Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤*¤*KOTILOT VIIKOLLA 16 ¤*¤

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoitin oikein synnytystarinankin ja eikö tämä peevelin kone sitten hukannut sen jonnekin. AARGH! Puoli tuntia sitä ainakin kirjoittelin kun vanhemmat lapset katsoivat lastenohjelmia ja Peppi nukkui. Yritän kirjoittaa sen uudelleen heti kun taas tulee uusi hetki ;o)

Terapeuttista kirjoittaa siitä synnytyksestä, vaikka kaikki hyvin menikin, niin kiva käydä sitä läpi... Ens kerralla kirjoitan sen kyllä wordiin ja kopsaan sen sitten. Vahingosta viisastuneena nääs.

Tutista. Pepille annettiin kahden viikon iästä tutti, kun alkoi selkeästi löytymään peukalo suuhun. Eli mieluummin tutti kuin peukku! Välillä neiti (huomenna 3vkoa) syö ihan innolla ja välillä ei. Mutta hyvä keksintö tutti on, varsinkin kun yöllä on Peppi herännyt joskus tunti syötön jälkeen, niin olen laittanut tutin, jolloin uni on jatkunut...

Lunako se kirjoitteli niistä d-vitamiinitipoista. On ne tosi myrkkyä! Me ihan suosiolla odotellaan, että Peppi hieman kasvaa. Sen verran on masuvaivoja jo nyt, että tähän ne tipat vielä kaupan päälle, niin sitten olisi " piru irti" . Neljän kilon rajaa odotetaan ja sitten tipoille. Mun ystävä teki samoin, ja hyvin sujui kun hieman odotteli tippojen kanssa. Netistä löytyi tietoa, että on epäilty d-vitamiinitippojen aiheuttavan jopa koliikkia...

Huomenna vauva tulee siis jo kolme viikkoa! Vähänkö aika menee nopeasti, ihan eri tahtiin kuin raskausviikkojen kertymistä odotellessa. Vanhemmat lapset eivät vielä ole olleet yhtään mustasukkaisia, mikä on yllättänyt mut täysin. No, ehtiihän tuota vielä, ja oikeastaan odotankin sitä, se ikäänkuin kuuluu asiaan.

Vauvakuumeesta: Mullakin on sellainen tunne, että ei ole mun lapsikatras vieläkään tässä. Mutta mutta. Raskausmyrkytys säikäytti ja on toistunut mun kohdalla kaksi kertaa, tosin ekalla kerralla tosi lievänä vasta rv 40+2, jolloin synnytys käynnistettiin. Eli kannattaako riskeerata mitään, vai voiko olla etten enää saisikaan koko myrkytystä? Auttaisiko mun kohdalla se ennakoiva asperin -hoito... Joka tapauksessa ehkäisystä täytyy huolehtia kunnolla ja ennenkuin sitä kuuna päivänä jättää pois niin täytyy konsultoida asiantuntevaa lääkäriä... Olisi kyllä kivaa saada iso perhe! Suurperhe me ollaan nykypittamuunkin mukaan =)

Onnea kaikille meikäläisen jälkeen lapseutuneille!!!

Nyt mua tuhisija kutsuukun jo :o)

T:Anttuli kera Pepin (2vkoa 6vrk)

Vierailija
22/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki palloilee kun ei ketään oo käyny pinossa??

Noh ei mullakaan mitään ihmeitä, kunhan tapan aikaa..

Tutista

Meillä kummallakin pojalla on ollut tutti melkeimpä laitokselta asti.. Näistä mun rukkasista kun ei tuota maitoa oo oikein koskaan herunut..(sain oikein " lääkkeetkin" tokan kohdalla että sitä tulis) mutta minkäs teet.. rintsikatkin saa tehä työrukkasten peukaloista... olemattomat mun milestä, mutta onpa nuo tuossa menossa roikkunut mukana.. ainut hyvä puoli on ollut kun ei oo voinu imettää niin ei oo alkanu enempää riippumaan.. =P

Olikohan joku muukin kysely.. tottahan toki sekin sit unohtu jo..

Mulla polvi leikattu 2 vuotta sitten kun siinä oli mennyt kierukka (irti) ja sit revenny eturistiside.. no se pettää aikaajoin alta ja eilen sit kun suutuspäissäni yritin poikien leluja siivota ja muuta niin se sit petti taas.. tipahdin lattialle ja löin käteni jotenkin norm. lujempaa maahan (ilm. kynnykseen) ja tohon ranteeseen just valtimon kohdalle tuli patti ja se mustu eli verenpurkauma... koko illan panikoin että kun siinä kumminkin menee iso suoni niin jos tosta hyytymästä lähteekin joku tukos kulkeutuun eteenpäin niin jos en aamulla herääkkään.. oli pakko soittaa ensiapuun sit kymmenen jälkeen kun vaivas niin paljon ja sattu koko käteen (saunan jälkeen tosin).. en kyllä lähtenyt näytille sinne.. sit aamuks nakitin miehen vielä soittaan mulle että oonko heränny unesta vaiko onko pumppu lyöny tyhjää.. kyllä sitä ihminen kaikkee houruaa hormooneissaa..

mut kuulumisia????????????

mani ja purri 32+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljasta täällä!

Meillä on poika huutanut nyt kaksi iltaa monta tuntia putkeen :( Ekana iltana luulin, et olis taas d-vitamiineista johtuvaa kun annoin niitä sinä päivänä kaksi tippaa, mut eilen en sit taas antanut lainkaan ja silti huusi kahta kauheammin tai siltä ainakin tuntui... Nyt pelkään, et onko silläkin se koliikki kun kakkosellakin se oli... Voi pee, vähän liian hyvin tässä alku jo menikin, et olihan jotain tällästä odotettavissa... Ihan hermona odotan nyt iltaa, et alkaako se huuto taas. Kakkosella se alkoi kyllä jo heti sairaalassa ja loppui onneks jo 7 viikon iässä kuin seinään, kun sehän vois jatkua kai kolmekin kuukautta? No, kai tästäkin selvitään, mut jotkut korvalaput kyllä tarvii hankkia, alkoi meinaan jo oikein korvia särkeä se huuto...

Että tämmöstä täältä. Mites muilla menee?

Luna ja Aarre 3vk 5pv

Vierailija
24/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aattelin taas pitkästä aikaa vähän kirjotella kuulumisia. Nyt mennään tän masun kanssa loppusuoralla ja ootellaan joka päivä että josko tänään päästäis lähteen...

Kiva lukea teidän jo vauvautueiden kuulumisia vauvan tuoksuisista päivistä ja onnea vaan jokaiselle teille pienistä nyyteistä.:)

Mulla on tämän vauvan kanssa menny ihan hyvin tämä odotus,ainoastaan hb lasku ja mielettömät liitoskivut on ollu riesana.

Huomenna olis taas neuvola ja toivottavasti jo viimeinen tällä kertaa.

Niinkuin kerroin joskus puolen välin ultran jälkeen niin tästä masun asukista odotetaan meille siis kolmatta tyttöä,vaikka tämä raskaus on ollut aivan tyystin erilainen kuin edelliset. Mutta eipä sillä väliä kumpi se on, kun vaan pian nyt " sanoisi vuokrasopimuksensa irti" ja saisi tuo nyytin tuhisemaan syliin.

Synnytykset mulla on kestäny eka 21,5 h ja toinen 8h 10min,saas nähdä kuinka tämän kanssa.

Toissa yönä jo pari kerta vihlaisi tosi kovaa vasemmalle alas ja eilen vihloi ihan kivan tasaisesti tonne alas illalla.

Edellisissä raskauksissa synnytys on lähteny heti kunnollisilla suppareilla liikkeelle eikä tällaista pientä vihlontaa oo ollu. Nyt sitä koko ajan seuraa ja kuulostelee itteään että koska alkais ne kunnolliset supparit.

Onko teillä jo vauvautuneilla uusia hyviä konsteja synnytyksen käynnistämiseen? mä oon rampannut portaita,lenkkeilly ja ompa nuo kolme s:ääkin koitettu,mutta eipä vaavi oo niistä mistään " hermostunu" ja päättäny lähteä.

