kokeneena ja kun menin antioksidanttiklinikan lääkärille, hän pito minua aivan ääliönä, kun en tiennyt tuota. Ruokavaliolla ei kilppari potilas saa leikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ulinaa päivästä toiseen.
Edelleen kukaan ei ole ikinä osannut vastata tähän.
Koko mun lähisuku on lihavaa. Mä tein parikymppisenä lapset hekin ovat todella lihavia.
Noh erosin ja tapasin urheilija naisen. Mentiin yhteen tehtiin lapsia.
Yhtäkkiä mä huomasin olevani laiha ja tosi hyvässä kunnossa. Myös mun NS uudet lapset on.
Mistä tämä johtuu? Lihavia on tosiaan suvussa useita kymmeniä henkilöitä.
Vanhemmat opettavat lapsilleen sekä hyviä että huonoja tapoja. Huonot ruokailutottumukset johtavat liikalihavuuteen. Urheilullinen naisesi onnistui muuttamaan epäterveelliset tapasi terveellisiksi. Toivottavasti pidät kiinni uusista tavoistasi.
Juuri näin ja samat tavat oli opetettu mun äidille ja hänen lapsilleen. Itsekkin olin lapsesta 25v asti todella lihava. Syytin geenejä.
+10v aikaa ja edelleen olen tikissä. Edelleen kuulen sukulaisilta että näen nälkää ja pitäisi syödä enemmän
Ihmisen hampaat kestää 5 happohyökkäystä päivässä , se tarkoittaa että NAPOSTELLA EI SAA.
LIHAVAT ON LIHAVIA, KOSKA SYÖVÄT JATKUVASTI JA RUSNAASTI KALOREITA
Vierailija kirjoitti:
Laihtuminen naisilla ei mene tutkimusten mukaan yleensä lineaaristi vaan alkuun on pitkä, tasainen vaihe jonka jälkeen painonlaskukäyrä muuttuu jyrkemmäksi. Siitä on hyviä kaavioita ollut esim liikuntatieteilijä Patrik Borgin blogissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on 2000000 päivää kalorivajetta, mutta yhtenä päivänä siellä keskellä +10 kaloria, kalorivaje ei ole jatkuva, eikä ihminen laihdu 2000000 päivässä yhtään. Muistakaa se!
Minä en yhtään tajua mitä tässä yritetään selittää.
Kalorivajetta on tuona ajanjaksona kulutukseen nähden kaikkina muina päivinä, mutta yhtenä päivänä onkin ylimääräistä 10 kaloria. Vaje ei siis ole jatkuva. Tuon ehdon tulee täyttyä, jotta laihtuisi. Siksipä henkilö ei laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene.
Menee kyllä. Mutta toki osalla se määrä kaloreita, joilla ollaan kalorivajeella, on huomattavan pieni, esim. kilpirauhasen vajaatoimintaa tai PCOS:aa sairastavilla. Mutta hekin kyllä laihtuvat, jos ovat siihen omaan peruskulutukseen nähden miinuksella. Se vaan voi tarkoittaa, että siinä missä tavallinen vaikka 85-kiloinen laihtuu syömällä 1600 kcal päivässä, näillä se ei ole kalorivajetta ollenkaan vaan jopa yli oman peruskulutuksen 85-kiloisena, ja pitäisi syödä 1000-1200 kcal päivässä että edes hitaasti laihtuu.
Näinhän tämä on, mutta miten tämän sitten
Pakko kyllä sanoa, että tuon 1200 alle ei siis kenenkään kuuluisi mennä. Et vaan enää voi mitenkään saada kaikkia ravintoaineita. Vajaaravitsemus on oikeasti iso ongelma, vaikka siitä puhutaan tosi vähän. Tämä näkyy sairaalassa ja veronmaksajien rahoissa.
Vierailija kirjoitti:
Aliarvioit syömäsi määrän. Ei ole mitään hyötyä käydä kuntosalilla, jos vain istut siellä surffailemassa sosiaalisessa mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene.
Taas höpö höpö. Mä saan purkista vitamiinit ja hivenaineet. Ei mitään syytä ylisyödä.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että n.tsien vankileirillä energiamäärä oli 700kcl/vrk. Tällä määrällä vangit tekivät fyysistä työtä.
Kunnes eivät enää jaksaneet ja heidät "irtisanottiin".
Joo mutta kultapieni, ihmiskeho on muutakin kuin vain kokoelma fysiikan lakeja ja matemaattisia kaavoja. Ihmiskeho on paljon älykkäämpi. Joten on turha jankata pelkästä "kalorit sisään, kalorit ulos".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Totta on. Olen laukkonut lääkäreillä vuoden ja dietistillä, rehabissa.... Mikään ei auta. Onko joku joka voi selittää mistä on kysymys.
Toi on ihan peruskauraa, mutta hyvä tuoda esiin silti. Toi on se asia, mitä ei pysty ohittamaan millään konstilla. Eikä puhuta tietenkään yksittäisistä päivistä. Sen takia se ruokapäiväkirja on hiton hyvä. Oma kulutus täytyy tietysti arvioida todenmukaisesti.
Jos nyt joku pitää sitä kirjanpitoa hankalana, niin sitten pitää, ei siinä mitään. Tämä ei myöskään poista sitä, että on muitakin tapoja toimia.
Tästä ollaan täysin samaa mieltä :D