Uudet asunnot eivät kiinnosta; kukaan ei halua ylikalliita ahtaita luukkuja
Asuminen | Uudet asunnot eivät houkuttele ostajia, koska ne on doupattu joka suunnasta, sanoo asiantuntija
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011589109.html
Ahneille gryndereille ja sijoittajille jäi mätänemään kopit käsiin.
Kommentit (90)
Odotan koska laitetaan kaikki huoneet kätevästi samaan tilaan. Kylppäri ja wc voisi olla yksi suihkuverholla rajattu kulmaus olohuoneessa. Keittiö on tietysti se seinä olkkarissa. Samaan tilaan saa saunan taittamalla seinustalta lauteet, liesi toimii kiukaana. Muuta lämmitystä ei tarvitse rakentaa, koska asunnossa on sauna. Erillistä makuuhuonetta ei tarvita. Näin säästetään rakennuskustannuksissa, eli asunto maksaa enää 350 000 euroa. Kaiken kruunaa se että tontissa säästetään tiiviillä rakentamisella, eli jos ikkunan avaa kokonaan auki se kolahtaa viereisen kerrostalon seinään.
Vauvapalstamammat taas mielipuuhassaan, eli ulisemassa. 😂
Asunnot eivät nyt ylipäänsä oikein mene. Nuokin talot olisi kupla-aikoina myyty loppuun tuossa tuokiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua putkiyksiötä jättitalosta, joka on rakennettu ison tien varteen.
Yllätys, yllätys.
He haluavat kivapohjaisen kaksion vanhasta talosta väljästi rakennetulla alueella, jossa pihalla on puita ja lähellä ulkoilureitti.
Mutta tällaiset Helsingistä halutaan tiivistää pois. Olen vanhana äänestäjänä niin pettynyt vihreiden kunnallispolitiikkaan.
Rahalla saa väljyyttä. Tonttihinnat ovat korkeita, joten ei niille väljille tonteille ole todellakaan ihan kaikilla asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua putkiyksiötä jättitalosta, joka on rakennettu ison tien varteen.
Yllätys, yllätys.
He haluavat kivapohjaisen kaksion vanhasta talosta väljästi rakennetulla alueella, jossa pihalla on puita ja lähellä ulkoilureitti.
Mutta tällaiset Helsingistä halutaan tiivistää pois. Olen vanhana äänestäjänä niin pettynyt vihreiden kunnallispolitiikkaan.
Helsingin tiivis asuminen on järjetöntä. Tyhjää tilaa on Helsingin laitamilla vaikka kuinka paljon ja koko Suomessa tietysti riittää lääniä. Mutta sen sijaan poistetaan pihat ja puistot ja rakennetaan vieri vieren dystopiaa jotta kukaan ei varmasti viihtyisi. Olisi väärin viihtyä elämässään, koska pitää olla aina surullinen kaikesta vääryydestä mitä jossain päin maailmaa varmasti tapahtuu.
Edes puut eivät kasva vihreiden kaavoittamilla tiiviillä asuinalueilla https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010599950.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätys, yllätys.
Helsingin tiivis asuminen on järjetöntä. Tyhjää tilaa on Helsingin laitamilla vaikka kuinka paljon ja koko Suomessa tietysti riittää lääniä. Mutta sen sijaan poistetaan pihat ja puistot ja rakennetaan vieri vieren dystopiaa jotta kukaan ei varmasti viihtyisi. Olisi väärin viihtyä elämässään, koska pitää olla aina surullinen kaikesta vääryyde
Moni ei halua asua laitamilla.
Vierailija kirjoitti:
Oon joskus miettinyt, miksi meillä ei voisi olla asunnon kokoon liittyviä kaavoitusrajoituksia. Esimerkiksi Britanniassa on.
Vaikkapa, että uusi yksiö ei saa olla alle 30 neliötä, kaksio alle 50 neliötä, kolmio alle 70 ja neliö alle 90.
En itse suostuisi asumaan 55 neliön kolmiossa vaikka se olisi rakennettu Stokkan katolle.
Olen asunut 54 neliön tehokolmiossa 1968 rakennetussa talossa lapsuuteni. Nelihenkinen perheeni mahtui hyvin. Kylppäriin ei ollut silloin tuhlattu neliöitä. Jopa pieni vaatehuonekin oli. Keittiö oli pieni, mutta kyllä sinne neljän hengen ruokapöytä mahtui ja vieraitakin mahtui kestitsemään. Olohuone oli kelvollisen kokoinen, samoin toinen makuuhuone, jossa kaapistoja takaseinä täynnä. Toinen makkariin oli pieni, neliön muotoinen, mutta muotonsa vuoksi keskilattialla oli leikkitilaa toisin kuin nykyajan pienissä ruumisarkun muotoisissa huoneissa.
Siihen aikaan osattiin suunnitella ja talokin oli muurarimestarin paikoilleen muuraama. Eikä mikään alihankintaketjutuksella osaamattomien tunareiden mahdollisimman halvalla kyhäämä hökötys kuten nykyään, jonka työn jäljestä kukaan ei ole vastuullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka muka ei halua asuntoa jossa makkariin mahtuu juuri ja juuri sänky ottaen seiniin kiinni ja jossa keittiö on metrin siivu eteisen seinästä? Ja tämä 30 neliöinen perheasunto vain hintaan 520 000 €.
Ongelma on myös, että sohvalle ei löydy tilaa, mutta kylppärissä voisi järjestää tanssiaiset, vaikka suihkuun menee vain minuutteja päivässä aikaa.
Minulla taas ongelmana olohuone joka on mallia tehdashalli ja kylppäriin mahtuu juuri ja juuri pöntölle istumaan jos ovi on kiinni.. suihkuun saa mennä sivuttain tuon pienen pyykkikoneen ohi.
Talo 60 luvulta joten toinenkin ääripää löytyy. En silti vaihtaisi koska erittäin hyvät äänieristykset ja olohuonetta saa jaettua särmillä
Niin. Tai koko ikkunalla. Kyllä loisteputken kajossa pärjää ihan hyvin, ja on mukava asua.