Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Punalapputuotteilla hyvin harvoin säästää mitään

Vierailija
14.11.2025 |

Yleensä alessa on kalliit einekset ja paidtopistetöhnä ja kalliit lihat 

Kommentit (271)

Vierailija
181/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä aika helvetin paljon säästää, jos ostaa esim. 100kpl lihapaketteja hintaan 2€kpl versus että ostaisi ne hintaan 6€/kpl

Mikä lihapaketti maksaa alennuksessa vain 2 €? Tarkoitatko 300 g kananjauhelihaa? En kyllä koskaan ostaisi sitä.

Vierailija
182/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä aika helvetin paljon säästää, jos ostaa esim. 100kpl lihapaketteja hintaan 2€kpl versus että ostaisi ne hintaan 6€/kpl

Ei niitä kuuden euron lihapaketteja saa kahdella eurolla:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan tarkoittaa sitä, että jos pyrkii minimoimaan ruokamenot, niin punalapputuotteilla se ei aina onnistu.

Säästäminen ei tarkoita ruokamenojen minimoimista.

Vierailija
184/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis säästä, jos ostan joka päivä kuluttamani ruispalat 0,9€ hintaan sen sijaan, että maksasisin samasta paketista 2,30e. Tämä selvä. 

Kuka on sellaista väittänyt? Ei kukaan. Luet rivien välistä jotain omia käsittämättömiä houreita. 

Hyvin moni täällä. Täällähän moni huutaa pää märkänä, että säästöä ei tule, jos ei ole erikseen ennen kauppaan menoa suunnitellut ostavansa tuotetta X ja varannut sille tiettyä rahasummaa. Minä en yleensä erikseen suunnittele ostavani Ruispaloja, mutta otan niitä aina, jos on alessa tarjolla. En siis av-logiikalla säästä rahaa, koska teen ostopäätöksen vasta kuapassa. 

Nyt sä haluat vaan ymmärtää tahallasi väärin. Puhut tuotteesta, jota omienkin sanojesi mukaan ostat usein. Onhan sulla silloin aito tarve sille tuotteelle. 

Vierailija
185/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittava tämä ihmistyyppi, joka tulee kertomaan tuntemttomille ihmisille, mitä nämä tarvitsevat ja mitä eivät. Ja joka kerta perustelu on "minä en osta kakkua kuin juhliin, joten sinä et tarvitse kakkua, jos sinulla ei ole juhlia" tyyliä. 

Varmaan joku on noinkin kirjoittanut, mutta mun silmiin on osunut muutamakin kommentti, joissa on kysytty, tarvitsitko sen kakun oikeasti. 

Oliko se oikeasti tarvittu. Jos heillä on tapana syödä aina jälkkäriä, eli jälkkäriä olisi jokatapauksessa ostettu tai tehty, niin silloin hän tarvitsi sen kakun. Se olisi riittänyt selitykseksi, että hän näin säästi verrattuna normaaliin ostoskierrokseen. Sai sen aikomansa jälkkärin halvemmalla. 

Yksilöstähän nämä on kiinni, mikä kenenkin tarve on. Minä esim en tarvitse salikenkiä mutta joku toinen ehdottomasti tarvii. Mulle olisi -50% alennetutk

Juuri se. Normaaliälyinen ymmärtää ilman 10 sivun vänkäämistä, että säätäminen ei poistu, vaikka ostaisi kakun, jos muutenkin on tapana ostaa kakkuja. Vänkääjä ei tajua ja jankuttaa 10 sivua, että "sinä et säästänyt, koska minä päätin, että kakku on tarpeeton ostos". 

Vierailija
186/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän punalaputetuilla. Ostan kaiken proteiinin lapuilla, sekä gluteenittoman leivän. Ei olis noihin oikein muuten varaakaan. En osta eineksiä vaan broileria, lohta, nautaa tms sekä hävikkivihanneksia ja -juureksia.

Vierailija
187/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lihapaketti maksaa alennuksessa vain 2 €? Tarkoitatko 300 g kananjauhelihaa? En kyllä koskaan ostaisi sitä.

