Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menettekö vielä teinin mukaan lääkäriin jos epäilette ettei saa suutaan auki? Mun pojat ovat 12 ja 15 ja todellakin mentävä mukaan

Vierailija
12.11.2025 |

Huoneeseen asti tai ne vaan mumisee huppareihin.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolielämää ei pitäisi aloittaa liian aikaisin, eikä hormoneja käyttää kuin vakavan sairauden hoitoon, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. Raskauden ehkäiseminen ja vaihdevuodet eivät ole sairauksia. Vuotohäiriöt toki sitten ovat. Teinillä voi kuitenkin olla lääkärikäyntiä tarvitsevaa gynekologista tai urologista vaivaa muustakin syystä ja teini ansaitsee siinä missä muutkin asiallisen ja yksityisyyttä kunnioittavan käynnin myös tällaisella lääkärillä. Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus, eikä lääkäri saa kertoa teinin asioista teinin vanhemmille. Asia erikseen sitten on, mitä teinit puuhaavat, vaikka suosituksena on, että viattomina pysytään. Parempi se sitten on käyttää edes ehkäisyä ja hankkia se itse. Alaikäisellä pitää olla oikeus omaan kehoonsa ja yksityisyyteen siinä missä täysi-ikäiselläkin.

Kenenkään, ei edes oman teinisi sukupuolielämä ja ehkäisy kuulu sinulle pätkän vertaa. Aloitin seksielämän 14-vuotiaana ihanan poikaystäväni kanssa. Olimme pariskunta 21-vuotiaiksi asti. Teini on valmis seksiin ja parisuhteeseen kun itsestä siltä tuntuu, eikä tätä voi kukaan määritellä toisen puolesta. Aivan yhtä typerää olisi sanoa, että seksin aloittaminen yli 25-vuotiaana on aivan liian myöhään.

Vierailija
62/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tytön pillulääkärillä vielä 21-vuotiaana mukana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolielämää ei pitäisi aloittaa liian aikaisin, eikä hormoneja käyttää kuin vakavan sairauden hoitoon, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. Raskauden ehkäiseminen ja vaihdevuodet eivät ole sairauksia. Vuotohäiriöt toki sitten ovat. Teinillä voi kuitenkin olla lääkärikäyntiä tarvitsevaa gynekologista tai urologista vaivaa muustakin syystä ja teini ansaitsee siinä missä muutkin asiallisen ja yksityisyyttä kunnioittavan käynnin myös tällaisella lääkärillä. Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus, eikä lääkäri saa kertoa teinin asioista teinin vanhemmille. Asia erikseen sitten on, mitä teinit puuhaavat, vaikka suosituksena on, että viattomina pysytään. Parempi se sitten on käyttää edes ehkäisyä ja hankkia se itse. Alaikäisellä pitää olla oikeus omaan kehoonsa ja yksityisyyteen siinä missä täysi-ikäiselläkin.

Kenenkään, ei edes oman teinisi sukupuolielämä ja ehk

Teinìhuoran muistelmia, osa 2. 

Vierailija
64/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään, ei edes oman teinisi sukupuolielämä ja ehk

Sinusta olisi pitänyt tehdä lasu. 

Vierailija
65/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositylsää, että inseli-palstapapat valloittavat tämänkin ketjun. 

Vierailija
66/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salailin itse kaikenlaisia vaivojani kun en uskaltanut niistä kertoa ja tiedän, että niitä olisi kauhisteltu, vähätelty ja saanut vain haukut. Lisäksi vanhempani olisivat varmasti juoruilleet niistä jokaiselle vastaantulijalle. Nämä vaivat ovat synnynnäisiä ja sain diagnoosin vasta aikuisena. Tosin eipä noita omassa lapsuudessani tai edes teini-iässäni juuri diagnosoitu, joten olisin saanut lääkärissäkin vasn hankalan lapsen leiman, jota vanhempani olisivat voineet käyttää syynä sille väitteelle, että olen vaan hankala ja keksin kaiken. Nyt jälkikäteen on kuitenkin selvää, että tokihan tuo jo aikaisessa vaiheessa vaikutti. Ongelmat ovat kasvaneet vanhetessani ja kun en missään vaiheessa edes diagnoosin saamisen jälkeen ole saanut mitään apua niin tilanne on nykyään niin kamala, että tässä paljoa voi tehdä. Tämä on paljon muutakin kuin tuo diagnoosi kun se itsessään aiheuttaa jo monenlaista liitännäisoiretta ja ongelmaa. Tähän diagnoosiin itseensä ei kuolla, vaikka tästä ei parannutakaan,mutta kaikki se, mitä tämä aiheuttaa voi sitä jo aiheuttaa. Elämäni olisi varmasti ollut helpompaa, jos olisin saanut diagnoosin aikaisemmin ja jotain apua tämän kanssa. Varsinaista omaa hoitoa tai lääkitystä tähän ei ole. 

Vierailija
67/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tositylsää, että inseli-palstapapat valloittavat tämänkin ketjun. 

Täti unohti Yliksen!

Vierailija
68/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ei jos nuorella on kaikki ok yleisesti, flunssat ja muut briiffataan etukäteen kotona. Ennakoivaa hoitoa on opettaa omatoimisuutta lapsesta asti.

Vierailija
69/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen

Ja mitä virkaa lasulla on, kun kaksi 14-vuotiasta seurustelevat keskenään? Aivan sairasta suhtautumista teinin seksuaalisuuteen täälläkin.Tiukkapipoille tiedoksi, että jotkut löytävät masturboinnin 7-8-vuotiaina ja se on aivan normaalia. Mutta ei, seksuaalisuus on niin väärin ja likaista. Tämä asenne nimenomaan on kehittyvälle nuorelle vaarallista, että seksistä maalataan likaista mielikuvaa.

