Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun aloin valmistella omaisuuden jakamista aviomieheni kanssa, huomasin, kuinka epämiellyttävästi mies käyttäytyi.

Vierailija
04.11.2025 |

Hän on ollut henkisesti uskoton ja kohdellut minua henkisesti väkivaltaisesti esimerkiksi olemalla kylmä, vähättelevä ja välinpitämätön.

Meillä ei ole avioehtoa. Olen vuosien ajan huolehtinut kodista ja lapsesta, jotta hän on voinut keskittyä uraansa. Hänen tulonsa on mielestäni ollut yhteistä varallisuutta.

Kun pyysin, että selvittäisimme taloutemme ja siirtäisimme minulle kuuluvan osuuden omalle tililleni, hän reagoi vihamielisesti. Hän syyttää minua kovasydämiseksi ja väittää, etten voi jättää häntä, koska hän on sairas ja lapsemme tarvitsee minua.

Hän myös vähättelee koulutustani ja ammattiani sekä uhkailee, ettei hän anna minulle mitään omaisuutta, jos eroamme. Hän ei hyväksy ajatusta, että saisin yhteiskunnalta tukea yksinhuoltajana.

Viime aikoina hänen suhtautumisensa on hieman pehmentynyt, mutta hän väittää edelleen, että hänen tulonsa eivät ole yhteisiä. Hän sanoo, että jos pysyn hänen kanssaan, voin asua hänen asunnossaan ja käyttää hänen autoaan, ja hän maksaa suurimman osan kuluista.

Hänen asenteensa on pehmentynyt vain sen jälkeen, kun olen tehnyt valtavasti työtä ja kompromisseja. Hän on kuitenkin suostunut joustamaan vain vähän. Olen jo uupunut olen käyttänyt melkein kaiken voimani omaisuuden jakamiseen liittyvissä asioissa.

Nyt haluan saada ulkopuolista tukea, jotta asiat voisivat edetä oikeudenmukaisemmin ja tasapuolisemmin.

Tarvitsisin neuvoja: mihin voisin ottaa yhteyttä saadakseni apua ja tukea omien laillisten oikeuksieni turvaamiseksi? Onko olemassa muita keinoja kuin asianajajan palkkaaminen vai onko lakimies ainoa todellisesti toimiva vaihtoehto?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, niin meidän kunnassa oli nainen kunnanvaltuutettuna, tämä siis suht pienessä eteläsuomalaisessa kunnassa jonka talous oli retuperällä jo ennen 90-luvun lamaakin.

Asuimme tasakattoisessa 70-luvun omakotitalossa, jonka pihalla oli muutamia omenapuita. Kerran kiipesin yhteen niistä puista, ja onnistuin katkaisemaan useamman oksan ja samalla uudet housuni repesivät. Tästä hyvästä isä pieksi minut auton akkukaapeleilla.

Sain viettää kesiä enon luona Savossa, koska vanhemmilla ei ollut varaa lomamatkoihin, mökkeihin tai oikeastaan mihinkään. Enon luona sain tehdä erilaisia maatalon töitä, lehmien lypsyä, heinätöitä jne. Yöt nukuin talon vinttikamarissa, jossa eno käytti minua seksuaalisesti hyväksi harva se yö. Muistan vieläkin jaloviinan hajun hänen huohotuksessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tukia hän kuvittelee yhteiskunnan sinulle oikein antavan? :D 

Vierailija
4/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, myös mieheni kirjoittaa usein viestejä ja vastauksia tälle foorumille. Jos täällä näkyy jotain outoja kommentteja, se saattaa olla hänen tekosiaan. 

Ap

Vierailija
5/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensinmäisenä sinun pitää laittaa ero vireille. 

Vierailija
6/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen lähtökohtansa on, että hän ei anna minulle sitä osuutta, joka minulle kuuluu. Hänen perusajatuksensa on, etten saa häneltä mitään, en saa tukea sosiaalitoimelta enkä tule saamaan hyvää ammattia tai riittävää ansiotasoa. Näin hän ajattelee, että en voisi koskaan irtautua hänestä.

Ap

Vierailija
7/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osapuolten välillä ei päästä sopimukseen, pesänjakaja voidaan hakea käräjäoikeudesta toimitusositusta varten. Pesänjakaja ratkaisee omaisuuden jaon. 

Vierailija
8/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minun pitää tehdä seuraavaksi?

Ap

Vierailija
9/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen lähtökohtansa on, että hän ei anna minulle sitä osuutta, joka minulle kuuluu. Hänen perusajatuksensa on, etten saa häneltä mitään, en saa tukea sosiaalitoimelta enkä tule saamaan hyvää ammattia tai riittävää ansiotasoa. Näin hän ajattelee, että en voisi koskaan irtautua hänestä.

Ap

Luulen vähän, että miehesi on oikeassa. 

Vierailija
10/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero vireille ja asianajaja avuksi. Jos olet pienituloinen, kysy oikeusaputoimistosta mahdollisuutta saada oikeusapua.

Vierailija
11/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minun pitää tehdä seuraavaksi?

Ap

Hankkia oma asunto. 

Vierailija
12/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän satuketjuun näköjään kirjoitetaan mielikuvituksen voimalla. Kaikki mukaan!

Vierailija
13/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaisuutta voida jakaa ennen kuin olette edes eronneet. 

Vierailija
14/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vaatia mitään ennen kuin olette eronneet.

Vierailija
15/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ruokkiko trollia. Ap on mies, joka esittää naista.

Vierailija
16/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mitään voi tuossa tilanteessa vaatia? :D 

Vierailija
17/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ruokkiko trollia. Ap on mies, joka esittää naista.

Älä jaksa olla tuollainen tosikko. Ei nyt ole parempaakaan tarjolla. 

Vierailija
18/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lapsi, niin meidän kunnassa oli nainen kunnanvaltuutettuna, tämä siis suht pienessä eteläsuomalaisessa kunnassa jonka talous oli retuperällä jo ennen 90-luvun lamaakin.

Asuimme tasakattoisessa 70-luvun omakotitalossa, jonka pihalla oli muutamia omenapuita. Kerran kiipesin yhteen niistä puista, ja onnistuin katkaisemaan useamman oksan ja samalla uudet housuni repesivät. Tästä hyvästä isä pieksi minut auton akkukaapeleilla.

Sain viettää kesiä enon luona Savossa, koska vanhemmilla ei ollut varaa lomamatkoihin, mökkeihin tai oikeastaan mihinkään. Enon luona sain tehdä erilaisia maatalon töitä, lehmien lypsyä, heinätöitä jne. Yöt nukuin talon vinttikamarissa, jossa eno käytti minua seksuaalisesti hyväksi harva se yö. Muistan vieläkin jaloviinan hajun hänen huohotuksessaan.

Olet päästäsi sairas kun vitsillä selittelet tällaisia tarinoita. 

Vierailija
19/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä marssit paikallisen terveyskeskuksen mielenterveyspuolelle ja pyydät paremmat lääkkeet.

Vierailija
20/29 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, myös mieheni kirjoittaa usein viestejä ja vastauksia tälle foorumille. Jos täällä näkyy jotain outoja kommentteja, se saattaa olla hänen tekosiaan. 

Ap

Miehesi aiheuttaa taas ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä