Onko parisuhde oikeasti mennyt muodista naisten keskuudessa?
Kommentit (700)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhteet muodista ole pois. Nykyään vaan todella moni nainen ei ole parisuhde kelpoinen. Eivät yksinkertaisesti osaa olla suhteessa niin että se voisi olla onnellinen. Tätä asiaa on puitu useissa keskusteluissa.
Olisiko miesten vuoro luoda ympäristö sille onnelliselle parisuhteelle? Sitä odotellessa.
Miten sä voit luoda onnellisen ympäristön jos iso osa naisista ei tiedä itsekään mitä haluaa?
Vinkki: jos olet parisuhteessa ja toteat kaikkeen "No ei sulle kuitenkaan kelpaa, kun ei mun exällekään kelvannut" -niin se on ihan varma tie eroon.
Itse olen suhteissa ihan sanantarkkaan kertonut mitä tarvitsen. Ja kun saan siihen vastauksen, että en edes yritä kun ei teille naisille mikään kelpaa.... Niin mitä siis minä siinä suhteessa enää tekisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhteet muodista ole pois. Nykyään vaan todella moni nainen ei ole parisuhde kelpoinen. Eivät yksinkertaisesti osaa olla suhteessa niin että se voisi olla onnellinen. Tätä asiaa on puitu useissa keskusteluissa.
Ja aina kun tämä asia tuodaan ilmi, alkaa itku ja poru. Kohta tämäkin ketju varmaan katoaa.
Eihän sitä varmaan ole kiva myöntää. Nykyisiä ilmiöitä. Naiset menee tinderiin saavat paljon osumia, kukaan ei kelpaa pidemmän päälle. Voisi kysyä onko miehissä vika vai naisessa?
Vai onko vika Tinderissä; siinä kun tarjonta on loputon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot parisuhteet ei ole koskaan olleet muodissa.
Mä olen kyllä menettänyt uskoni parisuhteisiin. Tähän ikään mennessä (40) en ole vieläkään nähnyt suhdetta joka antaisi enemmän kuin ottaa. Eikä positiivisia esimerkkejä onnellisista ja tasapainoisista suhteista näytä olevan muillakaan.
Sama juttu. Ympärilläni on paljon pitkiä parisuhteita, mutta onnelliseksi en kuvaisi niistä yhtäkään (sen perusteella, mitä minulle niistä avaudutaan).
Enkä itsekään ole kokenut onnellista parisuhdetta, jossa se yhteen hiileen puhaltaminen jatkuisi myös sen alkuliehittelyn jälkeen.
Niin jossain kohtaa sitä alkoi kyseenalaistaa koko asiaa.
Nykyään ei ilmeisesti ymmärretä sitä ollenkaan ettei mikään parisuhde ole aina pelkkää juhlaa. Omassa lähipiiriss
Ei minun yksinolonikaan pelkkää juhlaa ole. Mutta tämä on tasaista ja rauhaisaa. Ei jatkuvaa pahaa mieltä, kuten elämäni on parisuhteissa ollut.
Melkoinen kynnys olisi lähteä kokemaan niitä parisuhteen jatkuvia haasteita. Siinä ne hyvät ajat saisivat olla sitten tosissaan huippuonnellisia (myös minulle, siis), että jaksaisi parisuhteilla myös ne huonot ajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä menettänyt uskoni parisuhteisiin. Tähän ikään mennessä (40) en ole vieläkään nähnyt suhdetta joka antaisi enemmän kuin ottaa. Eikä positiivisia esimerkkejä onnellisista ja tasapainoisista suhteista näytä olevan muillakaan.
Sama juttu. Ympärilläni on paljon pitkiä parisuhteita, mutta onnelliseksi en kuvaisi niistä yhtäkään (sen perusteella, mitä minulle niistä avaudutaan).
Enkä itsekään ole kokenut onnellista parisuhdetta, jossa se yhteen hiileen puhaltaminen jatkuisi myös sen alkuliehittelyn jälkeen.
Nykyään ei ilmeisesti ymmärretä sitä ollenkaan ettei mikään pari
Mikä sulle on aiheuttanut sitä pahaa mieltä parisuhteessa.?
