YLE: Jenni oli tyytymätön opiskelijan soluasuntoonsa - Tyttösoluksi merkittyyn asuntoon muutti yllättäen vanhempi mies.
Kesti kaksi kuukautta ennen kuin TOAS löysi miehelle uuden asunnon. Asunnollaan hän vältteli yhteisiä tiloja, kun mies oli paikalla.
En ymmärrä mitä eri sukupuolta edustava oikein haittaa asunnossa. Kaikillahan on omat huoneensa. Opiskelijan tulee muutenkin luoda suhteita mahdollisimman laajalta.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 2000-luvun alkupuolella Otaniemessä teekkarikylässä soluasunnossa, jossa olin ainoa tyttö. Ei ongelmia. Fiksuja ja kohteliaita poikia oli kämppiksinä.
Jos joku keski-ikäisenä asuu vielä solussa, niin voi melkein olettaa ettei ole kovin fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedämme, että siellä asui mies? Ehkä hän oli homo, muunsukupuolinen jne. ja nyt hänet on leimattu mieheksi, joka ei koskenut teinityttöön.
Susta siis homo ei ole mies? Ok.
No mitä jos kyseinen mies ei ole "mies eikä mikään?" Mikäs hän silloin onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Tää juttu ei liity mitenkään transsukupuolisuuteen, mutta näkihän sen jo heti avauksesta että trans-ukeskusteluks tää menee
Vit tu te ootte tyhmiä. Ja niin ennalta-arvattavia
Sukupuolen itsemäärittely koskee ihan jokaista, transeja ja ei-transeja, kuten lakiuudistuksellanne halusittekin. Eikö ollutkaan hyvä idea, että kuka tahansa voi vaihtaa vastakkaisen sukupuolen paperit ilmoitusasiana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedämme, että siellä asui mies? Ehkä hän oli homo, muunsukupuolinen jne. ja nyt hänet on leimattu mieheksi, joka ei koskenut teinityttöön.
Se on mies vain jos itse päättää olla. Tämähän se teidän oma systeeminne oli, joten koittakaa nyt edes itse pysyä siinä.
Vierailija kirjoitti:
"Tyttösoluun muuttamisen tapauksessa kyse ei ole vassujen kaksinaismoralismista vaan ihan konkreettisesta asumisen sopivuudesta ja turvallisuuden tunteesta. On eri asia jakaa yhteisiä pesutiloja kuin olla samassa koulussa tai kerhossa.
Samoin esimerkiksi transihmisten oikeus käyttää wc-tiloja oman sukupuoli-identiteettinsä mukaan liittyy siihen, että kaikilla pitäisi olla turvallinen paikka asioida, ei siihen, että miehet haluavat mennä naisten vessaan.
Yhdenvertaisuus ei tarkoita, että kaikki tilanteet olisivat identtisiä, vaan että ihmisiä kohdellaan reilusti kunkin tilanteen mukaan."
Tyttösolu ei tarkoita pillusolua, transfoobikko!
Naisten tilojen käyttöä ja sukupuolitiedon itsemäärittelyä ei ole rajattu mitenkään transeille, koska halusitte translaista yleisen sukupuolenvaihtolain ja sukupuolesta ilmoitusasian. Pervopertti voi hommata naisen paperit omalla ilmoituksella ilman transdiagnoosi
Nyt sekoitat kaksi asiaa: juridisen sukupuolen ja ihmisten henkilökohtaisen turvallisuuden tunteen.
Laki voi määrittää paperit, mutta ihmiset elävät todellisissa olosuhteissa, joissa mukavuus ja yksityisyys ovat ihan oikeita tekijöitä.
Kukaan ei puhunut pillusoluista, vaan siitä, että eri asumismuodoissa voidaan huomioida asukkaiden rajat ja toiveet ilman, että se on syrjintää.
Kaikki ei ole transfobiaa, vaikka se ei sopisi sun omaan narratiiviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homot eivät yleensä ole seksuaalinen uhka naisille.
Jos mä 50-v aikuisopiskelijamies pyytäisin ja saisin soluhuoneen miesten solusta, jossa onkin tyttö/nainen asukkaana, niin ei todellakaan olisi ok. Kyllä mä olettaisin, että mun solukämppis on mies ja mielelläni vielä aikuinen mies, joka ymmärtää miten solussa asutaan ja eletään, ei mikään äidin huolehtima vässykkä.
Jos mä 50-v aikuisopiskelijamies pyytäisin ja saisin soluhuoneen solusta, jossa on tyttö tai nainen se olisi mulle ok, jos toinen ei olisi erikseen pyytänyt tyttöjen/naisten soluun.
Kyllä tuollainen pyyntö pitää huomioida ja pystyä toteuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos kyseinen mies ei ole "mies eikä mikään?" Mikäs hän silloin onkaan?
Minulla on sellainen teoria, että hän onkin marjanpoimija. Sen takia ei edes teinitytöt kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni voisi palata äidin helmoihin kasvamaan aikuiseksi. Vai onko Jenni sunut jossain lesbokolhoosissa kun miehet noin pelottavat?
