Erilaiset valtadynamiikat suhteissa
Minä olen 32v nainen ja mieheni on suunnilleen saman ikäinen. Teen suhteessamme kaikki päätökset, olemme yhdessä sopineet tämän dynamiikan suhteen alussa, ja nyt tuli juuri kuusi vuotta täyteen. Olemme onnellisia näin.
Me olemme kumpikin autismin kirjolla. Mieheni käy töissä, on IT-alalla, varsin hyväpalkkainen työ. Itse olen kotona. Mies pitää työstään, mutta se kuormittaa häntä sen verran paljon, ettei hän jaksaisi tehdä töiden ulkopuolella minkäänlaisia päätöksiä. Hänen mielestään on ihanaa, kun kotona saa vain olla ja minä huolehdin kaikesta. Mies tekee kyllä kotitöitä, mutta päätöksiin hänen ei tarvitse osallistua. Toki josksu hän saattaa jotain ehdottaa, esim. Jotain reissuja ja otan näitä kyllä huomioon päätöksissäni.
Meillä ei ole seksiä, mutta läheisyyttä, hellimistä, hoivaamista ja pusuja on paljon. En ole ikinä ollut kiinnostunut seksistä, unelmasuhteeni on aina ollut sellainen, että minä saan hoivata ja huolehtia miehestä .Tykkään leperrellä hänelle, ja hän pitää siitä myös paljon. Miehelläni olisi jonkinlaisia seksihaluja, joten siinä asiassa halut eivät täysin kohtaa, mutta muuten olemme täydellinen match. Olemme naureskelleet, että emme varmaan kumpikaan pystyisi olemaan kenenkään muun kanssa.
Onko kenelläkään muulla tavallisesta poikkeavaa suhdemuotoa/valtadynamiikkaa ja jos on, kuinka se toimii?
N32
Kommentit (804)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tuossa vain rahan takia? Rehellisesti?
En todellakaan. Rakastan miestäni, hän on lämmin, älykäs ja hauska. Meillä on kivaa yhteistä tekemistä ja nautin läheisyydestämme. Ja ennen kaikkea, haluan huolehtia hänestä ja tehdä hänen elämästään mahdollisimman helppoa. Olen ehkä jostain teini-ikäisestä asti haaveillut suhteesta, jossa minä saisin huolehtia toisesta ihan kokonaan, ja olen tosi onnekas että haave on toteutunut.
Ap
En ole itse aseksuaali / autisti, mutta olen kiinnostunut tämän kaltaisesta suhteesta jossa nainen hoivaa minua kuvailemallasi tavalla. Olen varmaan vähän outolintu "normojen" mielestä, mutta en tajua mitä vikaa on tykätä hoivaavasta "äitimäisestä" kumppanista. S
Miten olet päässyt tuohon tilanteeseen? Haluaisin itse samaa
Ajan kanssa ja kaikkea mahdollista kokeilemalla. Olen ollut vaimoni kanssa 9 vuotta yhdessä ja kaivannut alusta asti välillä sellaista hellää huolenpitoa ja hoivaamista. Kaikkea on sitten kokeiltu, esim. tuo lepertely ei ollut lainkaan vaimoni juttu.
Varmaankin noin 6 vuoden yhdessäolon jälkeen löysimme tuon tissittelyn, eli maksamme sängyllä niin että olen painanut kasvoni vaimoni rintoihin ja hän silittelee hiuksiani.
Teemme näin 1-2 krt kuukaudessa ja olemme molemmat tyytyväisiä. Mä sitten puolestani annan vaimolleni esim. hierontoja
Vierailija kirjoitti:
Ajan kanssa ja kaikkea mahdollista kokeilemalla. Olen ollut vaimoni kanssa 9 vuotta yhdessä ja kaivannut alusta asti välillä sellaista hellää huolenpitoa ja hoivaamista. Kaikkea on sitten kokeiltu, esim. tuo lepertely ei ollut lainkaan vaimoni juttu.
Varmaankin noin 6 vuoden yhdessäolon jälkeen löysimme tuon tissittelyn, eli maksamme sängyllä niin että olen painanut kasvoni vaimoni rintoihin ja hän silittelee hiuksiani.
Teemme näin 1-2 krt kuukaudessa ja olemme molemmat tyytyväisiä. Mä sitten puolestani annan vaimolleni esim. hierontoja
No tämä kuulostaa terveellä, toisin kuin AP:n kuvio
Huh, en olisi uskonut tätä aloittaessani että tästä tulee yli 700 vastauksen ketju.
