Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys naisille nykyinen vaimo ja roikkuva ex.

Vierailija
07.11.2025 |

En tiedä miksi edellinen poistui. Tämä asia on vaivannut enemmän ja vähemmän koko suhteemme ajan. Teen julkaisun koska haluaisin naisten näkökulmaa asiaan. Ymmärtääkseni paremmin.

Eli pohjustus. Vaimo seurusteli ex kanssa 2015-2020. Hän yritti eroon tästä miehestä jo vuotta aiemmin. Miehelle tarjottiin jopa rahaa että lähtisi.  Suhde sisälsi taloudellista, seksuaalista, henkistä ja vähän jopa fyysistä väkivaltaa..

Lopulta mies joutui vankilaan ja vaimo pääsi hänestä eroon. Tässä vaiheessa tutustuimme ja rakastuimme.

Noh tämä ex ei tästä tykännyt ja uhkaili väkivallalla minua ja vaimoani. Heidän suhteensa kylmeni ja mies alkoi taas hetkeksi normaaliksi. Yhteydenpito loppui täysin.

Minua on kuitenkin aina vaivannut se että he seuraavat toisiaan Somessa ja tästä on puhuttu pariterapiaa myöden. Terapeutti ihmetteli miksi vaimoni haluaa olla missään tekemisissä.  Noh vaimo myöntyi vähän ja poisti oman seuraamisen mutta jätti kuitenkin miehen seuraamaan häntä.. 

Yritin nätisti mainita että tämä vaivaa minua ja voisiko sen ihmisen poistaa kokonaan. Näin surun vaimossani. 

Mitä tämä on?

Kommentit (210)

Vierailija
161/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

146. Hyvä kirjoitus. AP

Ihan varmasti on myös sitä että vaimo näkee tämän kontrollina.  Mutta näistä on myös juteltu terapiassa ja mun yks toive on ollut että nää entiset panot, hoidot ym ketkä ei kunnioita meidän suhdetta poistetaan..

Mutta tämä kulminoituu just tähän yhteen ihmiseen joka on todistetusti erittäin arvaaamaton ja vaarallinen naisille. Tämän poistaminen on kestänyt 5vuotta ja tapahtuu edelleen osittain. Tämä ajatus poistamisesta näkyy vaimoni naamasta.  Mikä taas herättää missä hirvittävän paljon epävarmuutta ja kysymyksiä. Samat ajatukset pyörivät mielessä mitä tänne on ihmiset kirjoittaneet ja se on varmaan luonnollista.

Eli tuo sairas ihminen on itse asiassa onnistunut traumatisoimaan teidät molemmat, ja samaan aikaan hänellä mitä todennäköisimmin on jo uusia projekteja tulilla muualla. Niinkuin psykopaateista/narsisteista sanotaan että jättävät jälkeensä vain savuavia raunioita.

Someseuraajien poiston ei tietenkään pitäisi olla kohtuuton vaatimus, vaikka sekin on tavallaan vain symbolinen (kuten ei poistaminen on vaimollesi, syystä tai toisesta). Ette todennäköisesti voi hävitä kaiken mahdollisen yhteydenoton ulottumattomiin (lähestymiskielto akuuttitilanteessa olisi ollut tämä juttu, mutta akuuttitilanne on kertomasi mukaan ollut ohi jo vuosia sitten), ja eksän haamu elää teidän molempien pään sisällä omaa elämäänsä.

Hankala paketti, ei voi muuta sanoa. Pitäisi löytää tapa, jolla puhallatte totaalisesti yhteen hiileen molempien paranemisessa. Someseuraamisen poisto voi olla yksi askel, mutta tuntuu siltä että senkin jälkeen riittää työtä. Onnea matkaan, kuulostaa kuitenkin siltä että olette hyviä ihmisiä.

Vierailija
162/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännäjennoilla on jännäjennojen ongelmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Hell no. Jos ex olemassaolo vaivaisi nykyistä miestä niin hei hei ex. Jos mun pitäis edes miettiä miten toimin. Alkaisin miettiä miksi en arvosta miestäni enemmän kuin varjoissa elävää ex.

AP. Sama juttu. Kukaan joka aiheuttaa mun parisuhteeseen ongelmia tai mun puolisolle turhia haasteita ei ole niin tärkeä että pitäisin siitä kiinni.

( Tottakai järki mukana. Ei nyt voi esim syyttä alkaa vihata mun isää/ äitiä ja mä heivaisin ne)

Ei se vaimo varmaan itse koe pitävänsä kiinni, kun ei ole eksän kanssa tekemisissä eikä seuraa häntä.

Kuten sanottu, vaimolla on joku tiedostamaton huono ajatusmalli kytemässä vielä päässä, eikä siksi pysty täysin sulkemaan eksää pois. On varmaan kuitenkin itse sitä mieltä, että tilanne ei uhkaa suhdettanne.

Mikä sun kysymys siis on?

Mikä on ongelma, johon haluat vastauksia? Vastauksia nimenomaan naisilta.

Sulle on vastailtu nyt kahdeksan sivun verran ja systemaattisesti vesität juttua.

Nyt aloituksestasi on kaluttu lihat pois ja jäi vaan luu käteen. Ja ihmetys. Ja tunne, että viet vaan ihmisten aikaa. Et halua nähdä tilannetta muuten kuin omien lasiesi kautta. 

Vierailija
164/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menoo beibi menoo

Vierailija
165/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa otsikko

Sinä ja vaimosi roikutte jännämiehessä

Vierailija
166/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:Sellainenkin asia tuli mieleen: vaimo näytti surulliselta, koska miehen vaatimus seuraajan poistamisesta muistutti hänen aiemman hirviömiehensä kontrolloivasta käytöksestä ja vaimo ajatteli taasko olen tässä tilanteessa jossa olen vain miesten komenneltavana."

Sun vaimo ei erota väkivaltaista komentelua siitä, että terapiassa esität pyynnön jonka vielä perustelet järkevästi?

Oikeasti?

Jos näin on. Liittonne on tuhoon tuomittu.

Vaimosi tarvitsee pitkän yksilöterapian. Sinä tarvitset uuden alun.

Teillä ei (onneksi) taida olla lapsia?

Mitään terapioita ei tarvittaisi missään eikä traumoilla olisi merkitystä jos ihmiset aina toimisivat rationaalisesti kulloisenkin tilanteen mukaisesti. Mutta kun eivät tee niin. Eiköhän suuri osa pienemmistäkin riidoista johdu tällaisista. Miksi toinen tekee jotain mitä toinen ei halua, ja miksi joku asia on toiselle niin tärkeää ja toiselle ei. Ei ihmisten liittoja voi tuomita tuhoon nettikeskustelun perusteella.

Vierailija
167/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt provo.

Vierailija
168/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Alan ymmärtää, miksi edellinen aloitus poistui...

Vierailija
169/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on pitkästä aikaa mielenkiintoinen ketju!

Ymmärtääkseni paremmin, olisi kiva tietää teidän iät. Suunnilleen.

Yli 35v molemmat. 

Okei, kiitos.

Sitten tilanne näyttäytyy vielä oudompana. Anteeksi. Olette aikuisia. Nuorilta tämä olisi jotenkuten ymmärrettävämpää.

Aloituksessa tuot esiin oikeutetun huolen. Jännämies voi olla vaarallinen. Vaimollasi on selvästi tunteita jännämiestä kohtaan. 

Kun vastaat saamiisi vastauksiin, jotenkin vesität asiaa. Esimerkiksi, että ehkäpä jännämies ei sittenkään seuraa vaimon julkaisuja.

Tosiasia on, että vaimosi ei halua katkaista sitä viimeistä yhteyttä exään. Et saa vaimolta vastausta, miksi. 

Tottakai täällä tulee kommentteja laidasta laitaan mutta tulee tunne

Täällä on aikapaljon vastailtu minuna. En ole puolustuskannalla.  Tuohon tosiasiaan mä tosiaan haluaisin naisten mielipiteitä voiko olla jotain muita syitä kuin ilmeinen

Vierailija
170/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Hell no. Jos ex olemassaolo vaivaisi nykyistä miestä niin hei hei ex. Jos mun pitäis edes miettiä miten toimin. Alkaisin miettiä miksi en arvosta miestäni enemmän kuin varjoissa elävää ex.

AP. Sama juttu. Kukaan joka aiheuttaa mun parisuhteeseen ongelmia tai mun puolisolle turhia haasteita ei ole niin tärkeä että pitäisin siitä kiinni.

( Tottakai järki mukana. Ei nyt voi esim syyttä alkaa vihata mun isää/ äitiä ja mä heivaisin ne)

Ei se vaimo varmaan itse koe pitävänsä kiinni, kun ei ole eksän kanssa tekemisissä eikä seuraa häntä.

Kuten sanottu, vaimolla on joku tiedostamaton huono ajatusmalli kytemässä vielä päässä, eikä siksi pysty täysin sulkemaan eksää pois. On varmaan kuitenkin itse sitä mieltä, että tilanne ei

.

Tämäkin mihin vastasit oli tarkoitettu minulle. Ei minulta.

Vierailija
171/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu, vaimolla on joku tiedostamaton huono ajatusmalli kytemässä vielä päässä, eikä siksi pysty täysin sulkemaan eksää pois. On varmaan kuitenkin itse sitä mieltä, että tilanne ei

Tää on tosiaan haastavaa. Koska ei ole nimimerkkejä.  Mä kirjoitin tuonne myös että oletan että vaimo ottaa tämän kontrollointina. Mutta samalla menee siihen omaan kuplaansa missä ei näe yhtään miltä tämä näyttää minusta. 

Mun tunnetilat ja ajatukset on hyvin samnalaisia kuin täällä moni vastannut.  

-Pelko siitä että vaimoa manipuloidaan. Hän joutuu toimimaan salassa ja sitten mä en enää pysty uskomaan muuhun kuin siihen että rakastaa edelleen miestä. Vaikka jollain tasolla ymmärrän ettei se olisi sitä.

- pelko siitä että tämä Mt linnavenkula satuttaa vaimoa.

- Tunne siitä että mä olen tässäkin 2. Paskasti kohdellut linnavenkula on tärkein ja se ettei hänelle tule paha mieli.

- ajatus siitä että vaimo edelleen haluaa pitää vähän portteja auki jos meidän suhde nyt vaikka loppuisi

Vierailija
172/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu, vaimolla on joku tiedostamaton huono ajatusmalli kytemässä vielä päässä, eikä siksi pysty täysin sulkemaan eksää pois. On va

Tietääkö sun vaimo nämä sun tunnetilat ja ajatukset. Viisveisaako hän nämä vai mitä tuossa tapahtuu kun keskustelette. Pystytkö ylipäätään keskustelemaan järkevästi vai meneekö huutamiseksi. Meinaan vaan jos vaimoa pahoinpidelty hän voi mennä totaalisen lukkoon.

Vierailija
173/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu, vaimolla on joku tiedostamaton huono ajatusmalli kytemässä vielä päässä, eik

Pystyn keskustelemaan normaalisti. Otan yleensä aikaa ennenkuin aloitan keskustelun ja yritän sitä ennen miettiä mitä haluan sanoa ja miten. 

Vierailija
174/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa mainittakoon vielä että en ole mustasukkainen. Naisella on Somessa muutkin ex.ät.  pidän itse tätä kyseistä ihmistä vaarallisena. Enkä pysty ymmärtämään miksi se viimeisen yhteyden katkaisu on niin vaikeaa.

Muutkin exät. Kylläpä olet kultakimpaleen löytäny

Mitä ihmeellistä tossa on? Mä olen eronnut ihmisten kanssa sivistyneesti ja kaikkien kolmen kanssa ystäviä. En käsitä mikä ongelma ihmisille on tässä? Meistä useimmilla exiä on useampi kuin yksi ja monet aikuiset ihmiset kykenevät eroamaan kuten aikuiset ihmiset ja ystävyyteen sen eron jälkeen. Mä olen ollu kahden ensimmäisen kanssa ystäviä pitkälti yli 20 vuotta. En edes muista miksi aikanaan seurusteltiin, mut olen hyvin onnellinen että ne lyhyet pari vuoden sekoilut johti yli 20 vuoden syvään ystävyyteen. 

Vierailija
175/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa mainittakoon vielä että en ole mustasukkainen. Naisella on Somessa muutkin ex.ät.  pidän itse tätä kyseistä ihmistä vaarallisena. Enkä pysty ymmärtämään miksi se viimeisen yhteyden katkaisu on niin vaikeaa.

Muutkin exät. Kylläpä olet kultakimpaleen löytäny

Mitä ihmeellistä tossa on? Mä olen eronnut ihmisten kanssa sivistyneesti ja kaikkien kolmen kanssa ystäviä. En käsitä mikä ongelma ihmisille on tässä? Meistä useimmilla exiä on useampi kuin yksi ja monet aikuiset ihmiset kykenevät eroamaan kuten aikuiset ihmiset ja ystävyyteen sen eron jälkeen. Mä olen ollu kahden ensimmäisen kanssa ystäviä pitkälti yli 20 vuotta. En edes muista miksi aikanaan seurusteltiin, mut olen hyvin onnellinen että ne lyhyet pari vuoden sekoilut johti yli 20 vuoden syvään ystävyyteen. 

Kuinka moni sun ex on saanut tuomion naisten pahoinpitelystä. Kuin moni näistä on uhkaillut sinua ja puolisosi?

Vierailija
176/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt naisilta? Mistä me voitaisiin tietää mitä naisesi jossain linnakundissa näkee.

Vierailija
177/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte terapiassa. 

Siellä puhutaan.

Miksi vaimosi ei voi vastata sinulle, miksi antaa exän seurata itseään? 

Miksi et voi kysyä suoraan, onko hänellä vielä tunteita exään?

Näit surun vaimossasi. Ikävä kyllä veikkaan sen johtuvan siitä, että hän suree exää.

Hän ei voi blokata exää kokonaan, koska sitten exä ei saa häneen kontaktia. Ehkä vaimosi haaveilee, että exä ryhdistäytyy ja alkaa elää normaalia elämää ja ottaa sitten vaimoosi yhteyttä. Happy end ja niin poispäin.

Mikään muu syy ei ole sellainen, mitä ei voisi sinulle kertoa. Hän voisi selittää käytöstään pelolla, säälillä tai ettei tyyppi ole niin merkittävä uhka, että pitäisi blokata. (Suomessa on naurettavat tuomiot, joten päädyttyään vankilaan, hän ON uhka)

Vaimo näyttää surulliselta ja vaikenee. Mitä se kertoo sinulle?

Vierailija
178/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kaikki näkökulmat vesitetään paitsi se että ap:n pitää olla oikeassa ja hänen näkökulma on ainoa oikea.

Vierailija
179/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt naisilta? Mistä me voitaisiin tietää mitä naisesi jossain linnakundissa näkee.

Sen verran olen terapioista oppinut että miehet ja naiset ajattelee eri tavoin. Monesti näistä keskusteluista saa näkökohtia ja ajatuksia mitkä ei itselle ole tulleet mieleen.

Vierailija
180/210 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kaikki näkökulmat vesitetään paitsi se että ap:n pitää olla oikeassa ja hänen näkökulma on ainoa oikea.

Kerro mikä on mun näkökulma?

Säkin taidat sotkea tätä keskustelua ja luulla että mä olen vastannut jotain mitä en ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi