Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos moottoritielle ei yksinkertaisesti pääse?

Vierailija
14.11.2025 |

Kyselee maalainen. Jos yrittää liittyä moottoritielle, mutta kiihdytyskaista ei riitä löytämään tilaa moottoritielle liittymistä varten, niin mitä kuuluu tehdä? Ajaa toisen auton kylkeen? 

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomi ainoa maa, jossa ei anneta tilaa moottoritielle tulevalle. Olen ajanut paljon Keski-Euroopassa ja siellä aina väistetään liittymään tulijaa. 

Oman kokekumksen mukaan on.

Vierailija
102/106 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lähtisit matkaan hieman aikaisemmin, jotta pääset ajamaan ennen ruuhkia? Kannattaa harkita omaa ajankäyttöä ja ennakoida tuleva tilanne.

Tää on kätevä. Haluatko selittää työnantajalleni että minun pitää tästä syystä poistua aiemmin töistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeus nostetaan moottoritieliikenteen vauhtiin kiihdytyskaistalla, vilkku päälle ja autojen väliin. Tärkeintä on, että et mene moottoritielle alinopeudella aiheuttamaan vaaraa, sinä olet väistämisvelvollinen. Jos ei onnistu niin sitten jatkat pientareelle ja pysähdyt odottamaan väliä, mutta älä hemmetissä lyö kiihdytyskaistalla jarrua pohjaan tai saat muut takana kiihdyttävät persuksiin ja aiheutat kunnon ketjukolarin.

Mitenkähän tuo pientareelle pysähtyminen onnistuu, etenkään talvikelillä? En kyllä laskisi sitä mahdollisuuksien joukkoon.

Vierailija
104/106 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus täyteen kuormatulla ja heikkotehoisella autolla joutunut keskeyttämään kiihdytyksen ja jäämään rampin päähän odottamaan. Se on siis ohje minun mielestäni. Miten muuten pitäisi tehdä jos motaria pitkin tulevat eivät anna tilaa?

Kun meidän pojan piti inssiajossa liittyä moottoritielle, oli talvi, liukasta ja lunta pyrytti ja näkyvyys huono, ja totesi että on pakko pysähtyä rampin päähän ja jäädä odottamaan, niin hänen suorituksensa hylättiin. Menikö teidän mielestänne oikein?

Vierailija
105/106 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomi ainoa maa, jossa ei anneta tilaa moottoritielle tulevalle. Olen ajanut paljon Keski-Euroopassa ja siellä aina väistetään liittymään tulijaa. 

Oman kokekumksen mukaan on.

Näitä omista oikeuksista kiinni pitäjiä riittää tälläkin palstalla. Järkevään liikenteeseen kuuluu vetoketjuperiaate.

Vierailija
106/106 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan painajaismaista yrittää päästä moottoritielle ruuhka-aikoina johtuen siitä, että Suomessa ei osata pitää turvavälejä. Autot ajavat niin lähellä toisiaan, että sinne väliin ei vaan oikein meinaa aina mahtua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan