Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reagoin ainoastaan auttaviin kommentteihin :) miesystävän käytös vaikeissa tilanteissa

Vierailija
15.11.2025 |

En tule reagoimaan kommentteihin tyyliin "jätä se" "eroa", "sitä ei kiinnosta" jne. Olen antanut monta mahdollisuutta poistua suhteesta ja mies on taistellut, etten jättäisi häntä. Suhteessa ollessani olen saanut huomata, että olen erittäin itsenäinen ihminen enkä ollenkaan niin romanttinen kuin joskus aidosti luulin olevani. Miesystävä käy läpi yhtä tosi rankkaa asiaa ja osaan sinänsä samastua siihen, koska olen käynyt läpi samantyylisen asian aikoinaan. Eivät sinänsä mitenkään vertailukelpoisia asioita, mutta kuitenkin samoja piirteitä. Joten ymmärrän kuinka rankkaa se on. En kuitenkaan valitettavasti ole kiinnostunut olemaan miesystävän tukena, koska olen katkeroitunut hänelle. En tule avaamaan mitään yksityiskohtia aloituksessa enkä myöhemmin kommenteissakaan, vaan haluan avautua päällisin puolin.

Miesystävä oli aiemmin ennustettava. Hän soitti aina illalla. Hän on myös sanonut minulle, että minähän tiedän hänen soittavan aina töiden jälkeen ja viimeistään illalla. Minä en ikinä ole pitänyt sitä itsestäänselvyytenä. Joskus aikoinaan järjestely sopi minulle hyvin. En kokenut tarvetta soitella itse. Jossain vaiheessa aloin soittamaan itse, ja sain huomata, että miesystävän kiinni saaminen oli erittäin vaikeaa (hänellä on puhelin aina äänettömällä ja hän nukkuu paljon töiden jälkeen.) Tämä oli sellainen käänteentekevä asia ja aloin suuttumaan ja katkeroitumaan. Miehen kommentti oli, että kyllä hän vastaa jos huomaa, että soitan. 

Nyt olen huomannut, että jos puhun erosta, mies soittaa ahkerasti perään eikä halua luopua eikä luovuttaa. En itke herkästi, joten osaan puhua eroamisesta aika kylmän kuuloisesti. En HALUAISI erota, mutta olen väsynyt ja v**tuuntunut ja sen huomaa kyllä puhetavastani. Sitten kun miesystävällä on "varmempi" olo (en ole uhkaillut erolla), hän on taas tavoittamattomissa. Yöllä hän soitti takaisin yhden kerran. Yhden ainoan v**un kerran. Minä olin tavoitellut häntä miljoona kertaa. Sisimmässäni kai tiedän, että tämä on väliaikainen tilanne, mutta jaksamiseni on aivan finaalissa. Olen niin vihainen ja katkera. Nyt odotan miesystävän soittoa, enkä oikeastaan tiedä edes miksi. Mietin tänään, että ei minulla ole mitään mielenkiintoa deittailuun, joten samapa se on pysyä suhteessa. Ei vaikuta elämääni. Minulla on todella paljon kokemusta deittailusta, joten se ei houkuttele ollenkaan. Kaipa se on sitten ihan se ja sama pysyä suhteessa vaikka huvin vuoksi. Olen oikeastaan tosi yllättynyt kylmyydestäni. Olin jo ensimmäisessä suhteessani teininä samanlainen. Muistan sen helpotuksen tunteen, kun laitoin Facebookiin olevani sinkku. Se oli ihana tunne. En ymmärrä miksi olen näin kylmä. Nytkään en jaksa välittää miehen tilanteesta, harmi toki mutta sen enempää en edes halua olla tukena, koska ei hänkään tee mitään minun eteeni ainakaan tällä hetkellä. Tiedän, että hän osaisi olla ihana, mutta hänellä on aivan liikaa ongelmia ja minua raivostuttaa se.

Kommentit (186)

Vierailija
81/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palaan vasta myöhemmin, ei siltikään tarvitse huudella trollia. 

Ap

Vierailija
82/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on pelkkä seksisuhde, ei muuta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joskus ollut muutan kuukauden tuollainen  tyyppi.

Nopeasti näkyi se pelin yrittäminen. Minä en ole suhteella pelaaja.

Vähin äänin ja päättäväisesti poistuin. Kerroin myös, kun hän yritti jotain vielä, että ei sovi.

Nopeasti löysi jonkun uuden. Kävi ihan sääliksi sitä uutta.

Miksi kävi sääliksi? Ehkä SINÄ et ollut hänelle oikeanlainen. Ei se niin mene, että jos sun kanssa ei toimi niin sitten ei kenenkään. Joku toinen voi saada ihmisen puhkeamaan kukkaan.

Se peli.

Se show. Siinä näki kun vastaan tulivat, että ahistus roolin menosta sillä naisella paistoi kasvoista, kun tepastelivat vastaan samanlaisissa tuulitakeissa.

Kun ihmisen ongelmat olivat niin suuret ja syvällä kuin sillä ukolla oli, niin Hienoa, jos joku pystyy niin suureen uhrautuvuuuteen ja empatiaan. Itte en.

On ihan tarpeeksi omassa.

Vierailija
84/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on pelkkä seksisuhde, ei muuta 

Aika kaukana siitä. 

Vierailija
85/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, taas voi olla niin tyytyväinen omaan parisuhteeseensa. Aamulla hyvää seksiä, nyt mies meni vaihtamaan talvirenkaita ja mä teen ruokaa. Vaikka olen vähän flunssa päällä, niin ei haittaa. Elämä on ihanaa <3

Vierailija
86/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut kyllä ekana mieleen neuvoa sinua, että "jätä se", vaan antaa tuo nimenomainen  neuvo kumppanillesi! Kuulostaa siltä, että sinä olet suhteessanne se, jolla niitä ongelmia on... Kuulostaa ahdistavalta kumppanilta, jolla on liikaa aikaa pyöriä oman päänsä sisällä... 

Vierailija
87/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo sinun käyttäytymisesi kuulostaa sairaalta, jo tuo että tietoisesti miettii seksin kontrollointia. Kannattaa varmaan lähteä siitä että haluaako olla sellaisessa suhteessa missä joutuu näin miettiä? Tosin voihan se olla että tuo on sinun oma normaali käyttäytymismalli.

Vierailija
88/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, taas voi olla niin tyytyväinen omaan parisuhteeseensa. Aamulla hyvää seksiä, nyt mies meni vaihtamaan talvirenkaita ja mä teen ruokaa. Vaikka olen vähän flunssa päällä, niin ei haittaa. Elämä on ihanaa <3

No miehesi ei ainakaan kovin sydämellistä naista ole tullut saaneeksi. 

Vierailija
89/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miehesi ei ainakaan kovin sydämellistä naista ole tullut saaneeksi. 

Kateuskortti check;)

Vierailija
90/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin, ihana oli herätä aamulla miehen ja lapsien kanssa läheisyyteen ja hyvään oloon <3

Vierailija
91/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin, ihana oli herätä aamulla miehen ja lapsien kanssa läheisyyteen ja hyvään oloon <3

Kannattaa seuraavaksi opetella kirjoittamaan. Mikä hemmetin lapsien? :D

Vierailija
92/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muutenkin aika kummallinen kommentti, kun olen aika selvästi tuonut ilmi itsenäisyyteni. En kaipaa läheisyyttä samalla tavalla kuin moni muu, enkä ole erityisen romanttinen. Joten mitähän ihmettä pyrit saavuttamaan tällaisella kommentilla?

Vierailija
93/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että moni täällä on sydämmellisiä ja toisille hyvää haluavia, rehellisiä. Ole sinäkin niin pääset vaikeuksista. <3

Vierailija
94/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo sinun käyttäytymisesi kuulostaa sairaalta, jo tuo että tietoisesti miettii seksin kontrollointia. Kannattaa varmaan lähteä siitä että haluaako olla sellaisessa suhteessa missä joutuu näin miettiä? Tosin voihan se olla että tuo on sinun oma normaali käyttäytymismalli.

Mitä hemmetin seksin kontrollointia?! Minua ei kiinnosta seksi, jos en saa arvostavaa kohtelua. Mikä tässä on liian vaikeaa ymmärtää? Ei, en aio puhua seksistä enkä harrastaa sitä, jos saan tällaista kohtelua. En todellakaan. Yritä hyväksyä se.

Vierailija
95/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin seksin kontrollointia?! Minua ei kiinnosta seksi, jos en saa arvostavaa kohtelua. Mikä tässä on liian vaikeaa ymmärtää? Ei, en aio puhua seksistä enkä harrastaa sitä, jos saan tällaista kohtelua. En todellakaan. Yritä hyväksyä se.

🥱 

Vierailija
96/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että hän soittaa tänään jossain vaiheessa. Kannattaako minun vastata, vai olla puolestani tavoittamattomissa?

Vastaat puhelimeen silloin, kun itse haluat. Kerrot silloin tasan tarkkaan, mutta rauhallisesti ja asiallisesti, mitä tunnet ja ajattelet. Kerrot mikä sinua vaivaa. Miksi tunnet katkeruutta. Jos haluat jatkaa suhdetta, niin sanot, että haluat jatkaa suhdetta. Mutta kohtaat hänen kanssaan sen asian, mikä sinua hiertää. Sen katkeruuden ainakin. Sitten katsot mikä on hänen reaktionsa. Haluatteko yhdessä ratkoa asioita vai ette. Kirjoita vaikka paperille, mitä haluaisit sanoa, jos pelkäät, ettet muuten saa sanottua. 

"Vastaat puhelimeen silloin, kun itse haluat." Aivan...mutta toiselle se ei ole sallittua. Ja ap pohtii, että jos vaikka vähän pe

Kontrollointia tuo on, koska ei itse varaa silloin koska sinä soitat. Vallankäyttöä.

Vierailija
97/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🥱 

Ei ulkopuolisten tarvitse hyväksyä tai olla hyväksymättä sinun ja kumppanisi välistä seksiä tai seksittömyyttä.

Ihan se on teidän juttunne.

Ei sinun muilta tarvitse hakea hyväksyntää, eikä tarvitse loukkaantua ajatuksista, kun kerran kyselee.

Tuo seksin korostaminen vallankäytön välineenä on itselleni vierasta.

Vierailija
98/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa seuraavaksi opetella kirjoittamaan. Mikä hemmetin lapsien? :D

Ööl?

Molemmat, 

lapsien ja lasten, ovat oikeita muotoja monikon genetiivissä, mutta lasten on yleisempi ja yleiskielisempi.

Vierailija
99/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä tiedän kuka tämä kirjoittaja on. Se on se 2. nainen. Nainen, joka on vuosikausia pannut jonkun vanhan naimisissaolevan ukon kanssa. Ja aina haastaa riitaa täällä keskustelijoiden kanssa.

Vierailija
100/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tuo mies ja saisin kuulla, ettet suuremmin välitä pahasta olostani, tai ettet ymmärrä että töiden jälkeen väsyttää, ja että olet suhteessa vain siksi, ettet halua olla sinkkukaan, niin olisi tajuttoman pettynyt. Kokisin olevani vain joku, jonka aikaa ja voimia kulutetaan toisen omiin tarpeisiin ja omat tarpeeni ohitetaan surutta. 

Jos tunteita, empatiaa ja lämpöä pystyisi jotenkin herättämään tahdolla ja pakottamalla, käskisin tekemään niin. Mutta kun niitä ei pysty järjellä herättämään. Ne joko on tai ei.

No, eihän se mieskään aapeen tunteista piittaa. Kontrolloi ja käyttää valtaa.

Kummallekin sopisi erilainen tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi