Löytyykö sinulta 20 senttiä, 20-vuotias Hanna kysyi asiakkaaltaan kaupan kassalla: "Housuissa mulla olisi yksi, jos haluat nähdä"
Hanna kysyi asiakkaalta vaihtorahaa vastaus järkytti
Häirintä kaupan alalla on 20-vuotiaan Hannan mukaan lähes arkipäivää.
Löytyykö sinulta 20 senttiä, 20-vuotias Hanna kysyy välillä asiakkailtaan kaupan kassalla.
Vastaus arkiseen kysymykseen on järkyttänyt useamman kerran.
Housuissa mulla olisi yksi, jos haluat nähdä, Hanna kertoo erään asiakkaan vastanneen.
Pian neljä vuotta kaupan alalla työskennellyt Hanna kohtaa työssään lähes päivittäin häirintää, josta iso osa on seksuaalista. Aiheen arkaluontoisuuden vuoksi Hanna ei esiinny tässä artikkelissa omalla nimellään. Hänen henkilöllisyytensä on toimituksen tiedossa.
IS kysyi hiljattain lukijoiltaan, millaista häirintää kaupan alan työntekijät joutuvat kokemaan työssään. Kymmenet työntekijät kertoivat IS:lle kokemuksistaan. Hanna oli yksi kyselyyn vastanneista.
Kommentit (509)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielensä pahoittaja Hanna
Juuri näin! Nykypäivän lumihiutaleet "järkyttyy" ja pahoittaa mielensä milloin mistäkin. Kai "Hanna" sentään haki sairaslomaa, että selviää järkytyksestään vai joutuiko sairaseläkkeelle samantien. Juuri tuollaisten ammattiloukkaantujien takia Suomella menee niin v***n huonosti. Itse olisin katsonut asiakasta säälivästi ja sanonut, että "aijaa, että sellainen huuli tällä kertaa" ja ottanut seuraavan asiakkaan. Pitääkö joka s**tanan asiasta tehdä hirvittävä haloo?
Tykkäätkö sinä, kun sinun tyttäresi saa kuunnella töissä päivästä päivään seksistisiä vitsejä ja ahdistelua?
Olis kiva tietää, kuinka moni "hauskasetä" kertoo nä
"En oo muuten ikinä nähny keski-ikästä miestä kaupan kassalla, harvoin ees nuorta miestä"
Minä olen. Meidän sittarissa on useita nuoria miehiä. Oma poikakin oli siellä monta vuotta kassana, opintojen ohessa.
Toisinaan myös kauppias, saattaa olla siis miespuoleinen, tekee kassahommia. Tarvittaessa.
Miehet te pystytte olemaan käyttäytymättä noin!
Kun heräötte aamulla menkää peilin eteen ja sanokaa "en ole kehitysvammainen" ja toistakaa 3 kertaa.
Näin se normaali kanssakäyminen ha lakien noudatraminen alkaa sujua
Vierailija kirjoitti:
Miten te koskaan edes saatte kumppania jos ette uskalla pyytää naista treffeille. Ihan sama misä sitä pyytää, sen takia olette iikisinkkuja kun ette uskalla flirttailla kassatytölle. Ei tietenkään mitään törkeä että sulla on iso muna housuissa vaan voi kysyä miten päiväsi on mennyt.
Miten tämä liittyy mihinkään?
Kuinka moni on iskenyt vaimonsa/miehensä kaupan kassalta? Kuinka monelle normaalille ihmiselle edes tulee mieleen , että pitää sieltä kassalta se ihminen iskeä kumppaniksi. Annetaan ihmisten tehdä työnsä rauhassa ja tehdään ne iskuyritykset vapaa-ajalla. Se kaupankassa on töissä eikä etsimässä elämänkumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kassatyttöä voi pyytää treffeille. Olen itse pyytänyt ja se suostui. Olin sen naisen kanssa 3 vuotta. Ehkä ajat on erilaiset nyt 30 vuotta myöhemmin.
Mä olen ollut entisen kaupan kassan kanssa yli 20 vuotta naimisissa. En kyllä kassalta pyytänyt häntä treffeille, kun tunnettiin muuta kautta, mutta ei ois mieleenikään tullut heittää mitään piilotörkeyksiä kassalla hänelle. Toki kaupassa kaikki tiesivät, että olen ko henkilön seurustelukumppani. Ja itseasiassa henkilökunnasta moni oli myös meidän häissä.
Kyllähän kaupan kassa saa kysyä treffeille, mutta ei tarjota kyr*päänsä maksuksi.
Ja ei kai nämä kullin tarjoajat edes ole pyytämässä sitä naista treffeille? ja jos ovat niin jo on väärä taktiikka käytössä. Tuskin kukaan tuota ymmärtää treffipyynnöksi ja jos ymmärtääkin, niin ei varmasti lähde tuommosen pervon matkaan.
Jos haluaa tavata, pitää kysyä ihan suomeksi" lähtisitkö joskus mun kanssa ulos" eikä vääntää vitsiä, että mulla o 20 senttinen kyr*p'ä housuissa.
Olis hannan pitänyt pyytää maksuväline siinä näytille ja samalla kutsua vartija (jos samassa liikkeessä) paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kun on kassahutsulla vaikeaa. Sellaista se on kun joutuu miesten kanssa olemaan tekemisissä työkseen. Seuraavalla kerralla ottaa tissistä kiinni.
Mikä sinä olet ketään haukkumaan hutsuksi, jos ei halua kuunnella asiattomuuksia työpaikallaan? Sinä taidat olla juuri näitä ahdistelijoita. Varo vaan, joskus saatat kouria väärää naista. Meitä on sellaisiakin, jotka eivät epäröi kalauttaa kelleille.
Just nuo miehethän ne on näitä kullinsa tarjoajia. Heille nainen ei ole ihminen vaan hutsu. Tuon käytöksen takan on juurikin naisviha. Naista ei nähdä ihmisenä vaan kuvitellaan, että nainen on olemassa vain sitä yhtä varten.
Nämä miehet ovat häpeäksi koko miessukupuolelle. Normaali mies ei tietenkään puolustele tuollaista käytöstä.
Inceleitä ja muita naisvihaajiahan nämä on. Onneksi heidän käytös ei enää ole sallittua.
Kovastihan näitä näyttää itkettävän, kun ei saa enää kulliaan tarjota edes kaupankassalla.
Miehille ne ei uskaltaisi mennä kulliaan siellä kassalla tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Saisi robotit korvata nuokin hapannaamat.
Ahdistelisit varmaan robottiakin, kun sillä on niin tiukka muovipinta ja hyvä huumori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
palsta taas täynnä v i h e r va ss arei ta ammattiloukkaantujia. Eikö teidän pitäisi olla jo Manskulla makaamassa tähän aikaan?
Hyvät käytöstavat eivät ole vihervassareiden yksinoikeus, kokeile sinäkin:-)
Koska sinä olet nähnyt vihervassarin joka olisi käyttäytynyt hyvin? Ketjukin pelkästään on täynnä tuota porukkaa joka käyttää muiden "vääriä" mielipiteitä tekosyynä oman törkyvyörytyksensä jatkamiselle. Tuohan on koko suomen vihervasemmistolaisuuden ydin, eli olla niin paljon parempi ihminen ettei enää itseä koske mitkään vaatimukset käytöstavoista koska vastapuoli ei vihervasemmistolle ole ihminen ollenkaan.
Jos törkeilyn vastustaminen tekee minusta vihervas
"Jos vastustat törkeilyä olemalla itse vielä törkeämpi, niin normi-ihminen tajuaa että tuolla saat vaan niskaasi vielä enemmän törkyä."
Missä kohtaa olen ollut törkeä? Siinä, et vastustan härskejä kommentteja asiakastyössä oleville?
Aina olen kassaneidille heittänyt vitsikkäästi legendaarisen "Hamppari munalla ja maito rahalla" - läpän, ja aina koko kauppa on noussut taputtamaan sekä nauramaan. Ja aina on kassaneiti lähtenyt siltä istumalta matkaan
Vierailija kirjoitti:
No voi kun on kassahutsulla vaikeaa. Sellaista se on kun joutuu miesten kanssa olemaan tekemisissä työkseen. Seuraavalla kerralla ottaa tissistä kiinni.
Susta olisi siis ihan ok, että miehet tarjoaa sulle kulliaan, kun olet heidän kanssaan töissä? Ja että ihan random miehetkin voi tulla sulle tarjoamaa kulliaan tuosta vaan? Se kun on jokamiehen oikeus?
Laitapa kohalles. Miksi naisten pitäisi sietää jotakin sellaista, mitä et itsekään sietäisi? Kerro.
En vaan jaksa tajuta näin moukkamaisia miehiä. Luulevatko he todella, että tuollainen on hauskaa - saati kiihottavaa???
Näitä varten pitäisi olla kaiutinnappi johon myyjä voisi kuuluttaa että "kassalle kolme tarvitaan vartija".
Nämä miehet ovat sovinisteja, jotka haluavat alistaa naista ja kokevat että ovat jotenkin ylempiarvoisia noihin naisiin verrattuna. Juuri asiakaspalvelijat, myyjät, tarjoilijat, hoitajat ym. joutuvat kohteiksi. Eivät nämä häiriköi muualla, esim lääkärissä tai pankissa asioidessaan.
Vierailija kirjoitti:
Näitä varten pitäisi olla kaiutinnappi johon myyjä voisi kuuluttaa että "kassalle kolme tarvitaan vartija".
Nämä miehet ovat sovinisteja, jotka haluavat alistaa naista ja kokevat että ovat jotenkin ylempiarvoisia noihin naisiin verrattuna. Juuri asiakaspalvelijat, myyjät, tarjoilijat, hoitajat ym. joutuvat kohteiksi. Eivät nämä häiriköi muualla, esim lääkärissä tai pankissa asioidessaan.
Nämä miehet ovat samanlaisia törkyläjiä kuin Trump suhteessaan naisiin. Pelkkiä paskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin, miehethän ei tosiaan ikinä kerro toisilleen tyhmiä ja usein rasittavia vitsejä".
Saavat miehet kaveriporukassa ja saunailloissa ja missäikinä toisiaan tapaavat kertoa toisilleen törkeyksiä, jos se kerran on heistä hauskaa ja kiva tapa olla yhdessä. Mikäs siinä.
Mutta tuskinpa kertovat niille miespuolisille _työntekijöille_ joita kohtaavat miesten _työpaikoilla_. Sehän se pointti oli.
Mitä järkeä heteromiehen olisi heittää jollekin miespuoliselle työntekijälle seksuaalisia juttuja?
En sano että se on oikein heittää kenellekään työntekijälle mitään ylimääräistä, mutta on siinä tietty logiikka kuitenkin olemassa.
Logiikka siis saada toinen hämmentymään ja ärsyyntymään, vai?
Vierailija kirjoitti:
Millos näiden häät pidetään ?
aika mietoa on tää vielä verrattuna vaikkapa omalta suvulta tuleviin hirveyksiin
Juntti suku sulla, olen siitä pahoillani.
Onneksi ei koskaan ole tarvinnut omalta suvulta tuollaista sietää, mutta meillä ei ollakaan juuri puusta laskeuduttu :DDDDDD
Tiedätkö, että vaikka olet oppinut sietämään suvultasi loukkauksia ja törkeyksiä se ei tarkoita sitä, että se on oikein ja että sitä pitää vaan oppia sietämään.
Omalta kohdaltasi voit katkaista tuon käytöksen ja antaa noiden törkeyksien puhujienkin ymmärtää, että se ei ole oikein eikä hyväksyttävää.
Ihminen jolle ei järkeä ole syntymässä suotu voi noin toimia ja kun ympärillä on samanlaisia ihmisiä niin voi olla vaikea ymmärtää, että tuollainen toiminta ei ole ok. Porukassa tyhmyys tiivistyy ja samanhenkisten seurassa ei aina ymmärretä, mikä on oikein ja mikä ei.
Sitä voi jopa luulla, että kullin tarjoaminen maksuksi kassalla on ihan ok.
Hyvät ihmiset, muistakaapa nyt tämä, jos joku käyttäytyy mielestänne oudolla/ei-hyväksyttävällä tavalla:
Ihmisen älykkyysosamäärän normaali vaihteluväli on 80 - 120, sille välille asettuu suurin osa porukasta. Eli se ÄO 80 on vielä ns. normaaliälykäs. ÄO 79 on sitten jo kehitysvammainen tms. Yhden piirun ero.
Veikkaan munalla maksajien jne. olevan siellä lähempänä 80:tä, kuin 120:tä.
Älykkyyden yksi osa-alue kun on tuo sosiaalinen älykkyys...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kestä tyhmiä vitsejä niin ehkä kannattaa valita joku muu ammatti kuin tuollainen asiakaspalvelu.
Tuo loputon valitus vaan jatkuu kun kansan opettaminen 100% järkeväksi on yhtä mahdoton tavoite kuin opettaa venäjä sotimisen sijaan rakastamaan tai media olemaan nykypäivänä rehellinen.
Tyhmät vitsit pitää siis kestää, mutta niistä ei saa kertoa, vaikka kysyttäis?? Ja pidät miehiä niin onnettomina tapauksina, ettet usko heidän kykenevän käyttäytyvän asiallisesti.
Kyse on siitä että miksi tämä on nyt sitten valtakunnanuutinen? Feministit tai sellaista teeskentelevät säntää tietty rünküttamaan omaa vihaansa tätä keppihevosena käyttäen joka palstalle, kuten ketjussakin
"Tottakai mitataan. Muuten vääristelet tyylillesi uskollisesti muiden sanomisia. Sinun tavoitteesi tuolla spämmillä ei ole keskustella vaan lietsoa tästäkin joku myyttisiin mittoihin paisuva raivofeministien vyörytysketju jossa pääset täydellä teholla spämmimään solvauksiasi ison joukon suojassa. Kuten palstalla niin moneen kertaan sinä ja kloonisi teette."
Ai aspan työnkuvaan kuuluu sietää miesten härskit jutut?
Mitä spämmään? Paheksun ja ihmettelen miesten törkykäytöstä ja sen puolustelua. Enkä ole ainoa. Omituisesti kohdistat kommenttisi minuun ja vielä yleistäen. Onko vaikea pysyä ja kommentoida itse aihetta? Menee näemmä niin tunteisiin.
Kyse ei ole mistään raivofeminismistä, vain siitä, että naismyyjiäkin kohdeltais heidän ansaitsemalla asiallisuudella. Toki jos sekin tuntuu liian pahalta, ymmärrän ahdistuksen tämän järkyttävän feminismin edessä.
Onko sinusta sitten hyväksyttävää, että mies tarjoaa poika/miespuoliselle kassalle kyr*päänsä , kun kysellään rahan perään? Siis ihan ventovieraalle ihmiselle. Se on erijuttu jos nuo miehet tuntee toisensa ja tuo on heidän välistä "huumoria". Siltikään se ei sovi yleiselle paikalle.
En vaan usko hetkeäkään, että noin olisi joku mies vastannut toiselle miehelle, ellei sitten ole tapahtunut jossakin homobaarin kassalla.
eri