Jokainen mies on potentiaalinen raiskari. Joissain miehissä, kuten sussa, on enemmän potentiaalia kuin muissa.
Määrittele mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homot eivät yleensä ole seksuaalinen uhka naisille.
Homo on silti mies.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä 50-v aikuisopiskelijamies pyytäisin ja saisin soluhuoneen miesten solusta, jossa onkin tyttö/nainen asukkaana, niin ei todellakaan olisi ok. Kyllä mä olettaisin, että mun solukämppis on mies ja mielelläni vielä aikuinen mies, joka ymmärtää miten solussa asutaan ja eletään, ei mikään äidin huolehtima vässykkä.
Jos mä 50-v aikuisopiskelijamies pyytäisin ja saisin soluhuoneen solusta, jossa on tyttö tai nainen se olisi mulle ok, jos toinen ei olisi erikseen pyytänyt tyttöjen/naisten soluun.
Kyllä tuollainen pyyntö pitää huomioida ja pystyä toteuttamaan.
Jos siellä olisi transnainen? Siis miesten solussa. Olisiko ok?
Vierailija kirjoitti:
"Tyttösoluun muuttamisen tapauksessa kyse ei ole vassujen kaksinaismoralismista vaan ihan konkreettisesta asumisen sopivuudesta ja turvallisuuden tunteesta."
Jaa, tunteillako tässä asiassa päätökset nyt sitten tehdään?
Jos mies pukeutuu mekkoon ja meikkaa, niin hän ei ole vassujen mielestä uhka eikä epämiellyttävyystekijä tyttösolussa tai muissa naisille osoitetuissa tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tyttösoluun muuttamisen tapauksessa kyse ei ole vassujen kaksinaismoralismista vaan ihan konkreettisesta asumisen sopivuudesta ja turvallisuuden tunteesta."
Jaa, tunteillako tässä asiassa päätökset nyt sitten tehdään?Jos mies pukeutuu mekkoon ja meikkaa, niin hän ei ole vassujen mielestä uhka eikä epämiellyttävyystekijä tyttösolussa tai muissa naisille osoitetuissa tiloissa.
Ja persun mielestä sitten ilmeisesti on? Vai mistä tuo vassari tuohon tuli?
Muuhun kantaa ottamatta, erikoista että opiskelijoille tarkoitettuja soluasuntoja voi noin vain alivuokrata eteenpäin ilman mitään rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Majoituin muutama vuosi sitten 2 kuukaudeksi opiskelija-asuntolan soluun. Huoneessa oli oma vessa ja suihku. Keittiö oli yhteinen. Keittiö oli aivan kammottavassa kunnossa. Toin kotoa mikron ja lämmittelin ruoat omassa huoneessa. Avaimen pois viedessäni näytin keittiöstä ottamani kuvat ja sanoin, etten ole kertaakaan tehnyt siellä mitään. Oli niin hirveässä siivossa, etten kerta kaikkiaan voinut edes koskea mihinkään. Näinköhän siellä on pois lähtiessäni tehty tupatarkastus ja toiselle asukkaalle laitettu lasku. Tosin perusteellinen siivous olisi ollut paikallaan.
Silloin kun itse opiskelin ei ollut mitään tällaista. Keittiöt pidettiin tip top kunnossa, muuten tuli sanomista. Melkein kaikki asuivat solussa tai kimppakämpässä
Kai ne opiskelijat nyt siellä yksiössäkin siivoaa, vai eikö? Miten voi meininki olla nykyään tällaista?
Vierailija kirjoitti: Jännää että tämä on nyt aivan hirveän kamalaa, mutta samaan aikaan jengi kohkaa pää märkänä kuinka ihania unisex-vessat ovat ja vain vanhoillinen persu kaipaa miesten ja naisten vessoja.
Ei niitä unisexvessoja halua kukaan muu kuin jotkut pandamuunsukupuoliset, eli siis pyöreät vihreähiuksiset tissinsä pois leikanneet naiset joiden ei tartte pelätä kuolaamista kenenkään taholta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 2000-luvun alkupuolella Otaniemessä teekkarikylässä soluasunnossa, jossa olin ainoa tyttö. Ei ongelmia. Fiksuja ja kohteliaita poikia oli kämppiksinä.
Jos joku keski-ikäisenä asuu vielä solussa, niin voi melkein olettaa ettei ole kovin fiksu.
Miten niin?
"Jos kyseinen mies olisi identifioitunut naiseksi, olisi hänestä käytetty termiä nainen eikä mies."
Ja silloin mitään ongelmaa ei olisi ja valittajat voi leimata transvihaajiksi. Kätevää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni voisi palata äidin helmoihin kasvamaan aikuiseksi. Vai onko Jenni sunut jossain lesbokolhoosissa kun miehet noin pelottavat?
Jokainen mies on potentiaalinen raiskari. Joissain miehissä, kuten sussa, on enemmän potentiaalia kuin muissa.
Määrittele mies?
Pitääkö olla Mies isolla M:llä?
Millä tavalla tilanne olisi eri, jos transnainen haluaisi muuttaa tyttösoluun, tai ei-trans juridisen sukupuolitiedon vaihtaja?