Valitettavasti osa on kirjoittanut meistä autisteista todella loukkaavasti. Meillä on kyllä monesti vähän erilainen tapa ajatella, mutta emme ole tyhmiä, lapsen tasolla tai vastaavaa.
Tuntuu myös pahalta lukea että osa pitää minua kylmänä ja miestäni jotenkin minun uhrinani. En ole ikinä pakottanut miestäni mihinkään, eikä ole totta että olisin vienyt hänen rahojaan. On myös käsittämätöntä että osan mielestä minulla ei olisi oikeutta kieltäytyä seksistä.
Onneksi tänne on tullut myös kannustavia, fiksuja, pohdiskelevia ja hauskoja vastauksia :) kiitos niistä
Ap
Ajattelin aluksi että vastaisin kysymyksiinne joita minulle on tullut poissa ollessani, mutta niitä on niin paljon että en lähde edes yrittämään, kun varmasti keskeisimpiin olen vastannut jo.
Joku on täällä myös hassutellut muutaman viestin ajan ja väittänyt olevansa AP, mutta en lähde niitäkään tuolta massasta nyt etsimään
Ap
Mutta koska aihe kiinnostaa näemmä monia, niin lupaan nyt vastata kysymyksiin joita seuraavan tunnin aikana tulee. Kunhan ovat asiallisia.
Ap
Varmaan 2 asiaa täällä ihmisiä kiinnostaa:
1) Onko teillä jotain ABDL/vaippa-hommia vai oliko se vaan muiden trollausta
2) Oletko tahallaan tai vahingossa tehnyt miehestäsi riipppuvaisen itsestäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan miehesi on joskus kuitenkin eri mieltä? Mitä silloin tapahtuu? Kapinoiko hän?
Aika harvoin näin käy, mutta joskus hän on kyllä eri linjoilla ja yrittää vaikuttaa päätöksentekooni. Yleensä odotan silloin että suurin kiukku menee ohi, ja lähestyn häntä sitten lempeästi leperrellen. Olen aika hyvä hoivaamaan, ja mies rakastaa sitä lapsenomaista huolettomuutta jonka pystyn hänelle antamaan. Tilanne päättyy sitten niin että mies pötköttää sylissäni ja kysyn häneltä ihan neutraalisti, että vieläkö hänestä tuntuu siltä että hänen kuuluisi tehdä päätös asiasta eikä minun. Ja mies sanoo aina että hyvä kun minä päätän.
Ap
Ei tuo kuulosta parisuhteelta vaan äiti-lapsisuhteelta. Teillä on molemmilla ongelmi
Yök
Vierailija kirjoitti:
Varmaan 2 asiaa täällä ihmisiä kiinnostaa:
1) Onko teillä jotain ABDL/vaippa-hommia vai oliko se vaan muiden trollausta
2) Oletko tahallaan tai vahingossa tehnyt miehestäsi riipppuvaisen itsestäsi
1) Ei ole mitään vaippoja tai vauvarekvisiittaa
2) Kerroin alusta pitäen miehelleni että haluan ja tarvitsen suhteen, jossa saan huolehtia hänestä mahdollisimman paljon ja hoivata häntä sekä leperrellä hänelle. Mies ei ollut tällaista suhdetta alunperin ajatellut, mutta halusi silti lähteä tähän. Onhan hänestä siten tullut jollain tavalla riippuvainen minusta, ja ajan myötä myös siitä minun hoivastani. Mutta en minä mitenkään ole tässä juoninut tai manipuloinut häntä, olen vain näyttänyt hänelle niin ihanan maailman, että sieltä ei halua koskaan pois. Ja mieheni on nyt onnellisempi kuin koskaan
Ap
Pääasiahan se on, että molemmat parisuhteen osapuolet ovat suhteeseen tyytyväisiä. Itse elän bdsm-suhteessa, jossa mieheni on Master ja määrää seksielämästämme. Jos tästä joskus jonnekin kirjoitan, niin tulee niitä "mene hoitoon"-viestejä. Kasvokkain en ole uskaltanut kertoa kenellekään, vaikka joskus haluaisinkin keskustella aiheesta ja kuulla muiden kokemuksia. Mutta normit ovat vahvat ja niistä poikkeavia pidetään sairaina friikkeinä. Näkyy tässäkin ketjussa.
Mutta AP olet kertonut käyttäneesi tissejäsi apuna siinä että saat miehen suostumaan antamaan sinulle rahojensa hallinnan. Sanoit myös tissien avulla ehdollistaneesi miehesi nauttimaan lepertelystä. Eikö tämä ole manipulaatiota?
Vierailija kirjoitti:
Mutta AP olet kertonut käyttäneesi tissejäsi apuna siinä että saat miehen suostumaan antamaan sinulle rahojensa hallinnan. Sanoit myös tissien avulla ehdollistaneesi miehesi nauttimaan lepertelystä. Eikö tämä ole manipulaatiota?
Kaikki nämä asiat oli miehen kanssa sovittu etukäteen. Aluksi tilanne oli se, että hän piti lepertelyä outona mutta rakasti tissejäni. Ajattelin että olisi hyvä jos saisin hänet pitämään lepertelystä kun sitä meillä joka tapauksessa paljon on. Niinpä oli luonnollista joksikin aikaa yhdistää lepertely ja tissittely, niissä hetkissä mies tottui lepertelyyn ja alkoi jopa pitää siitä. Ja nykyään hän on siis ihan heikkona tuohon lepertelyyn. Tiesin että hän siitä tulisi pitämään, mutta täytyi vähän auttaa häntä sen kanssa.
Rahajuttu oli sovittu etukäteen mutta se oli niin iso askel, että halusin palkita mieheni siitä ihan erityisellä tavalla
Ap
Ap, kaikkea hyvää sinulle, vaikutat upealta ihmiseltä :) älä välitä noista haukkujista
Hei tämmöinen vielä että onko miehen seksihaluissa tapahtunut muutosta suhteenne aikana?
Kiitos Ap mielenkiintoisesta ketjusta. Meillä ei ole erilaista valtadynamiikkaa suhteessamme, vain se perus, helittelly/rapsuttelu nukkumaan mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Tänne on ilmestynyt iso määrä miehiä jotka kaipaavat hoivaa mutta ei yhtään naista joka haluaisi hoivata miestä. Kai sekin jotain kertoo miten tämän asian suhteen toiveet eroavat miesten ja naisten välillä
Öh.. naiset kaipaa hoivaa ihan samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Hei tämmöinen vielä että onko miehen seksihaluissa tapahtunut muutosta suhteenne aikana?
On! Minä olen siis aseksuaali ja mieheni ei, se huolestutti minua kovasti suhteemme alussa. Tämä oli myös ainakin osittain syy, miksi en aluksi halunnut mieheni koskevan tisseihini ollenkaan.
Mies on ollut aina kunnioittava eikä ole ikinä painostanut tai vongannut. Aluksi hän kuitenkin puheli silloin tällöin siihen malliin, että aistin hänen haaveilevan seksistä kanssani. Toivoin että hänen halunsa vähenisivät tai jopa katoaisivat suhteen aikana.
Jossain vaiheessa tajusin, että voisin tissejäni käyttämällä auttaa miestä pääsemään syvemmälle sopimaamme dynamiikkaan. Kun sitten päästin miehen ensimmäistä kertaa tisseilleni, tiesin että se kiihotti häntä. Näin kuitenkin myös, että hän nautti siitä monella muullakin tasolla. Tästä sitten alkoi meillä sellaiset hoivaavat tissihetket, joihin yhdistin sitten ihan extra-paljon lepertelyä ja lässytystä, jotta mies alkaisi pitää näitä nimenomaan hoivaavina hetkinä jotka eivät mitenkään liity seksiin. Tämä tuotti tulosta, vähitellen hänen suhtautumisensa tisseihin muuttui ja hän alkoi nauttia suuresti hoivattavana olemisesta. Muutoksen näkee selvästi hänen olemuksestaan noissa hetkissä.
Eli miehen seksuaaliset halut ovat vähentyneet tosi paljon suhteemme aikana, ja tilalle on tullut jotain paljon parempaa. Ei hänestä varmaan koskaan ihan minunkaltaistani tule, mutta nykytila on jo hyvä dynamiikkamme kannalta
Ap
Miksi sitten ylipäätänsä aloitte "tissitellä". Eikö tuo ollut miehen kiusaamista sitten kun seksiä ei kuitenkaan saa?
Miksi sinun oli niin tärkeää saada miehesi rajojen käyttöoikeudet
Harmi että hoivaaminen parisuhteissa on demonisoitu. Tuntuu että BDSM ja muu väkivalta on paljon hyväksytympää nykyään. Kai se jotain ajastamme kertoo