Reagoin ainoastaan auttaviin kommentteihin :) miesystävän käytös vaikeissa tilanteissa
En tule reagoimaan kommentteihin tyyliin "jätä se" "eroa", "sitä ei kiinnosta" jne. Olen antanut monta mahdollisuutta poistua suhteesta ja mies on taistellut, etten jättäisi häntä. Suhteessa ollessani olen saanut huomata, että olen erittäin itsenäinen ihminen enkä ollenkaan niin romanttinen kuin joskus aidosti luulin olevani. Miesystävä käy läpi yhtä tosi rankkaa asiaa ja osaan sinänsä samastua siihen, koska olen käynyt läpi samantyylisen asian aikoinaan. Eivät sinänsä mitenkään vertailukelpoisia asioita, mutta kuitenkin samoja piirteitä. Joten ymmärrän kuinka rankkaa se on. En kuitenkaan valitettavasti ole kiinnostunut olemaan miesystävän tukena, koska olen katkeroitunut hänelle. En tule avaamaan mitään yksityiskohtia aloituksessa enkä myöhemmin kommenteissakaan, vaan haluan avautua päällisin puolin.
Miesystävä oli aiemmin ennustettava. Hän soitti aina illalla. Hän on myös sanonut minulle, että minähän tiedän hänen soittavan aina töiden jälkeen ja viimeistään illalla. Minä en ikinä ole pitänyt sitä itsestäänselvyytenä. Joskus aikoinaan järjestely sopi minulle hyvin. En kokenut tarvetta soitella itse. Jossain vaiheessa aloin soittamaan itse, ja sain huomata, että miesystävän kiinni saaminen oli erittäin vaikeaa (hänellä on puhelin aina äänettömällä ja hän nukkuu paljon töiden jälkeen.) Tämä oli sellainen käänteentekevä asia ja aloin suuttumaan ja katkeroitumaan. Miehen kommentti oli, että kyllä hän vastaa jos huomaa, että soitan.
Nyt olen huomannut, että jos puhun erosta, mies soittaa ahkerasti perään eikä halua luopua eikä luovuttaa. En itke herkästi, joten osaan puhua eroamisesta aika kylmän kuuloisesti. En HALUAISI erota, mutta olen väsynyt ja v**tuuntunut ja sen huomaa kyllä puhetavastani. Sitten kun miesystävällä on "varmempi" olo (en ole uhkaillut erolla), hän on taas tavoittamattomissa. Yöllä hän soitti takaisin yhden kerran. Yhden ainoan v**un kerran. Minä olin tavoitellut häntä miljoona kertaa. Sisimmässäni kai tiedän, että tämä on väliaikainen tilanne, mutta jaksamiseni on aivan finaalissa. Olen niin vihainen ja katkera. Nyt odotan miesystävän soittoa, enkä oikeastaan tiedä edes miksi. Mietin tänään, että ei minulla ole mitään mielenkiintoa deittailuun, joten samapa se on pysyä suhteessa. Ei vaikuta elämääni. Minulla on todella paljon kokemusta deittailusta, joten se ei houkuttele ollenkaan. Kaipa se on sitten ihan se ja sama pysyä suhteessa vaikka huvin vuoksi. Olen oikeastaan tosi yllättynyt kylmyydestäni. Olin jo ensimmäisessä suhteessani teininä samanlainen. Muistan sen helpotuksen tunteen, kun laitoin Facebookiin olevani sinkku. Se oli ihana tunne. En ymmärrä miksi olen näin kylmä. Nytkään en jaksa välittää miehen tilanteesta, harmi toki mutta sen enempää en edes halua olla tukena, koska ei hänkään tee mitään minun eteeni ainakaan tällä hetkellä. Tiedän, että hän osaisi olla ihana, mutta hänellä on aivan liikaa ongelmia ja minua raivostuttaa se.
Kommentit (186)
Meillä oli tuollaista suhteen ensimmäisinä vuosina, kun asuttiin vielä erillään.
Mies oli väsynyt ja ehkä masentunutkin, ja alkoholia joi joka viikonloppuna.
Mies muutti mun luokse, koska vuokrasuhteensa irtisanottiin. Oli vaan saamaton eikä saanut puolessa vuodessa itselleen asuntoa etsittyä.
Sama jatkui edelleen mun katon alla, eikä kunnioittanut yhtään mun kodin sääntöjä, vaikka mun luokse muutti, eikä ollut ns. yhdessä sovittu ja suunniteltu yhteen muutto.
