YLE: Jenni oli tyytymätön opiskelijan soluasuntoonsa - Tyttösoluksi merkittyyn asuntoon muutti yllättäen vanhempi mies.
Kesti kaksi kuukautta ennen kuin TOAS löysi miehelle uuden asunnon. Asunnollaan hän vältteli yhteisiä tiloja, kun mies oli paikalla.
En ymmärrä mitä eri sukupuolta edustava oikein haittaa asunnossa. Kaikillahan on omat huoneensa. Opiskelijan tulee muutenkin luoda suhteita mahdollisimman laajalta.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
"Rowlingia ei leimattu transfobiseksi siksi, että hän puhui naisten turvallisuudesta, vaan siksi, että hän asetti transihmisten olemassaolon ja naisten turvallisuuden vastakkain. Ne eivät ole toisiaan poissulkevia asioita, mutta hän muotoili sen niin, että transihmisistä tuli uhka. Kritiikki ei ole sama asia kuin hiljentäminen.
Ja aika huonosti olisi canceloitu, sillä hänen kirjansa myyvät edelleen, hän tekee miljoonia ja hänellä on oma mediaimperiumi."
Missä hän on kyseenalaistanut transihmisten olemassaolon oikeuden? Miksi naisilla ja tytöillä ei ole oikeutta peniksettömiin tiloihin? Miksi kuukautisista ei saa puhua naisten asiana?
Onko cancelointi ja tappo- ja raiskausuhkausten lähettäminen varakkaalle ja menestyvälle ihmiselle hyväksyttävää?
J.K.Rowling on tehnyt useita lausuntoja, joissa hän korostaa biologisen sukupuolen merkitystä ja varoittaa, että sukupuoli-identiteetin korostaminen voi poistaa naisten kokemukset. Hän on esimerkiksi sanonut, että trans-naiset eivät ole biologisia naisia ja kritisoinut lausuntoja kuten trans women are women. Näitä pidetään monien trans-ihmisten ja aktivistien keskuudessa tapana kyseenalaistaa trans-naisten olemassaolon ja identiteetin tunnustaminen.
Naisilla ja tytöillä on edelleen oikeus turvallisiin tiloihin, ja kuukautisista voi puhua naisten asioina , keskustelu vain laajenee inklusiivisemmaksi, kun huomioidaan myös trans-ihmiset.
Cancelointi ei oikeuta uhkailua, tappouhkauksia tai väkivaltaa. Kritiikki ja keskustelu ovat sallittuja, mutta henkilökohtaiset uhkaukset ovat rikollisia ja täysin tuomittavia.
Taisi tyttö olla 15 vuotias, ja samaan tyttösoluun muuttaa vieras aikuinen mies. Ymmärrän tytön huolen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuollaista pitää harhaanjohtavana markkinointina, koska hakulomakkeessa on ainakin nyt valinta sille että käykö sekasolu vai ei? Asukas olisi ehkä halunnut jättää sopimuksen tekemättä.
Tietosuoja-asetuksen kannalta voisi selvittää sitä, miksi tuota ehtoa ei ole tallennettu tietojärjestelmään siten, että samaan soluasuntoon ei saisi edes lähettää tarjousta soluhuoneesta, jos hakija on eri sukupuolta.
Mitä merkitystä sukupuolivaihtoehdoilla on maailmassa, jossa sukupuoli on ilmoitusasia, naisella voi olla penis ja mies voi synnyttää ja vastakkaisen sukupuolen henkkarit voi vaihtaa vuoden välein parilla klikkauksella?
Sukupuoli ei ole Suomessa pelkkä ilmoitusasia, vaikka henkilö voi vaihtaa sen ilman lääketieteellisiä diagnooseja, sillä siihen liittyy silti lainmääritteisiä ehtoja ja viranomaiskäsittely, joka vie vähintään noin 30 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti. No et varmaan jos olet itse raisaavaa sukupuolta etkä uhrisukupuolta.
Haluan tavata metsässä ennemmin karhun kuin feministin.
Toisaalta, kukapa ei haluisi?
Äärimmäisen suppeaksipa jää sitten naiskontaktisi. Suurin osa naisista on feministejä. Jotkut vähemmän älykkäät tosin tajuamattaan.
Huomaa millaisessa kuplassa elät jos näin kuvittelet. Ei näihin mielenvikaisiin kuulu kuin osa sinkku mammoista, yksikään mies ei semmoista huoli. Ei oma eikä kavereideen naiset ole mitään feministejä vaan ihan kunnollisia normaaleja naisia.
Mälli lentää jos on solussa on 15 vuotias teinityttö. Parasta sakkolihaa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
naisten pitäisi voimaantua of:n, itsensä myymisen ja kaiken muun seksi-järjettömyyden avulla. Sitten normaalissa elämässä ei pystytä jakamaan edes soluasuntoa vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Kai te käytte kuitenkin unisex-vessoissa, koska ne ovat välttämättömiä ihmisoikeuksien takia?
Jaaha, ja taas sinusta on olemassa vain yhdenlainen nainen, joka on kaikkea mainitsemaasi? Ei käy pienessä mielessäsikään, että olisi naisia, jotka myy itseään, ja sitten niitä, jotka eivät myy??
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua. Naiset vaativat tasa-arvoa eli sitä että sukupuolia ei saisi olla eikä niitä saisi korostaa mutta sitten silti naiset ajattelee että on olemassa miehiä. Sukupuolen pitäisi olla vain ulkonäöllinen asia eikä mitään muuta, miksi naiset eivät halua aitoa tasa-arvoa?
Huomaan, että et tajua. Tasa-arvo ei tarkoita sitä, että kaikki ihmiset olisivat samanlaisia. Se tarkoittaa sitä, että kaikenikäisillä ja kaikista sukupuolista, roduista, uskonnoista, seksuaalisista suuntautumisista tai muista ominaisuuksista riippumatta on samat mahdollisuudet, oikeudet ja kohtelu. Toisin sanoen, tasa-arvo tarkoittaa oikeudenmukaista kohtelua ja mahdollisuuksia, ei kaikkien tekemistä identtisiksi tai vähemmän erilaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut sekasolussa eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Outoa, miten normaaleista asioista tehdään jotain kummallisuuksia.
sekasolut ovat kummallisuuksia, mutta itsensä elättäminen of-por_nolla ja yhteiset unisex-wc:t ovat ihan OK tai yhteisvessat jopa täysin olennaisia asioita!
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut sekasolussa eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Outoa, miten normaaleista asioista tehdään jotain kummallisuuksia.
Ihmiset ovat erilaisia, ja nuoret naiset voivat olla herkempiä yksityisyyden ja turvallisuuden asioissa. Se ei tarkoita, että joku olisi yliherkkä tai että sekasolu olisi itsessään huono asia, vaan kyse on vain siitä, että lupaus ja odotukset eivät täyttyneet, ja se voi tuntua epämiellyttävältä. On täysin luonnollista, että tällaisissa tilanteissa tunteet nousevat pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti. No et varmaan jos olet itse raisaavaa sukupuolta etkä uhrisukupuolta.
Haluan tavata metsässä ennemmin karhun kuin feministin.
Toisaalta, kukapa ei haluisi?
Äärimmäisen suppeaksipa jää sitten naiskontaktisi. Suurin osa naisista on feministejä. Jotkut vähemmän älykkäät tosin tajuamattaan.
Huomaa millaisessa kuplassa elät jos näin kuvittelet. Ei näihin mielenvikaisiin kuulu kuin osa sinkku mammoista, yksikään mies ei semmoista huoli. Ei oma eikä kavereideen naiset ole mitään feministejä vaan ihan kunnollisia normaaleja naisia.
UN Women Suomen mukaan lähes 70% suomalaisista on valmis tukemaan naisten ja tyttöjen oikeuksia ja sukupuolten tasaarvoa eli ovat feministisiä arvoiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä asuin kahden hengen solussa, jossa huoneiden ovessa ei ollut lukkoja.
Yhtenä päivänä kaksi miestä oli kantamassa tavaroita sisään. Toisen miehen kanssa juteltuani selvisi, että huoneeseen on muuttamassa tämä toinen erityisen hiljainen mies. Sitten selvisi, että mies oli löytänyt itselleen kesäasunnon lehden rivi-ilmoituksesta.
1. Tuleva kämppis oli siis vuokrannut asuntonsa tuomatta asuntoon mitään omistamaansa omaisuutta. Eli päävuokralainen ei ollut itse vielä muuttanut asuntoon. Ei ollut tehnyt edes muuttoilmoitusta asuntoon.
2. Asuntoa ei oltu vuokrattu tutulle vaan täysin tuntemattomalle ihmiselle.
3. Missään vaiheessa en saanut tietää tämän päävuokralaisen henkilöllisyyttä, koska hän ei koskaan käynyt esittäytymässä eikä lopulta edes muuttanut asuntoon.
Ongelma ei ollut sukupuoli, mutta vastaavia kyselyjä sain kuin tämä jutun opiskelijakin. Mikä on ongelma, onko mi
Niin räjähtikö se mies vai ei? En ymmärtänyt ihan tekstistäsi, joka oli vähän omituisesti muotoiltua.
Tässä taitaa suurin ongelma olla miehen ikä.
Kun transagendaa huudettiin sylki roiskuen ja vaadittiin lakiin mahdollisuutta itse ilmoittaa sukupuolensa, sen ilmeisesti ajateltiin koskevan vain nuoria henkilöitä, joilla on tietty poliittinen asenne. Ei ajateltu, että sama laki koskee myös vanhoja ja jopa persuja.
Jos joku epäili, että lakia tullaan käyttämään väärin, naurettiin heille tai syytettiin transfobiseksi.
Suomessakin vaahdottiin pronomineista ja joka paikassa kyseltiin että oletko he, she vai they. Itse sanoin aina olevani hän, ja sain kuulla olevani transfoobikko.
Nyt sitten itketään kun vanhempi miesoletettu, joka saattaa kokea olevansa nainen, päätyi samaan soluasuntoon 18-vuotiaan naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa unisex maailmaan, kiitos liberaalit kiitos sosialistit.
Juu siellä voi tyttö herätä sellaiseen uni seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun transagendaa huudettiin sylki roiskuen ja vaadittiin lakiin mahdollisuutta itse ilmoittaa sukupuolensa, sen ilmeisesti ajateltiin koskevan vain nuoria henkilöitä, joilla on tietty poliittinen asenne. Ei ajateltu, että sama laki koskee myös vanhoja ja jopa persuja.
Jos joku epäili, että lakia tullaan käyttämään väärin, naurettiin heille tai syytettiin transfobiseksi.
Suomessakin vaahdottiin pronomineista ja joka paikassa kyseltiin että oletko he, she vai they. Itse sanoin aina olevani hän, ja sain kuulla olevani transfoobikko.
Nyt sitten itketään kun vanhempi miesoletettu, joka saattaa kokea olevansa nainen, päätyi samaan soluasuntoon 18-vuotiaan naisen kanssa.
Itse olette jostain keksineet, että tuo mies saattaa kokea olevansa nainen, eikä se perustu mihinkään annettuu tietoon. Ihan turhaan lietsotte propagandaanne.
Asunnon välittäjät ovat mokanneet osoittaessaan miehelle tuon asunnon, vika ei ole sen miehen eikä naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olette jostain keksineet, että tuo mies saattaa kokea olevansa nainen, eikä se perustu mihinkään annettuu tietoon. Ihan turhaan lietsotte propagandaanne.
Asunnon välittäjät ovat mokanneet osoittaessaan miehelle tuon asunnon, vika ei ole sen miehen eikä naisen.
TOAS on itse myöntänyt, että heille kävi vahinko. Mies ei ole siis sanonut, että hän kokisi olevansa nainen tai tarkoituksella etsinyt itselleen solua, missä on nainen kämppiksenä.
Vierailija kirjoitti:
Setämies tirkistelemässä siellä parikymppisiä tyttöjä. Hyi oksennus!
Sukupuoli on ilmoitusasia.
t. Vihreät
Miksi nähdään tyttö uhrina? Yhtä lailla mies oli uhri.
Jotkut ihmiset vetävät trans-ihmiset mukaan, koska tietyissä keskusteluissa ja mediassa sukupuoleen liittyvät yllätykset yhdistetään helposti trans-henkilöihin, vaikka uutisessa ei ole mitään vihjettä trans-sukupuolesta. Tämä voi johtua ennakkoluuloista, kiinnostuksesta sensaatiomaiseen selitykseen tai yksinkertaisesti halusta luoda keskustelua ja draamaa.
Tässä tapauksessa virhe kämppiksen sijoittelussa on vahvistettu sattumaksi. Silti jotkut ihmiset käyttävät tilannetta hyväkseen esittääkseen oletuksia, jotka eivät perustu tosiasioihin.
Syyllistämällä poliittisia ryhmiä tai naisia luodaan tarpeetonta pelkoa ja syyllisyyttä, vaikka todellisuudessa tilanne liittyy hallinnolliseen vahinkoon, ei poliittiseen agendaan. On tärkeää erottaa tosiasiat huhupuheista ja poliittisista oletuksista.
Miten tämä Jenni kehtaa olettaa tämän asukkaan olevan mies?
Hänhän voi edustaa mitä tahansa tuhansista sukupuolista.
Todella törkeää mielestäni, ja vaikka tämä asukas muuttohetkellä olisikin ollut mies, ei todellakaan ole korrektia olettaa hänen sukupuolensa pysyvän loputtomiin samana.
Kukaan ei halua asua tuntemattoman toista sukupuolta olevan kanssa väkisin. Paitsi raiskarit tietenkin. Ja niitähän löytyy ketjusta paljon.
Nettivinkattu nämä puolivenäläiset persuäpärät. Incel-kultin kantavat voimat, misogyynien kruunaamattomat karies-hampaat.