Onko parisuhde oikeasti mennyt muodista naisten keskuudessa?
Kommentit (700)
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet kohtelevat naisia kuin kotiapulaista? Missä on 70-luvun miehet jotka osallistuivat perhe-elämään ja hehkuttivat rakkautta naiselleen?
Mitä hittoa. 70 luvulla miehet ei tehneet kotona mitään. Jos ruoka ei ollut valmis tuli nyrkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhteet muodista ole pois. Nykyään vaan todella moni nainen ei ole parisuhde kelpoinen. Eivät yksinkertaisesti osaa olla suhteessa niin että se voisi olla onnellinen. Tätä asiaa on puitu useissa keskusteluissa.
Olisiko miesten vuoro luoda ympäristö sille onnelliselle parisuhteelle? Sitä odotellessa.
Miten sä voit luoda onnellisen ympäristön jos iso osa naisista ei tiedä itsekään mitä haluaa?
Vinkki: jos olet parisuhteessa ja toteat kaikkeen "No ei sulle kuitenkaan kelpaa, kun ei mun exällekään kelvannut" -niin se on ihan varma tie eroon.
Itse olen suhteissa ihan sanantarkkaan kertonut mitä tarvitsen. Ja kun saan siihen vast
Mistä vetoa, että jos mies kertoisi suhteessa sanantarkkaan, mitä tarvitsee, menisi mies heti vaihtoon?
Miksi menisi? Tietysti jos jotain loukkaavaa pohdit, niin se nyt on taas eri asia kuin kertoa esim. "Toivoisin meidän viettävän enemmän aikaa yhdessä".
En tiedä. Ainakin mitä itse olen miehenä huomannut esim tinderissä ja deittaillessa niin useammin nimenomaan naiset haluaisivat parisuhteeseen. Jos miehenä sanon että voidaan tutustua paremmin ja kattoo mitä tapahtuu, kunhan ei niin että ensi viikolla parisuhteessa, niin lähes aina tulee kysymys että onko sinulla sitten muitakin joiden kanssa haluat samaa. Sellainen "ollaan vain parhaita ystäviä" ajatus ei tartu naisiin. M40
Irtosuhteen löytämine on nykyisin haastavaa, eivät miehet rohkene lähteä kauniin naisen mukaan. Kirjallinen sopimus pitäis olla!!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Ainakin mitä itse olen miehenä huomannut esim tinderissä ja deittaillessa niin useammin nimenomaan naiset haluaisivat parisuhteeseen. Jos miehenä sanon että voidaan tutustua paremmin ja kattoo mitä tapahtuu, kunhan ei niin että ensi viikolla parisuhteessa, niin lähes aina tulee kysymys että onko sinulla sitten muitakin joiden kanssa haluat samaa. Sellainen "ollaan vain parhaita ystäviä" ajatus ei tartu naisiin. M40
Siis eikö toi ole ihan oleellinen kysymys, että jos haluat pelkän hengailusuhteen niin molempien osapuolten on syytä olla kartalla siitä, mitä se tarkoittaa ja, että säännöt on samat molemmille.
On mielenkiintoista nähdä mitä tämän kehityksen päässä oikein on - eli kehityksen, jossa sukupuolien välinen sota on kåynnissä ja sitä lietsotaan kaikenlaisilla ruokottomilla argumenteille. Argumenteille on yhteistä se, että niissä kaikkissa on joku totuuden siemen, mutta ne on esitetty tavalla, joka ei rakenna minkäänlaista yhteistä hyvää.
Meille on rakentunut kulttuuri, jossa uhripositio on varattu naisille, ja pienikin vastoinkäyminen on jonkun muun vika. Sen sijaan miesten ongelmat ovat aina itse aiheutettuja. Tämä on hyvin konservatiivinen ajatus, mutta siitä huolimatta se on validi ajatus yhä nykypäivänä. Miehen vapauden tiellä ei ole kukaan, mutta naisen vapauden edessä on mies.
