Mallien ulkonäkö
Minkä tähden nykyään lähes kaikki mallit on jotenkin persoonallisen näköisiä, ei välttämättä kauniita tai komeita? Pärjääkö alalla paremmin, jos näyttää persoonalliselta eikä klassisen kauniilta tai komealta?
Kommentit (72)
No eikö tuo olisi ollut aika helposti pääteltävissä sen perusteella, mitä meillekin kerroit?
Kyllä ja näinhän se on aina ollut. Katalogimallit voivat olla enemmän missityyppiä, eivätkä he siis pääse palkoille.
Mallit eivät ole koskaan olleet kauniita, muutamia harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta. Jos katsoisit jotain 50 vuotta vanhoja muotilehtiä, toteaisit sen itskin.
Harvemmin persoonallisiakaan, vaan pikemminkin "kasvottomia", jotta ei suotta kiinnitetä huomiota malliin vaan siihen, mitä hän esittelee.
Persoonalliset piirteet tekevät kasvoista usein mieleenpainuvat ja siinä mielessä erinomaiset mallikasvot. Kiinnostavan näköisille on töitä.
Tuotteidenkin ostajat ovat kaikki einäköisiä kokosia ym...joten....
Hyvä malli ei näytä miltään, on hajuton ja mauton, sillä hän ei edusta itseään, omaa ulkonäköä tai persoonallisuutta, vaan niitä vaatteita tai muuta mitä esittelee muille.
Kauneuskilpailut ovat ihan erikseen.
90-luvulla mallit olivat kauniita, oli paljon supermalleja. Nykyään mallit ovat rumia, häiritsevät ainakin minun silmää, olen visuaalinen ihminen ja haluan nähdä kauniita malleja en rumia. Haluan myös, että malli on hoikka eikä mikään lihava kehopositiivinen. Minulle ykkönen mallimaailmasta on Naomi Campbell, edelleen upea, upea lavapersoona ja tyylikkäin catwalk kävely.
Nainen 55 vuotta
Se on sitä monimuotoisuutta eli wokea!
Vierailija kirjoitti:
Persoonalliset piirteet tekevät kasvoista usein mieleenpainuvat ja siinä mielessä erinomaiset mallikasvot. Kiinnostavan näköisille on töitä.
Malli esittelee vaatteita yms. Ja asiakkaalle tärkeitä on, että vaatteet yms. jää mieleen, eikä suinkaan malli. Eihän malli ole myynnissä, vaan tuotteet.
Mielestäni Anok Yai on todella kaunis. On myös älykäs, opiskeli biokemiaa ennen mallin uraansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malli esittelee vaatteita yms. Ja asiakkaalle tärkeitä on, että vaatteet yms. jää mieleen, eikä suinkaan malli. Eihän malli ole myynnissä, vaan tuotteet.
Ne vaatteetkin jäävät silloin paremmin mieleen kun malli on uniikin näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä malli ei näytä miltään, on hajuton ja mauton, sillä hän ei edusta itseään, omaa ulkonäköä tai persoonallisuutta, vaan niitä vaatteita tai muuta mitä esittelee muille.
Kauneuskilpailut ovat ihan erikseen.
Hyvä malli ei todellakaan ole hajuton vaan mauton vaan sellainen, joka nimenomaan pystyy erottumaan joukosta, mutta samalla toki hän osaa sopeutua eri tyyleihin ja ilmeisiin, joita vaaditaan eri projekteissa.
Mallit nimenomaan ovat kauniita. En ole koskaan ymmärtänyt tätä, etteivät olisi. Mikä on sellaisen ihmisen kauneusihanne, joka pitää mallia rumana, joku barbie ja johanna tukiainen vai?
Bulldogit eivät ole kauniita. Sekarotuiset ja labradorin noutajat ovat tylsiä. Kauneus on yhdistelmä estetiikkaa ja eksotiikkaa. Sama juttu malleilla
Vierailija kirjoitti:
Mallit eivät ole koskaan olleet kauniita, muutamia harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta. Jos katsoisit jotain 50 vuotta vanhoja muotilehtiä, toteaisit sen itskin.
Harvemmin persoonallisiakaan, vaan pikemminkin "kasvottomia", jotta ei suotta kiinnitetä huomiota malliin vaan siihen, mitä hän esittelee.
Ovat kauniita. Siis top 10 maailmalla.
Ovat aina olleet, ja tulevat aina olemaan.
Jotka pidätte malleja rumina, kertokaa kuka on mielestänne kaunis. Sofia belorf, martina aitolehti? Muut kumitissit ja -huulet?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Anok Yai on todella kaunis. On myös älykäs, opiskeli biokemiaa ennen mallin uraansa.
Järkyttävän kauhea suu. Mutta kaikille kai löytyy faninsa?
Catwalk mallit ovat pitkiä ja laihoja. Muuten piirteet vaihtelevat laidasta laitaan. Totinen ilme tekee sen, että yleensä eivät näytä sieviltä.
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla mallit olivat kauniita, oli paljon supermalleja. Nykyään mallit ovat rumia, häiritsevät ainakin minun silmää, olen visuaalinen ihminen ja haluan nähdä kauniita malleja en rumia. Haluan myös, että malli on hoikka eikä mikään lihava kehopositiivinen. Minulle ykkönen mallimaailmasta on Naomi Campbell, edelleen upea, upea lavapersoona ja tyylikkäin catwalk kävely.
Nainen 55 vuotta
Big five, kaikki hyvin kauniita. Jostain syystä olen tykästynyt eniten Christy Turlingtoniin heistä.
Luusto hyvin esillä. Pitkiä. Luonnostaan friikkilaihoja. Rumia tavallaan. Sopivia taiteilijoiden ja suunnittelijoiden taustapahviksi. Siinä se työ tehdään. Taide. Vaatetelineet on käyttöesineitä.
Kyllä.