Tiedätkö mikä auttoi?
Mä lopetin seksin kokonaan. Mieskään ei tehnyt aloitteita, mutta kun huomasi ettei läheisyyttä minulta tule, alkoi kunnioitusta löytymään.
Tänä päivänä asutaan yhdessä ja on lapsiakin. Ei enää pidä mua itsestäänselvyytenä. On jonkin verran pois töiden takia, mutta vastaa lähes aina jos soitetaan lasten kanssa poissa ollessaan. Jos ei vastaa, niin soittaa takaisin heti kun pystyy.
Lisään vielä, että aluksi annoin läheisyyttä liian nopeasti ja aina lähti miehen ote lipsumaan. Vasta kun oltiin ilman vuosi, alkoi muutos pysyä. Ja ei siitäkään jatkettu tahdilla joka päivä tai edes joka viikko, vaan ensin silloin tällöin. Lopulta opin seuraamaan, että muutos pysyy. Jos lähti yhtään lipsumaan, otin asian puheeksi ja lisää taukoa oli luvassa. Nyt ei olekaan hetkeen ollut tarvetta tauoille.
Juu, en todellakaan anna seksiä missään muodossa, jos käytös on tätä luokkaa. En pysty lisäämään lainausmerkkejä, puhelimen näyttö on rikki. Olkoon.
Olen lopettanut seksipuheetkin kokonaan, eikä se tuota mitään ongelmaa, koska haluni katoavat täysin tällaisen käytöksen johdosta. Minä olen normaalisti todella seksuaalinen ihminen ja miesystävä on sen kyllä huomannut.
Toivottavasti se mies tajuaa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö miehestä? Kunnioitatko häntä?
Pidän silloin kun hän on ihana. Rehellisesti sanottuna en pidä silloin, kun hän on vaikea ja veemäinen, mutta kuka sellaisesta pitäisikään? Mielestäni kunnioitan. En ikinä valehtelisi, pettäisi... Olen hyvin aito hänen kanssaan. En pystyisi edes valkoiseen valheeseen. Sanoisin ennemmin suoraan, etten jaksanut vaikka vastata puhelimeen, kuin että selittelisin jotain epämääräistä. Toki minä harvemmin jätän vastaamatta.
Hyvä parisuhde mitataan juuri silloin, kun toisen huonot puolet on esillä. Niitä ei kuulu sietää, vaan hyväksyä. Jos ei pysty hyväksymään, kannattaa tosiaan alkaa pohtia asioita realistisesti. Kuka tahansa voi esittää kuinka ihanaa tahansa, mutta ei loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuota tapaa, millä tuo mies sinua kohtelee on minusta alentavaa. Hän soittaa sinulle, sinä vastaat. Sinä soitat hänelle, hän ei vastaa. Se on ihan selvää vallankäyttöä. Se kyllä rikkoo sinut henkisesti.
luotettava ihminen kyllä soittaa heti takaisin. Se, että sinä olet kylmä, kertoo että suojelet itseäsi terveellä tavalla. Luotettava tai sellainen johon voisi turvautua ei käyttäydy tuolla tavalla, miten tuo mies käyttäytyy.
Miksi sinä koet syyllisyyttä siitä, että suojelet itseäsi?
Itse en pystyisi olemaan suhteessa sellaisen ihmisen kanssa, joka hyppyytyäisi minua henkisesti tuolla tavalla. Se on julmaa.
Tiedän. Olenkin kokenut monesti, että hän käyttää valtaa minuun. Ymmärrän ettei hän välttämättä oikeasti näe puhelujani, koska hän pitää puhelinta aina äänettömällä. Mutta tuo, ettei häntä saa ns. ikinä kiinni on aivan h**vetin raivostuttavaa ja alentavaa.
Minulla on joskus ollut muutan kuukauden tuollainen tyyppi.
Nopeasti näkyi se pelin yrittäminen. Minä en ole suhteella pelaaja.
Vähin äänin ja päättäväisesti poistuin. Kerroin myös, kun hän yritti jotain vielä, että ei sovi.
Nopeasti löysi jonkun uuden. Kävi ihan sääliksi sitä uutta.
Minsi täytyy jatkuvasti soitella? Se on hemmetin ahdistavaa. Ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Eksäni oli vähän tuollainen kuin tuo miehesi. Hänellä oli kaiken aikaa muita naissuhteita. Sitä nyt et halunnut kuulla tietenkään.