Olen yli 40v sinkkunainen, ja sinkuksi varmaan jäänkin. En ole yhtään vakuuttunut että miehen ottaminen elämääni parantaisi sitä, tai toisi lisää onnellisuutta. Aiemmat parisuhteet ovat kaikki kariutuneet, yhteiselo vaan oli aika karikkoista.
Minua ei pelota ajatus siitä että eläisin loppuelämäni sinkkuna. Mutta se minun on myönnettävä, että se että jäin lapsettomaksi, sattuu aivan uskomattoman paljon. "Tyhjän sylin syndrooma" on henkisesti kivuliaimpia kokemuksia mitä olen koskaan kokenut, ja se tulee seuraamaan minua loppuelämäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ei ole pakollinen, joten miestä ei tarvitse sietää.
Jos tämä jotenkin ap:ta häiritsee niin ryhdy paremmaksi mieheksi.
Sellaiseksi, josta on naisille ja yhteiskunnalle iloa ja hyötyä eikä murhetta, stressiä ja riesaa.
Olisko peiliin katsomisen paikka?
Miehillä ei ole kuukautisia/ ei vaihdevuosien/ ei hormoni heittelyjä jotka vaikuttavat koko aivokemiaan ja sitä kautta käytökseen.
Niin, miehillä on vain haittahormoni testosteroni, joka tekee elämästä yhtä draamaa: Uhoa, machoilua, järjetöntä käyttäytymistä, vihaa, väkivaltaa, toisten alistamista, seksin perässä juoksemista....lista jatkuu loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli eivät enää HALUA olla 50/50 -maksajia, koti- ja seksiorjia, jolloin mies suuttuu ja alkaa riitely. Ja sitä miehet kutsuvat nimellä " eivät yksinkertaisesti osaa olla suhteessa niin että se voisi olla onnellinen".
Miksi sulla on koko ajan seksiorjuus mielessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ei ole pakollinen, joten miestä ei tarvitse sietää.
Jos tämä jotenkin ap:ta häiritsee niin ryhdy paremmaksi mieheksi.
Sellaiseksi, josta on naisille ja yhteiskunnalle iloa ja hyötyä eikä murhetta, stressiä ja riesaa.
Olisko peiliin katsomisen paikka?
Miehillä ei ole kuukautisia/ ei vaihdevuosien/ ei hormoni heittelyjä jotka vaikuttavat koko aivokemiaan ja sitä kautta käytökseen.
Niin, miehillä on vain haittahormoni testosteroni, joka tekee elämästä yhtä draamaa: Uhoa, machoilua, järjetöntä käyttäytymistä, vihaa, väkivaltaa, toisten alistamista, seksin perässä juoksemista....lista jatkuu loputtomiin.
Liioitteletkohan vähän. Suurin osa miehistä ei ole joutunut ikinä esim tappeluun.
En tunne ainuttakaan aikuista +30v miestä joka toimisi kuvailemallasi tavalla. Yhden pettäjä miehen kyllä tiedän.
Naisten vaihdevuodet sen sijaan tulee kaikille. Kuten myös hormonien heittelyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli eivät enää HALUA olla 50/50 -maksajia, koti- ja seksiorjia, jolloin mies suuttuu ja alkaa riitely. Ja sitä miehet kutsuvat nimellä " eivät yksinkertaisesti osaa olla suhteessa niin että se voisi olla onnellinen".
Ilmeisesti ei nauti itse seksistä eikä pysty ymmärtämään että suuri osa naisista nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen parisuhde jossa miehellä on edes ihmisarvoa, on mennyt naisilla muodista. Ajatella. Naisista on tullut juuri sellaisia ihmisiä, joita väittävät kaikkien miesten olevan. Sovinisteja.
Voivoi, ihanko itse joudut sukkasi lattialta poimimaan ja viemään pyykkikoriin? Ja nyt on ahdistunut ja itkuinen olo?
Taisi osua...
Osuuhan se, jos on ollut suhteessa, jossa mies vain sikailee.
Miksi valitsit sian?
Harvoin on muuta tarjolla. Ja senhän naiset nyt alkavat oppia ja jättävät siat sikseen. Siitähän tässä juuri keskustellaan, Sherlock.
eri
Miten se olikaan? Yksi kolmasosa miehistä saanut yli puolet lapsista? Eli naisilla on erehtymätön kyky valita ne siat parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan nainen haaveilisi s eksiorjuudesta?
Tuliko tämä viesti feministikonttorilta vai lepakkoluolasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko miesten vuoro luoda ympäristö sille onnelliselle parisuhteelle? Sitä odotellessa.
Miten sä voit luoda onnellisen ympäristön jos iso osa naisista ei tiedä itsekään mitä haluaa?
Vinkki: jos olet parisuhteessa ja toteat kaikkeen "No ei sulle kuitenkaan kelpaa, kun ei mun exällekään kelvannut" -niin se on ihan varma tie eroon.
Itse olen suhteissa ihan sanantarkkaan kertonut mitä tarvitsen. Ja kun saan siihen vastauksen, että en edes yritä kun ei teille naisille
Mistä vetoa, että jos mies kertoisi suhteessa sanantarkkaan, mitä tarvitsee, menisi mies heti vaihtoon?
Olen ollut parisuhteessa nyt 20 vuotta. Puoliso löytyi Helsingin yliopistosta. Ehkä miehiä on yliopistossa liian vähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tosiaan vaikuttaa yksi hyvin aktiivinen kirjoittaja, jolla jatkuvasti mielessä r*iskaukset ja seksiorjuus. Veikkaan että kyseiseltä daamilta löytyy kirjahyllystä koko shades of grey sarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tosiaan vaikuttaa yksi hyvin aktiivinen kirjoittaja, jolla jatkuvasti mielessä r*iskaukset ja seksiorjuus. Veikkaan että kyseiseltä daamilta löytyy kirjahyllystä koko shades of grey sarja.
FYI Shades of Grey on aika kevyttä...
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 40v sinkkunainen, ja sinkuksi varmaan jäänkin. En ole yhtään vakuuttunut että miehen ottaminen elämääni parantaisi sitä, tai toisi lisää onnellisuutta. Aiemmat parisuhteet ovat kaikki kariutuneet, yhteiselo vaan oli aika karikkoista.
Minua ei pelota ajatus siitä että eläisin loppuelämäni sinkkuna. Mutta se minun on myönnettävä, että se että jäin lapsettomaksi, sattuu aivan uskomattoman paljon. "Tyhjän sylin syndrooma" on henkisesti kivuliaimpia kokemuksia mitä olen koskaan kokenut, ja se tulee seuraamaan minua loppuelämäni.
Pariutumismarkkinoilla syrjityn ruman miehen sydäntäni lämmittää suunnattomasti viimeinen virkkeesi, lämmittää koko pitkän loppuelämäni.
On, tämän kaltaiset "parisuhteet".
Miksi miehet kohtelevat naisia kuin kotiapulaista? Missä on 70-luvun miehet jotka osallistuivat perhe-elämään ja hehkuttivat rakkautta naiselleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei ilmeis
Mikä sulle on aiheuttanut sitä pahaa mieltä parisuhteessa.?
Pääasiassa se, että sen alkuliehittelyn loputtua olen pudonnut nopeasti itsestäänselvyyteen.
Että olen vähän kuin huonekasvi, ihan kiva kun on olemassa, mutta ei nyt hirveästi jaksa huomioida. Jos jotain on sovittu, niin niistä ei tarvitse pitää kiinni jos tuleekin jotain kivempaa tekemistä (tai pidetään suunnitelmasta kiinni murjottaen, kivaa ja silleen...).
Nykyään ei ilmeisesti ymmärretä sitä ollenkaan ettei mikään parisuhde ole aina pelkkää juhlaa. Omassa lähipiirissä ja suvussa on kanssa näitä +40v yhdessä liittoja paljon. Jokaisessa on ollut omia haasteita mutta jokainen on myös sitä että luovuttaminen olisi ollut virhe.