En oikeasti osaa/ymmärrä tuota Qr-koodin lukemista puhelimella
Jos esim. paperilaskussa sellainen on, niin miten sen saa luettua puhelimella? Ei auta vaikka latasin lukijasovelluksen (tuli vielä turhia mainosbannereita kylkiäisenä).
Kommentit (61)
Onko tässä nyt kysymys QR-koodista vai viivakoodista?
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä nyt kysymys QR-koodista vai viivakoodista?
QR-koodista
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun laskuissa on viivakoodi ja kun avaan pankin sovelluksen, vaihtoehtona on lukea viivakoodi ja kamera aukeaa itsestään. En tosin minäkään qr koodeja ole harrastanut ollenkaan.
Kyse oli Ropon maksumuistutuksesta. Ajattelin että kävisin niiden sivuilla. Pääsen sinne toki muutenkin kirjautumaan. Vai onko tuo qr-koodi siis tarkoitettu laskun maksamista varten?
Ap
Kännykästä kamera päälle ja siellä on lue gr-koodi.
Ja miksi esim. Kelan päätöksessä on qr-koodi? Millä sen luen ja mihin sillä pääsen. Olen tietämätön tässä asiassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on gr-koodi?
Ota kameralla kuva siitä koodista, niin ohjaa suoraan sivustolle.
Nää on jotain helvetin appijuttuja taas. En vaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi esim. Kelan päätöksessä on qr-koodi? Millä sen luen ja mihin sillä pääsen. Olen tietämätön tässä asiassa.
Ap
Todennäköisesti QR-koodi on linkki Kelan sivuille jossa on lisätietoa. Modernit älypuhelimet osaavat tarjota QR-koodin lukua kun osoitat sitä puhelimen kamerasovelluksella, silloin yleensä avautuu linkkinappi jota painamalla se aukeaa. Jos eivät, niin sovelluskaupoista löytyy lukuisia sovelluksia jotka osaavat lukea koodin.
Ei tarvita mitään erillista lukijasovellusta. Ihan vaan tavallinen puhelimen kamera riittää. Kamera päälle, ja tähtäilet sillä sitä QR-koodia. Sitten kun tunnistus on onnistunut, siihen kameran kuvan alalaitaan tulee linkki, jota klikkaamalla QR-koodin osoittama webbisivu avautuu.
Vierailija kirjoitti:
Nää on jotain helvetin appijuttuja taas. En vaan jaksa.
Niin, ainahan sitä voi mennä takaisin maakuoppaan järsimään jäätyneitä hevosenpaskoja.
1. Avaa puhelimen kamera
2. osoita koodia kameralla mutta älä paina kuvanottonappia
3. Kamera tunnistaa koodin ja ruutuun tulee linkki, jota sinun tulee sormella klikata
4. linkki vie oikeaan paikkaan, tässä tapauksessa varmaan sivulle jossa voit maksaa
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole 🤣
QR-koodilla tehdään sivustolle pääsy helpommaksi nykyajan laiskoille ihmisille, jotka ei jaksa kirjottaa koko www-sivun osotetta.
Vierailija kirjoitti:
No nyt löysin sen mistä qr-koodin pääsee lukemaan ja skannasin kameralla laskun koodin ja kirjauduin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun laskuissa on viivakoodi ja kun avaan pankin sovelluksen, vaihtoehtona on lukea viivakoodi ja kamera aukeaa itsestään. En tosin minäkään qr koodeja ole harrastanut ollenkaan.
Kyse oli Ropon maksumuistutuksesta. Ajattelin että kävisin niiden sivuilla. Pääsen sinne toki muutenkin kirjautumaan. Vai onko tuo qr-koodi siis tarkoitettu laskun maksamista varten?
Ap
qr-koodi antaa linkin, joka avaa oikean nettisivun. Ainakin niissä ollut näin, mitä itse olen käyttänyt.
Ihan varmasti pitää joku helkutin appi ladata ja sitähän minä en tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on gr-koodi?
Koodi, joka kertoo montako gr makaronilaatikkoa varataan häihin per henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No se koodi on linkki Kelan sivustolle, jossa oletettavasti kerrotaan asiasta johon päätös liittyy.
Luultavasti sama linkki on annnettu selaimeen kirjoitettuna osoitteena. Käytä jonpaa kumpaa.