Mies väitti maksavansa enemmän perheen kuluja. Istuttiin alas ja katsottiin kummankin viime vuoden tilitapahtumat. Arvatkaa mikä oli tulos..
Miehellä ei ollut mitään hajua paljonko lasten kuluihin (mun päävastuulla) menee rahaa vuodessa. Pelkästään harrastuksista olin maksanut tuhansia. Vaatteet, varusteet, hygienia, bussikortit, lääkärit, kavereiden synttärilahjat, leirit, leffat ym. vapaa-ajan kulut. Yhtäkkiä ne miehen maksamat autovakuutukset ja sähkölaskut ei enää ollutkaan perheen "päämenot"
Kommentit (715)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimot kun pääsee ostamaan niin kaikkea turhaa tulee ja vertaavat sitten vaikka sähkölaskuun että maksoivat enemmän.
Voi kun miehetkin ostaa turhaa. Se vaan on usein kalliimpaa kuin naisen "turhat sisustustavarat".
Esim tasohiomakone, käytetty kerran. Kulmahiomakone, useita kappaleita. Porakoneita, useita. Painepesuri, uusi joka toinen vuosi, kun edellinen unohtuu pihalle ja jäätyy syksyllä. Ruohonleikkureita erilaisia - työnnettävä, päältäajettava JA uusimpana, robotti. Moottorisaha (no se on ollut tarpeen, mutta halvemmaksi kuin hankkia kaikki suojavarusteet - on tullut käyttää ammattisahuria, kun puita pihalta kaataa. Tämä tosin huomattiin vasta, kun oli jo hankittu KAIKKI suojavarusteet puiden kaatoon). Monenlaisia työkaluja, joita on käytetty kerran jos sitäkään, mutta kun halvalla sai. Useita vasaroita, useita käsisahoja, useita ruuviväänninsette
Kaikilla noilla työkaluilla on jonkinmoinen jälleenmyyntiarvo. Itse näin naisena hankin työkalut pitkälti käytettynä,silti niistä joutuu kärsimään oikeaa rahaa ihan reilusti. Mikä on esim soppakulhon,kappaverhojen,ihohuokosten puhdistajan ja tuikkukippojen jälleenmyyntiarvo?
Mikä saha se on,paljonko pyydät?
Jokainen tietää, että käytetty tavara maksaa murto-osan alkuperäisestä hinnasta. Sähköisten työkalujen hankintahinta on iso, joten on typerää ruveta kertomaan mitään jälleenmyyntihinnasta. Jotkut soppakulhot, tuikkukupit ja verhot ei maksa paljoa ja jos niille laskee käyttökustannuksen päivää kohden, hinnaksi tulee muutamia senttejä.
Jos korjaa omaa autoa, niin tarvitaan työkaluja. Homma kannattaa niin kauan kun onnistuu tekemään homman ilman korjaamolle vientiä. Tuntitaksat on autokorjaamoissa ehkä kalliimpia kuin lääkärissä. Sitäpaitsi vanhan auton kannattavuutta ei voi rasittaa korjaamon työkustannuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tietää, että käytetty tavara maksaa murto-osan alkuperäisestä hinnasta. Sähköisten työkalujen hankintahinta on iso, joten on typerää ruveta kertomaan mitään jälleenmyyntihinnasta. Jotkut soppakulhot, tuikkukupit ja verhot ei maksa paljoa ja jos niille laskee käyttökustannuksen päivää kohden, hinnaksi tulee muutamia senttejä.
Olisiko kuitenkin niin,ettei sinulla ole mitään käsitystä työkalujen hinnoista. Varsinkaan käytettyjen.
Tästä syystä elämäni parhaita työkalu-/ konekauppoja oon tehny naisten kanssa. Reiluja kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimot kun pääsee ostamaan niin kaikkea turhaa tulee ja vertaavat sitten vaikka sähkölaskuun että maksoivat enemmän.
Voi kun miehetkin ostaa turhaa. Se vaan on usein kalliimpaa kuin naisen "turhat sisustustavarat".
Esim tasohiomakone, käytetty kerran. Kulmahiomakone, useita kappaleita. Porakoneita, useita. Painepesuri, uusi joka toinen vuosi, kun edellinen unohtuu pihalle ja jäätyy syksyllä. Ruohonleikkureita erilaisia - työnnettävä, päältäajettava JA uusimpana, robotti. Moottorisaha (no se on ollut tarpeen, mutta halvemmaksi kuin hankkia kaikki suojavarusteet - on tullut käyttää ammattisahuria, kun puita pihalta kaataa. Tämä tosin huomattiin vasta, kun oli jo hankittu KAIKKI suojavarusteet puiden kaatoon). Monenlaisia työkaluja, joita on käytetty kerran jos sitäkään, mutta kun halvalla sai. Useita vasar
Kaikilla noilla työkaluilla on jonkinmoinen jälleenmyyntiarvo. Itse näin naisena hankin työkalut pitkälti käytettynä,silti niistä joutuu kärsimään oikeaa rahaa ihan reilusti. Mikä on esim soppakulhon,kappaverhojen,ihohuokosten puhdistajan ja tuikkukippojen jälleenmyyntiarvo?
Ostatko tyyliin ruoankin jääkaappiin jälleenmyyntiarvoa miettien sen sijaan, että mietit tarveperusteisesti?
Soppaa on kivempi syödä soppakulhosta kuin kämmeneen soppaa kauhoen. Ulkonäköön joo ei tartte pakolla panostaa, mutta kelpaako jos on lopulta täysin meikitön, kulahtaneilla vaatteilla, hiukset rumasti hapsottaen, iho epäpuhdas ja talinen jne, eli ei ruveta sitten kaihoisasti vilkuilla niitä nätimpiä, eli jotka käyttävät ulkonäköönsä rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on, monesti naiset maksaa lasten kuluta ruokamenot, jotka on sitten moninkertaiset (pahimmillaan) noihin muihin kuluihin. (varsinkin jos asuntolaina esim maksetaan yhteisesti)
Nainen maksaa tietysti enemmän. Naisten wc käyttäytymistä on tutkittu. Etenkin silloin pesevät kätensä tapahtuman jälkeen, kun on toinen nainen paikalla. Sama se on kaupan ostoshihnallakin. Kärryt täynnä monenlaista salaattia ja "muotituotetta", että katsokaa nyt siskot kuinka valistuneita ollaan, on luomua ja erittäin reilua tuotetta hihna täynnä.
Kotona nämä salaatit sitten mustuu sinne jääkaapin vihanneslokeroon mustaksi mönjäksi, kun ei viitsi niitä syödä tai laittaa esille. Salaatit , kurkut ja niinpäin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on, monesti naiset maksaa lasten kuluta ruokamenot, jotka on sitten moninkertaiset (pahimmillaan) noihin muihin kuluihin. (varsinkin jos asuntolaina esim maksetaan yhteisesti)
Nainen maksaa tietysti enemmän. Naisten wc käyttäytymistä on tutkittu. Etenkin silloin pesevät kätensä tapahtuman jälkeen, kun on toinen nainen paikalla. Sama se on kaupan ostoshihnallakin. Kärryt täynnä monenlaista salaattia ja "muotituotetta", että katsokaa nyt siskot kuinka valistuneita ollaan, on luomua ja erittäin reilua tuotetta hihna täynnä.
Kotona nämä salaatit sitten mustuu sinne jääkaapin vihanneslokeroon mustaksi mönjäksi, kun ei viitsi niitä syödä tai laittaa esille. Salaatit , kurkut ja niinpäin pois.
Itse ostan kotiin terveellisiä ruokia vähän sillä ajatuksella, että perheenjäsenet voivat ihan itse tehdä myös niistä välipalaa itselleen. Vaikka minä ostan ne terveelliset vihannekset yms. niin ei minun tehtäväni ole niitä koko ajan mainostaa siellä olevan, kun jokainen voi ihan itse sieltä vihanneslaatikosta sitä kurkkua viipaloida leivän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim tasohiomakone, käytetty kerran. Kulmahiomakone, useita kappaleita. Porakoneita, useita. Painepesuri, uusi joka toinen vuosi, kun edellinen unohtuu pihalle ja jäätyy syksyllä. Ruohonleikkureita erilaisia - työnnettävä, päältäajettava JA uusimpana, robotti. Moottorisaha (no se on ollut tarpeen, mutta halvemmaksi kuin hankkia kaikki suojavarusteet - on tullut käyttää ammattisahuria, kun puita pihalta kaataa. Tämä tosin huomattiin vasta, kun oli jo hankittu KAIKKI suojavarusteet puiden kaatoon). Monenlaisia työkaluja, joita on käytetty kerran jos sitäkään, mutta kun halvalla sai. Useita vasar
Torissa myydään Makita-akkuporakoneita 50€:lla (ovh 170€ uutena) ja Iittalan Kivi -tuikkuja 10€:lla (ovh 20€ uutena). Riittääkö sun matikkapää laskemaan kummalla on suhteessa parempi jälleenmyyntiarvo?
Vaikeasti avautuva vertaus tuo ruoka/ ulkonäkö,kun kyse oli työkaluista ja niiden hinnoista.
En lukenut aloitusta, mutta arvaan, että ap maksaa miehen rahoilla enemmän niitä kuluja kuin mies itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, kai sä nyt naisena tiedät, että noiden jälleenmyyntiarvo riippuu täysin valmistajasta ja/tai keräilyarvosta, ja saattaa ylittää sahan?
En käytä Makitan akkuja,kannattamatonta ostaa sen merkkistä porakonetta. Oma on vielä hyvä. En tarvitse kivi-tuikkukippoa. Säästin just 190/ 60 € laskentatavasta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kuitenkin niin,ettei sinulla ole mitään käsitystä työkalujen hinnoista. Varsinkaan käytettyjen.
Tästä syystä elämäni parhaita työkalu-/ konekauppoja oon tehny naisten kanssa. Reiluja kuitenkin.
Jos sitä tiettyä työkalua tarvitsee kerran kymmenen vuoden välein, sen vuokraaminen tulee halvemmaksi. Varsinkin, jos se ostettu on mennyt huonoksi väärän säilytyksen takia ja sitten ostaa uuden. Niinhän tuo yksi nainen kertoi, hänen mies ostaa uusia vaikka entisiäkin on jo hankittu.
Vierailija kirjoitti:
En käytä Makitan akkuja,kannattamatonta ostaa sen merkkistä porakonetta. Oma on vielä hyvä. En tarvitse kivi-tuikkukippoa. Säästin just 190/ 60 € laskentatavasta riippuen.
Sä synnyit porakoneen kanssa? Vai ostitko sellaisen joskus?
Ei tosiaan itselläkään ole tarvetta Makitaan, mutta jos verrataan Iittalaa porakoneisiin, niin se on tuikkukippojen kategoriassa lähempänä Makitaa kuin vaikka omaa käytettynä ostettua Einhelliä (ovh 45€, maksoin 10€).
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voinut tietää summia, jos et ole kertonut
Mistä sitten tiesi maksavansa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan olisi jälleenmyyntiarvo, JOS NIITÄ JOSKUS LAITTAISI MYYNTIIN. Mutta kun ne makaa autotallissa, niin ei se ole yhtä omistaisi "rahaa". Miehellä on autotallissa vanhoja työkaluja, ei rahaa. Ja ei niistä tietenkään samaa saa kuin uutena, tietenkään. Varsinkin kun niitä myös hajoaa, kuten painepesuri, toistuvasti.
Samalla tavalla ne naisen "turhat" on sitten arvokkaita jos niillä on joku kolmen euron jälleenmyyntiarvo. Ei ne työkalut tai käytetty ruuviväännin sen enempää käytettynä maksa kuin soppakulho. Etenkin jos soppakulho on arvokasta merkkiä.
Voit luetella vaikka mitä tuikkukippoja ja naamarasvoja, niiden hankintahinta ei silti yllä sähkötyökaluihin, moottoriveneeseen, mönkkäriin tai useisiin pihavekottimiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Arvaa paljonko meitä kiinnostaa?
Luit ja kommentoit. Näköjään kiinnostaa. Tulos oli vain sinulle epämieluisa.
Ja itse valikoit tämän miehen. Hurraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voinut tietää summia, jos et ole kertonut
Ei miestä varmaan ole kiinnostanut. Mies voisi avata suunsa itsekin joskus: Hei, onkos Jannan jalkapallolasku jo tullut? Heitä mulle, laitan tänään laskuja maksuun. Meettekö tänään katsoon talvitakkeja? Laitan sun tilille 300. Miehet ovat vapaamatkustajia perheessä, ei heitä tosiaan kiinnosta.
Nainenkin voisi olla se tyttö eikä mahdollistaa tuollaista tilannetta. Vi tuttaa rankasti miten naiset edelleen typistää itsensä sinne kotipiaan asemaan ja syyttä miehiä ikään kuin nainen olisi tahdon olento vailla vastuuta omista valinnnoistaan, arvioistaan ja päätöksistään. Te olette surkeita esimerkkejä teidän lapsille!
Naisen syy, naisen vika, oli tilanne vaikka mikä.
Miksi tämä oletus nousee kaikkeen. KAIKKI ei oikeasti tupakoi tai edes juo alkoholia, eikä se ole edes varallisuuskysymys. Itse en esimerkiksi ole tupakoinut koskaan. En myöskään ikinä ole käyttänyt alkoholiin viimeisiä rahojani. Tarkemmin kun miettii, en ole vuosiin käyttänyt omia rahojani alkoholiin yhtään. Olen juonut vain työnantajan järjestämissä pippaloissa, ne mitä työnantaja on tarjonnut.