Mikä tahansa liha, jonka hinta on alennuksen jälkeen 2€. Eli käytännössä kaikki lihat, joiden normihinta on 5€. Sillä ei ole mitään väliä ostaisitko sinä niitä vai et. Se ei poista ostajan saamaa säästöä. 

Vierailija
188/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallis eines -60% =halpa eines?

Kyllä mä sanoisin, että maksalaatikko on halpaa, jos sen saa eurolla tai alle. Ilta-alessa usein saa. 

En osta koskaan eineksiä, enkä kakkuja.

(eri)

Vierailija
189/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi saada, jos on isompi ale. Ei se prosentti aina ole 60. Se voi ola enemmänkin :)

Vierailija
190/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu alennuksesta. -60%:lla ei ei saa, mutta -70%:lla jo allekin kahden euron. Jos kaupalla on jotain tuotetta ostettu reippaasti yli tarpeen ja ovat jäämässä käsiin, voi alennus olla reilumpikin kuin -60%. Itse ostin hiljattain kananmunia paikallisesta S-marketista -70% alennuksella.

Vierailija
191/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis säästä, jos ostan joka päivä kuluttamani ruispalat 0,9€ hintaan sen sijaan, että maksasisin samasta paketista 2,30e. Tämä selvä. 

Kuka on sellaista väittänyt? Ei kukaan. Luet rivien välistä jotain omia käsittämättömiä houreita. 

Hyvin moni täällä. Täällähän moni huutaa pää märkänä, että säästöä ei tule, jos ei ole erikseen ennen kauppaan menoa suunnitellut ostavansa tuotetta X ja varannut sille tiettyä rahasummaa. Minä en yleensä erikseen suunnittele ostavani Ruispaloja, mutta otan niitä aina, jos on alessa tarjolla. En siis av-logiikalla säästä rahaa, koska teen ostopäätöksen vasta kuapassa. 

Nyt sä haluat vaan ymmärtää tahallasi väärin. Puhut tuotteesta, jota omi

Ei, vaan sä et ymmärtänyt yhtään mun pointtia. Autan vähän: Myös kakku voi olla jollekin tarpeellinen tuote. Ymmärrätkö nyt? 

Vierailija
192/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallis eines -60% =halpa eines?

Kyllä mä sanoisin, että maksalaatikko on halpaa, jos sen saa eurolla tai alle. Ilta-alessa usein saa. 

En osta koskaan eineksiä, enkä kakkuja.

(eri)

Ketään ei kiinnosta, mitä sinä ostat tai et osta. Ei vaikuta muiden säästämisiin millään tavalla. Eikä varsinkaan tee maksalaatikosta kallista.

(sama)

Vierailija
193/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan nimenomaan et osta tarpeeseen ja tuhlaat ja törsäät. Mieti nyt tilannetta että ostoslistalla on maitotölkki, keräkaali ja satsumia, yhteishintaan 4€. Sinä kahmit punalapputuotteita: Gotler 3€, kiusaus 4€, täytekakku 12€. Mitä säästit? Et mitään. Tuhlasit 19€. 

Mutta kun minun ostoslistallani ei ollut mitään tuollaista, vaan siellä oli se kakku, josta oli puhe. Silloin säästin 12€, kun kakku maksoikin 8€ 20€ sijaan. Yritä ymmärtää, että kaikki eivät oe yhtä holtittomia hamstraajia kuin sinä olet. 

Olisit kertonut ensimmäisessä viestissäsi, että lähdit kauppaan nimenomaan kakkuostoksille!

Vierailija
194/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan nimenomaan et osta tarpeeseen ja tuhlaat ja törsäät. Mieti nyt tilannetta että ostoslistalla on maitotölkki, keräkaali ja satsumia, yhteishintaan 4€. Sinä kahmit punalapputuotteita: Gotler 3€, kiusaus 4€, täytekakku 12€. Mitä säästit? Et mitään. Tuhlasit 19€. 

Mutta kun minun ostoslistallani ei ollut mitään tuollaista, vaan siellä oli se kakku, josta oli puhe. Silloin säästin 12€, kun kakku maksoikin 8€ 20€ sijaan. Yritä ymmärtää, että kaikki eivät oe yhtä holtittomia hamstraajia kuin sinä olet. 

Oliko se kakku siis tarpeellinen ostos, olit jo etukäteen ajatellut että tarvitsen kakun ja olit varannut siihen 20 euroa. Silloin voi sanoa, että säästit, jos sait etsimäsi halvemmalla kuin yleensä.

Vai oliko se heräteostos? Halusit sen vasta, kun näit sen? Sinulla ei etukäteen ollut aikomusta ostaa

Se kakku syötiin silti. Siitä saatiin energiaa ja sen takia jäi jotain muuta syömättä.

Vierailija
195/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakku ei ole koskaan tarpeellinen. Liian makiaa ja epäterveellistä. Ei tule säästöksi.

(sivusta vaan)

Vierailija
196/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit kertonut ensimmäisessä viestissäsi, että lähdit kauppaan nimenomaan kakkuostoksille!

Meinattko, että kakusta ei saa alennusta, jos ostopäätöksen tekee vasta kaupassa? :D

Vierailija
197/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun en lähtenyt. Ostin kakun, koska säästin sen avulla 12€ verrattuna siihen, että olisin mennyt ostamaan kakun seuraavana päivänä täydellä hinnalla. Aletuotteiden ostoa ei voi suunnitella ennakkoon, koska ikinä ei tiedä, mitä tuotteita siellä on laputettuna. Säästö syntyy siinä, että suunnittelee syömisensä aletuotteiden perusteella eikä siinä, että suunnittelee ostot ennen kuin tietää, mitä saa halvalla. 

Vierailija
198/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakku ei ole koskaan tarpeellinen. Liian makiaa ja epäterveellistä. Ei tule säästöksi.

(sivusta vaan)

Minulle kakku on aina tarpeellinen. Nautin elämästä ja kakkua on hyvin nautinnollista syödä. Sinunlaisesi ankeuttajat eivät määrittele, mikä minulle on tarpeellista. 

Vierailija
199/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(sivusta vaan)

Mikä sitten on tarpeellista? 

Vierailija
200/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-60 ei ole säästöä?

Ei ole, jos et ollut ajatellut ostaa sitä muuten.

- mene kauppaan hakemaan jauhelihaa (5 e)

- huomaa paketti parempaa lihaa -60% alennuksessa - hintaa paketille jää 8 euroa

- hävisit 3 euroa

Kiitos, viimeinkin järjen ääniä tässä ketjussa.

Ei tuossa ole mitään järjen ääntä. Kertoo vain siitä, miten heikosti osa kirjoittajista ymmärtää kokonaisuutta. Siksi eivät tajua edes sitä, miten punalapuilla voi säästää. Hieman tuollainen autistinen ajatusmalli, jossa säästöä on vain se, joka käteen äidin antamasta viikkorahasta kauppareissun jälkeen. 

Tämä oli ihan oma kokonaisuuteni. En itse käytä juuri muuta, kuin jauhelihaa, joten se, että ostaisin lihaa eri muodossa vain sen takia, että siinä on iso alennus toisi itselleni häviön. Olen ehkä hieman kirjolla, myönnän. 

Jos olen etsimässä talvitakkia ja huomaan sellaisen alennuksessa niin totta kai ostan tarjoustakin (mikäli se sopii siihen, mitä olin hakemassa). Jos taas lähden ruokaostoksille ja huomaan takin, jota en oikeasti tarvitse niin vaikka siinä olisi 300 euron takki satasella niin pelkästään alennuksen vuoksi en lähde ostamaan sitä vaan ylimääräistä rahanmenoa olisi tullut se 100. Tunnen kyllä lukuisia "ostin, kun halvalla sain" -tyyppejä, joilla pyörii näitä loisto-ostoksia kaappien perällä.

On säästöä, jos ostan alennuksesta esim päärynöitä, vaikka en juuri niitä olisi ollut ostamassa. Syön sitten kotona päärynän esim omenan sijaan, en omenan lisäksi. Ruokaa kuluu jatkuvasti, sitä voi ostaa tarpeen mukaan vaikkei juuri sitä olisi sillä hetkellä hakemassa, kunhan se ei päädy roskiin. Se on säästöä, sillä saan päärynäni alennuksella.