Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka ulisette ettei puuro muka pidä nälkää

Vierailija
24.10.2025 |

Arvaan että teette löysää mikropuuroa ja laitatte siihen desin hiutaleita. Se puuro pitää myös mikrossa KEITTÄÄ kiehuvaksi ja paksuksi. Mitä paksumpi puuro, sen paremmin se pitää nälkää. Ja toiseksi, laittakaa enemmän hiutaleita. Kai te tajuatte miten kevyttä tavaraa kaurahiutaleet on?

Kommentit (385)

Vierailija
261/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuro on helposti sulavaa, joten se sopii ennemmin iltapalaksi kuin aamupalaksi (muitakin syitä on, miksi puuro mieluummin illalla ja jotain proteiinipitoista aamulla).

Mä laitan aamupuuroon paljon siemeniä, pähkinöitä tai pähkinävoita. Iltapuuroon puolikas hedelmäpiltti.

Eli nälkää pitää pähkinät ja pähkinävoi, ei puuro

Vierailija
262/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä itseasiassa en tuputa tuorepuuroa sulle, vaan kerroin puurokeskustelussa itse pitäväni tuorepuurosta, koska se on helppo ja vaivaton ja hyvänmakuinen ruokaratkaisu. Sä aloit jinkaamaan jostain granolasta (joka on käytännössä puuro, jonka ei ole annettu turvota), joka on työläämpi tehdä verrattuna tuorepuuroon. Ja olen laiska. En tykkää kokkaamisesta ollenkaan. En tykkää myöskään tiskata. Siksi pyrin löytämään ruokaratkaisuja jotka ovat vaivattomia tehdä, mutta kuitenkin edes joten kuten terveellisiä.

Jos mä alan virittelemään uunia kuumaksi, niin silloin teen jotain oikeaa ruokaa, enkä mitään v*tun granolaa. 

Kova on sulla tarve tuputtaa puuroa, kun granolakin muuttuu yhtäkkiä puuroksi :D Onhan se toki ihan JÄÄTÄVÄ vaiva kaata ainekset pellille ja laittaa uuniin. Kyllä sellaisen urakan jälkeen pitää taas vetää puuroa, että jaksaa siihen asti kun

En sanonut että jäätävä vaiva, vaan enemmän vaivaa. Jos lopputulos on sama, niin miksi nähdä enemmän vaivaa kun vähemmän? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itseasiassa en tuputa tuorepuuroa sulle, vaan kerroin puurokeskustelussa itse pitäväni tuorepuurosta, koska se on helppo ja vaivaton ja hyvänmakuinen ruokaratkaisu. Sä aloit jinkaamaan jostain granolasta (joka on käytännössä puuro, jonka ei ole annettu turvota), joka on työläämpi tehdä verrattuna tuorepuuroon. Ja olen laiska. En tykkää kokkaamisesta ollenkaan. En tykkää myöskään tiskata. Siksi pyrin löytämään ruokaratkaisuja jotka ovat vaivattomia tehdä, mutta kuitenkin edes joten kuten terveellisiä.

Jos mä alan virittelemään uunia kuumaksi, niin silloin teen jotain oikeaa ruokaa, enkä mitään v*tun granolaa. 

Oletko oikeasti niin pöljä, ettet ymmärrä, että uunissa voi tehdä montaa eri asiaa samalla lämmityksellä? Ei mikään ihme, että sinulle noista lähtökohdista käsin on ylivoimaisen vaikeaa kaataa granola pellille ja paistaa se. Ja se vasta onkin hankalaa, kun pitää oikein SÄILYTYSASTIA ottaa esiin. Pöjänä et tietenkään tajua edes sitä, että sen säilytysastiankin voi pestä tiskikoneessa samalla kun pesee lautaset, joilta on syöty sitä OIKEAA RUOKAA. 

Vierailija
264/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tämähän on näppärä ratkaisu kun nopsaa lämmitän uunin ja paahdan joka aamu yhden annoksen granolaa aamupalaksi😂 

Älä vääntele omia tekemisiäsi muiden teoiksi. Kaikki meistä ei ole yksinäisiä sinkkuja, joilla on aamulla vain yksi ihminen syömässä. 

En mä olekaan kieltänyt sua tekemästä granolaa. Jos tykkäät puurostasi rapsakkana eikä sua haittaa ylimääräinen vaiva, niin tee ihmeessä granolaa😊

Vierailija
265/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut että jäätävä vaiva, vaan enemmän vaivaa. Jos lopputulos on sama, niin miksi nähdä enemmän vaivaa kun vähemmä

Ei ole edes enemmän vaivaa. Siinä ajassa kun sinä sekoittelet sitä tuorepuuroasi, granola on jo uunissa paahtumassa. Ja on syömävalmista aikalailla heti eikä vasta yön yli mössäännyttyåän. Mutta ymmärrän toki, että tämä on ihan saatanan vaikeaa, kun ei edes sen vertaa hoksaa, että uunivuokakin kestää tiskikoneen. 

Vierailija
266/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tämähän on näppärä ratkaisu kun nopsaa lämmitän uunin ja paahdan joka aamu yhden annoksen granolaa aamupalaksi😂 

Älä vääntele omia tekemisiäsi muiden teoiksi. Kaikki meistä ei ole yksinäisiä sinkkuja, joilla on aamulla vain yksi ihminen syömässä. 

En mä olekaan kieltänyt sua tekemästä granolaa. Jos tykkäät puurostasi rapsakkana eikä sua haittaa ylimääräinen vaiva, niin tee ihmeessä granolaa😊

Mistä puurosta? Kuinka saatanan tyhmä pitää olla, jos kutsuu kaikkea syötävää puuroksi? :D

Vierailija
267/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autistille tiedoksi, että granola ei muutu puuroksi, vaikka sen syö jogurtin kanssa. Myöskään makkara ei muutu puuroksi vaikka sen syö riisin kanssa. 

Vierailija
268/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti niin pöljä, ettet ymmärrä, että uunissa voi tehdä montaa eri asiaa samalla lämmityksellä? Ei mikään ihme, että sinulle noista lähtökohdista käsin on ylivoimaisen vaikeaa kaataa granola pellille ja paistaa se. Ja se vasta on

Ai että nyt ei edes riitä että tekee sen granolan uunissa, vaan pitää alkaa keksimään lisäksi muita ruokia, jotka voi tehdä samalla lämmityksellä? No tämähän vaan muuttuu kätevämmäksi ja vaivattomammaksi tämä sinun granolasi😂

Vierailija
269/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä puurosta? Kuinka saatanan tyhmä pitää olla, jos kutsuu kaikkea syötävää puuroksi? :D

En kutsu kaikkea puuroksi. Vain nesteeseen laitettuja viljahiutaleita, jotka syödään lusikalla lautaselta. 

Vierailija
270/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nyt ei edes riitä että tekee sen granolan uunissa, vaan pitää alkaa keksimään lisäksi muita ruokia, jotka voi tehdä samalla lämmityksellä? No tämähän vaan muuttuu kätevämmäksi ja vaivattomammaksi tämä sinun granolasi😂

Joo, ymmärrän hyvin, että hymiölapselle oli ihan liian vaikeaa lukea se lainaamani viesti. Voimia! Ehkä sä vielä joku päivä opit muutakin kuin aivotonta lällättelyä, joka saa palstan provotkin näyttämään neroilta. 

Vierailija
271/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Itse koen paljon paremmaksi pidentää sitä paastoa illasta päin. En tarvi hirveästi energiaa nukkumiseen ja vatsakin saa yöllä lepoa kun sen ei tarvi sulatella isoa iltapalaa. Aamulla ja päivällä mulla on tekemistä joka vaatii keskittymistä ja energiaa, joten en näe mitään järkeä olla silloin nälissään. 

Nyrkkeilijän paasto on paras. Olet aamusta lähtien ihan nälässä ja töiden jälkeen parin tunnin kovat treenit sisulla, koska kroppa on ihan tyhjä ketoosissa. Kotona saa syödä koko illan niin paljon kuin lähtee ja nukkumaan.  

Vierailija
272/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsu kaikkea puuroksi. Vain nesteeseen laitettuja viljahiutaleita, jotka syödään lusikalla lautaselta. 

Ok. Itse en laita granolaa nesteeseen, vaan kreikkalaiseen jogurttiin, joka hyvinkin kiinteää. Nesteeksi luokittelen asiat, jotka voi juoda. 

Vierailija
273/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos syön lusikalla lautaselta kiisseliä ja kaurahiutaleita, kyseessä on mielestäsi puuro? 

Vierailija
274/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä lähteä syömään puuroa eli nesteeseen laitettuja viljahiutaleita. Riisin kanssa on tarjolla tänään kanakastiketta. 

Vierailija
275/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ymmärrän hyvin, että hymiölapselle oli ihan liian vaikeaa lukea se lainaamani viesti. Voimia! Ehkä sä vielä joku päivä opit muutakin kuin aivotonta lällättelyä, joka saa palstan provotkin näyttämään neroilta. 

Joo, ehkäpä joskus. Mutta älä sinä vain muutu. Se on ihan normaalin ja tasapainoisen aikuisen ihmisen merkki että vetää raivarit Vauva-palstalla, kun joku kerto tykkäävänsä tuorepuurosta.😊

Vierailija
276/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten olla tarkkana äläkä kutsu maitossa keitetyä riisiruokaa. Siinähän ei ole viljahiutaleita, vaan riisi on nesteessä jyvinä. Sinun määriltemäsi mukaan kyseessä ei ole puuro. 

Vierailija
277/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Itse en laita granolaa nesteeseen, vaan kreikkalaiseen jogurttiin, joka hyvinkin kiinteää. Nesteeksi luokittelen asiat, jotka voi juoda. 

Mä hyväksyn että kreikkalainen jogurtti ei ole neste jos saan viedä sitä kilon lentokoneeseen. 

Vierailija
278/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ehkäpä joskus. Mutta älä sinä vain muutu. Se on ihan normaalin ja tasapainoisen aikuisen ihmisen merkki että vetää raivarit Vauva-palstalla, kun joku kerto tykkäävänsä tuorepuurosta.😊

Ihanaa, että minulla on noin uskollinen fani kuin sinä, hymiölapsi <3 Tulee turvallinen olo, kun aina voi luottaa siihen, että ketjun aiheesta riippumatta sinä ryntään paikalle kuvinesi. Suukkoja! 

Vierailija
279/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä hyväksyn että kreikkalainen jogurtti ei ole neste jos saan viedä sitä kilon lentokoneeseen. 

Eli sinä olet nestettä, koska sinut saa viedä lentokoneeseen. No ei kait siinä sitten. 

Vierailija
280/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä viet joka kerta reippaasti yli kilon nestettä koneeseen, kun itse menet sinne. Pelkkä kusi päässäsi painaa enemmän kuin kilon.