Erilaiset valtadynamiikat suhteissa
Minä olen 32v nainen ja mieheni on suunnilleen saman ikäinen. Teen suhteessamme kaikki päätökset, olemme yhdessä sopineet tämän dynamiikan suhteen alussa, ja nyt tuli juuri kuusi vuotta täyteen. Olemme onnellisia näin.
Me olemme kumpikin autismin kirjolla. Mieheni käy töissä, on IT-alalla, varsin hyväpalkkainen työ. Itse olen kotona. Mies pitää työstään, mutta se kuormittaa häntä sen verran paljon, ettei hän jaksaisi tehdä töiden ulkopuolella minkäänlaisia päätöksiä. Hänen mielestään on ihanaa, kun kotona saa vain olla ja minä huolehdin kaikesta. Mies tekee kyllä kotitöitä, mutta päätöksiin hänen ei tarvitse osallistua. Toki josksu hän saattaa jotain ehdottaa, esim. Jotain reissuja ja otan näitä kyllä huomioon päätöksissäni.
Meillä ei ole seksiä, mutta läheisyyttä, hellimistä, hoivaamista ja pusuja on paljon. En ole ikinä ollut kiinnostunut seksistä, unelmasuhteeni on aina ollut sellainen, että minä saan hoivata ja huolehtia miehestä .Tykkään leperrellä hänelle, ja hän pitää siitä myös paljon. Miehelläni olisi jonkinlaisia seksihaluja, joten siinä asiassa halut eivät täysin kohtaa, mutta muuten olemme täydellinen match. Olemme naureskelleet, että emme varmaan kumpikaan pystyisi olemaan kenenkään muun kanssa.
Onko kenelläkään muulla tavallisesta poikkeavaa suhdemuotoa/valtadynamiikkaa ja jos on, kuinka se toimii?
N32
Kommentit (804)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit niehet ja naiset eivät ymmärrä toisiaan. Autisti voivat ymmärtää toisiaan paremmin
Eiväthän nuokaan toisiaan ymmärrä vaan tekevät kivuliaita kompromisseja saadakseen mitä haluavat. Ap valtaa ja dominanssia sekä vauvanhoitoa, mies tissittelyä ja "naisen".
Minkä kompromissin nainen tekee? Hänhän ottaa koko ajan juuri sen mitä haluaa
Ei olisi aluksi halunnut antaa tissejään mutta suostui miehen toiveesta.
Aa niinpäs olikin. No se on aika iso kompromissi kun taitavat tissitellä tosi paljon
Vierailija kirjoitti:
Moni yli arvioi tuon naisen kyvyt. Hän on autisti eikä vaikuta kovin älykkäältä, ei hän kykene tekemään pitkän ajan suunnitelmia toisen ihmisen muokkaamiseksi
Jep, ei hän mikään mastermind ole. Pienet lapset ovat juuri tuollaisia, kun oppivat manipuloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni yli arvioi tuon naisen kyvyt. Hän on autisti eikä vaikuta kovin älykkäältä, ei hän kykene tekemään pitkän ajan suunnitelmia toisen ihmisen muokkaamiseksi
Jep, ei hän mikään mastermind ole. Pienet lapset ovat juuri tuollaisia, kun oppivat manipuloimaan.
Mutta lapsikin voi osata manipuloida vielä pienempää lasta. Niinhän tässä vähän käy
Tuo hoivaaminen taitaa olla naiselle pakonomaista eikä mikään määrä sitä tunnu riittävän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tuossa vain rahan takia? Rehellisesti?
En todellakaan. Rakastan miestäni, hän on lämmin, älykäs ja hauska. Meillä on kivaa yhteistä tekemistä ja nautin läheisyydestämme. Ja ennen kaikkea, haluan huolehtia hänestä ja tehdä hänen elämästään mahdollisimman helppoa. Olen ehkä jostain teini-ikäisestä asti haaveillut suhteesta, jossa minä saisin huolehtia toisesta ihan kokonaan, ja olen tosi onnekas että haave on toteutunut.
Ap
En ole itse aseksuaali / autisti, mutta olen kiinnostunut tämän kaltaisesta suhteesta jossa nainen hoivaa minua kuvailemallasi tavalla. Olen varmaan vähän outolintu "normojen" mielestä, mutta en tajua mitä vikaa on tykätä hoivaavasta "äitimäisestä" kumppanista. Se dynamiikka antaa lämpöä ja turvallisuutta myös meille miehille.
Oliko noilla siis jotain adult baby tai vaippajuttuja vai ei? En jaksais koko ketjua käydä läpi.
Vai onko se hoiva vaan lepertelyä ja paijailua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Rakastan miestäni, hän on lämmin, älykäs ja hauska. Meillä on kivaa yhteistä tekemistä ja nautin läheisyydestämme. Ja ennen kaikkea, haluan huolehtia hänestä ja tehdä hänen elämästään mahdollisimman helppoa. Olen ehkä jostain teini-ikäisestä asti haaveillut suhteesta, jossa minä saisin huolehtia toisesta ihan kokonaan, ja olen tosi onnekas että haave on toteutunut.
Ap
En ole itse aseksuaali / autisti, mutta olen kiinnostunut tämän kaltaisesta suhteesta jossa nainen hoivaa minua kuvailemallasi tavalla. Olen varmaan vähän outolintu "normojen" mielestä, mutta en tajua mitä vikaa on tykätä hoivaavasta "äitimäisestä" kumppanista. Se dynamiikka antaa lämpöä ja turvallisuutta myös
Hyvin kirjoitettu, kiitos. Minäkin kaipaan naiseltani välillä tällaista lämpöä ja hoivaa, vaikka meillä ei mitään kokoaikaisia rooleja olekaan enkä sellaisia kaipaa.
Meilläkin muuten joskus "tissitellään"
Tuo tisseihin painautuminen ei ole mitenkään poikkeuksellista vaan aika monessa parisuhteessa sitä välillä tehdään. Vähän sama kuin että nainen on miehen kainalossa siliteltävänä.
Ei nainen läheisyyden tarvitse olla seksuaalista
Vierailija kirjoitti:
Tuo tisseihin painautuminen ei ole mitenkään poikkeuksellista vaan aika monessa parisuhteessa sitä välillä tehdään. Vähän sama kuin että nainen on miehen kainalossa siliteltävänä.
Ei nainen läheisyyden tarvitse olla seksuaalista
Siis kaiken läheisyyden. Pahuksen autocorrect
Vierailija kirjoitti:
Oliko noilla siis jotain adult baby tai vaippajuttuja vai ei? En jaksais koko ketjua käydä läpi.
Kait se oli vaan tuota sylittelyä, lepertelyä ja käytännön asioiden hoitamista. En muista että vaipoista tai semmoisesta ois ollut puhetta. Ap kyllä kertoisi senkin koska ei häpeä mitään omassa toiminnassaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kait se oli vaan tuota sylittelyä, lepertelyä ja käytännön asioiden hoitamista. En muista että vaipoista tai semmoisesta ois ollut puhetta. Ap kyllä kertoisi senkin koska ei häpeä mitään omassa toiminnassaan
Jossain kohtaa nainen mietti että tällainen voisi olla kivaa, ja jos mies olisi puettu noin niin se hoivaaminen tuntuisi vielä vahvemmin hoivaamiselta. Minä uskon että tämä tulee päättymään niin että nainen vielä vaihtaa miehelle vaippoja
Minä haluaisin joskus että minulle leperreltäisiin. Mutta en jotenkin osaa pyytää sitä kumppaniltani
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin joskus että minulle leperreltäisiin. Mutta en jotenkin osaa pyytää sitä kumppaniltani
Et tietenkään osaa kun ei vauvat osaa vielä puhua <3
Tänne on ilmestynyt iso määrä miehiä jotka kaipaavat hoivaa mutta ei yhtään naista joka haluaisi hoivata miestä. Kai sekin jotain kertoo miten tämän asian suhteen toiveet eroavat miesten ja naisten välillä
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut paljon tämäntyyppistä fiktiota ja provoja koska aihe kiinnostaa. Tämä on ensimmäinen hoivasuhdeketju jonka uskon olevan oikeasti totta.
Tämä kuvio on niin outo ettei outokaan ihminen voi keksiä sellaista vaan pakko olla totta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidetään vääränä että hoivaaja ja hoivaa kaipaava pariutuvat? Eikö se ole loogista
Ap:n mies ei kaivannut hoivaa ennen kuin ap manipuloi tisseillään tämän suostumaan taloudelliseen holhoukseen :D
Tää unohtuu monelta :D käsittääkseni aluksi mies vain tykkäsi tisseistä kuten moni mies tykkää. Nainen ei antanut seksiä eikä koskea rintoihin, kunnes jossain kohtaa tajusi että voi antaa miehen tissitellä jos saa samalla hoivata miestä ja mies suostuu kaikkeen mitä nainen ehdottaa. Tuota on nyt vuosia jatkettu ja mies on ohjelmoitu riippuvaiseksi naisen hoivasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, ketju on kruunutettu. Taisi mode löytää fetissinsä :D
Nyt se on virallisesti todettu että tämä on oikea parisuhdemalli. Äkkiä kaikki tissittelemään
Minulla on lapputissit. Sori siitä miehet, joudutte odottamaan vuoroanne ap:n tisseille.
Otan mieluummin sun lapputissit kuin AP:n vaikka ne olisivat kuinka hyvät. Tulevat nimittäin aika kalliiksi
Lapputissit ovat kalliimmat, olen premium-tasoa sekä älykäs enkä mikään uhkea maalaismamma. Sori siitä.
No sitten menen AP:no luo vaikka siinä on omat vaaransa
Sitä minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lapsikin voi osata manipuloida vielä pienempää lasta. Niinhän tässä vähän käy
Eikö tuo aika saman tasoista ole. Seksuaalinen hyväksikäyttö ja kodinhoito vs. taloudellinen hyväksikäyttö, tuohan se perinteinen miehen ja naisen välinen transaktio on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En ole itse aseksuaali / autisti, mutta olen kiinnostunut tämän kaltaisesta suhteesta jossa nainen hoivaa minua kuvailemallasi tavalla. Olen varmaan vähän outolintu "normojen" mielestä, mutta en tajua mitä vikaa on tykätä hoivaavasta "äitimäisestä" kumppanista. Se dynamiikka antaa lämpöä ja turvallisuutta myös
Kukapa ei hoivasta nauttisi. Minullekin kelpaisi daddy joka tyytyisi halauksiin ja täyttäisi luottokorttini :) Mutta en minä esimerkiksi sen kanssa haluaisi nukkua, saisi kuitenki esimerkiksi autokuskata minua toisinaan, jne. Itse en naisena syty ollenkaan miesvauvoista tai miehistä, jotka yrittävät ostaa rahalla äitipalveluksia. Herättävät vaan ällötystä.
No sitten menen AP:no luo vaikka siinä on omat vaaransa