Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te jalankulkijat ette käytä heijastimia?

Vierailija
14.11.2025 |

Ettekö tajua että olette vain varjoja pimeässä.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitä turhaan alkaa autopäälle vääntään rautalangasta. Autopää ei kuuntele, autopää alapeukuttaa. Autopää on itse aina oikeassa. Autopäät vihaa muita autopäitä, koska tärkeintä on vain se oma autopää.

Vierailija
62/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te autoilijat ette noudata nopeusrajoituksia? Minun kotitiellä on 30km/h nopeusrajoitus eli siinä saa ajaa maksimissaan 30km/h. Monet autoilijat ajaa siinä yli 30km/h. Sitten kun te autoilijat alatte noudattamaan liikennesääntöjä niin sitten minä käytän heijastinta. 

Omalla autolla ajan aina nopeusrajoitusten mukaan eli noudatan liikennesääntöjä.

Ei sulla ole autoa.

Jos olisi, niin ymmärtäisit millainen ongelma pimeällä ilman heijastinta liikkuvat ihmiset on muille.

Ja myös itselleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te autoilijat ette noudata nopeusrajoituksia? Minun kotitiellä on 30km/h nopeusrajoitus eli siinä saa ajaa maksimissaan 30km/h. Monet autoilijat ajaa siinä yli 30km/h. Sitten kun te autoilijat alatte noudattamaan liikennesääntöjä niin sitten minä käytän heijastinta. 

Omalla autolla ajan aina nopeusrajoitusten mukaan eli noudatan liikennesääntöjä.

Miltäs tuo kuulostaa toisin päin, sitten kun te jalankulkijat alatte käyttää heijastinta, ajan nopeusrajoituksen mukaan?

Ei liikennesääntöjä voi valita sen mukaan, mikä on itselle mukavinta ja vaivattominta.

Vierailija
64/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltäs tuo kuulostaa toisin päin, sitten kun te jalankulkijat alatte käyttää heijastinta, ajan nopeusrajoituksen mukaan?

Ei liikennesääntöjä voi valita sen mukaan, mikä on itselle mukavinta ja vaivattominta.

Nopeusrajoitus on liikennesääntö ja se on ihan kirjattu tieliikennelakiin. Mites onko heijastimen käyttöä kirjattu lakiin? 

Vierailija
65/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aiot ajaa päälleni kävelytiellä?

antsaitsen sen

Vierailija
66/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä heijastinta tänä vuonna. Sivuilla ja edessä ja takana. Olen kuin joulukuusi 🙊😄

Vierailija
67/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopeusrajoitus on liikennesääntö ja se on ihan kirjattu tieliikennelakiin. Mites onko heijastimen käyttöä kirjattu lakiin? 

No ei ole montaa viestiä taaksepäin, kun siitä lainkohdasta on laitettu sinulle tänne lainaus.

Vierailija
68/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan kiva nähdä auton alle jäänyt tumma mötikkä, joka lällättää "lälläl läl läl läl lällällää enpäs käytä heijastinta".

Vierailija
69/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet heijastimet ei näy kunnolla. Henkseli malliset ja kassi, joka kokonaan heijastavaa kangasta näkyy hyvin.

Vierailija
70/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan aina auton ikkunan ja huudan "käytä heijastinta, ääliö!". 

Vierailija
71/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä lähin pitää siis alkaa tekemään kiusaa ylinopeutta ajaville, pitää alkaa kantaa mukana kiviä ja niitä heittelee sitten niiden autojen päälle jotka ajaa ylinopeutta? 

Vierailija
72/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minkään autoilijan iloksi mitään lamea heijastinta osta 🙄💅🏻

Maiza GirlBoss 💋

Vierailija
73/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän taskulamppua.

Suhakza

Vierailija
74/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kulkemaan nyt pari viikkoa ilman, kun en löytänyt mun viimevuotisia heijastimia mistään ja rahat oli niin tiukilla että jouduin olemaan pari päivää syömättäkin. Pelotti kyllä kulkea tuolla ulkona.

Vierailija
75/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oppinut pitämään pyörässäni valoja, kun auton kyydissä havahduin pelkääjän paikalla, että ihmisiä ei todellakaan näe pimeässä, jos heillä ei ole mitään valoja tai heijastimia yllään. Eikä hyvä näkyvyys siltikään kadulla kulkeviin ole. 

Hyvin harkiten liikun, sillä todella riskialtista on liikkua autoteiden yli näin pimeään aikaan. Yksi päivä melkein törmäsin pyörällä vastaantulijaan, kun mitään valoja ei käyttänyt. 

Vierailija
76/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa ostaa heijastinta. Viime kuussa ostin mieluummin jouluvalot 5,90e että kotona on iloa näin pimeän aikaan. Ensi kuussa se minkä laitan heijastimeen on pois jouluruuasta. Joulupäivien budjetti on nolla ja jos ostan heijastimen tai edes laatikot niin se näkyy velkana tammikuussa.

Paristokäyttöiset jouluvalot voi vaikka kietoa ympärilleen kun lähtee ulos.

Hyvä idea 😂😂😂

Vierailija
77/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aapee muistutuksesta😊, pitikin ripustaa heijastimia takkiin ja reppuun, mutta olen monta kertaa unohtanut asian.

Vierailija
78/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastin on halpa henkivakuutus. Tänään näin yhden heijastimen kävelytien reunalla lähellä koulua. Kumpa nuoret tajuaisivat, että ei se tyyli ole henkeä kalliimpi. 

Vierailija
79/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa ostaa heijastinta. Viime kuussa ostin mieluummin jouluvalot 5,90e että kotona on iloa näin pimeän aikaan. Ensi kuussa se minkä laitan heijastimeen on pois jouluruuasta. Joulupäivien budjetti on nolla ja jos ostan heijastimen tai edes laatikot niin se näkyy velkana tammikuussa.

Heijastimen saa alle kahdella eurolla...

Totta mutta vain köyhyydessä elänyt tietää miten on mahdollista ettei aina voi käyttää kahtakaan euroa heijastimeen. Jos esimerkiksi päivän ruuat pitää saada 3,3eurolla.

Käyn ostamassa heijastimen tämän aloituksen muistuttamana. Että näyn pimeällä 🌙

Vierailija
80/80 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä lähin pitää siis alkaa tekemään kiusaa ylinopeutta ajaville, pitää alkaa kantaa mukana kiviä ja niitä heittelee sitten niiden autojen päälle jotka ajaa ylinopeutta? 

Liikutko useinkin nopeustutka mukana?