Ekonomistit; Suomalaisilla jättisäästöt, ei uskalleta kuluttaa?!
Miksi uutisissa ekonomistit toitottaa, että muulla Euroopalla ei talousahdinkoa koska siellä uskalletaan kuluttaa mutta Suomessa on koska ihmisillä isot säästöt eikä uskalleta silti kuluttaa tai ostaa asuntoja? Mä en tunne yhtään keskiluokkaista lapsiperhettä jolla olisi jättisäästöjä, se että he ei ostele muuta kuin ihan pakolliset (ruokaa ja lastenvaatteet) johtuu siitä, että rahaa ei ole. Keskiluokka kurjistettu, edes asuntolainojen korkoja ei saa verovähentää enää niin eihän työssäkäyville lapsiperheen vanhemmille jää mitään käteen.
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla ikäihmisillä on pankkitileillä rahaa, mutta eivät käytä niitä eivätkä anna ylimääräisiä rahojaan eläessään myöskään eteen päin muille käytettäväksi; heille on tärkeää olla varoissaan kuolinhetkellä koska pitävät vähissä rahoissa kuolemista häpeänä. Ruokahalu kasvaa syödessä ja piheys säästäessä.
Ihan oikein. Miksi ihmeessä antaisivat?
Hoivalaitoksissa, mikä kaunis ja harhaanjohtava ilmaisu, ne sitten viedään jopa vesikupista ilman vettä laskutetaan!
Vierailija kirjoitti:
"Haluan pitää tienestini itse. Haluan myös että minulla on oikeus käyttää tarvittaessa tappavaa voimaa puolustaakseni itseäni ja omaisuuttani."
Oletko aivan varma että sinulla on maksimaalinen ilo juuri rahasta maailmassa joka on suistunut keskinäiseen ammuskeluun? Typerämpi ajattelisi että silloin rahalla ei enää saa montakaan sellaista asiaa kuin rauhallisempina aikoina.
"Haluan myös että minulla on niin halutessani oikeus työllistää työtön palkkaa vastaan, niin hän saa rahaa."
Kuten jo sanoin, sehän tässä on ongelmana kun liian harva työllistää niitä työttömiä. Työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole.
Miksi maailma suistuu ammuskeluun heti kun sosialistit eivät saa ottaa mitä haluavat?
Miksi sosialismi perustelee olemassaoloaan väkivallalla?
Propaganda jyllää näköjään! Suomalaisten varallisuus on hyvin kasautunutta!
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/varallisuus-kasautuu-rikkaimmille-enti…
"Varallisuuden keskittyminen on jatkunut Suomessa, kertoo Tilastokeskus. Nettovaroiltaan varakkain kymmenys omisti 52 prosenttia koko nettovarallisuudesta vuonna 2023. 50 prosentin raja ylittyi nyt ensimmäistä kertaa tilastohistoriassa, joka alkoi vuonna 1987."
Siispä todellisuudessa on miljoonia ihmisiä, jotka kitkuttavat niillä rahoilla, joita sattuu olemaan. Rikastuminen koskee siis hyvin pientä osaa väestöstä ja sitähän kokoomus lakeijoineen haluaakin! Ei ole tarkoituskaan, että hyvinvointivaltio ja edes työssäkäyvän hyvä eläminen koskisi kaikkia, kuten vielä 1980-luvulla.
Nettovarallisuuden mediaani laski: Kotitalouksien nettovarallisuuden mediaani (keskimääräinen arvo) oli vuonna 2023 noin 96000 e, kun se vuonna 2019 oli vielä 121300 e.
"Varallisuusluokkien erot: Rikkaimman viiden prosentin kotitalouksien nettovarallisuus kasvoi yli 69 % vuosina 20092023. Samaan aikaan toiseksi köyhimpien kotitalouksien nettovarallisuus on laskenut lähes 65 %."
Juuri maksoin pakolliset laskut, vesi ja vakuutukset. Asuntolainaan (500 €) jää loput. Kiinteistöveroa en vielä tiedä miten pystyn maksamaan, on jo nyt myöhässä. Euroakaan ei jää loppukuuksi. Onneksi ehdin kesällä työssä ollessa tilata Temusta talvivaatteita itselleni, vuosiin en olekaan uusia vaatteita voinut hankkia itselleni, ainakaan tällä vuosikymmenellä. Eikun Lidlistä uudet kengät sentään kerran.
Lapsille kaikki kierrätyskeskuksista.
Terveisin "kovien" alojen ylempien tutkintojen ydinperhe.
Kun suomalaiset jaetaan varallisuuden mukaan kymmeneen yhtä suureen osaan, omistaa varakkain kymmenesosa Suomen kaikesta varallisuudesta ensimmäistä kertaa jo yli puolet.
Sen sijaan viisi vähävaraisinta kymmenystä, eli 50 prosenttia suomalaisista, omistaa vain neljä prosenttia kaikesta varallisuudesta.
Kuilu on kasvanut tasaisesti niin, että vähävaraisimpien osuus omaisuudesta on laskenut ja varakkaimpien kasvanut."
Vierailija kirjoitti:
"Miksi ihmeessä minun pitäisi antaa omistani siivu sinulle? Minä käyn töissä ja sinä makaat."
Koska se monella tavalla hyödyttää sinuakin että ne työttömät tosiaan vain makaavat eivätkä tunkeudu taloosi aikeenaan hilata sinut kaulastasi lipputankoon.
Väkivaltaiselle laitavasemmistolle ei näemmä riitä enää työläisten ryöstäminen, vaan pitää vetää vielä lipputankoonkin. Se on varmaan hommattava jotain apuvälineitä oman koskemattomuutensa suojelemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa ei kannata kuluttaa, siksi vienkin rahani ulkomaille
Miksi se kuluttaminen kannattaisi jotenkin paremmin ulkoimailla?
Rahalla saa enemmän - ostovoima. Tuotteitten (esim ruuan) parempi laatu ja ennenkaikkea hinta-laatusuhde.
Samalla rahalla kuin olisimme saaneet 20-40m2 kuivanmaan tai sinilevälammen mökin jostain perähikiältä ostimme ison maalaistalon ulkomailta. Suomessa vanhaan lautamökkiin ei ikinä kannata tuhlata remonttirahoja, ulkomailla remontointi oikeasti nostaa talon arvon käypälle tasolle. Asumiskulutkin varmaan pienemmät kuin tuossa pikkutorpassa.
En kuluta, enkä tule kuluttamaan tämän hallituksen aikana yhtään ylimääräistä. Cry me a river
Vastuu kuluttamiseen on sillä kotitalouksien kymmenyksellä, jolle varallisuus on voimakkaasti keskittynyt! Jos nämä eivät kuluta, ei se ole köyhtyneen keskiluokan ja umpiköyhän alaluokan vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen jättisäästöt? Kenellä nykyään on muka rahaa säästössä kun kaikki on vain kalliimpaa ja kalliimpaa. Eikä minkään tuotteen tai palvelun hintoja lasketa. Tietysti jos raharikkaat vähän jakeluksi rahaa köyhemmille osalle kansasta niin rahaa voisi olla kulutettavaksi asti.
Suomalaisilla on pelkästään pankkitileillä 114,7 miljardia euroa - 114.700.000.000,00
Ja tuo on tileillä makaamassa olevaa rahaa, lisäksi on rahastot, osakkeet ja kiinteä omaisuus plus vakuutuskuoret.
Älä sinä punikki huolehdi muiden rahoista, ne ei kuulu sinulleKAAN eikä muilleKAAN demaripiruille tai sosiaaliloisille pätkääkään. Pidä ja pitäkää huoli vain omista rahoistanne ja asioistanne.
Vierailija kirjoitti:
Vastuu kuluttamiseen on sillä kotitalouksien kymmenyksellä, jolle varallisuus on voimakkaasti keskittynyt! Jos nämä eivät kuluta, ei se ole köyhtyneen keskiluokan ja umpiköyhän alaluokan vika.
Mutta sitten kun kulutat ja ostat vaikka uuden sähköauton niin täälläkin huudellaan vain kuinka väärin on tehnyt ja ihan hyvin voisi ajaa 20 vuotta vanhalla Toyotalla. Lasten kaverit ovat kateellisia jos hankitaan vuosikortti Linnanmäellä tai ostetaan uudet lasketteluvälineet, ja jos panostaa tonnin verran lasten synttäreihin niin muut vanhemmat pitävät sitä kilpavarusteluna jne. Koskaan ei voi tehdä oikein. Pitäisi kuluttaa ilman, että se näkyy.
Vierailija kirjoitti:
"Tuohan kuulostaa jo laittomalta uhkaukselta, haluatko vastata poliisille?"
Ei vaan se oli muistutus siitä mitä historiallisesti on tapahtunut silloin kun vähäosaisista huolehtiminen on unohdettu.
"Uutisväläys, ketään ei kiinnosta jonkun arvottoman uhkaukset. Älä makaa vaan nouse sieltä. Niin me muutkin on tehty."
No minä olen töissä. Olen aina ollut. Mutta minua kiinnostaa myös se millaisessa maailmassa minä ja lapseni elävät.
On kummallinen ja täysin historiaton ajatus että tuloerot voisi päästää repeämään valtaviksi ilman että sillä olisi vaikutusta myös niiden hyväosaisten elämään.
Nää märkäkorva nutipäät ei edes tiedä mistä sos.turva on tullut voin kertoa sillä ostettiin yhteikuntarauha kun oikeisto katsoi että on halvempi maksaa köyhille tukia kuin olla jatkuvassa rikollisuuden pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Propaganda jyllää näköjään! Suomalaisten varallisuus on hyvin kasautunutta!
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/varallisuus-kasautuu-rikkaimmille-enti…
"Varallisuuden keskittyminen on jatkunut Suomessa, kertoo Tilastokeskus. Nettovaroiltaan varakkain kymmenys omisti 52 prosenttia koko nettovarallisuudesta vuonna 2023. 50 prosentin raja ylittyi nyt ensimmäistä kertaa tilastohistoriassa, joka alkoi vuonna 1987."
Siispä todellisuudessa on miljoonia ihmisiä, jotka kitkuttavat niillä rahoilla, joita sattuu olemaan. Rikastuminen koskee siis hyvin pientä osaa väestöstä ja sitähän kokoomus lakeijoineen haluaakin! Ei ole tarkoituskaan, että hyvinvointivaltio ja edes työssäkäyvän hyvä eläminen koskisi kaikkia, kuten vielä 1980-luvulla.
Tämä saattaa ainakin osittain johtua siitä, että pääomatulot ovat tuottaneet viime aikoina hyvin. Ainakin itse huomasin jo kauan sitten, että kannattaa sijoittaa osakkeisiin, ja otin tavoitteeksi alkaa pienentämään palkkatulojen osuutta ja kasvattamaan pääomatulojen osuutta. Tämä on toiminut hyvin, ja etenkin nyt kun jouduin vielä työttömäksikin, niin kas, eipä olekaan kovin suuri hätä, kun pääomatulot kertyvät kuitenkin hyvin.
Palkansaajat köyhtyvät ja kamppailevat välillä työttömyysjaksojen ja tukien kanssa, ja omistava luokka rikastuu. Tämä on tulevaisuuden suunta.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi ihmeessä minun pitäisi antaa omistani siivu sinulle? Minä käyn töissä ja sinä makaat."
Koska se monella tavalla hyödyttää sinuakin että ne työttömät tosiaan vain makaavat eivätkä tunkeudu taloosi aikeenaan hilata sinut kaulastasi lipputankoon.
Kelarotan voimafantasiat Vol. 743770
Millä lihaksilla te kelaelätit ketään mihinkään lipputangoon hilaatte, kun ette edes töihin jaksa mennä?
Kannattaa aloittaa tuo lipputangoon hilaamisen harjoittelu hankkiutumalla vaikka talkkariksi ja sen hommiin kuuluvalla lipun nostolla. Vaikka kovasti epäilen että teillä lyö maitohapot päälle pelkkä ajatus töihin menemisestä saatika sitten lipunnostosta, sehän painaakin jo puoli kiloa. Saman verran kuin puolikas tölkki, jonka just ja just jaksatte kauheam ähinän kanssa huulillenne nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla ikäihmisillä on pankkitileillä rahaa, mutta eivät käytä niitä eivätkä anna ylimääräisiä rahojaan eläessään myöskään eteen päin muille käytettäväksi; heille on tärkeää olla varoissaan kuolinhetkellä koska pitävät vähissä rahoissa kuolemista häpeänä. Ruokahalu kasvaa syödessä ja piheys säästäessä.
Ihan oikein. Miksi ihmeessä antaisivat?
Hoivalaitoksissa, mikä kaunis ja harhaanjohtava ilmaisu, ne sitten viedään jopa vesikupista ilman vettä laskutetaan!
Kannattaa muistaa, että läheskään kaikki vanhukset eivät vietä viimeisiä vuosiaan hoivalaitoksissa. Moni on kotona loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Nuo laiskat kullannuput. Ihania ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Nettovarallisuuden mediaani laski: Kotitalouksien nettovarallisuuden mediaani (keskimääräinen arvo) oli vuonna 2023 noin 96000 e, kun se vuonna 2019 oli vielä 121300 e.
Ymmärrätkö, että suurin osa suomalaisten varallisuudesta on edelleen kiinni asunnoissa, ja kun asuntojen hinnat laskevat, varallisuuden arvo laskee. Käytännössä tällä ei ole merkitystä, jos itse asuu asunnossa eikä ole muuttamassa. Suurempaan asuntoon vaihtava voi jopa hyötyä tästä tilanteesta, kun väliraha pienenee. Säästöjen osuus varallisuudesta kuitenkin on noussut huomattavasti, ja minusta se on kyllä hyvä asia.
Niin ja se tapahtuu parhaiten irtautumalla suomalaisesta työelämästä mahdollisimman nopeasti, jolloin oma terveys ja hyvinvointikin paranee eksponentiaalisesti. Siihen tarvitaan säästöjä, ja niitä saa kun ei tuhlaa tyhmyyksiin tai osta ylihintaisia tuotteita ja turhia palveluita raivopäisenkään markkinoinnin uhrina.