Se, että ihmiset eivät enää pariudu, johtaa katastrofiin. Se tekee elämän isoilla massoilla sietämättömäksi kaikille. Jokainen meistä onnellisesti naimisissa olevista ja lapsista hankkineista tietää tämän. Elämä ilman perhettä on todella mukavaa, ennen kuin iskee se, mikä iskee 80% ihmisistä - "ei hemmetti, haluan perheen!". Ja sitten kun tajuat, että minä en sitä saa, niin sitten onkin elämistä. Elämistä siinä, että mietit asiaa joka päivä.
Ja me, jotka tajuamme tämän, otamme lapsen viereen, kuten itse tein eilen. Mentiin saman peiton alle ja katsottiin urheilua. Siinä hetkessä oli kaikki - mitään lisää ei tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet kohtelevat naisia kuin kotiapulaista? Missä on 70-luvun miehet jotka osallistuivat perhe-elämään ja hehkuttivat rakkautta naiselleen?
Anteeksi mitä? Olen syönyt kyllä 80 luvulla, mutta silloin isäni ei osallistunut millään tavalla kodinhoitoon, ei koskaan hoitanut meitä lapsia, ei tehnyt ruokaa, ei siivonnut, ei käynyt kaupassa, ei yhtään mitään muuta kuin oman työn. Sitäkö kaipaat? Nykyään kuitenkin mies laittaa ruokaa, käy kaupassa, siivoaa, hoitaa lapsia, pesee pyykkiä ja se on ihan normaalia. M40
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ei ole pakollinen, joten miestä ei tarvitse sietää.
Jos tämä jotenkin ap:ta häiritsee niin ryhdy paremmaksi mieheksi.
Sellaiseksi, josta on naisille ja yhteiskunnalle iloa ja hyötyä eikä murhetta, stressiä ja riesaa.
Mitähän miehet saa siitä parisuhteesta? Nykynaiset eivät ole mitään saaliita, degeneroituvat vaan lapsen tasolle kun arki tulee vastaan ja sitten eroavat. Pidätkö miehiä tyhminä?
Vierailija kirjoitti:
Juu en ole kyllä koskaan tavannut Tinderissä yhtä ainutta miestä, jota kiinnostais olla kaveri. Päin vastoin, pari kertaa olen käynyt treffeillä jonkun sellaisen kanssa joka on mukava mutta ei vaan sytytä sillä tavalla, ja jos niille tarjoaa ystävyyttä niin et ehdi saada edes sitä lausetta loppuun kun ovat jo kadonneet eetteristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä? Olen syönyt kyllä 80 luvulla, mutta silloin isäni ei osallistunut millään tavalla kodinhoitoon, ei koskaan hoitanut meitä lapsia, ei tehnyt ruokaa, ei siivonnut, ei käynyt kaupassa, ei yhtään mitään muuta kuin oman työn. Sitäkö kaipaat? Nykyään kuitenkin mies laittaa ruokaa, käy kaupassa, siivoaa, hoitaa lapsia, pesee pyykkiä ja se on ihan normaalia. M40
70 luvun nuorena tuo vastaamasi viesti nauratti. Mun isä oppi keittämään kahvia 1995, samaan aikaan oppi paistamaan jauhelihaa. Imurikin tuli tutuksi vasta tuolloin. Syystä että äiti joutui sairaalaan pitkäksi aikaa. Me teinit opetettiin faijaa kädestä pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö toi ole ihan oleellinen kysymys, että jos haluat pelkän hengailusuhteen niin molempien osapuolten on syytä olla kartalla siitä, mitä se tarkoittaa ja, että säännöt on samat molemmille.
On tietysti. Eikä siinä mitään vikaa. Ei ole tarkoitus pyörittää monia naisia samaan aikaan. Mutta tietty etäisyyden otto alkuun "rauhassa eteneminen" on joskus naisille paha. Juuri viikonloppuna tapasin oikein kivan naisen ja jouduin asian ottamaan puheeksi että edetäänkö kuitenkin rauhassa tutustellen ennemminkuin samantien seurustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin...Tosiaan kun itse en parisuhdetta halua, niin minua ei sieltä Tinderistä löydy. Meinaan, deittisovellus on varmaan huono paikka etsiä ihmisiä, jotka eivät halua deittailla.
Kavereita etsisin kyllä muualta kuin deittisovelluksesta.
On mennyt muodista. En ymmärrä. Miehillä on hirveä hinku suhteeseen ja sitten hirveä hinku pettää. Nyt jo kolmessa suhteessa olen tullut petetyksi joten kiitos ei enää. Olen yrittänyt kysyä miehiltä miksi olivat suhteessa kanssani, niin ainakin yksi paljasti että pidin kodin siistinä ja kaksi muuta ei saanut sanaa suustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietysti. Eikä siinä mitään vikaa. Ei ole tarkoitus pyörittää monia naisia samaan aikaan. Mutta tietty etäisyyden otto alkuun "rauhassa eteneminen" on joskus naisille paha. Juuri v
Oli suhde muodostumassa tai ei, en jatkaisi tutustumista monen naisen kanssa säätöä samaan aikaan pitävään h*orulimieheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietysti. Eikä siinä mitään vikaa. Ei ole tarkoitus pyörittää monia naisia samaan aikaan. Mutta tietty etäisyyden otto alkuun "rauhassa eteneminen" on joskus naisille paha. Juuri v
Trollolloo. Tyypillinen mies alkaa vinkua treffejä välittömästi matchin jälkeen. Itse haluaisi ensin kirjoitella vaikka viikon tai kaksi ihan jo siksi että kalenteri saattaa olla täynnä ja muutenkin olisi mukava varmistaa edes jonkinlainen älyllinen yhteensopivuus ennen kuin vaivautuu paikalle, mutta se on useimmille aivan ylivoimainen asia. "En etsi kirjekaveria", "Mulla on jo kavereita" jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on teini-ikäiset lapset ja elämässä kaikki miessuhteet ovat ottaneet enemmän kuin antaneet. Parempi nauttia omien lasten seurasta ilman, että koko ajan on joku mies vaatimassa jotain.
Olen luonteeltani kiltti ja miellyttämishaluinen. En oikein pärjää suhteessa tavallisen miehen kanssa.
Koen juuri samoin. Alan liian helposti parisuhteessa mahdollistamaan toisen ihmisen hyvää elämää. Nyt haluan mahdollistaa sen itselleni.
Samoin kävi minullekin. Tässäkö syy miksi muutkaan naiset eivät halua parisuhdetta enää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu en ole kyllä koskaan tavannut Tinderissä yhtä ainutta miestä, jota kiinnostais olla kaveri. Päin vastoin, pari kertaa olen käynyt treffeillä jonkun sellaisen kanssa joka on mukava mutta ei vaan sytytä sillä tavalla, ja jos niille tarjoaa ystävyyttä niin et ehdi saada edes sitä lausetta loppuun kun ovat jo kadonneet eetteristä.
No minä olen tavannut monia naisia jotka ovat ilmoittaneet että haluavat tavata uudestaan ja selkeästi ilmoittaneet suoraan haluavansa reilusti enemmänkin. Erään tällaisen tapasin juuri pari päivää sitten ja joudun nyt vähän rauhoittelemaan naista että voidaan tutustua paremmin ja tapailla kunhan ei heti seurustelemaan. M40
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan nainen haaveilisi s eksiorjuudesta?
Ihan totta ja samaa toimii toiseen suuntaan, ei miehetkään haluaisi sitä jatkuvaa mäkätystä siivoamisesta, syömisestä, ryyppäämisestä....mutta kun pakko kuunnella ja totella, että saa seksiä.
ei naiset tarvitse enää miestä, kun sossusta saa rahaa
Naiset ottivat heistä eron ja miehet oppivat.