Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ulisette ettei puuro muka pidä nälkää

Vierailija
24.10.2025 |

Arvaan että teette löysää mikropuuroa ja laitatte siihen desin hiutaleita. Se puuro pitää myös mikrossa KEITTÄÄ kiehuvaksi ja paksuksi. Mitä paksumpi puuro, sen paremmin se pitää nälkää. Ja toiseksi, laittakaa enemmän hiutaleita. Kai te tajuatte miten kevyttä tavaraa kaurahiutaleet on?

Kommentit (385)

Vierailija
301/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue uudestaan. Tällä kertaa ajatuksen kanssa. 

Ei tarvitse. Sinä sanoit, että nestettä on kaikki, jota voi viedä kilon lentokoneeseen. Eli koira on nestettä, jos se painaa yli kilon. Laukku on nestettä, jos se painaa yli kilon. Ihminen on nestettä, jos se painaa yli kilon. 

Kirjoitin että jogurtti EI ole neste, jos saan viedä sitä kilon lentokoneeseen. Sillä koneisiin ei saa viedä nesteitä litran purkeissa. Nyt huomaan kyllä että taisin tehdä siinä virheen, että vaikka jogurtti olisi neste, niin voisin pakata sen kymmeneen 100 ml vetoiseen pulloon ja silloin se olisi ok. Eli tarkennuksena vielä, että jos ostan 1kg purkin kreikkalaista jogurttia ja voin viedä sen koneeseen sellaisenaan. Ja mä siis en tiedä voinko, sillä en ole koskaan kokeillut. Pitänee kysyä Avialta mitä ne ovat mieltä. 

Se, että viittaan granolaan puurona on tarkoitettu kiusoittelemaan tätä henkilöä, joka suhtautuu puuroon suorastaan hämmentävällä intohimolla ja vaikutti ottavan sen henkilökohtaisena loukkauksena kun mainitsin pitäväni tuorepuurosta. Ja mun mielestäni se oli aika huvittavaa että tämä puuroa sydämensä pohjasta vihaava henkilö ei ehdottanut jotain ihan muuta, kuten vaikka munakokkelia tms. vaan granolaa, joka käytännössä koostuu samoista asioista kuin tuorepuuro, mutta on valmistettu eri tavalla. Ja hän teki sen sellaisella paatoksella, että mä koin tämän tilanteen aika hulvattomana.

Ootko koskaan tarkemmin miettineet että miksi olette noin vihaisia? Mua kiinnostaisi tietää että miksi joku triggeröityy puurokeskustelussa noin pahasti. 

Vierailija
302/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että viittaan granolaan puurona on tarkoitettu kiusoittelemaan tätä henkilöä, joka suhtautuu puuroon suorastaan hämmentävällä intohimolla ja vaikutti ottavan sen henkilökohtaisena loukkauksena kun mainitsin pitäväni tuorepuurosta. Ja mun mielestäni se oli aika huvittavaa että tämä puuroa sydämensä pohjasta vihaava henkilö ei ehdottanut jotain ihan muuta, kuten vaikka munakokkelia tms. vaan granolaa, joka käytännössä koostuu samoista asioista kuin tuorepuuro, mutta on valmistettu eri tavalla. Ja hän teki sen sellaisella paatoksella, että mä koin tämän tilanteen aika hulvattomana.

No nyt on kyllä poikkeuksellisen vahvaa ylitulkintaa jopa mammapalstan mittarilla. Puurohulluus aiheuttaa  tosiaan lähes psykoosin kaltaista oirehdintaa joillan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koskaan tarkemmin miettineet että miksi olette noin vihaisia? Mua kiinnostaisi tietää että miksi joku triggeröityy puurokeskustelussa noin pahasti. 

Katsopa ihan vain peiliin. Sinähän se täällä kiukuttelet kuin pikkupentu siitä, että sinun "tuorepuurosi" ei saanut jakamatonta hyväksyntää. Nytkin voisit ihan vain antaa olla sen sijaan, että triggeeröityisit jostain granolasta niin paljon, että pitää viestikaupalla puolustella, miksi syöt nimenomaan "tuorepuuroa" etkä granolaa, joka omien sanojesi mukaan on sama asia kuin "tuorepuuro". 

Vierailija
304/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko, missä olen sanonut vihaavani puuroa sydämeni pohajsta? 

t. se, joka naureskeli puurouskovaisuudelle ja otti alunperin granolan puheeksi

Vierailija
305/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole mitään tietoa ihmisen ruoansulatuksen toiminnasta? Paksut ruoat pitävät paremmin nälkää. Siis oikeasti paksut, ei esim meloni. 

Mihin tämä tieto perustuu? 

Entäs esim keitot? Keitot pitävät nälkää tehokkaasti, koska ne ovat energiatiheydeltään matalia ja sisältävät suuren määrän vettä, joka täyttää vatsaa ja antaa kylläisyyden tunnetta ilman suurta kalorimäärää.

Vierailija
306/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saatana 😂😂 sinä puhut nyt jostain ihan omasta asiasta. 

Ihan puuron paksuudesta puhuin, kuten lainaamani kirjoittajakin. Kokeile vaikka käytännössä, mikä ero on sillä, että laitata desin hiutaleita ja kolme desiä vettä versus kaksi desiä hiutaleita ja kolme desiä vettä. Kannattaa myös käydä se peruskoulu loppuun. 

Entä jos verrataan sitä, että laittaa 1 dl kaurahiutaletta ja 2,5 dl vettä (se normaaliohje) vs 1 dl kaurahiutaletta ja vain 2 dl vettä. Jälkimmäinen on paksumpaa, ja tän ketjun logiikan mukaan sen täytyisi pitää paremmin nälkää.

On nimittäin puhuttu, että nimenomaan PAKSU puuro pitää paremmin nälkää, ei se puuro, jossa on enemmän hiutaleita (kuin perusohjeessa tms).

Niin. Mutta löysässä puurossa olisi sitten isompi tilavuus ja se täyttää vatsaa enemmän.

Vierailija
307/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole mitään tietoa ihmisen ruoansulatuksen toiminnasta? Paksut ruoat pitävät paremmin nälkää. Siis oikeasti paksut, ei esim meloni. 

Entäs esim keitot? Keitot pitävät nälkää tehokkaasti, koska ne ovat energiatiheydeltään matalia ja sisältävät suuren määrän vettä, joka täyttää vatsaa ja antaa kylläisyyden tunnetta ilman suurta kalorimäärää.

Mihin tuo perustuu? Ainakin minulla keitot eivät pidä nälkää yhtään sen paremmin kuin puurotkaan. Vesi ei sisällä mitään ravinteita eikä energiaa, jolla se voisi tehdä ihmisestä kylläisen. 

Vierailija
308/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa syödäänkin kuidun ja sen muodostaman liman suolisto- ja muiden terveysvaikutusten vuoksi, ei pelkän nälän. 

Vierailija
309/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tästä syystä esim. Siperian alkuperäiskansa syövät aina vain keittoja, koska niistä saa niin hyvin energiaa, jolla pärjää kylmissä oloissa :D

Vierailija
310/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitto ei välttämättä sisällä vettä yhtään sen enempää kuin vaikka makkara. Keittoja on hyvin monenlaisia. Läheskään kaikki niistä eivät ole vähäkalarorisia. 

Vierailija
311/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuroa syödäänkin kuidun ja sen muodostaman liman suolisto- ja muiden terveysvaikutusten vuoksi, ei pelkän nälän. 

Kyllä normaali ihminen syö nimenomaan nälän vuoksi, ei siksi että saa jotain limaa suoleen. 

Vierailija
312/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsopa ihan vain peiliin. Sinähän se täällä kiukuttelet kuin pikkupentu siitä, että sinun "tuorepuurosi" ei saanut jakamatonta hyväksyntää. Nytkin voisit ihan vain antaa olla sen sijaan, että triggeeröityisit jostain granolasta niin paljon, että pitää viestikaupalla puolustella, miksi syöt nimenomaan "tuorepuuroa" etkä granolaa, joka omien sanojesi mukaan on sama asia kuin "tuorepuuro". 

Mä olen monessa viestissä sanonut että sinun ei tarvi syödä tuorepuuroa ja syö sinä granolaa. Itse totesin että granola on kalliimpaa tai työläämpää tehdä (mikä on totta) ja sä käytit monta viestiä taivastellen kuinka joku voi olla niin laiska että ei viitsi paahtaa granolaa uunipellillä tai tiskata astioita jne.

Ja jos olet ikinä syönyt mysliä tai granolaa jogurtin kanssa ja unohtunut tekemään jotain ja jatkat syömistä tovin kuluttua, niin se mössö miksi granola on siinä vaiheessa muuttunut on aika lailla tuorepuuroa. 

Vierailija
313/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitua saa huomattavasti enemmän muualta kuin kaurapuurosta. 

Vierailija
314/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei pidä nälkää, siirtää vaan nälän tunnetta.

Vierailija
315/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista määrää ruokaa ei olekaan, että kyltymättömät av-mammat tulisivat kylläisiksi. 

Mulla puuro pitää nälän poissa pitkään.

Ok. Miksi kommentit tuohon, vaikka et selkeästi ole av-mamma? 

Olen äiti ja käyn täällä säännöllisesti.

Se ei vielä tee sinusta av-mammaa. Sori siitä. 

Jokainen täällä säännöllisesti käyvä ja kirjoittaja on av-mamma, sukupuolesta, iästä ja painosta riippumatta.

Vierailija
316/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen monessa viestissä sanonut että sinun ei tarvi syödä tuorepuuroa ja syö sinä granolaa. Itse totesin että granola on kalliimpaa tai työläämpää tehdä (mikä on totta) ja sä käytit monta viestiä taivastellen kuinka joku voi olla niin laiska että ei viitsi paahtaa granolaa uunipellillä tai tiskata a

En ole se joksi minua luulet. Yritä ymmärtää, että kaikki eivät roiku täällä tuntikausia jankkaamassa, vaikka sinä niin teet. Sinulla ehtii olla jankkaamisesi aikana hyvin monta eri ihmistä kommentoimassa. Tämä ei ole mikään privaattipalsta sinua varten. 

Vierailija
317/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos olet ikinä syönyt mysliä tai granolaa jogurtin kanssa ja unohtunut tekemään jotain ja jatkat syömistä tovin kuluttua, niin se mössö miksi granola on siinä vaiheessa muuttunut on aika lailla tuorepuuroa. 

Sulla on aika outo pakkomielle muuttaa kaikki tuorepuuroksi. Onko mielestäsi jotenkin cool kutsua tuorepuuroksi tuotetta, joka ennen tunnettiin nimellä penkkivelli? 

Vierailija
318/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu ööh toi nälän poisto oikein on?

Minulla on aina nälkä vaikka mitä söisin. Se on pari tuntia ja nälkä iskee taas, ihan sama mitä söisi.

Nälkä on ihan hyvä asia, ei sitä pidä syödä pois.

Syö kun syö, mutta nälkä on ikuinen.

Se ei ole millään tasolla tervettä, että on parin tunnin välein nälkä. 

Ihan helposti voi olla nälkä, vaikka söisi parin tunnin välein. Jos esim syö väärin, eikä saa ruuastaan tarpeeksi rasvaa, proteiinia, vitamiineja tai hivenaineita, ja keho alkaa huutaa niiden perään.

Vierailija
319/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nälkä lähde vaikka söisi mitä vaan, se vaan siirtyy.

Vierailija
320/385 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh, nälkää pitää ruoka, joka on ravintopitoista. Määrällä ei ole merkitystä, vatsa täysi ei ole samaa kuin kylläisyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä