Kysymysuskovaisille: Miksi Jumala on luonut pahuuden ja kärsimyksen?
Ihmisenhän olisi voinut luoda myös hyväntahtoiseksi joka ei luontaisesti halua tehdä millekään pahaa.
Sairauksia ja kipuakaan ei olisi tarvinnut luoda. Miksi emme voisi elää ja kuolla aina onnellisena ja kivuttomasti.
Maapallo luonnonkatastrofeineen ja pahuuksineen vaikuttaa sadistiselta leikkikentältä. Kaiken lisäksi pitäisi vielä palvoa ja rukoilla tätä hirmuhallitsijaa joka on halunnut luoda juuri tällaisen sekasorron ja kärsimyksen. Täytyy olla pahimman luokan sadisti joka haluaa jotain tällaista.
Jos sinulla olisi kaikki valta maailmankaikkeudessa, olisitko itse luonut ihmiset ja maailman tällaiseksi mitä se on.
Kommentit (789)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eevahan se siellä Edenissä söi hyvän- ja pahantahdon puusta omenan, vaikka se oli kielettyä!
Pariskunta sai lähtöpassit paratiisista ja alkoi pahuus ja kärsimys.
Ei selitä sitä, että koko "luomakunnan" pitää kärsiä. Ei oikestaan ihmisenkään kärsimystä. Eikä selitä edes miksi ihmiselle ei opetettu ensin oikeaa ja väärää, ennen kuin annettin mahdollisuus väärään. Se oli täysin varmaa, että se joka ei tiedä että tottelemattomuus on väärin, on tottelematon. Huono juoni tuossa tarinassa. Ei tehä elokuvaa, ehkä joku k18 sietää tuommoisen juonivirheen.
Kärsimys onkin vapaaehtoista. Riittää, että uskoo voivansa kärsimyksestä vapautua.
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko nyt ymmärretty että Jumala ei ole luonnut pahuutta eikä kärsimystä?
Hänen luomansa ovat sen aiheuttaneet mutta lopulta kaikki pahuus ja kärsimys loppuu Jumalan lapsilta.
Raamatusta:
5Minä olen Herra. Ei ole ketään toista,
ei ole muuta jumalaa kuin minä.
Vaikka sinä et minua tunne,
minä vyötän sinut,
6jotta auringon nousun mailta sen laskun sijoille saakka
opittaisiin tietämään,
että muuta jumalaa ei ole,
että minä yksin olen Herra,
7minä, joka luon valon ja luon pimeyden
ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden.
Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena. Aika paljon on hyvää tietoa monella raamatusta, olen huomannut. Suosittelen kuuntelemaan myös heitä. Olen saanut itsekin inspiraatiota, muistutusta mieleen sekä lisää tietoa raamatusta lukiessani palstaa. Vaikka saan tietoa oppailtani, ymmärrän paljon ja olen kuullut paljon raamatun asioita, on raamattu minulle vieraampi kuitenkin.
Opettele ensisijaisesti Raamattua,koska sieltä elämä lähtee. Ketä ovat oppaasi?
Raamattu on joillekin downshiftaamista. Se ei ole mikään valaistuneiden kirja vaan päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen luomansa ovat sen aiheuttaneet mutta lopulta kaikki pahuus ja kärsimys loppuu Jumalan lapsilta.
No jos se pahuus kerran oli "piilossa" jumalan luomusten sisällä, niin miksi SE EI muka olisi jumalan luomaa?
Tai vaihtoehtoisesti: Mikä sen pahan ihmiseen istutti, jos ei jumala?
No vaikka lääkäri rokotteissaan. Anoppi viedessää lapsen äidiltään ja tartuttaessaan häneen herpeksen ja kuusi muuta demonia. Onhan noita. Ei lapsilla ole mitään suojaa tässä maassa.
Ei tainnut olla paratiisissa ainuttakaan lääkäriä eikä anoppejakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala ei luonut pahuutta ja kärsimystä, mutta nämä kuitenkin ovat olemassa, tarkoittaisi se, että on toinenkin Luoja. Mikä taas laittaa kysymään, että onko Heitä useampikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos se pahuus kerran oli "piilossa" jumalan luomusten sisällä, niin miksi SE EI muka olisi jumalan luomaa?
Tai vaihtoehtoisesti: Mikä sen pahan ihmiseen istutti, jos ei jumala?
Kukaan raamatuntuntija ei ole sitä mieltä että Jumala olisi istuttanut pahan johonkin luotuunsa.
Lusifer oli kauneuden ruumiilistuma, hänellä oli hallinta maailmassa ennen nykyistä ihmisasutusta olevien keskuudessa.
Hesekiel:
28:15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
että muuta jumalaa ei ole,
että minä yksin olen Herra,
7minä, joka luon valon ja luon pimeyden
ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden.
Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen.
Alussa ei ollut mitään onnettomuutta. Se tuli seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieto on Raamatun mukaan pahuuden ja kärsimyksen "syy"
Ei ole. Raamatun mukaan :te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa. ja:
Minun kansani eksyy, koska se on tietoa vailla.
Papilta häviää tieto.
Kuten sanottu totuus on tiedon edellytys, eikä ihminen tunne totuutta. Ihminen kuitenkin kuvittelee tuntevansa totuuden. Ihminen etsii totuutta väärästä paikasta ja eksyy.
Ja minä halusin ottaa selville, mikä on tietoa ja viisautta, mikä taas mielettömyyttä ja typeryyttä. Mutta minä havaitsin, että tuulta vain tavoittelin.
Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita.
Kärsimystä voisi pitää jonkinlaisena tiedon mittarina. Jumalan totuuteen perustuva tieto ei aiheuta kärsimystä. Se on hyvää. Väärään "totuuteen" perustuva tieto synnyttää kärsimyksen.
Jumala on totuus ja totuus luo tietoa. Ihminen on luotu Jumalan eli totuuden kuvaksi, mutta ei kykene luomaan hyvää tietoa, koska ei tunne totuutta, eikä pysy totuudessa.
Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Raamatun mukaan :te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa. ja:
Papilta häviää tieto.
Kuten sanottu totuus on tiedon edellytys, eikä ihminen tunne totuutta. Ihminen kuitenkin kuvittelee tuntevansa totuuden. Ihminen etsii totuutta väärästä paikasta ja eksyy.
Ja minä halusin ottaa selville, mikä on tietoa ja viisautta, mikä taas mielettömyyttä ja typeryyttä. Mutta minä havaitsin, että tuulta vain tavoittelin.
Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita.
Kärsimystä voisi pitää jonkinlaise
Tämä kommentti sekoittaa enemmän kuin selventää.
Hyvän ja pahantiedon puun viisaus on maailman viisautta,sielullista tietoa. Jumalan viisaus on hegenviisautta.
KAIKKI mikä maailmassa on on 1) silmäin pyyntö, 2) elämän korskeus, 3) lihan himo.
Ei ole mitään muuta. Jumalassa nähdään hengen silmillä. Maailmassa nähdään sielun silmillä. Sielun silmillä näkee puutteen. Niinkuin A ja E näkivät paratiisissa lankeemuksen jälkeen että heillä ei ole vaatteita. Jumala kysyi kuka teille on sanonut että olette alasti?
......Jumala operoi aina hengen alueella,ei sieluun tule kertomaan mitään. Siksi uudestisyntymätön ihminen ei kuule /ymmärrä Jumalan puhetta, koska hänen hengensä on kuollut ja täytyy tehdä ensin eläväksi. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvän ja pahantiedon puun viisaus on maailman viisautta,sielullista tietoa. Jumalan viisaus on hegenviisautta.
KAIKKI mikä maailmassa on on 1) silmäin pyyntö, 2) elämän korskeus, 3) lihan himo.
Ei ole mitään muuta. Jumalassa nähdään hengen silmillä. Maailmassa nähdään sielun silmillä. Sielun silmillä näkee puutteen. Niinkuin A ja E näkivät paratiisissa lankeemuksen jälkeen että heillä ei ole vaatteita. Jumala kysyi kuka teille on sanonut että olette alasti?
Tämäkin kommentti sekoittaa enemmän kuin selventää. Ihmisen kannalta olennaista on ymmärtää, ettei hän tiedä mitään. Ihminen voi vain valita joko sen, että hän uskoo tai sen, että hän ei usko. Jos joku ihminen kokee, ettei usko, vaikka haluaisi, silloin hänen rationaalinen mielensä vastustaa uskomista. Tällainen ihminen voi valita sen, että käy jumalanpalveluksissa. Jos hän ei voi hallita tietoisesti mieltään, hän voi hallita kuitenkin kehoaan ja viedä kehonsa jumalanpalvelukseen.
Vierailija kirjoitti:
......Jumala operoi aina hengen alueella,ei sieluun tule kertomaan mitään. Siksi uudestisyntymätön ihminen ei kuule /ymmärrä Jumalan puhetta, koska hänen hengensä on kuollut ja täytyy tehdä ensin eläväksi. Aamen.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Elämän puu on Jeesus ristillä.
Kun syöt elämänpuusta, elät iankaikkisesti. Ilman ,sinulla ei ole elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papilta häviää tieto.
"Tämä kommentti sekoittaa enemmän kuin selventää."
Tuuli kertoo totuuden. Ihmisen tulisi siten kuunnella ennemmin tuulta kuin vääriä profeettoja.
Ja nousi kova myrskytuuli, ja aallot syöksyivät venheeseen, niin että venhe jo täyttyi. Ja itse hän oli peräkeulassa ja nukkui nojaten päänaluseen. Ja he herättivät hänet ja sanoivat hänelle: "Opettaja, etkö välitä siitä, että me hukumme?" Ja herättyään hän nuhteli tuulta ja sanoi järvelle: "Vaikene, ole hiljaa". Niin tuuli asettui, ja tuli aivan tyven. Ja hän sanoi heille: "Miksi olette niin pelkureita? Kuinka teillä ei ole uskoa?" Ja suuri pelko valtasi heidät, ja he sanoivat toisillensa: "Kuka onkaan tämä, kun sekä tuuli että meri häntä tottelevat?"
"Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."
Vaikka tuuli aiheuttaa ihmisen mielestä kärsimystä, on se elämän kannalta kuitenkin välttämätön.
Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
Jumalan hengessä on kaikki rikkaudet ja aarteet.
Sielunvihollisella ei ole tarjota mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Jumalan hengessä on kaikki rikkaudet ja aarteet.
Sielunvihollisella ei ole tarjota mitään hyvää.
Sielun viholliset on ego.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papilta häviää tieto.
Kärsimystä voisi pitää jonkinlaise
Totuus aiheuttaa joillekin kärsimystä, tämä kannattaa kärsiä pois jotta siitä vapautuu ja elämäkin helpottuu. Ei kannata elää valheessa sekä kielteisyydessä.
Kaikki, minkä Jumala loi, oli sangen hyvää.
Ei kiitos. Kertomuksesi ovat todettu jo monesti valheiksi ja hubrikseksi.