Miksi te jalankulkijat ette käytä heijastimia?
Kommentit (164)
Käytän talvella heijastinliiviä pilvisellä säällä päivälläkin ja tietenkin hämärässä ulkoillessa. Autoilijat huomaavat paremmin ja vaihtavat lyhyet päälle. Säästyy omat ja koirien silmät häikäisyltä.
on se jännä että suomessa evoluutio ei toimi. ihan perusjuttuja kasarilta lähtien.kumin kypärän ja heijastimien käyttö. sen kumin voi unohtaa jos ei oo sekopää sekasekseilijä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan autoilija ei tullut vastaamaan siihen veikkaukseeni, että ehkäpä heijastittomat on toisia autoilijoita? Katsokaapa jossain isolla marketin parkkiksella (joka on minusta yksi vaarallisimpia paikkoja) onko yhdelläkään kuskilla heijastinta. Minä en näe juuri kellään. Ja jos vastaus on että eihän autoa ajaessa heijastinta tarvitse, niin teleportaatteko itsenne sinne kauppaan vai kävelettekö siellä parkkipaikalla ja ylitätte tietä sinne kaupalle? Usein ihmiset ei kulje siellä edes suojatietä vaan harpotaan mistä huvittaa.
olen autoilija ja kyllä käytän heijastimia. Mulla on roikkumassa takissa aina se 2, molemmin puolin. Ja helmasta roikkuvat, siellä ne näkyvät. Itse taas ihmettelen ihmisiä, jotka kyllä laittavat heijastimen, mutta takin vetoketjuun. Kun takki on kiinni, on se heijastin kurkussa, eikä se sieltä näy, ei sillä ole mitään virkaa siellä.
Laittakaa ne heijastimet sinne mahdollisimman lähelle polvea.
Niin, mulla on siis useampi heijastin käytössä.
-autoilija ja jalankulkija
Ilman heijastimia kulkevat sijoittuu sinne äo alle 90 porukkaan.