En epäile pettämistä, mies ei ole sellainen.
Uskon, että hän soittaa tänään jossain vaiheessa. Kannattaako minun vastata, vai olla puolestani tavoittamattomissa?
Vierailija kirjoitti:
Minsi täytyy jatkuvasti soitella? Se on hemmetin ahdistavaa. Ei ole normaalia.
On ollut normaalia meille. Sinun sääntösi eivät päde muiden suhteisiin.
Teillä on vain joku ns. soittelusuhde. Ettehän te edes näe ikinä??
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti se mies tajuaa lähteä.
Lähti jo, kun en alistunut hänen vaatimuksiinsa. Tuli takaisin häntä koipien välissä (olemme puhuneet asiat halki miljoonaan kertaan eikä kummallakaan ole ollut ketään sinä aikana.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksäni oli vähän tuollainen kuin tuo miehesi. Hänellä oli kaiken aikaa muita naissuhteita. Sitä nyt et halunnut kuulla tietenkään.
Jaa, elämä voi kyllä yllättää. Jotkut osaavat valehdella hämmentävän hyvin. Joko miehellä on muita suhteita, hän ei vain välitä sinusta tarpeeksi tai hän haluaa kontrolloida sinua. Onko näistä mikään hyvä vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Teillä on vain joku ns. soittelusuhde. Ettehän te edes näe ikinä??
Miten niin emme näe? Välirikon jälkeen emme ole vielä tavanneet, koska minä olen perunut miehen käytöksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, elämä voi kyllä yllättää. Jotkut osaavat valehdella hämmentävän hyvin. Joko miehellä on muita suhteita, hän ei vain välitä sinusta tarpeeksi tai hän haluaa kontrolloida sinua. Onko näistä mikään hyvä vaihtoehto?
Ei ole. Mutta nuo ovat spekulointia.
Eräässä kommentissasi puhuit, ettet "anna seksiä" koska käytös on vääränlaista. Tuohan on täyttä vallankäyttöä. Ei seksiä "anneta". Vaikutat todella ahdistavalta.
Soita äidillesi ja selvitä ongelmasi hänen kanssaan. Onko sinulla isää?
Kannattaako minun vastata, jos/kun hän soittaa tänään?
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että hän soittaa tänään jossain vaiheessa. Kannattaako minun vastata, vai olla puolestani tavoittamattomissa?
Kyllä sä voit vastata ja kertoa, ettet ole onnellinen suhteessa. Sä voit ihan suoraan sanoa, että olet suhteessa tällä hetkellä ihan löysässä hirressä. Et jaksa erota, mutta ei kiinnostakaan.
Ootteko kokeilleet roolileikkiä, jossa esittelette itsellenne toisillenne kuin tuntemattomat? Kerrotte toisillenne omasta suhteesta kuin ulkopuoliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vastaat puhelimeen silloin, kun itse haluat. Kerrot silloin tasan tarkkaan, mutta rauhallisesti ja asiallisesti, mitä tunnet ja ajattelet. Kerrot mikä sinua vaivaa. Miksi tunnet katkeruutta. Jos haluat jatkaa suhdetta, niin sanot, että haluat jatkaa suhdetta. Mutta kohtaat hänen kanssaan sen asian, mikä sinua hiertää. Sen katkeruuden ainakin. Sitten katsot mikä on hänen reaktionsa. Haluatteko yhdessä ratkoa asioita vai ette. Kirjoita vaikka paperille, mitä haluaisit sanoa, jos pelkäät, ettet muuten saa sanottua.
Tuota tapaa, millä tuo mies sinua kohtelee on minusta alentavaa. Hän soittaa sinulle, sinä vastaat. Sinä soitat hänelle, hän ei vastaa. Se on ihan selvää vallankäyttöä. Se kyllä rikkoo sinut henkisesti.
luotettava ihminen kyllä soittaa heti takaisin. Se, että sinä olet kylmä, kertoo että suojelet itseäsi terveellä tavalla. Luotettava tai sellainen johon voisi turvautua ei käyttäydy tuolla tavalla, miten tuo mies käyttäytyy.
Miksi sinä koet syyllisyyttä siitä, että suojelet itseäsi?
Itse en pystyisi olemaan suhteessa sellaisen ihmisen kanssa, joka hyppyytyäisi minua henkisesti tuolla tavalla. Se on julmaa.