Ekonomistit; Suomalaisilla jättisäästöt, ei uskalleta kuluttaa?!
Miksi uutisissa ekonomistit toitottaa, että muulla Euroopalla ei talousahdinkoa koska siellä uskalletaan kuluttaa mutta Suomessa on koska ihmisillä isot säästöt eikä uskalleta silti kuluttaa tai ostaa asuntoja? Mä en tunne yhtään keskiluokkaista lapsiperhettä jolla olisi jättisäästöjä, se että he ei ostele muuta kuin ihan pakolliset (ruokaa ja lastenvaatteet) johtuu siitä, että rahaa ei ole. Keskiluokka kurjistettu, edes asuntolainojen korkoja ei saa verovähentää enää niin eihän työssäkäyville lapsiperheen vanhemmille jää mitään käteen.
Kommentit (305)
Joku viisaampi on joskus historian saatossa sanonut, että yhteiskuntarauhan on pelkkä illuusio ja on aina kolmen aterian päässä. Se kannattaa pitää mielessä aina näissä voimafantasioissa joissa hekumoidaan köyhälistön kurjistamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Sen mitä kulutan, tilaan ulkomailta, Suomesta vain ruoka. Hallitus saa, mitä tilasi.
Mä en ymmärrä tätä ajatustapaa. Ethän sinä hallitusta mitenkään rankaise vaan suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa ei kannata kuluttaa, siksi vienkin rahani ulkomaille
Miksi se kuluttaminen kannattaisi jotenkin paremmin ulkoimailla?
Siksi että ulkomailla sillä rahalla on ostovoimaa, yllättäen kun ei ole saastaisia demaritorakoita kommarikouriaan tunkemassa joka väliin ja varastamassa eli verottamassa niille kuulumatonta siitä välistä. Se joka penni minkä laittaa ulkomaille, on 100% ostovoimaa ja hyvää itselle, sekä ed. manittu syöpäläissakki jää tyhjin käsin ja niiden sosiaalikommariutopia-häkkyränsä rahoitus jatkaa murenemistaan, mikä on vain oikein ja helvetin luonnollista.
Siltä loiseläjäsakilta kun viedään verovarat eli olemassaolemisen edellytys pois, sille käy samoin kuin muillekin parasiiteille kun niiltä riistetään isäntä-organismin resurssit. Ne kuihtuu ja kuolee pois.
Vierailija kirjoitti:
Joku viisaampi on joskus historian saatossa sanonut, että yhteiskuntarauhan on pelkkä illuusio ja on aina kolmen aterian päässä. Se kannattaa pitää mielessä aina näissä voimafantasioissa joissa hekumoidaan köyhälistön kurjistamisessa.
Sama on syytä pitää punikinkin mielessä, myös omaisuuttaan puolustavat osaavat tarttua aseisiin.
Mä tunnen useammankin ihmisen, jolla on vähintään useampi kymppitonni ja monilla kuusinumeroisiakin summia tileillään. Miksi he eivät kuluta näitä rahojaan? Koska heillä on jo kaikki, mitä ovat halunneet. Moni heistä vielä varsin iäkäs jo eikä yksinkertaisesti enää kiinnosta lähteä teattereihin tms paikkoihin. Varsinkaan - kiitos Berner - taksiuudistuksen jälkeen. Rehellisesti sanottuna ei mua itseänikään ole enää aikoihin huvittanut käydä Helsingin keskustassa. Täältä vietiin pari vuotta sitten viimeinen suora bussilinja sinne ja taksilla en matkusta kuin pakon edessä eli jos joutuu lähtemään sairaalaan ja on niin kipeä, ettei julkisilla kulkeminen onnistu.
Nuorilla taas harvemmin sellaisia summia on ehtinyt kertyä. Mun vanhempieni lapsenlapset saivat äidin kuoltua jokainen noin 50 000 €. Kaksi neljästä lyhensi sillä asuntolainojaan, yksi osti auton ja loput meni kyllä ihan lastensa kulutukseen ja yksi sijoitti koko summan. Kukaan heistä ei ruvennut laukkaamaan ravintoloissa, kampaajalla, teattereissa tms tai ostamaan mitään, mitä eivät oikeasti tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen mitä kulutan, tilaan ulkomailta, Suomesta vain ruoka. Hallitus saa, mitä tilasi.
Mä en ymmärrä tätä ajatustapaa. Ethän sinä hallitusta mitenkään rankaise vaan suomalaisia.
Niin, suomalaisia joista moni äänesti nämä taitamattomat tolvanat eduskuntaan. Me suomalaiset niitetään mitä kylvettiin ja sen seurauksena se on jokainen ihminen nyt itsestään vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama on syytä pitää punikinkin mielessä, myös omaisuuttaan puolustavat osaavat tarttua aseisiin.
Käytkö sinä ihan täysillä valoilla? Minulla ei ole mitään tekemistä "punikkien" kanssa, äänestin itseasiassa oikeistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että ulkomailla sillä rahalla on ostovoimaa, yllättäen kun ei ole saastaisia demaritorakoita kommarikouriaan tunkemassa joka väliin ja varastamassa eli verottamassa niille kuulumatonta siitä välistä. Se joka penni minkä laittaa ulkomaille, on 100% ostovoimaa ja hyvää itselle, sekä ed. manittu syöpäläissakki jää tyhjin käsin ja niiden sosiaalikommariutopia-häkkyränsä rahoitus jatkaa murenemistaan, mikä on vain oikein ja helvetin luonnollista.
Siltä loiseläjäsakilta kun viedään verovarat eli olemassaolemisen edellytys pois, sille käy samoin kuin muillekin parasiiteille kun niiltä riistetään isäntä-organismin resurssit. Ne kuihtuu ja kuolee pois.&nbs
En tiedä mistä maista puhut mutta yksittäisiä tuoteluokkia (kuten alkoholi) lukuunottamatta aika harvassa läntisen Euroopan maassa on nykyisin ratkaisevasti Suomea halvempaa.
Moni suurkaupunkin on sen sijaan kokonaisuutena selkeästi kalliimpi kuin hintataso Suomessa.
Mitäpä sitä ihminen muuta tarvitsee kuin ruokaa ja katon päänsä päälle. Vaikka olisi satojatuhansia euroja tilillä. Miksi pitäisi kuluttaa? Ennen tuhlailua pidettiin syntinä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä sitä ihminen muuta tarvitsee kuin ruokaa ja katon päänsä päälle. Vaikka olisi satojatuhansia euroja tilillä. Miksi pitäisi kuluttaa? Ennen tuhlailua pidettiin syntinä.
Meidän koko talousmaailma (kapitalismi) on rakennettu jatkuvan kuluttamisen pohjalle. Siksi siitä hermostutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onni on tilata ulkomailta
"Miksi maailma suistuu ammuskeluun heti kun sosialistit eivät saa ottaa mitä haluavat?"
Koska käytät tuota synonyyminä sille että ihmisten perusturva viedään. Ja sillä on vaikutuksia halusit tai et.
"Miksi sosialismi perustelee olemassaoloaan väkivallalla?"
Koska se on fakta että köyhyys ja kurjuus tuottaa väkivaltaa. Historia on se näyttänyt lukemattomia kertoja. Se ei poistu sillä että kuvittelet että tämä aika olisi joku poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylikulutuspäivä merkitsee ajankohtaa, jolloin ihmisten kulutus ylittää laskennallisesti maapallon vuotuisen kyvyn tuottaa uusiutuvia luonnonvaroja. WWF:n mukaan maailman ylikulutuspäivän ajoittuminen heinäkuun lopulle tarkoittaa sitä, että maailmanlaajuisesti luonnonvarojen kulutusta pitäisi vähentää noin 45 prosentilla.
Siksi kannattaakin kuluttaa palveluihin. Esim hieronta, ravintolassa käyminen ja teatteri kuluttavat hyvin vähän luonnonvaroja.
Nuo palvelut ovat turhia ja ylihinnoiteltuja. Tuskin kenellekään tulee hyvä mieli siitä jos tuhlaa työllä ja vaivalla verojen ja pakollisten elinkustannusten jälkeen jäävät pennoset johonkin tuollaiseen, sekin on poissa omasta turvallisuudesta ja ilman säästöjä ei ole mitään pakotietä jos käy huono tuuri (oma tai läheisen työttömyys, sairastuminen, vanhuus, sota, yhteiskunnan romahduksen jatkuminen tms).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sinä perskokkare ymmärrät paljon mitään muutakaan.
"Nuo palvelut ovat turhia"
Kuulostaa hyvin ankealta elämänasenteelta.
"ja ylihinnoiteltuja."
Niillä harva rikastuu joten kyllä nissä maksetaan vain sille tekijälle kohtuullinen korvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä loiseläjäsakilta kun viedään verovarat eli olemassaolemisen edellytys pois, sille käy samoin kuin muillekin parasiiteille kun niiltä riistetään isäntä-
En tiedä mistä maista puhut mutta yksittäisiä tuoteluokkia (kuten alkoholi) lukuunottamatta aika harvassa läntisen Euroopan maassa on nykyisin ratkaisevasti Suomea halvempaa.
Moni suurkaupunkin on sen sijaan kokonaisuutena selkeästi kalliimpi kuin hintataso Suomessa.
Se on tärkeintä että tuolta demariloiseläjä sakilta ja rälssiltä riistetään niiden elämänlanka, eli verovarat. Se parasiittisakki elää ja hengittää julkisesta rahasta eli verovaroista, siksi on ehdottoman tärkeää kuristaa verotulot minimiin, jolloin tuo syöpäläislauma lakkaa olemasta, kun ei ole mitä kupata. Siksi kaikki hankinnat ulkomailta mitä vain pystyy, vaikka olisi saman hintaista kuin suomessa. Tämä sosiaalikommariutopia ja maailman sosiaalitoimisto-touhu lakkaa vasta sitten kun siihen ei enää ole kertakaikkiaan penniäkään julkista rahaa haaskattavaksi.
Omat säästöni ovat minun rahaani. Ne eivät kuulu kauppiaille tai valtiolle. Minä päätän mitä niillä teet eikä kenelläkään muulla ole valtaa päättää puolestani mitä minä niillä teen. Olen osani niistä maksanut valtiolle joten valtiolla ei ole asiaan mitään sananvaltaa. Ostan vain sen mitä tarvitsen joten yksikään kapitalisti ei tule minulle sanomaan tai määräämään mitä minun pitää ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sinä perskokkare ymmärrät paljon mitään muutakaan.
Ei tarvitse kannattaa Kokoomusta ihmetelläkseen sitä logiikkaa jossa rankaistaan suomalaisia kauppoja ja yrittäjiä siitä että hallitus on kelvoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virolaiset vai italialaisetko tuon hallituksen meille äänesti?
Mulla ei ole mitään kotimaista kuluttamista vastaan, mutta jos lääkkeitä, ruokaa ja muita päivittäistavaroita ei lasketa, niin viimeisimmät ostokseni yksiä Vallilan verhoja lukuunottamatta olen tehnyt ulkomailta. Hollannista, Saksasta, Italiasta, Puolasta, USAsta ja Ruotsista. Niin ja Irlannin reissulta ostin itselleni villatakin. Miksi en ostanut niitä Suomesta? Koska Suomessa ei myydä sellaisia.