Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vitusssa olemme maksaneet kalliita eläkevakuutusmaksuja koko ikämme jos Petteri haluaa nyt leikata eläkkeitä ja nostaa eläkeikää?

Vierailija
26.10.2025 |

Niin? Miksi? Eikö toi ole aivan helvetin väärin?

Kommentit (1446)

Vierailija
721/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus aikoo leikata valtionhallinnosta 130 miljoonaa euroa. Kuntien valtionosuuksista leikataan 75 miljoonaa euroa."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011188208.html

Taas irtisanotaan virastoista porukkaa. 

Vierailija
722/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa missä "virastossa "  eläkeläiset käyvät jaanaamassa huvikseen?    Rupesi kiinnostamaan.

Monessakin, mieti itse. 

No kerro?   Miksi ne eläkeläiset joukotrain matkustaisivat lähiöstä maanmittausvirastoon rupattelemaan tai dvv-virastoon tai palolaitoksen kansliaan?  

Sen ymmärrän jos joku uskaltautuu yleistyneille palvelutoreille jossa saa tietoa sosiaalipuolen/vanhus asioista.  Mutta sitä vartenhan niitä ostoskeskuksissa on.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelut asiakkaiden kanssa on liian pitkiä ei saa uutta työsopimusta. Nykyajan työelämää. Kiire, kiire. 

Vierailija
724/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa missä "virastossa "  eläkeläiset käyvät jaanaamassa huvikseen?    Rupesi kiinnostamaan.

Monessakin, mieti itse. 

No kerro?   Miksi ne eläkeläiset joukotrain matkustaisivat lähiöstä maanmittausvirastoon rupattelemaan tai dvv-virastoon tai palolaitoksen kansliaan?  

Sen ymmärrän jos joku uskaltautuu yleistyneille palvelutoreille jossa saa tietoa sosiaalipuolen/vanhus asioista.  Mutta sitä vartenhan niitä ostoskeskuksissa on.  

Suomi on täynnä virastoja. Löytyy netistä kaikki virastot väylävirastost valtoriin. 

Vierailija
725/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen voi sulkea ja asiakas jonottaa uudelleen puhelu jonossa. Oppii sitten sanomaan oleelliset. 

Oletko koskaan miettinyt miksi et koskaan ole kuin kokeilujaksot työssä?   Hyvä aspa osaa veetuilematta antaa oikeat tiedot.

Vierailija
726/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempi polvi kuvittelee meidän eläkeläisten saamista eläkkeistä turhan suuria. Minun bruttotyöeläkkeeni täysistä työvuosista on tällä hetkellä muutaman kympin vaille 2100 euroa mikä lienee hieman naisten keskimääräistä eläkettä parempi ja verojen jälkeen siitä jää käteen n. 1660 euroa. Asun vuokralla ja vuokrani on n. 600 euroa enkä saa asumi- enkä mitään muitakaan tukia. Takuueläke on n. 978 euroa ja takuueläkeläinen saa omalla paikkakunnallani Kelan laskurin mukaan asumistukea vastaavan asuntoon kuin minulla on vajaat 420 euroa. Asumistuki ja verotus huomioiden minun ja takuueläkeläisen nettotuloissa on eroa n. 250 euroa. Kuinka paljon minä nyt saan liikaa eläkettä Teidän eläkkeistä nurisijoiden mielestä?

Kyse ei ole siitä, että eläisit liian leveästi. Kyse on siitä, että sinä olet aikoinaan maksanut paljon pienempää Tyel maksua kuin nykyään makse

Nuoremmat eläkeläiset ovat maksaneet samoja eläkemaksuja ja myös suurten ikäluokkien eläkkeitä.

Vierailija
727/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessakin, mieti itse. 

Suomi on täynnä virastoja. Löytyy netistä kaikki virastot väylävirastost valtoriin. 

Ja eläkeläiset on siellä joukottain.  Kuin marketin kahvitarjoilussa. 

Näinhän se on, asiakkaat häiritsee somettamista, kahvittelua, flirttailua.  

Vierailija
728/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykyiset eläkkeensaajat ovat tehneet nuoresta asti töitä, että pullukkaväelle saataisiin helpompi elämä. 

Kun nyt mennään töihin yhä vanhempana, jos yleensä mennään, niin eihän sitä rahaa riitä mistään tarpeeksi ikuisesti jakaa niille, jotka ei käy töissä.

Ihan oikeasti on rajansa silläkin, minkä verran velkaa voidaan lisää ottaa.  Eivät muutkaan maat mielellään katso meidän ilmaisia herkkuja, kuten ilmaista koulutusta ja kaikki maksetaan täysi-ikäiseksi saakka terveyhdenhoidosta alkaen.

Ja sitten on väkeä, jotka ei koskaan aiokaan eivätkä halua töihin, vaikka sitä olisikin. Kuten vihreät ja kommunistit.

Sen sijaan halutaan ryöstää niiltä, jotka ovat sen omaisuutensa työssä käymällä hankkineet.

Mutta nekin voi ryöstää vain kerran.

Onneksi nyt saatiin aikaiseksi se velkajarru, jonka ovat hy

Äitisi oli ehkä kotiäitinä mm siksi, että ei ollut mitään subjektiivista oikeutta saada lapsia päivähoitoon. Ei kunnalliseen, eikä löytynyt hevin yksityisiäkään.

Esikoiseni syntyi 1985. Ei ollut toivoakaan saada kunnalliseen kun ei ollut yh tai sairas tai muuta. Ei ollut nettiä. Lehteen ilmoitus, kuka ottaisi hoitoon tämän 1 vuotiaan, kävelee ei puhu. Soittelua, kyseltiin naapurit, tutun tutut ja työkaverit. Jouduin itse olemaan 6 kk kotona hoitovapaalla ennen kuin yksityinen löytyi.

Ei se elämä niin helppoa ole ollut. Moni asia on muuttunut ja vie yhteiskunnan rahoja kun kaikki pitää tuoda nenän eteen. Kaikilla tuntuu olevan vain oikeuksia. ei velvollisuuksia.

Vierailija
729/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempi polvi kuvittelee meidän eläkeläisten saamista eläkkeistä turhan suuria. Minun bruttotyöeläkkeeni täysistä työvuosista on tällä hetkellä muutaman kympin vaille 2100 euroa mikä lienee hieman naisten keskimääräistä eläkettä parempi ja verojen jälkeen siitä jää käteen n. 1660 euroa. Asun vuokralla ja vuokrani on n. 600 euroa enkä saa asumi- enkä mitään muitakaan tukia. Takuueläke on n. 978 euroa ja takuueläkeläinen saa omalla paikkakunnallani Kelan laskurin mukaan asumistukea vastaavan asuntoon kuin minulla on vajaat 420 euroa. Asumistuki ja verotus huomioiden minun ja takuueläkeläisen nettotuloissa on eroa n. 250 euroa. Kuinka paljon minä nyt saan liikaa eläkettä Teidän eläkkeistä nurisijoiden mielestä?

Kyse ei ole siitä, että eläisit liian leveästi. Kyse on siitä, että sinä olet aikoinaan maksanut

Nuoremmat eläkeläiset ovat maksaneet samoja eläkemaksuja ja myös suurten ikäluokkien eläkkeitä.

Mutta vain osan työurasta! Ihan nuorimmaiset eläkeläiset ovat maksaneet vain 10%:n eläkemaksuja 80-luvulla, kun ne maksut on nyt 25%!

Vierailija
730/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluehallintovirastot, Digi- ja väestötietovirastot, Elinkeino-, liikenne - ja ympäristökeskukset, Hätäkeskuslaitos, Museovirasto, Ruokavirasto, Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus, Business Finland, Energiavirasto, Fimea, Huoltovarmuuskeskus, Keha-keskus, Kilpailu- ja kuluttajavirasto, Kyberturvallisuuskeskus, Liikenne- ja viestintävirasto, Lupa- ja valvontavirasto, Maahanmuuttovirasto, Maakunnansyyttäjänvirasto, Maanmittauslaitos, Oikeuspalveluvirasto, Oikeusrekisterikeskus, Opetushallitus, Palkeet, Patentti- ja rekisterihallitus, Poliisihallitus, Poliisin informaatioteknologiakeskus, Rahoitusvakausvirasto, Suomenlinnan hoitokunta, Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus, Syyttäjälaitos, Säteilyturvakeskus, Tilastokeskus, Tuomioistuinvirasto, Turvallisuus- ja kemikaalivirasto, Ulosottolaitos, Valtakunnansyyttäjänvirasto, Valtakunnanvoudinvirasto, Verohallinto, Väylävirasto, Valvira, Valteri, Valtiokonttori, Valtion lupa- ja valvontavirasto, Valtori, Valtiontalouden tarkastusvirasto, Ylioppilastutkintolautakunta

Vierailija
731/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, että eläisit liian leveästi.

Kukaan palkansaaja ei maksa 25 %.  Yrittäkää ees nyt vähän pysyä asiassa.  Ja ymmärtäkää, palkat sivukuluineen ovat työnantajille kuluja, verojen vähennystä.   Ihan pikkasen vois asioita ymmärtää.

Vierailija
732/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen voi sulkea ja asiakas jonottaa uudelleen puhelu jonossa. Oppii sitten sanomaan oleelliset. 

Oletko koskaan miettinyt miksi et koskaan ole kuin kokeilujaksot työssä?   Hyvä aspa osaa veetuilematta antaa oikeat tiedot.

On vähän eri olla samassa työssä 30 vuotta kuin 6 kuukautta. 

Jos et 30 vuoden jälkeen osaa töitäsi niin huolestuttavaa. 

Menepä itse joka syksy uuteen virastoon opettelemaan lait ja tietokone sovellukset ja mitä asiakkaalle saa sanoa ja mitä ei. 

Vierailija
733/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluehallintovirastot, Digi- ja väestötietovirastot, Elinkeino-, liikenne - ja ympäristökeskukset, Hätäkeskuslaitos, Museovirasto, Ruokavirasto, Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus, Business Finland, Energiavirasto, Fimea, Huoltovarmuuskeskus, Keha-keskus, Kilpailu- ja kuluttajavirasto, Kyberturvallisuuskeskus, Liikenne- ja viestintävirasto, Lupa- ja valvontavirasto, Maahanmuuttovirasto, Maakunnansyyttäjänvirasto, Maanmittauslaitos, Oikeuspalveluvirasto, Oikeusrekisterikeskus, Opetushallitus, Palkeet, Patentti- ja rekisterihallitus, Poliisihallitus, Poliisin informaatioteknologiakeskus, Rahoitusvakausvirasto, Suomenlinnan hoitokunta, Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus, Syyttäjälaitos, Säteilyturvakeskus, Tilastokeskus, Tuomioistuinvirasto, Turvallisuus- ja kemikaalivirasto, Ulosottolaitos, Valtakunnansyyttäjänvirasto, Valtakunnanvoudinvirasto, Verohallinto, Väylävirasto, Valvira, Valteri, Valtiokonttori, Valtion lupa- ja valvontavirasto, Valtori, Valt

Kiitos vinkistä. On monta virastoa jossa en ole älynnyt tukityöllistettyä eteisrouvaa käydä häiriköimässä. Seuraavaksi säreilyvirastoon ja ylioppilaslautakuntaan.

Vierailija
734/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut samassa aspassa töissä 20 vuotta osaa jo varmaan vastaukset ulkoa asiakkaiden kysymyksiin kuin jos on 6 kuukautta vuorotteluvapaa sijaisuuden. 

No, irtisanomisperusteeksi kelpaa asiallinen syy tammikuusta alkaen ja muutkin saa alkaa kiertämään työpaikkoja. 

Saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta. 

Vierailija
735/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menepä itse joka syksy uuteen virastoon opettelemaan lait ja tietokone sovellukset ja mitä asiakkaalle saa sanoa ja mitä ei. 

Ja et siis ole oppinut kun paiskot puhelinta korvaan etkä ymmärrä mitä tietoa asiakkaat tarvitsevat.  Kun vain  työkokeiluja 

Vierailija
736/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aluehallintovirastot, Digi- ja väestötietovirastot, Elinkeino-, liikenne - ja ympäristökeskukset, Hätäkeskuslaitos, Museovirasto, Ruokavirasto, Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus, Business Finland, Energiavirasto, Fimea, Huoltovarmuuskeskus, Keha-keskus, Kilpailu- ja kuluttajavirasto, Kyberturvallisuuskeskus, Liikenne- ja viestintävirasto, Lupa- ja valvontavirasto, Maahanmuuttovirasto, Maakunnansyyttäjänvirasto, Maanmittauslaitos, Oikeuspalveluvirasto, Oikeusrekisterikeskus, Opetushallitus, Palkeet, Patentti- ja rekisterihallitus, Poliisihallitus, Poliisin informaatioteknologiakeskus, Rahoitusvakausvirasto, Suomenlinnan hoitokunta, Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus, Syyttäjälaitos, Säteilyturvakeskus, Tilastokeskus, Tuomioistuinvirasto, Turvallisuus- ja kemikaalivirasto, Ulosottolaitos, Valtakunnansyyttäjänvirasto, Valtakunnanvoudinvirasto, Verohallinto, Väylävirasto, Valvira, Valteri, Valtiokontt

Miksi kiukuttelet virastoissa ja kaupassa. 

Etkö osaa lukea, että kahvia saa tarjouksesta 2 pakettia per talous. Mutta ei, vähän täytyy pahaa oloa purkaa kaupan kassalle ja kiukutella. 

Vierailija
737/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja et siis ole oppinut kun paiskot puhelinta korvaan etkä ymmärrä mitä tietoa asiakkaat tarvitsevat.&nbsp

Miksi soitat asiakaspalveluun, kun samat tiedot lukee nettisivuilla. No, voin minä ne sulle puhelimissa lukea sieltä netistä. 

Vierailija
738/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nää lapsellisuudet riitti mulle, oon sentään aikuinen ja fiksuksikin miniä sanoi. Hyvä dekkari kesken, nyt olen ollut tunnin lapsen tasolla.

Vierailija
739/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä 2 päivän koulutuksessa ihan hirveästi osaa enempää kuin asiakas.

Vierailija
740/1446 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä joudun tienaamaan työnantajalle koko eläkemaksuni määrän, ja liikevoitot siihen päälle. Vaikka eläkemaksu on työnantajalle kulu ja verovähennettävää, ei verovähennys ole mikään tulo. Se on ihan oikea lasku se eläkemaksu, siinä missä muutkin laskut, ja siihen on jonkun tienattava rahat. Ja se joku on tietenkin kyseinen työntekijä.

Tämän takia on aivan yhdentekevää lopulta, onko se eläkemaksu työnantajan vai työntekijän vastuulla. Toinen näkyy palkkakutissa, toinen ei. Kumpikin on verovähennettävää ja silti kumpikin on ihan oikeaa rahaa, joka ansaitaan sillä työnteolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän