Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys naisille nykyinen vaimo ja roikkuva ex.

Vierailija
07.11.2025 |

En tiedä miksi edellinen poistui. Tämä asia on vaivannut enemmän ja vähemmän koko suhteemme ajan. Teen julkaisun koska haluaisin naisten näkökulmaa asiaan. Ymmärtääkseni paremmin.

Eli pohjustus. Vaimo seurusteli ex kanssa 2015-2020. Hän yritti eroon tästä miehestä jo vuotta aiemmin. Miehelle tarjottiin jopa rahaa että lähtisi.  Suhde sisälsi taloudellista, seksuaalista, henkistä ja vähän jopa fyysistä väkivaltaa..

Lopulta mies joutui vankilaan ja vaimo pääsi hänestä eroon. Tässä vaiheessa tutustuimme ja rakastuimme.

Noh tämä ex ei tästä tykännyt ja uhkaili väkivallalla minua ja vaimoani. Heidän suhteensa kylmeni ja mies alkoi taas hetkeksi normaaliksi. Yhteydenpito loppui täysin.

Minua on kuitenkin aina vaivannut se että he seuraavat toisiaan Somessa ja tästä on puhuttu pariterapiaa myöden. Terapeutti ihmetteli miksi vaimoni haluaa olla missään tekemisissä.  Noh vaimo myöntyi vähän ja poisti oman seuraamisen mutta jätti kuitenkin miehen seuraamaan häntä.. 

Yritin nätisti mainita että tämä vaivaa minua ja voisiko sen ihmisen poistaa kokonaan. Näin surun vaimossani. 

Mitä tämä on?

Kommentit (210)

Vierailija
141/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain törkyset puolisot haukkuvat toistaan. Kenenkään ei tarvi sietää lastensa hylkäämistä ja  juoksesmista vieraissa joka ikinen päivä. Sellanen ei ole sankarivaan luuseri eikä  ansaitse mitään muuta kun hävetä. Ei oleedes kypsä parisuhteeseen saatikka lapsiin. Täällä kerjäävät sääliä ja hyväksyntää ja kuvittelevat olevan suuriakin ihmisiä ja rohkeita. 

Tais tulla väärään keskusteluun.

Vierailija
142/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein tiedä, että kumman haluaa.

En luottaisi siihen, että ex on ollut oikeasti kauhea.

Tämähän tässä on perseestä. Mä tiedän 100% varmuudella että tää ihminen on kohdellut vaimoa kuin paskaa. Hänen kaverinsa on kertonut. Mutta väkisinkin tulee myös mielikuvia siitä oliko tässä nyt kuitenkin joku kieroutunut elämän rakkaus setti kyseessä. Useinhan nämä narsisti suhteet on yhtä juhlaa alussa.

Jos kyseessä on narsistinen suhde ymmärrän sun huolen. Narsisti voi olla 10v hiljaa ja luikerrella tarpeen vaatiessa sotkemaan kaiken.  Narsisti ei ikinä luovu uhristaan.  Narsistit on mestareita etsimään sen heikon kohdan jota käyttävät hyväkseen. Onko vaimosi ajatellut liittyä narsistien tukiryhmään tai opiskellut miten narsisti

On varmasti uhkaillut itsemurhallakin. Tässä se yks oma kipupiste. Mä en yksinkertaisesti usko että vaimo mahtaa hänen manipulaatioille mitään. Sieltä kun tulee katuva anteeksipyytelevä, itsensä tappamista suunnitteleva mies linjoille. Vaimo menee välittömästi tähän teatteriin ja haluaa auttaa.  Mikä taas tulee tuhoamaan meidän suhteen. Koska mä olen nähnyt tämän teatterin läpi alusta asti.  Terapeuttikin sivusi tätä asiaa suru, masennus, itsetuhoisuus on narsistien aseita. Mutta ne ei koskaan tee itselleen mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot aloituksessa, että exälle jopa tarjottiin rahaa, jotta lähtisi.

Mitä hemmettiä??

Kuka tarjosi rahaa? Sinä? Tietääkö vaimosi tästä?

Jänmämiehellä on jostain syystä tiukka ote vaimostasi, jos joku on jo rahaakin tarjonnut. Yleensä eroon riittää, kun toinen lopettaa suhteen. 

Vaimon sukulainen. Mies asui vaimon asunnossa eikä suostunut lähtemään.

Vierailija
144/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa mainittakoon vielä että en ole mustasukkainen. Naisella on Somessa muutkin ex.ät.  pidän itse tätä kyseistä ihmistä vaarallisena. Enkä pysty ymmärtämään miksi se viimeisen yhteyden katkaisu on niin vaikeaa.

Kyllä sä olet mustasukkainen ja sinulla on siihen hyvä syy.

Nyt sinulla on puurot ja vellit sekaisin. Tuo ei ole mustasukkaisuutta vaan normaalia varovaisuutta jota tulee noudattaa ihmisten kanssa tekemisissä oltaessa. Kaksi täysin eri asiaa.

Vierailija
145/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Hell no. Jos ex olemassaolo vaivaisi nykyistä miestä niin hei hei ex. Jos mun pitäis edes miettiä miten toimin. Alkaisin miettiä miksi en arvosta miestäni enemmän kuin varjoissa elävää ex.

AP. Sama juttu. Kukaan joka aiheuttaa mun parisuhteeseen ongelmia tai mun puolisolle turhia haasteita ei ole niin tärkeä että pitäisin siitä kiinni.

( Tottakai järki mukana. Ei nyt voi esim syyttä alkaa vihata mun isää/ äitiä ja mä heivaisin ne)

Vierailija
146/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi siis postaa someen ja jännämies seuraa häntä?

Haluaako vaimosi hieroa jänniksen naamaan, kuinka hyvin hänellä/teillä menee? 

Postaako vaimosi paljon teidän elämästä ja kodista ym? Onko sinulle ok, että jännämies tietää elämästäsi? Haluatko, että jännämies tietää teidän reissuista, kodista ja että söitte juuri nakit ja muussin? 

Tuohon ainakin sinulla on oikeus laittaa rajat. Jännis ei saa nähdä sinuun liittyvää materiaalia. 

Varmaan toikin on mahdollista, mutta me emme tosiasiassa tiedä miten paljon jännis oikeasti katselee noita, vai katseleeko ollenkaan. Onko jo hyvän aikaa siirtynyt elämässään eteenpäin. Loismaisille ihmisille se on tavallista käytöstä. Ei kaikki seuraa somea kovin tarkkaan, ja itse asiassa koko keskustelun alussa ihmettelin miten tämä on niin oleellista, mutta toki liittyy ihmisten somenkäyttötapoihin. Itselläni on sometilit, mutta postaan hyvin harvoin, enkä muista ketä siellä on seuraajina. Mitään henkilökohtaista tähän ei liity, enkä tutki seuraajalistojani tai muiden listoja aktiivisesti.

Jos tilille ei postata juuri mitään, niin se on jotenkin aika merkityksetöntä.

Sellainenkin asia tuli mieleen: vaimo näytti surulliselta, koska miehen vaatimus seuraajan poistamisesta muistutti hänen aiemman hirviömiehensä kontrolloivasta käytöksestä ja vaimo ajatteli taasko olen tässä tilanteessa jossa olen vain miesten komenneltavana. Haluttomuus poistaa ei liitykään entiseen suhteeseen, vaan on tapa edes jollakin tapaa passiivisesti osoittaa omaa tahtoa (ei poista olemassaolevaa seuraajaa, mutta ei pidä aktiivisesti yhteyttä). Sen sanominen, että uusikin mies osoittaa pelottavaa kontrolloivuutta taas aiheuttaisi varmasti riidan, koska edellinen suhde oli juurikin niin karmea, siinä missä nykyinen kuitenkin normaalimpi (oletamme).

Jotenkin näissä keskusteluissa (ei ainoastaan tässä) puolisot, useimmin naiset näyttäyttyvät jonkunlaisina objekteina jotka vain siirtyvät mieheltä/naiselta toiselle, ja uhkana ei koskaan ole se, että nainen/joskus mies haluaakin vain vapautta ja tilaa hengittää, vaan aina joku epämääräinen eksä tai liian viehättävä työkaveri tai muu kummajainen. Varsinkin naisten aloittamat erot ja etenkään vanhemmalla iällä eivät tosielämässä useinkaan johdu näistä.

Vierailija
147/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

146. Hyvä kirjoitus. AP

Ihan varmasti on myös sitä että vaimo näkee tämän kontrollina.  Mutta näistä on myös juteltu terapiassa ja mun yks toive on ollut että nää entiset panot, hoidot ym ketkä ei kunnioita meidän suhdetta poistetaan..

Mutta tämä kulminoituu just tähän yhteen ihmiseen joka on todistetusti erittäin arvaaamaton ja vaarallinen naisille. Tämän poistaminen on kestänyt 5vuotta ja tapahtuu edelleen osittain. Tämä ajatus poistamisesta näkyy vaimoni naamasta.  Mikä taas herättää missä hirvittävän paljon epävarmuutta ja kysymyksiä. Samat ajatukset pyörivät mielessä mitä tänne on ihmiset kirjoittaneet ja se on varmaan luonnollista.

Vierailija
148/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pitkästä aikaa mielenkiintoinen ketju!

Ymmärtääkseni paremmin, olisi kiva tietää teidän iät. Suunnilleen.

Vierailija
149/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 35v molemmat. 

Vierailija
150/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa mainittakoon vielä että en ole mustasukkainen. Naisella on Somessa muutkin ex.ät.  pidän itse tätä kyseistä ihmistä vaarallisena. Enkä pysty ymmärtämään miksi se viimeisen yhteyden katkaisu on niin vaikeaa.

Nyt sinulla on puurot ja vellit sekaisin. Tuo ei ole mustasukkaisuutta vaan normaalia varovaisuutta jota tulee noudattaa ihmisten kanssa tekemisissä oltaessa. Kaksi täysin eri asiaa.

AP. Niin en mäkään usko että kukaan mies haluaisi vaimon olevan missään tekemisissä selvästi Mt ongelmista kärsivän linnakundin kanssa. Joka osoittanut jo pystyvänsä väkivaltaan naisia kohtaan. 

Vierailija
151/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 35v molemmat. 

Okei, kiitos.

Sitten tilanne näyttäytyy vielä oudompana. Anteeksi. Olette aikuisia. Nuorilta tämä olisi jotenkuten ymmärrettävämpää.

Aloituksessa tuot esiin oikeutetun huolen. Jännämies voi olla vaarallinen. Vaimollasi on selvästi tunteita jännämiestä kohtaan. 

Kun vastaat saamiisi vastauksiin, jotenkin vesität asiaa. Esimerkiksi, että ehkäpä jännämies ei sittenkään seuraa vaimon julkaisuja.

Tosiasia on, että vaimosi ei halua katkaista sitä viimeistä yhteyttä exään. Et saa vaimolta vastausta, miksi. 

Tottakai täällä tulee kommentteja laidasta laitaan mutta tulee tunne, ettet sittenkään halua kuulla muiden näkemyksiä. Nousit puolustuskannalle?

Vierailija
152/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Hell no. Jos ex olemassaolo vaivaisi nykyistä miestä niin hei hei ex. Jos mun pitäis edes miettiä miten toimin. Alkaisin miettiä miksi en arvosta miestäni enemmän kuin varjoissa elävää ex.

AP. Sama juttu. Kukaan joka aiheuttaa mun parisuhteeseen ongelmia tai mun puolisolle turhia haasteita ei ole niin tärkeä että pitäisin siitä kiinni.

( Tottakai järki mukana. Ei nyt voi esim syyttä alkaa vihata mun isää/ äitiä ja mä heivaisin ne)

Ei se vaimo varmaan itse koe pitävänsä kiinni, kun ei ole eksän kanssa tekemisissä eikä seuraa häntä.

Kuten sanottu, vaimolla on joku tiedostamaton huono ajatusmalli kytemässä vielä päässä, eikä siksi pysty täysin sulkemaan eksää pois. On varmaan kuitenkin itse sitä mieltä, että tilanne ei uhkaa suhdettanne.

Vierailija
153/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit jännänaisen? 

Vierailija
154/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP. Niin en mäkään usko että kukaan mies haluaisi vaimon olevan missään tekemisissä selvästi Mt ongelmista kärsivän linnakundin kanssa. Joka osoittanut jo pystyvänsä väkivaltaan naisia kohtaan. 

Eikä nainen olekaan.

Vierailija
155/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otit jännänaisen? 

Miehet pitävät draamasta ja jännityksestä. Siinä pääse parhaimmillaan pörhistelemään ja rummuttamaan rintaa. Ugh. 

Vierailija
156/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

:Sellainenkin asia tuli mieleen: vaimo näytti surulliselta, koska miehen vaatimus seuraajan poistamisesta muistutti hänen aiemman hirviömiehensä kontrolloivasta käytöksestä ja vaimo ajatteli taasko olen tässä tilanteessa jossa olen vain miesten komenneltavana."

Sun vaimo ei erota väkivaltaista komentelua siitä, että terapiassa esität pyynnön jonka vielä perustelet järkevästi?

Oikeasti?

Jos näin on. Liittonne on tuhoon tuomittu.

Vaimosi tarvitsee pitkän yksilöterapian. Sinä tarvitset uuden alun.

Teillä ei (onneksi) taida olla lapsia?

Vierailija
157/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaimo ajattelee että on syytä pitää viholliset lähellä niin on ainakin joku kontrolli.

Vierailija
158/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit etsinyt vaimon jostain muualta kuin wt-piireistä. 

Vierailija
159/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa lukee vaimo ja roikkuva ex.

Nyt kuitenkin pohdit, että ex on saattanut jatkaa elämäänsä.

Otsikossa pitäisi lukea: vaimoni roikkuu eksässään. Tai: vaimoni rakastaa vielä jännämiestään

Vierailija
160/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi vaimosi antaa väkivaltaisen eksän seurata itseään somessa. Sieltähän eksä saa hyvin tietoa vaimosi liikkeistä ja saattaa joku kerta yllättää tämän. Voi olla todella vaarallista vaimollesi. Joskus nämä eksät eivät lopeta ennen kuin toiselta lähtee henki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme