Te, jotka ulisette ettei puuro muka pidä nälkää
Arvaan että teette löysää mikropuuroa ja laitatte siihen desin hiutaleita. Se puuro pitää myös mikrossa KEITTÄÄ kiehuvaksi ja paksuksi. Mitä paksumpi puuro, sen paremmin se pitää nälkää. Ja toiseksi, laittakaa enemmän hiutaleita. Kai te tajuatte miten kevyttä tavaraa kaurahiutaleet on?
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kutsu kaikkea puuroksi. Vain nesteeseen laitettuja viljahiutaleita, jotka syödään lusikalla lautaselta.
Ok. Itse en laita granolaa nesteeseen, vaan kreikkalaiseen jogurttiin, joka hyvinkin kiinteää. Nesteeksi luokittelen asiat, jotka voi juoda.
Mä hyväksyn että kreikkalainen jogurtti ei ole neste jos saan viedä sitä kilon lentokoneeseen.
Hyvä. Tuohan on täysin sallittua. Syöt juuri ennen koneeseen nousua kilon kreikkalaista jogurttia ja tadaaa! saat vietyä kilon kreikkalaista jogurttia lentokoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että nyt ei edes riitä että tekee sen granolan uunissa, vaan pitää alkaa keksimään lisäksi muita ruokia, jotka voi tehdä samalla lämmityksellä? No tämähän vaan muuttuu kätevämmäksi ja vaivattomammaksi tämä sinun granolasi😂
Joo, ymmärrän hyvin, että hymiölapselle oli ihan liian vaikeaa lukea se lainaamani viesti. Voimia! Ehkä sä vielä joku päivä opit muutakin kuin aivotonta lällättelyä, joka saa palstan provotkin näyttämään neroilta.
Joo, ehkäpä joskus. Mutta älä sinä vain muutu. Se on ihan normaalin ja tasapainoisen aikuisen ihmisen merkki että vetää raivarit Vauva-palstalla, kun joku kerto tykkäävänsä tuorepuurosta.😊
Ihanaa, että minulla on noin uskollinen fani kuin sinä, hymiölapsi <3 Tulee tu
Kyllä se olet aina vain sinä. Sinut on helppo tunnistaa, mussukka <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kutsu kaikkea puuroksi. Vain nesteeseen laitettuja viljahiutaleita, jotka syödään lusikalla lautaselta.
Ok. Itse en laita granolaa nesteeseen, vaan kreikkalaiseen jogurttiin, joka hyvinkin kiinteää. Nesteeksi luokittelen asiat, jotka voi juoda.
Mä hyväksyn että kreikkalainen jogurtti ei ole neste jos saan viedä sitä kilon lentokoneeseen.
Eli sinä olet nestettä, koska sinut saa viedä lentokoneeseen. No ei kait siinä sitten.
Lue uudestaan. Tällä kertaa ajatuksen kanssa.
Ei tarvitse. Sinä sanoit, että nestettä on kaikki, jota voi viedä kilon lentokoneeseen. Eli koira on nestettä, jos se painaa yli kilon. Laukku on nestettä, jos se painaa yli kilon. Ihminen on nestettä, jos se painaa yli kilon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että nyt ei edes riitä että tekee sen granolan uunissa, vaan pitää alkaa keksimään lisäksi muita ruokia, jotka voi tehdä samalla lämmityksellä? No tämähän vaan muuttuu kätevämmäksi ja vaivattomammaksi tämä sinun granolasi😂
Joo, ymmärrän hyvin, että hymiölapselle oli ihan liian vaikeaa lukea se lainaamani viesti. Voimia! Ehkä sä vielä joku päivä opit muutakin kuin aivotonta lällättelyä, joka saa palstan provotkin näyttämään neroilta.
Joo, ehkäpä joskus. Mutta älä sinä vain muutu. Se on ihan normaalin ja tasapainoisen aikuisen ihmisen merkki että vetää raivarit Vauva-palstalla, kun joku kerto tykkäävänsä tuorepuurosta.😊
Ihanaa, että minulla on noin us
En itseasiassa ole palstalla käynyt kuukausiin, mutta sinä vissiin notkut täällä enemmänkin. No sulla on tietty aikaa tappaa granolapellillisten välissä😘
Ei se pidä nälkää jos vähänkin joutuu tekemään jotain. Mutta jos koko päivä menee sohvalla somettaessa niin sitten se kyllä on riittävää
En itseasiassa ole palstalla käynyt kuukausiin, mutta sinä vissiin notkut täällä enemmänkin. No sulla on tietty aikaa tappaa granolapellillisten välissä😘
Voit uskotella itsellesi ihan mitä haluat. Muta minä tunnistan sinut, vaikka silmät kiinni pimeässä. Sitä ei muuten ollaakaan vielä kokeiltu ;)
Vieläkö sama älykaapiö jankkaa täällä, ei ymmärtänyt monta tuntia sitten miten 1 dl vs 2 dl puuroa eroaa toisistaan. Nyt on jo uusi aihe näemmä.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö sama älykaapiö jankkaa täällä, ei ymmärtänyt monta tuntia sitten miten 1 dl vs 2 dl puuroa eroaa toisistaan. Nyt on jo uusi aihe näemmä.
Ihanaa, että sinun viestistäsi sentään suorastaan säkenöi älykkyys ja ymmärrys. Ja etenkin kyky päästä yli tuosta puuron määrästa jankkaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Sinä sanoit, että nestettä on kaikki, jota voi viedä kilon lentokoneeseen. Eli koira on nestettä, jos se painaa yli kilon. Laukku on nestettä, jos se painaa yli kilon. Ihminen on nestettä, jos se painaa yli kilon.
Kirjoitin että jogurtti EI ole neste, jos saan viedä sitä kilon lentokoneeseen. Sillä koneisiin ei saa viedä nesteitä litran purkeissa. Nyt huomaan kyllä että taisin tehdä siinä virheen, että vaikka jogurtti olisi neste, niin voisin pakata sen kymmeneen 100 ml vetoiseen pulloon ja silloin se olisi ok. Eli tarkennuksena vielä, että jos ostan 1kg purkin kreikkalaista jogurttia ja voin viedä sen koneeseen sellaisenaan. Ja mä siis en tiedä voinko, sillä en ole koskaan kokeillut. Pitänee kysyä Avialta mitä ne ovat mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mä itseasiassa en tuputa tuorepuuroa sulle, vaan kerroin puurokeskustelussa itse pitäväni tuorepuurosta, koska se on helppo ja vaivaton ja hyvänmakuinen ruokaratkaisu. Sä aloit jinkaamaan jostain granolasta (joka on käytännössä puuro, jonka ei ole annettu turvota), joka on työläämpi tehdä verrattuna tuorepuuroon. Ja olen laiska. En tykkää kokkaamisesta ollenkaan. En tykkää myöskään tiskata. Siksi pyrin löytämään ruokaratkaisuja jotka ovat vaivattomia tehdä, mutta kuitenkin edes joten kuten terveellisiä.
Jos mä alan virittelemään uunia kuumaksi, niin silloin teen jotain oikeaa ruokaa, enkä mitään v*tun granolaa.
Teepä tuorepuuro sillä tavalla, kuin vuosikymmeniä ja -satoja ennen, kuin koko hienostelevaa tuorepuuro-nimitystä on kukaan edes keksinyt. Hiutaleet mukiin tms ja neste eli yleensä maito päälle ja lisäksi sokeria tms jos haluaa. Sen voi lapioida suoraan naamariinsa sen kummemmin sitä jääkaappiin välillä kuskailematta. Yleisin nimi tuolle on ollut penkkivelli, koska savottalaiset ovat kuljettaneet ryynipussia repussaan. Jos he pääsivät johonkin taloon käymään, istahtivat ovensuupenkille ja kaivoivat ryynipussinsa esille ja tekivät puuronsa siinä penkillä ja söivät samoin tein. Itse olen tehnyt tuollaista puuroa eri lailla varioiden kuutisenkymmentä vuotta. Se on helppo lapsenkin tehdä aivan omatoimisesti kenenkään aikuisen auttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin että jogurtti EI ole neste, jos saan viedä sitä kilon lentokoneeseen. Sillä koneisiin ei saa viedä nesteitä litran purkeissa. Nyt huomaan kyllä että taisin tehdä siinä virheen, että vaikka jogurtti olisi neste, niin voisin pakata sen kymmeneen 100 ml vetoiseen pulloon ja silloin se olisi ok. Eli tarkennuksena vielä, että jos ostan 1kg purkin kreikkalaista jogurttia ja voin viedä sen koneeseen sellaisenaan. Ja mä siis en tiedä voinko, sillä en ole koskaan kokeillut. Pitänee kysyä Avialta mitä ne ovat mieltä.
Ainahan sä voit syödä sen jogurtin. Siten se ainakin kulkeutuu koneeseen. Jos siis nyt välttämättä haluat käyttää aikaasi jankkaamiseen siitä, onko kiinteässä olomuodossa oleva jogurtti samalla tavalla nestettä kuin vaikkapa vesi. Tai siitä, onko riisipuuro puuroa, kun siinä vilja ei ole HIUTALEINA.
Vierailija kirjoitti:
Voit uskotella itsellesi ihan mitä haluat. Muta minä tunnistan sinut, vaikka silmät kiinni pimeässä. Sitä ei muuten ollaakaan vielä kokeiltu ;)
Eli vedät raivarit tuorepuurosta ja lisäksi taistelet täällä jotain tiettyä nemesistä vastaan olettaen että jokainen raivariesi kohde on tämä yksi ja sama henkilö täällä Suomen suurimmalla keskustelupalstalla. Sulla menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro ei pidä mulla nälkää. Syy on puhtaasti korvien välissä. Olen tottunut syömään leipää, se pitää nälkää. Jos en syö leipää, aivot aattelee, että nyt näännytään, ruokaa on saatava!!
Siispä syön pienen leivänkannikan puuron kanssa. Aivot on tyytyväisiä, maha on täynnä.
Miksi se puuro pitää väkipakolla ottaa mukaan? Voisithan syödä pelkästään leipää erilaisilla täytteillä.
No mä tykkään puurosta.
Eli vedät raivarit tuorepuurosta ja lisäksi taistelet täällä jotain tiettyä nemesistä vastaan olettaen että jokainen raivariesi kohde on tämä yksi ja sama henkilö täällä Suomen suurimmalla keskustelupalstalla. Sulla menee hyvin.
Ihan miten haluat asian muotoilla, kultaseni <3 Tärkeintä on, että pysyt uskollisena faninani ja jaksat jankuttaa täällä kanssani ketjusta toiseeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes omista mikroa, mutta pelkkä kaurapuuro ei pidä nälkää. Tälle on ihan perusteetkin. Kyse ei ole mielipideasiasta.
Kyllä minulla pitää. Voin kanssa tai marjoja, hedelmiä, mehukeittoa, rahkaa, jogurttiaa tms voi laittaa päälle lisukkeeksi.
Äly hoi, silloin se ei ole se puuro nälän pitäjä, vaan nuo muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes omista mikroa, mutta pelkkä kaurapuuro ei pidä nälkää. Tälle on ihan perusteetkin. Kyse ei ole mielipideasiasta.
Kyllä minulla pitää. Voin kanssa tai marjoja, hedelmiä, mehukeittoa, rahkaa, jogurttiaa tms voi laittaa päälle lisukkeeksi.
Ja puuro ei vaikuta mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi, jos käytätte pikahiutaleita, ne eivät ole ollenkaan sama asia!
ap
Samaa tavaraa ne ovat, mutta pikahiutaleita on höyrytetty kauemmin.
Kaikki kaurahiutaleet esikäsitellään. Kaurajyvät lämpökäsitellään eli höyrytetään ennen hiutaleiksi litistämistä. Näin varmistetaan hiutaleiden säilyminen maultaan ja laadultaan hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja puuro ei vaikuta mitenkään?
Eipä oikeastaan. Nälkä pysyy ihan yhtä hyvin rahkalla, hedelmillä ja pähkinöillä ilman puuroa kuin puuron kanssakin. Puuro on vain lisähiilari kohottamassa verensokeria.
Ilokseni voin kertoa että sinulla on oletettavasti useita faneja, mutta ihana että jaksat meitä viihdyttää täällä ilmeisen jatkuvasti.😊