Mies väitti maksavansa enemmän perheen kuluja. Istuttiin alas ja katsottiin kummankin viime vuoden tilitapahtumat. Arvatkaa mikä oli tulos..
Miehellä ei ollut mitään hajua paljonko lasten kuluihin (mun päävastuulla) menee rahaa vuodessa. Pelkästään harrastuksista olin maksanut tuhansia. Vaatteet, varusteet, hygienia, bussikortit, lääkärit, kavereiden synttärilahjat, leirit, leffat ym. vapaa-ajan kulut. Yhtäkkiä ne miehen maksamat autovakuutukset ja sähkölaskut ei enää ollutkaan perheen "päämenot"
Kommentit (540)
Meillä minä olen varmaan maksanut enemmän tänä ja viime vuonna koska mies on työtön. Mutta ei minua haittaa. Mies maksoi monta vuottakin kuluja koska opiskelin ja mies oli töissä. En halua alkaa laskee mitä kukakin maksaa ei siitä mitään tule. Minulle jää rahaa kyllä säästöön ja mies tienaa kyllä pimeillä töilläkin. Tulis vaan hulluksi ja tulis riitaa jos alkais laskee tarkkaan joka euron.
Näin vapaaehtoisesti sinkkuna jaksaa ihmetyttää heterosuhteet: suuri osa miehistä ei kunnioita naisia tai ole valmiita kohtelemaan heitä tasa-arvoisesti. Joka ikinen vuosi saa lukea useaan otteeseen juttuna ta p e tuis ta tyttöystävistä / vaimoista, pettämisestä, r ais k a uk si sta, kaiken vastuun synäämisestä vaimolle jne. En tajua, miksi niinkin moni suostuu ottamaan poikaystävän / miehen elämäänsä ja ottamaan hitonmoisen riskin
N28
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että jos lopputulos olisi ollut että mies maksaa leijonanosan niin tätä aloitusta ei olisi koskaan tehty :D
Olisi. Mutta aloituksen olisi tehnyt se mies.
Vierailija kirjoitti:
Sitten heräsit.
Kommentin kirjoittaja taisi juuri herätä karuun todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Arvaa paljonko meitä kiinnostaa?
Kiinnostaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Näin vapaaehtoisesti sinkkuna jaksaa ihmetyttää heterosuhteet: suuri osa miehistä ei kunnioita naisia tai ole valmiita kohtelemaan heitä tasa-arvoisesti. Joka ikinen vuosi saa lukea useaan otteeseen juttuna ta p e tuis ta tyttöystävistä / vaimoista, pettämisestä, r ais k a uk si sta, kaiken vastuun synäämisestä vaimolle jne. En tajua, miksi niinkin moni suostuu ottamaan poikaystävän / miehen elämäänsä ja ottamaan hitonmoisen riskin
N28
Kai sinäkin olet lapsena jonkinlaisessa perheessä elänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika surullista, että ollaan rakennettu elämää yhdessä ja on lapsia, mutta ei ole yhteistä taloustiliä. Olen kuullut tämän saman tarinan usealta eri ihmiseltä jo monta kertaa, ovatko suomalaiset vaan tällaisia, ettei oikeasti puhuta asioita läpi ja toivotaan salaa, että asiat muuttuu? Ja tokihan ne muuttuu, mutta vasta sitten kun sille toiselle tulee mitta täyteen ja toinen ei tajua mistään mitään.
Nuo talous tilit toimii aina vain hetken aikaa kunnes naien alkaa aina sen saman että miehen on laitettava sinne enemmän vain sen takia että tienaa enemmän
Jos kulut maksetaan puoliksi, pitää myös kotityöt jakaa puoliksi. Moni mies tuntuu unohtavan, että aika on rahaan verrattavissa oleva hyödyke.
Onko miehen vika että nainen ei osaa rauhoittua ja rentoutua aloilleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa paljonko meitä kiinnostaa?
Vastaus: tosi paljon. Sama tilanne monissa perheissä.
Kannattaa sopia reilumpi meininki.
Onko ap ilmoitellut itsestään ketjussa? Onko neuvotteluja käyty?
Jätä se sika. Se erehtyi.
Ps joko olette aloittaneet kulukuurin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, se olisikin hauskaa jos alettaisiin katsomaan kuinka paljon kukakin syö. Miehillä se energiankulutus on yleensä paljon suurempi. Jos mies laskisi käytetyn fairyn niin sen jälkeen kyllä laskettaisiin myös leikkelesiivujen ja lihapullien määrä 😅
Naisen suklaapatukka maksaa muuten enemmän kuin se kinkkurasia josta sä lasket siivuja.
Joten en ole varma kannattaako sun lähteä tuolle tielle.
Mä täältä sivusta huutelen että mun vakiokinkkuni maksaa Prismassa 3,99 300 g. Suklaan hintoja en tiedä kun en syö.
Tähän samaan ihmettelen tuota yhtä joka ei tajua että teinit vasta tarvitsevatkin ihonhoitoa, jotkut erikoislääkäreitä myöten, ellei halua olla loppuikäänsä arpinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyytäisin ap:lta kuitit ja varmistaisin ettei laskelmissa ole esimerkiksi meikkejä tai naisen henkilökohtaisia ostoksia (kuten menkkarätit tai siivoustarvikkeet)
Nyt olisi kiva kuulla perustelut miten siivoustarvikkeet on naisten henkilökohtaisia ostoksia? Millä sinä sitten siivoat? Käytätkö vanhoja kalsareitasi?
Taitaa olla niin ettei hän koskaan siivoa vaan nainen siivoaa joten ne siivousmenotkin KUULUU naiselle!! Että tällaisia miehiä täällä tasa-arvon pohjolassa.
Väkisin lähtee täällä omat aivoni miettimään sitä vaihtoehtoa ett jos muuttaiskin suomesta pois maahan missä miehet on oikeita miehiä eikä mitään vässyköitä joiden kaikki vapaa-aika kuluu jossain baarissa oli perhettä tai e
Ruotsi, Norja, Tanska, Islanti ja varmaan myös Färsaaret. Perhekeskeimmät miehet ja tasatut vanhemmuuden kustannukset. Suomi on aika itäblokkia näissä asioissa.
Joku tuolla kirjoittikin, että mies on perheen pää. Olen samaa mieltä. Meilläkin mies on perheen pää, joten hän hoitaa perheensä, ruoat, lasten tarpeet ja tietysti maksaa kaikki laskut.
Olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika surullista, että ollaan rakennettu elämää yhdessä ja on lapsia, mutta ei ole yhteistä taloustiliä. Olen kuullut tämän saman tarinan usealta eri ihmiseltä jo monta kertaa, ovatko suomalaiset vaan tällaisia, ettei oikeasti puhuta asioita läpi ja toivotaan salaa, että asiat muuttuu? Ja tokihan ne muuttuu, mutta vasta sitten kun sille toiselle tulee mitta täyteen ja toinen ei tajua mistään mitään.
Nuo talous tilit toimii aina vain hetken aikaa kunnes naien alkaa aina sen saman että miehen on laitettava sinne enemmän vain sen takia että tienaa enemmän
Jos kulut maksetaan puoliksi, pitää myös kotityöt jakaa puoliksi. Moni mies tuntuu unohtavan, että aika on rahaan verrattavissa oleva hyödyke.
Onko miehen vika että
Ai lapsiperheessä mies osaa rauhoittua ja rentoutua? Ihan varmasti, kun nainen joutuu tekemään kaikki työt miehen vetäessä lonkkaa.
"Ai lapsiperheessä mies osaa rauhoittua ja rentoutua? Ihan varmasti, kun nainen joutuu tekemään kaikki työt miehen vetäessä lonkkaa."
Tutun oloinen väite.
En ole tavannut tuollaista järjestelyä. Kyllä naiset pitävät pintansa.
Meillä ei yhteinen tili toiminut, koska mies päätti käyttää sitä baarireissuillaan. Nyt meillä toimii jotenkin se, että kaikki laskut tulevat minulle ja kerran kuussa ilmoitan miehen osuuden (50 %). Maksan ruuat lähes kokonaan yksin, koska mies ei juuri käy kaupassa. Ajattelin alkaa lisätä ruokakulutkin samaan listaan laskujen kanssa. Mun miehellä ei oikeasti ole mitään käsitystä hinnoista. Nyt ei enää raivoa kaikista mahdollisista kuluista, joita normaalielämä edellyttää. Käyttää kuitenkin surutta rahaa mm. tietotekniikkaan ja moottoripyöriin.
Naisilla näyttää olevan paljon ongelmia miestensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, se olisikin hauskaa jos alettaisiin katsomaan kuinka paljon kukakin syö. Miehillä se energiankulutus on yleensä paljon suurempi. Jos mies laskisi käytetyn fairyn niin sen jälkeen kyllä laskettaisiin myös leikkelesiivujen ja lihapullien määrä 😅
Naisen suklaapatukka maksaa muuten enemmän kuin se kinkkurasia josta sä lasket siivuja.
Joten en ole varma kannattaako sun lähteä tuolle tielle.
Mä täältä sivusta huutelen että mun vakiokinkkuni maksaa Prismassa 3,99 300 g. Suklaan hintoja en tiedä kun en syö.
Tähän samaan ihmettelen tuota yhtä joka ei tajua että teinit vasta tarvitsevatkin ihonhoitoa, jotkut erikoislääkäreitä myöten, ellei halua olla loppuikäänsä arpinen.
Edellinen ei tiedä ruokien hinnoista mitään, mutta halppiskinkkua sinäkin syöt. Itse ostan kinkkua, joka maksaa saman 180g paketissa. Fasun saman painoinen suklaalevy muuten sekin maksaa saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voinut tietää summia, jos et ole kertonut
Hmm, jos hän ei tiedä summia, mistä hän tiesi maksavansa suurimman osan?
Veikkaan että jos lopputulos olisi ollut että mies maksaa leijonanosan niin tätä aloitusta ei olisi koskaan tehty :D