Mukavaa, aurinkoista päivää teille kaikille!

Liuris 39+3 :)

Vierailija
25/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan mitään hirveää hoppua ole pois tästä pinosta. Voidaanhan me kirjoitella täälläkin jos se ei vaan ketään häiritse, että meitä jo jakautuneita on vauvoineen näinkin monta täällä.

Toivottavasti teillä Luna ei ole koliikkia. Meillä oli esikoisella ja se oli oikeasti jotain aika kamalaa kun vauva rääkyi, sitä ei voi edes itkuksi kutsua, kirjaimellisesti pää punaisena ja oli niin tuskaisen oloinen ja mitään ei voinut tehdä auttaakseen. Meillä neuvolan terveydenhoitaja teki vyöhyketerapiaa vauvalle (on siis kouluttautunut myös vyöhyketerapeutiksi) ja huudot loppuivat reilun kuukauden iässä kuin seinään. Aikaisemmin pidin vyöhyketerapiaa ihan huuhaana, mutta kyllä vakuutuin asiasta kun selkeästi huomasi sen vaikutuksen aina hoitokerran jälkeen ja neljännen kerran jälkeen huutokonsertit tosiaan loppuivat.

liuris: mulla on pomminvarma synnytyksen käynnistämisvinkki, jota en kyllä kovin lämpimästi suosittele. Hommaa itsellesi kunnon yrjötauti niin kyllä lähtee. ;0) Toimi minulla. :0D

Pitäisköhän vähän synnytyskertomuksen tynkää kirjoitella:

Meillä siis kakkosen vatsatauti tarttui sekä mieheen että minuun. Aloin illalla nukkumaanmenon jälkeen ravata vessassa oksentamassa ja ripuloimassa. Kahden aikaan yöllä huomasin, että alkoi supistella kunnolla; heti säännöllisesti ja aika kipeästi. Pari tuntia seurailin etteivät vaan lopahda ja soitin sitten äidilleni, että alkaa tulla meille päin kun matkaa on kuitenkin vajaan tunnin verran. Äiti tuli ja lähti sitten seurakseni sairaalaan kun mies oli niin kanttuvei oksentelusta, ettei hän yksinkertaisesti kyennyt lähtemään. Sairaalassa olimme klo 5 aikaan ja siinä vaiheessa olin jo reilusti 6 cm auki. Pääsin suoraan synnytyssaliin (ripuli ja oksentalu muuten ihmeellisesti loppui kuin seinään kun supistukset alkoivat klo 2) ja pyysin kaurapussin selälle koska siellä supistukset tuntuivat eniten. Ilokaasuakin taas kokeilin, mutta se tekee minulle niin huonon olon, etten sitä tykkää käyttää. Siinä sitten olin ja kölöttelin ja väliin jaloittelin. Hyvin pärjäsin pelkällä kaurapussilla. Kun sitten alkoi tuntua, että tarvitsisin jotain vahvempaa anestesialääkäri tuli laittamaan minispinaalia, mutta se meni jotenkin pieleen koska minulta puutui vain toinen jalkaterä. No eipä siinä vaiheessa enää ollut väliäkään kun iski aivan kaamea ponnistamisen tarve. Yllättäen kohdun suu oli auennut aika pika vauhtia loput sentit. Kalvot puhkaisiin ja pääsin ponnistelemaan. 10 minuutin ponnistelun jälkeen pieni tyttö putkahti maailmaan. Sairaalassa ehdin olla vain 1,5 tuntia, joten aika nopeaa toimintaa oli.

Jaahas nyt pitää mennä jälleen. Pitkäänhän sainkin surffailla. ;0)

adalat

Vierailija
26/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna treffailtiin tuolla kuumepuolella ja nyt hyppään kotiloihin, ainakin toistaiseksi! Tänään testasin vahvan haamun. Yllätysraskaus mutta tervetullut! Eikä mikään vahinko sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta varmat päivät eivät aina olekaan varmoja (onneksi?) !

Vähän kerron itsestäni: mulla on tyttö 5,5v ja poju kohta 3v ja viime vuonna 3-4 kiertoa kuumeilin ja sain kaksi kemiallista (mutta kertaakaan en saanut näin vahvaa viivaa). Eka kierto jos olis tärpännyt niin olisin ihan samassa Aihan kanssa ja toka / kolmas jos olis tärpännyt niin samassa PikkuPilun kanssa! :-) Sitten lähdinkin kouluun ja nyt sitten yllättäen pamahti plussa raskaustestiin kun vähän epätyypillisiä kramppeja oli massussa dpo 9 alkaen, osasin epäillä. Ja nyt jää sit opiskelut kesken muttei pahemmin jaksa surettaa kun näin ihanasta asiasta kyse!

Hauskaa odotusaikaa!

Sintagma 4+0

Vierailija
27/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys Sintagma ja onnea plussasta. Muistan sut hyvin odotuspuolelta. Vai väkisin teille vauvaa pukkaa, no sehän on vaan hieno juttu. Miten ovat opiskelut sujuneet?

Adalat: sun synnytys taisi olla aika helppo juttu? Tuommoista toivon myös omalle kohdalle. Eka oli nopea ja toinen suorastaan räjähtävä, joten tää kolmas tulee varmaan housuun:)

Joku puhui vauvan rytmistä masussa ja selvästi rytmi säilynyt syntymän jälkeen. Voi apua jos niin on niin tää on sitten tavallinen kukkuja. Tuntuu, että potkii koko ajan, illalla riehuu ja aamulla herättää mut aina kellolleen 5.30. Hassu kaveri:)

Onko kukaan käynyt ultrassa ja varsinkin 3D rv30 tienoilla? Olen tulossa silloin Suomeen ja joudun joka tapauksessa käydä tsekkauttamassa virtaukset ja istukan, joten tommoinen eksoottinen ultra voisi olla kiva kokemus myös. Jossain ohjeissa vaan sanotaan, että ennen rv30 tulisi käydä?

Jännä, että täällä kuulee nyt ikäviä kokemuksia d-vitamiinitipoista. Mun täytyy myöntää, etten ole antanut niitä koskaan meidän lapsille, koska ne eivät sopineet ollenkaan ja lapsilla oli muitakin vaivoja. Vähän isompana sitten syötin niitä minisun tabletteja ja ne ei tuottaneet mitään masukipuja.

Lumituuli rv25+

Vierailija
28/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sintagma: Ihanaa, että olet nyt kuitenkin löytänyt tiesi tänne kotiloihin! :) Toivottavasti tuo pieni " yllätys" jaksaa pysyä matkassa loppuun asti!

Omaan napaan ei mitään uutta.. Maha rupee olemaan jo kiitettävästi tiellä ja kyllä sitä jo odottaa että se siitä lähtee :D Jaksaa taas sitten paremmin juosta noiden rämäpäiden perässä :D

Meillä kuopus (1,5v) on nyt kolme päivää nukkunut sisällä päiväunia, ja aika hyvin sujui vaihdos. Siirtyi siis vaunuista kerrossängyn alasänkyyn nukkumaan siskon kanssa samaan huoneeseen. Yöt nukkuu vielä meidän makkarissa, mutta kohta olis sit tarkoitus saada yöksikin sinne, kunhan nyt päikkäreillä hetken harjoitellaan :) Luulin et olis ollut hankalampaa, mut tänäänkin meni vaan vajaa 10min ku nukahti :)

Lisäksi tytöillä on joku räkätauti! Toivottavasti ei menis korviin :/ Just kun ajatteli että tosi hyvin ollaan oltu nyt terveenä..

PP 31+3

Vierailija
29/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsippana: Mulla on myös ollut noita ongelmia ehkäisyn kanssa, myös migreenin takia, ja kumiallergian. Kuparikierukka mulla oli poikien välissä kolme vuotta ja sen kanssa selvittiin suht hyvin (vain yksi tulehdus, joka yleistä ks. ehkäisyllä). Joten ehkä se olis sit se vaihtari taas tämän jälkeen, jos mies ei uskallakaan pistää piuhoja poikki, vaikka on kyllä kovasti uhkaillut.

Hulda: Eipä se kai vielä synny, mutta onneksi sulla on jo noita viikkoja. Nuikuin viime yön tosi huonosti, kun alavatsaa ja selkaa vihloi niin pirusti. Kai ne jonkinlaisia supistuksia oli, kun tuli sykäyksittäin. Näin sitten koko yön unta siitä, että piti jo lähteä näillä viikoilla synnyttämään. Kamalaa!!!

Pitää jatkaa myöhemmin, kun nuorimmainen heräilee ja mies ei näemmä viitsi vaivautua...

Helpa+pojat

Vierailija
30/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta myös tätä kautta vaikka ollaanki lähes päivittäin muuten yhteyksissä :) Nyt ollaan jo kolmatta kertaa samaan aikaan raskaana, hienoa! Mä en oo tänne vielä paljoo uskaltanu kirjotella ku tuntuu et oon niin alussa vieläki mut kiva ku nyt säki oot täällä eli on muitaki jotka eli oo jo yli puolen välin. Tää alkuraskaus on niin hitsin epävarmaa et oisko siks ettei moni viitti/uskalla kirjotella? Nyt pidetään peukut pystyssä et meillä kummallaki ja tietty muillaki menee raskaudet hyvin loppuun asti!

Mulla alkaa normaalit housut kiristää ja aattelin et josko parin viikon kuluttuu uskaltais vetää mammahousut jalkaan? Sit kyl kaikki huomaa masun ja mä ku olin aatellu et kerrottais vasta sit tutuille ja sukulaisille ku ollaan käyty np-ultrassa mut siihenhän on viel kuukaus. En mä tiiä mitä mä enää jalkaan laittasin 3 viikon kuluttuu ku nytki puristaa. Uskaltaiskohan sitä vaan olla jo ihan kunnolla raskaana ku kerran viime viikolla näky ultrassa sykeki? Ihme juttuja sitä joutuu pohtimaan...

Tarald 9+4 (vauvalaskurin mukaan) oikeesti muutamia päiviä vähemmän

Vierailija
31/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva vaan, jos saadaan alkuvaieenkin keskustelijoita. Eihän täällä kuitenkaan pelkästä raskaudesta puhuta. :)

ON: Eilen oli NIIN kaamee paine tossa edessä ja häntäluuta vihloi aina kun vauva liikkui. Jotenkin tosi alhaalla tuo on... Vaikka kai se sieltä vielä voi nousta, kun tokakin nousi sit synnytyksessä ylemmäs. :O

Mulla on pesänrakennusvimma ja ahdistaa, kun ei voi tehdä oikein mitään. Pieniä kotitöitä teen, mut en mitään sellaista mitä haluaisin... Sit tulee ärhämöityö puolisollekin, kun se ei niitä ehdi tekee töiltänsä... :/

Koko ajan enemmän ja enemmän alkaa pyöriä mielessä toive päästä mahasta eroon... Vaikka ois nyt vielä vähän aikaa näin. Munhan piti nauttia tästä odotuksesta TÄYSILLÄ, kun tää on viimeinen kerta, mut ei kyllä oo ollu toivookaan et nauttisin tästä loppuajasta.

Hulda 32+0

Vierailija
32/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarald, oon huomannut et oot pitänyt tosi matalaa profiilia ja ymmärrän syyn: Sua pelottaa ihan hirveesti. Nyt kun sydänäänet on nähty niin on kuitenkin tosi tosi hyvät mahikset että raskaus menee loppuun asti! :-) Mun mielestä voit ihan hyvin siitä jo iloita ja laittaa mammavaatteet jos niitä tarttet :-) voin kyllä uskoa et sulla on loppuun asti tietty kauhu tuolla takaraivossa.

Mä olen tosi alussa tässä raskaudessa ja aion pitää matalaa profiilia normaalielämässä ainakin kuukauden pari vielä mutta täällä palstalla aion kyllä kirjoitella, pääseehän täältä sit pois jos jotain surullista tapahtuu. Ja myötätuntoisia kanssasisaria löytyy!

Aion varata tänään ultran tuonne 7+5 tienoille. Senkin saa peruttua helposti jos tarvis. Neuvolan varaan sit vasta tuon ultran jälkeen.

Soitin muuten terveyspalveluun kun nuo ipanat on vesirokossa (ai niin vanhemmallakin on nyt rokko, näppylöitä näkyvissä) ja sanoivat siellä että ei ole mitään vaaraa kun olen jo sairastanut. Kuulemma vaarallisinta se on sikiölle puolivälissä raskautta ja sit ihan loppuvaiheessa jos äiti sen saa (eikä ole siis aikaisemmin sairastanut). Vastasyntyneellä on 25% mahdollisuus menehtyä jos on vesirokossa :-( ihan kamalaa!! Onneksi siinä viime päivinä viettää aikaansa aika tarkasti neljän seinän sisällä painavan massunsa kanssa.

Hauskaa aurinkoista torstaita kaikille!

Sintagma 4+1

Vierailija
33/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, muistaako mua enää kukaan... Kuumepuolella kirjoittelin ja tänne odotuspuolelle olen ehkä 3 viestiä laittanut ennen tätä.

Viikkoja on kasassa " jo" 28+1 ja kovasti tässä jo odotellaan kesää ja kolmatta pienokaistamme. Lääkärin hyvin epävarman veikkauksen perusteella tämäkin on poika, mutta jotenkin omat olotilat sotii sitä ajatusta vastaan. Tai siis se, että tää raskaus on ollu niin erillainen kuin aiemmin. No, kolmen kuukauden päästä se toivottavasti jo tiedetään!

Kiva lukea teidän vauvvanne jo saaneiden kirjotuksia, vaikka paljon olikin suihkutisseistä ja ilmavaivoista juttua :) Itellä kanssa suihkutissit, pojilta tullu välillä nenästäkin maitoa. Mutta onneks se on mulla tasaantunut kuitenkin suhteellisen pian. Nyt saan toivottavasti imettää pitkään, esikoisen imetys kun tyssäsi n. 3kk jälkeen ja kuopusta sitten imetinkin 1v3kk, kunnes olin jo rv 13 raskaana ja rinnat niin arat, että oli pakko lopettaa.

Mutta nyt varmaan alan kirjoitella tännekkin useammin!

Kisu rv 28+1 ja leffaa katsovat pojat 1v7kk ja 2v9kk

Vierailija
34/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on vierähtänyt pihatöitä tehdessä, kun on niin mahtavat kelit olleet! Vähän turhankin kovasti olen hommia tehnyt, kun on monta kertaa tullut ihan kamalan huono olo. No nyt en uskalla enää rehkiä kamalasti.

Onnea vain uusille plussaajille! Mitä olen nopsaan Kotiloita selaillut, niin tuntuu, että itse on niin alussa, ettei ole oikeastaan mitään kerrottavaa. Ihan eri juttu jännätä loppuvaiheessa olevia ja lukea juttuja vauvoista : ))) Sen verran täälläkin on tapahtunut, että paha olo on väistynyt ja väsymyskin vähentynyt. Ei tarvitse enää nukkua edes päiväunia.

Mitäs vappusuunnitelmia teillä on? Meille tulee vieraita ja aiotaan syödä oikein hyvin. Toisille varmaan maistuu viinikin... Viimekin vappuna olin raskaana, joten tähän alkaa jo tottua : )

Vierailija
35/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiesinkin, ettei siitä raskausaikana oo haittaa, mutta rupes hirvittää tuo Sintagman kertoma juttu, että vastasyntyneelle se on noin vaarallinen. Oon jotenkin kuvitellu, että äidinmaidosta saa ne vasta-aineet ja on yhtä turvassa kuin kohdussakin...? :/ Meillä ei lapset nimittäin sitä vielä oo sairastanu, mutta ovat päiväkodissa ja ilmeisesti sitä on liikkeellä taas täälläpäin muutenkin, kun monen oon kuullu puhuvan. (Espoo)

Rsna kyseli vappusuunnitelmista. Meillä ei oo mitään ihmeitä suunnitteilla, koitan pysyä yhdessä koossa sinne asti. :D Tytöt saa ne perinteiset vappupallonsa ja varmaan jotain lasten muuta hömppää ostetaan. Mun piti järjestää lasten naamiaiset, mut enpä nyt sit uskallakaan alkaa häärätä...

täytyy juoda tee ja lähteä ulos, kun siellä ees vähän aurinko pilkottaa. Ahdistaa tää sisällä olo niin paljon...

H 32+0

Vierailija
36/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas neuvolassa käyty tämän viikon osalta ja täytyy sanoa, että toivottavasti tämän masun kanssa viimeisen kerran. :)

Kaikki oli ihan hyvin,hb:kin on alkanu pysyä normaaleissa lukemissa.

Musta alkaa vaan tuntua, että tämä masun asukki taitaa olla lähellä 4kg ja kasvaa kohisten.Täytyy toivoa että terkkari ottais todesta pyyntöni,ettei tätä raskautta päästettäisi paljon yli aikaiseksi, ei meinaan tarttisi vaavin olla 4,5kg.

Eilen mä taas saunoin, lenkkeilin ja ravasin portaita, mutta ei mitän merkkejä, pieniä vihlaisuja ja se siinä.

Vapulle ei olla osattu tehdä mitää suunitelmia, kun ei tiedä mikä tilanne sillon on. Tältä vuodelta taitaa vaan jäädä ite tehty sima ja tippaleivät tekemättä. Mutta onneksi niitä saa kaupasta.:)

Tervetuloa kaikki uudet mukaan ja mukavaa alkanutta masun kasvatus aikaa.:)

Vierailija
37/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pizzaa ja karkkeja ja 1,5h päästä siitä vielä donitsin jonka jälkeen HETI mittasin verensokerin: 8,1. :O Hemmetti, pakko kai luovuttaa ja soittaa huomenna nlaan ja pyytää se sokerirasitus.

Mä en oo muuten sairaalareissun jälkeen lihonnu yhtään! En ees tiiä miks. Liikuntakin on jääny kokonaan ja luulis, että painoa tulis juosten.

Hulda

Vierailija
38/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on tän aamun taas ahdistanu rintaan ja hengästyn tosi helposti.. tuntuu ettei mitään pysty tekeen.. sit kun on pystyssä niin huimaa koko ajan... v** kun ei oo tota verenpainemittaria omana...

Eilen kävin muutaman kilometrin mittasella lenkillä kaverin kanssa ja kyllä sit illalla ja lenkillä ollessakin supisteli koko ajan.. ei kyllä tuntunu mitenkään muuten kun se että maha vaan kovettu että siitä huomas ton supistuksen..

Eilen ajattelin josko tänään olis käyny uimassa, mutta en taida viittiä ton huimauksen takia.

Onneks mies tulee kohta kotio... nakitan sen poikien kanssa ulos kun ei sada *koputtaa puuta* ainakaan vielä.

Tervetuloa sintagma tänne!! Muistan sut tuolta kuumeilusta!! kerkesit sit kumminkin vähän käymään koulua eteenpäin..

Mut niinhän siinä käy just kun sitä vähiten odottaa tai yrittää niin sillon nappaa=D

mani ja purri rv33 *POKS*

Vierailija
39/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai on tapauskohtaista mut 3v sitten odotin viimeisilläni pikkukakkosta ja synnytyssairaala Hgin naistenklinikka. Painoarvio rv 37+0 oli tasan 4kg! Sanoivat ettei lähdetä käynnistelemään, jos ei synny ite niin leikataan. Syntyi sitten 41+6 ja painoi lähes 4,9kg. Mutta synnytys oli aivan tavanomainen.

Turha sitä yrittää hötkyillä, kyllä se vaavi sieltä tulee. Vaikka sit 2 viikkoa myöhässä. :-)

Vierailija
40/51 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti saa sen just ennen syntymää, tai jos vauva saa sen just synnyttyään. Ei ole vielä vasta-aineita.