Anneli Auer, syyttäjä myöntänyt että raha ollut motiivina syyteiden nostamiseen
"
Anneli Auerin ja Jens Kukan seksuaalirikosoikeudenkäynti alkaa toiseen kertaan, koska syyttäjä nosti heitä vastaan uudelleen syytteet.
Syytteiden nostamisesta päätti Suomen korkein syyttäjäviranomainen, valtakunnansyyttäjä Ari-Pekka Koivisto.
Yksi syy uuteen oikeudenkäyntiin on raha.
Kyllä omassa syyteratkaisussani merkitsivät myös valtion varoista maksettavat niin sanotut koppikorvaukset, Koivisto toteaa Ylelle.
Raha ei ollut kuitenkaan tärkein peruste.
Ei se ollut ratkaiseva peruste, mutta kuitenkin syytettä tukeva molempien [Auer ja Kukka] osalta."
Siis rahan takia lähti syyttämään, ei oikeuden itsensä vuoksi. Miten tämä on edes mahdollista? Linkki kommentissa.
Kommentit (80)
Tämä nykyinen valtakunnansyyttäjä koivisto on täysin korruptoitunut, kuten edeltäjänsä Jorma Kalske. Kätevästi voidaan syyttäjiä vastaan nostettuja rikosilmoituksia jättää poliisissa tutkimatta, ja vastaavasti poliiseja vastaan tehtyjä rikosilmoituksia jättää syyttämättä.
Kätevää - kun _minkäänlaista_ valvontaa ei ole. Tämäkin tapaus selvästi osoittanut, että poliisia ja syyttäjälaitosta tulisi jonkun instanssin tiukasti valvoa.
"Jos tuomioistuin toteaa Auerin ja Kukan syyttömiksi uudessa oikeudenkäynnissä, he voivat sen jälkeen hakea koppikorvauksia Suomen valtiolta",
urpot.
Joka tuntee ollenkaan psykologista tutkimusta, tietää, että lapsen manipulointi on surullisen helppoa.
Tässä tapauksessa manipuloinnissa käytettiin vielä aivan klassista metodia: alunperinkin lasten nöyryyttäminen alamaisen asemaan pienentämällä liikkumavaraa ja kontrolloimalla kotona olemista (ei alakertaan ilman lupaa, ei jääkaapille ilman lupaa, hiljaisuus klo 18, mielipuoliset rangaistukset jne.).. Sitten eristäminen sukulaisista ym. ihmisistä, jotka olisivat voineet tarjota perspektiiviä tilanteeseen. Loppujen lopuksi täydellinen eristäytyminen hotelliin/veneelle muka Annelin pelossa, ja palkitseminen Annelia ja Amandaa koskevista negatiivisista tarinoista.
Kuvion ihmettelijöiden täytyy olla aivan kujalla ihmisen peruspsykologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen alusta asti uskonut, että Anneli on lahjonut lapset muuttamaan sanomisiaan, jotta korvaukset jaetaan lasten kesken.
En usko yhtään mitä lapset nyt kertovat.
Täysin epäuskottavaa. Ei seksuaalisen väkivallan ja muun kidutuksen ja kaltoinkohtelun uhreina olleet lapset ole lahjottavissa jollain sadalla tuhannella. Aivan absurdi ajatus.
Kai ne nyt enemmän saa? Sekin on paljon rahaa, ottamatta kantaa kenenkään syyllisyyksiin.
Jos Auerin on arvioitu voivan saada miljoonan, niin eihän siitä yhdelle lapselle pariasataatuhatta enempää liikenisi.
Miksikäs se vanhinkin saisi rahaa? Eihän hän ole ikinä moisia edes puhunut.
Meinaat, että Auer jättäisi perinnöttömäksi sen aina puolellaan olleen lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen alusta asti uskonut, että Anneli on lahjonut lapset muuttamaan sanomisiaan, jotta korvaukset jaetaan lasten kesken.
Täysin epäuskottavaa. Ei seksuaalisen väkivallan ja muun kidutuksen ja kaltoinkohtelun uhreina olleet lapset ole lahjottavissa jollain sadalla tuhannella. Aivan absurdi ajatus.
Kai ne nyt enemmän saa? Sekin on paljon rahaa, ottamatta kantaa kenenkään syyllisyyksiin.
Jos Auerin on arvioitu voivan saada miljoonan, niin eihän siitä yhdelle lapselle pariasataatuhatta enempää liikenisi.
Miksikäs se vanhinkin saisi rahaa? Eihän hän
Meinaat, että Auer jättäisi perinnöttömäksi sen aina puolellaan olleen lapsen?
Kommentoin vain tähän, en perintöön:
"Minä olen alusta asti uskonut, että Anneli on lahjonut lapset muuttamaan sanomisiaan, jotta korvaukset jaetaan lasten kesken."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin vain tähän, en perintöön:
"Minä olen alusta asti uskonut, että Anneli on lahjonut lapset muuttamaan sanomisiaan, jotta korvaukset jaetaan lasten kesken."
Siis miten muuten Auer voisi lapsia lahjoa kuin perinnöllä?
Vierailija kirjoitti:
Onko rahan lupaamisella ollut vaikutusta todistelun muutoksiin. Korvaukset pitäisi pistää aiheuttajan maksettavaksi.
Eli käytännössä siis lastensuojelun maksettavaksi. Tosin sehän on valtion varoin rahoitettu bisnes, joten valtio maksaisi joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko rahan lupaamisella ollut vaikutusta todistelun muutoksiin. Korvaukset pitäisi pistää aiheuttajan maksettavaksi.
Eli käytännössä siis lastensuojelun maksettavaksi. Tosin sehän on valtion varoin rahoitettu bisnes, joten valtio maksaisi joka tapauksessa.
Huomautan taas, että niitä "koppikorvauksia" ei Suomen lain mukaan voi maksaa mikään muu taho kuin valtio. Aina.
Hesari on lähes äärivasemmistolainen julkaisu joten ei ihmekään, että se sensuroi "vääriä" mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Hesari on lähes äärivasemmistolainen julkaisu joten ei ihmekään, että se sensuroi "vääriä" mielipiteitä.
Hesari on oikeistolainen lehti. Mut taisit kommentoida väärään ketjuun.
Tämä Auer keisi on varmaan Suomen sekopäisin. P e d orinki oli jäädä kiinni ja murhan jälkeen kehittivät tämä peitetarinan, jonka avulla pitävät yllä virkakoneistohimmeliä käynnissä, johon varmaan osa syyllisistä kuuluu. Voiko sairaampaa toimintaa olla?
Sonta on nykyään seriosaston päällikkö.
Poliisin veljellä oli joku sekaantuminen alaikäiseen. Sitten hän kuoli hämärissä olosuhteissa. Tämä tapahtui 10 vuotta sitten. Ei mitenkään mahdotonta, että tässä olisi jokin pedokuvio taustalla.
Poliisi tiesi Jukan insestitutkimuksesta. Miksi muuten poliisi olisi kysynyt siitä?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä täysin kestämätön kommentti oikeusvaltiossa. Syytettä tukeva sanoo... Tuollaisen asian ei saisi antaa vaikuttaa millään lailla suuntaan eikä toiseen.
Olen täsmälleen samaa mieltä. Toivottavasti tästä on tehty kantelu oikeuskanslerille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huonosti menee Suomessa, jos syytteitä määrätään pelkkien puheiden perusteella. Kyllä pitäisi olla kunnon todisteet.
Olen luullut, että tätä on vain Amerikassa, mutta näköjään myös Suomessa.
Eivät pelkät puheet mene läpi amerikassa, enkä lähinnä pohjois-koreassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Auerin on arvioitu voivan saada miljoonan, niin eihän siitä yhdelle lapselle pariasataatuha
Lapset joutuvat palauttamaan saamansa korvakset seksuaalirikoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset voivat nyt kertoa miten vaan, ja valehdella uudella juonella, kun ei lapsi muista mitenkään mitä on tapahtunut muinoin. Mitä on puhuttu, sanottu, kerrottu ja tehty. Totuus on jossain puolivälissä kaikkia tarinoita. Olen ollut ns kympin lapsi koulussa aikoinaan ja minulla on hyvä muisti, mikä on todettu testeissä. Mutta mitä muistan lapsuudesta? En juuri mitään. Olen voinut tehdä ja sanoa mitä vaan, koska nyt en muista juuri mitään niistä ajoista.
Lapset joutuvat palauttamaan heille aiemmin Auerin maksamat korvaukset takaisin Auerille. En ymmä mikä motiivi on puolustaa omaa raiskaajaansa ja sitte maksaa hänelle takaisin kymmeniä tuhansia. Saadakseen kahden-, kolmenkymnen vuoden päästä hypoteettisesti saman summan takaisin perintönä.
Mutta usean mielestä tämä on selvä motiivi aiempien lausuntojen korjaamiselle.
Miksikäs se vanhinkin saisi rahaa? Eihän hän ole ikinä moisia edes puhunut.