Vierailija
70/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme poikaa. Olen mennyt mukaan, jos ovat niin halunneet. Joskus nuori voi olla ujo ja kaipaa henkistä tukea tiedoksi kasvatusta ja helikopterivanhemmaksi haukkuville. Varsinkin, kun kysellään lapsuuden sairastelemisia nuori saattaa kaivata vanhemmalta tietoa, kun ei muista. Kaikista on tullut itse asiansa hoitavia nuoria aikuisia, vaikka äiti/isä/vanhemmat olivat teininä mukana lääkärissä. 

Vierailija
71/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla pojalla yläasteella kouluterkka huolestui siitä  pojan  miten jalkaterät kääntyivät hiukan sivulle kävellessä ja antoi pojalle mukaan jonkun lapun, joka ei koskaan tullut minulle asti.  Nyt kun poika on  parikymppinen käyttää tukipohjallisia ja ravaa fysioterapiassa. Ongelma olisi kuulemma pitänyt hoitaa aiemmin,mutta kun minä en tiennyt mistään ongelmasta!

Vierailija
72/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla pojalla yläasteella kouluterkka huolestui siitä  pojan  miten jalkaterät kääntyivät hiukan sivulle kävellessä ja antoi pojalle mukaan jonkun lapun, joka ei koskaan tullut minulle asti.  Nyt kun poika on  parikymppinen käyttää tukipohjallisia ja ravaa fysioterapiassa. Ongelma olisi kuulemma pitänyt hoitaa aiemmin,mutta kun minä en tiennyt mistään ongelmasta!

Ja koska sinä ja poikasi ette ilmeisesti kyenneet tuolloin keskustelemaan, on kaikilla äideillä oltava oikeus olla huoneessa, kun 16-vuotiaan erektiovaikeuksia tutkitaan. Miten muuten äiti voi tietää, että teinillä ei seiso? 

Vierailija
73/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, te mukana pörrääjät, että ne lääkärikäynnit, minne änkeätte mukaan ovat vain ne käynnit, mistä tiedätte. 

Vierailija
74/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huolestuttavalta, jos teinin asioita lääkärissä hoitaa vanhempi. Kyllä se lääkäri vanhemman kutsuu paikalle jos tarvitaan.

Kontrolloivien vanhempien lapsista tulee helposti tossukoita, jotka eivät pärjää elämässä ilman uutta kontrolloijaa ja kiusaajaa.

Antakaa nyt lastenne opetella itse,  jotta pärjäävät ja jotta heistä ei tule alistuvia kynnysmattoja.

Vierailija
75/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin 15veenä yksin  lääkäriin kun mulla oli kauhea yskä,kova päänsärky ja meinasin tukehtua limaan. Vissiin 3  vkoa oli jatkunut. 

No lääkäri sanoi että mun pitää mennä keuhkoröngeniin,ajattelin että vitut  ja läksin röökille ja ja himaan.  Mutsille valehtelin että käski vaan ottaa yskänlääkettä. 

No seuraavaksi olin sitten päivystyksessä.. sen keuhkokuumeen kanssa.  

Vierailija
76/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terkan olisi kannattanut soittaa sulle vielä. Teen niin itse aina kun jotain pieneltäkin tuntuvaa poikkeamaa tai muuta nousee esiin, jotta tieto saavuttaa varmasti myös huoltajan. Tietysti keskustelen asiasta myös nuoren kanssa ja kerron soittavani. Toki jos on aihe minkä teini itse erikseen kieltää kertomasta vanhemmilleen, eikä tästä ole terveydellistä haittaa tai vaaraa, niin silloin en tietenkään soita.

Vierailija
77/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 12v ole edes teini vielä!

Vierailija
78/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en  gynelle tai hammaslääkäriin tunge mukaan mutta yleislääkärille jos vaikka sitkeä flunssa.

Miksi lapsi menisi gynelle? Ja kyllä vanhemman kuuluu olla kaikilla lapsen lääkärikäynneillä mukana, varsinkin jos yhtään kiinnostaa lapsen terveys. Voi olla jotain vakavaa, lapsi ei kerro ja et pääse omakantaan tai muualle lukemaan.

Ja kuka menee flunssan takia lääkäriin vaikka se olisikin sitkeä?

Miksi teini menisi gynelle? Ehkäisy, runsaat kuukautiset, muita alapäävaivoja. Gyneltähän niihin haetaan apu.

Vierailija
79/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en  gynelle tai hammaslääkäriin tunge mukaan mutta yleislääkärille jos vaikka sitkeä flunssa.

Miksi lapsi menisi gynelle? Ja kyllä vanhemman kuuluu olla kaikilla lapsen lääkärikäynneillä mukana, varsinkin jos yhtään kiinnostaa lapsen terveys. Voi olla jotain vakavaa, lapsi ei kerro ja et pääse omakantaan tai muualle lukemaan.

Ja kuka menee flunssan takia lääkäriin vaikka se olisikin sitkeä?

Miksi teini menisi gynelle? Ehkäisy, runsaat kuukautiset, muita alapäävaivoja. Gyneltähän niihin haetaan apu.

Ehkäisyä ei teini tarvitse ja kuukautiset ovat täysin luonnollinen asia.

Vierailija
80/123 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mikä siveyden sipuli äityliini täällä kauhistelee, että teinit harrastaa seksiä? Missä maakuopassa sä elät? Vai oletko sä just niitä, joiden mielestä masturbointi on synti ja olet itse harrastanut seksiä just niin monta kertaa kun lapsiakin on?

Ei kukaan kannusta 14 vuotiaita seksiin, mutta on naiivia ajatella etteikö ne sitä tekisi, joten mielummin on vastuullinen aikuinen ja auttaa ehkäisyasioiden hoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä