Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi kuinka, Kelan johto??

Vierailija
12.11.2025 |

Kelan työntekijät suuttuivat etätyölinjauksesta: Lasse Lehtonen vastaa kritiikkiin

Johtaminen

Pääjohtaja Lasse Lehtonen sanoo HS:lle, ettei Kelassa ole erityistä tarvetta pitää omasta henkilökunnasta kiinni ihan viimeisen päälle.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011592515.html

Kommentit (534)

Vierailija
461/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää sekä Lehtonen että noi Kelan kitisijät. On ihan fakta, että rivityöntekijän on turha kuvitella voivansa sanella työehtonsa täysin, ja että ei olisi helposti korvattavissa, mutta yhtä urpoa ja epäkunnioittavaa on pomolta sanoa se asia ääneen.

Vierailija
462/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Lehtosen henkilö, luonteenpiirteet ja johtamistapa jne. oli varsin hyvin tiedossa jo ennen valintaa, ja niistä varoiteltiin hyvin selvästi.

No, sitä saa mitä tilaa. Ihan sama kuin asiakas valittaisi ravintolassa, että tilaamansa tartarpihvi on huonosti kypsennetty. 🤣  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 447: "Että suurin osa HUS:n väestä ja nyt Kelan väestä on sun mielestä väärässä? Sun mielestä hänen johtamistyylinsä ei ole juurikin narsistisen ihmisen tyyli?"

No en mä niin sanonut, että ne työntekijät olisivat väärässä. Mutta se, että joku työntekijä - kuten tässä tapauksessa Lehtonen - tekee sen, mitä hänet on palkattukin tekemään, ei tee ihmisestä narsistia. Mä jouduin aikoinaan ihan sairaanhoitajanakin tekemään hommia, mitkä oli mun mielestä eettisesti täysin väärin, mutta en mä voinut sekoittaa tunteitani siihen hommaan vaan piti tehdä se, mikä ylhäältä päin määrättiin. Tai vaihtaa duunia. Kuten sitten lopulta vaihdoinkin. 

Sun mielestä HUS siis tarvitsi tuolloin juurikin tuollaista narsistista johtamistyyliä? Kumma vaan, ettei kaikkialla kuitenkaan ole näitä johtajia, jotka joutuvat iltalehtien palstoille

Voi hyvää päivää taas. Jos sut palkataan tekemään homma X, niin joko sä teet sen tai jos et kykene, niin vaihdat työpaikkaa. Lehtonen on loppupeleissä yksi pikkupoika tässä koko  julkisen sektorin yksityistämisprosessissa. 

Vierailija
464/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että omaa kokemusta johtamisesta, ei tarkoita, että henkilö olisi hyvä johtaja. Lehtonen pitäisi potkaista pellolle ja ottaa joku pätevämpi tilalle.

Vierailija
465/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskakokkare piti tuhonkin valita eikä paljon pätevämpää naista.Mutku EK mutkuPetteri....

Vierailija
466/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleisellä tasolla puhuen, mihinkään yksittäistapaukseen mitenkään viittaamatta, kyllähän jo naamasta näkee yleensä heti, onko joku henkilö täysi  m u l k k u  vaiko ei.

Vierailija
467/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän työpaikalla henkilöstöä on käsketty takaisin toimistolle, samalla on korostettu miten henkilöstö on se tärkein voimavara. Ei vittuiltu eikä kyykytetty vaan muistutettiin meidän arvosta.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että omaa kokemusta johtamisesta, ei tarkoita, että henkilö olisi hyvä johtaja. Lehtonen pitäisi potkaista pellolle ja ottaa joku pätevämpi tilalle.

Mikä olisi sun tapasi saada Kelan työntekijät irtisanomaan itse itsensä? Siis ilman, että siitä tarvitsisi maksaa mitään? Ja ei, en kannata Kelan yksityistämistä, mutta kun näin nyt hallitustasolla suunnitellaan, niin jollainhan julkisen sektorin porukkaa pitää saada pois. 

Vierailija
469/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleisellä tasolla puhuen, mihinkään yksittäistapaukseen mitenkään viittaamatta, kyllähän jo naamasta näkee yleensä heti, onko joku henkilö täysi  m u l k k u  vaiko ei.

Lehtosen kohdalla se v i ttu mainen asenne tuli ilmi jo korona-aikana, kun hän yritti puskea pakkokeinoja kaikkien piikittämiseksi.

Vierailija
470/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä määrään täällä. Totelkaa tai lähtekää." - Kuulostaako älykkäältä johtamiselta? Varsinkin sellaisen suusta, joka on saanut paikkansa suhteiden avulla?

Vierailija
471/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.

Lehtosen henkilö, luonteenpiirteet ja johtamistapa jne. oli varsin hyvin tiedossa jo ennen valintaa, ja niistä varoiteltiin hyvin selvästi.

No, sitä saa mitä tilaa. Ihan sama kuin asiakas valittaisi ravintolassa, että tilaamansa tartarpihvi on huonosti kypsennetty. 🤣  

Ei kai Kelan työntekijät johtajaa valinneet?

Vierailija
472/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä määrään täällä. Totelkaa tai lähtekää." - Kuulostaako älykkäältä johtamiselta? Varsinkin sellaisen suusta, joka on saanut paikkansa suhteiden avulla?

Kuulostaa Elon Muskilta.

Vierailija
473/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin kuvista paistaa ylimielinen ilme.

Vierailija
474/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohan tuo etätyö kokoomuksen kavereille ikävämpi homma kun yritysten ei tarvitse vuokrata kalliita toimitiloja. Tietysti asia täytyy saada korjattua Orpon ja Purran johdolla.

Vierailija
475/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi sun tapasi saada Kelan työntekijät irtisanomaan itse itsensä? Siis ilman, että siitä tarvitsisi maksaa mitään? Ja ei, en kannata Kelan yksityistämistä, mutta kun näin nyt hallitustasolla suunnitellaan, niin jollainhan julkisen sektorin porukkaa pitää saada pois. 

Olen eri, mutta eikös vanha ja hyväksi havaittu keino ole ulkoistaminen? Sitten vaan toiminto kerrallaan irtisanotaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja yksityiset firmat hoitavat hommat alihankintana.

Vierailija
476/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen linjaus on ollut valtiolla jo vuosikymmeniä. Ja nyt täytyy olla työpaikalla mn 3 x vko. 

Minusta Lehtinen on oikeassa ei elinikäistä etätyömahdolllusuutta voida antaa.

Minä voin kyllä mielelläni mennä Kelaan töihin jos nykyisille ei kelpaa. Nyt hakijoita on ollut satoja yhtä tehtävää kohden. 

Vierailija
477/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin siellähän ei sitten kohta ole enää tekijöitä. Hienosti Lasse!

Eiköhän löydy.  Ei tuo niin poikkeuksellisia taitoja vaativaa työtä ole. Vai voisiko henkilöstö ottaa ohjat käsiinsä.

Vierailija
478/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 447: "Että suurin osa HUS:n väestä ja nyt Kelan väestä on sun mielestä väärässä? Sun mielestä hänen johtamistyylinsä ei ole juurikin narsistisen ihmisen tyyli?"

No en mä niin sanonut, että ne työntekijät olisivat väärässä. Mutta se, että joku työntekijä - kuten tässä tapauksessa Lehtonen - tekee sen, mitä hänet on palkattukin tekemään, ei tee ihmisestä narsistia. Mä jouduin aikoinaan ihan sairaanhoitajanakin tekemään hommia, mitkä oli mun mielestä eettisesti täysin väärin, mutta en mä voinut sekoittaa tunteitani siihen hommaan vaan piti tehdä se, mikä ylhäältä päin määrättiin. Tai vaihtaa duunia. Kuten sitten lopulta vaihdoinkin. 

Eli siis mihin mielestäsi Lehtonen on palkattu? Kyykyttämään henkilöstöä? Kannustamaan irtisanoutumiseen? Itse kuvittelin, että tuohon pestiin liittyisi myös henkilöstöjohtamista, mutta ilmeisesti sinulla on sisäpiirin tietoa. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se onkin sen työilme. Oli mullakin töissä aina ihan eri tavalla naama kuin mitä on vapaa-aikana. Olen tuota Lassea tavannut vapaa-ajankin jutuissa ja ihan eri henkilö kuin mitä on töissä. Niinkuin minäkin olen. Sun työnaama on se, mistä sulle maksetaan, ja sitten omalla ajallasi sulla on sun oma naama. 

Vierailija
480/534 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akat tulkitsee. Minkä nuolijan ne oikein haluaisivat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme