Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset valtadynamiikat suhteissa

Vierailija
18.10.2025 |

Minä olen 32v nainen ja mieheni on suunnilleen saman ikäinen. Teen suhteessamme kaikki päätökset, olemme yhdessä sopineet tämän dynamiikan suhteen alussa, ja nyt tuli juuri kuusi vuotta täyteen. Olemme onnellisia näin.

Me olemme kumpikin autismin kirjolla. Mieheni käy töissä, on IT-alalla, varsin hyväpalkkainen työ. Itse olen kotona. Mies pitää työstään, mutta se kuormittaa häntä sen verran paljon, ettei hän jaksaisi tehdä töiden ulkopuolella minkäänlaisia päätöksiä. Hänen mielestään on ihanaa, kun kotona saa vain olla ja minä huolehdin kaikesta. Mies tekee kyllä kotitöitä, mutta päätöksiin hänen ei tarvitse osallistua. Toki josksu hän saattaa jotain ehdottaa, esim. Jotain reissuja ja otan näitä kyllä huomioon päätöksissäni.

Meillä ei ole seksiä, mutta läheisyyttä, hellimistä, hoivaamista ja pusuja on paljon. En ole ikinä ollut kiinnostunut seksistä, unelmasuhteeni on aina ollut sellainen, että minä saan hoivata ja huolehtia miehestä .Tykkään leperrellä hänelle, ja hän pitää siitä myös paljon. Miehelläni olisi jonkinlaisia seksihaluja, joten siinä asiassa halut eivät täysin kohtaa, mutta muuten olemme täydellinen match. Olemme naureskelleet, että emme varmaan kumpikaan pystyisi olemaan kenenkään muun kanssa.

Onko kenelläkään muulla tavallisesta poikkeavaa suhdemuotoa/valtadynamiikkaa ja jos on, kuinka se toimii?

N32

Kommentit (804)

Vierailija
641/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmasti toimiva suhde näille kahdelle, eikä siinä ole mitään väärää. Hienoa että kaksi autistia ovat löytäneet rakkauden, totta kai heillä on siihen oikeus.

Mutta en ymmärrä, miksi tätä glorifioidaan täällä ja tästä yritetään tehdä malliesimerkkiä täydellisestä suhteesta normaaleille ihmisille? Onko täällä niin paljon miehiä, jotka eivät saa riittävästi hellyyttä? Vai ovatko kateellisia tuosta tissittelystä

Vierailija
642/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ois muuten kauhea suhde miehelle mutta jos hän tarvitsee tuota tissittelyä noin paljon, ei hän ikinä muualta löytäisi siihen kumppania. Ja jos sen hankkisi osto palveluna niin syöksyisi perikatoon. 

Näyttää siltä että mikään ei tee miestä niin onnelliseksi kuin tissejä vasten oleminen eli suhde on hänellekin kannattava

Ei hän sitä tarvitse sen enempää kuin kukaan muukaan mies. Ja moni mies tykkäisi siitä ihan yhtä paljon jos olisi tarjolla, ei vaan yleensä ole. Lisäksi ei kannata unohtaa ttä tässä puhutaan kahdesta autistista, ja autistimiehen deittimarkkina on erittäin kapea.

Olen järkyttynyt, luulin että tuo on joku autistimiehen outo mielihalu mutta taitaakin olla aika yleisestä asiasta miehillä kys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ois muuten kauhea suhde miehelle mutta jos hän tarvitsee tuota tissittelyä noin paljon, ei hän ikinä muualta löytäisi siihen kumppania. Ja jos sen hankkisi osto palveluna niin syöksyisi perikatoon. 

Näyttää siltä että mikään ei tee miestä niin onnelliseksi kuin tissejä vasten oleminen eli suhde on hänellekin kannattava

Ei hän sitä tarvitse sen enempää kuin kukaan muukaan mies. Ja moni mies tykkäisi siitä ihan yhtä paljon jos olisi tarjolla, ei vaan yleensä ole. Lisäksi ei kannata unohtaa ttä tässä puhutaan kahdesta autistista, ja autistimiehen deittimarkkina on erittäin kapea.

Olen järkyttynyt, luulin että tuo on joku autistimiehen outo mielihalu mutta taitaakin olla aika yleisestä asiasta miehillä kys

Moni nainen tykkää istua tai maata miehen kainalossa. Ei nainen silloin varmaankaan kuvittele miestä isäkseen. 

Sama juttu tässä, kun mies on naisen tisseillä, ei hän äitiä kaipaa vaan kumppaninsa huolenpitoa

Vierailija
644/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Sääli että vain autistinen nainen ymmärtää asian

Vierailija
645/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, ketju on kruunutettu. Taisi mode löytää fetissinsä :D

Vierailija
646/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko meillekin sen fetissin?

Vierailija
647/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on paljon törkyä mutta myös todella hyvää keskustelua siitä mitä parisuhteet ovat ja kuinka ne toimivat

Vierailija
648/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se on virallisesti todettu että tämä on oikea parisuhdemalli. Äkkiä kaikki tissittelemään

Vierailija
649/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit niehet ja naiset eivät ymmärrä toisiaan. Autisti voivat ymmärtää toisiaan paremmin

Vierailija
650/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko meillekin sen fetissin?

Adult baby. Siitä on viimeiset parisataa vietiä ennen kruunuttamista

Vierailija
651/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit niehet ja naiset eivät ymmärrä toisiaan. Autisti voivat ymmärtää toisiaan paremmin

Eiväthän nuokaan toisiaan ymmärrä vaan tekevät kivuliaita kompromisseja saadakseen mitä haluavat. Ap valtaa ja dominanssia sekä vauvanhoitoa, mies tissittelyä ja "naisen". 

Vierailija
652/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt se on virallisesti todettu että tämä on oikea parisuhdemalli. Äkkiä kaikki tissittelemään

Minulla on lapputissit. Sori siitä miehet, joudutte odottamaan vuoroanne ap:n tisseille.

Vierailija
653/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, mä oon lukenut vain alkua ja ihan loppua ja nämä ovat minusta hyvää keskustelua

Vierailija
654/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP toimii kuin narsisti tai psykopaatti. Onko teidän puolustelijoiden mukaan esim. tämä kohta ok?

"Rahoihin liittyi ehkä kaikkein suurin läpimurto suhteemme aikana. Olimme asuneet yhdessä jo lähemmäs puoli vuotta, mutta minulla ei vieläkään ollut oikeutta käyttää mieheni rahoja. Tämä harmitti, koska se teki täysin mahdottomaksi sen, että arjen pyörittäminen ja siihen liittyvät päätökset jäisivät kokonaan minun vastuulleni. Noihin aikoihin olimme myös löytäneet uuden tavan jakaa hellyyttä, eli mies painoi kasvonsa rintojani vasten ja minä lepertelin ja silitin. Mies rakasti tätä alusta asti. Minulla oli ollut aina paita tai toppi tuolloin päällä, joten lupasin sitten, että mies saa tästä lähtien painautua paljaita tissejä vasten jos raha-asia tulee kuntoon.

Menimme sitten makkarin sängylle ja riisuin mieheni edessä paitani ja rintsikkani. Hän näki ensi kertaa rintani paljaina, koska minä en pidä laink

Ei tietenkään. Muta ymmärrätkö sinä, että autistien sosiaalisten taitojen ja aivojen kehitys saattaa olla joiltain osin kuin 5-vuotiaalla? Empatia ja moraali ovat erittäin vaativia kognitiivisia toimintoja

Vierailija
655/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pidetään vääränä että hoivaaja ja hoivaa kaipaava pariutuvat? Eikö se ole loogista 

Ap:n mies ei kaivannut hoivaa ennen kuin ap manipuloi tisseillään tämän suostumaan taloudelliseen holhoukseen :D

Vierailija
656/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen enkä ymmärrä miksi pään painaminen rintoihin olisi väärin

Tisseillä makoilu on yleensä pikkulasten hommaa. Muilla nisäkkäillä rinnat eivät ole edes turpeat jos ei imetä, vaan täysin olemattomat. 

Jossain vaiheessa riippuliitäjistä tuleekin riippurintaliitäjiä.

Mitä AP:n mies sitten tekee kun ne ihanat tisut alkaa roikkua

Ehkä ap antaa miehen sitten koskettaa häpykumpuaan tai pakaraansa.

Vierailija
657/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän nuokaan toisiaan ymmärrä vaan tekevät kivuliaita kompromisseja saadakseen mitä haluavat. Ap valtaa ja dominanssia sekä vauvanhoitoa, mies tissittelyä ja "naisen". 

Niin mutta he pystyvät kompromisseihin ja näkevät vaivaa miellyttääkseen toista. Harva normaali pystyy tuohon

Vierailija
658/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt, luulin että tuo on joku autistimiehen outo mielihalu mutta taitaakin olla aika yleis

Tämä on vähän näitä. Miehillä on omat """tarpeensa""" ja minulla naisena omani, mm. yökkäysrefleksi miesvauvoja kohtaan xD Sori siitä.

Vierailija
659/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP toimii kuin narsisti tai psykopaatti. Onko teidän puolustelijoiden mukaan esim. tämä kohta ok?

"Rahoihin liittyi ehkä kaikkein suurin läpimurto suhteemme aikana. Olimme asuneet yhdessä jo lähemmäs puoli vuotta, mutta minulla ei vieläkään ollut oikeutta käyttää mieheni rahoja. Tämä harmitti, koska se teki täysin mahdottomaksi sen, että arjen pyörittäminen ja siihen liittyvät päätökset jäisivät kokonaan minun vastuulleni. Noihin aikoihin olimme myös löytäneet uuden tavan jakaa hellyyttä, eli mies painoi kasvonsa rintojani vasten ja minä lepertelin ja silitin. Mies rakasti tätä alusta asti. Minulla oli ollut aina paita tai toppi tuolloin päällä, joten lupasin sitten, että mies saa tästä lähtien painautua paljaita tissejä vasten jos raha-asia tulee kuntoon.

Menimme sitten makkarin sängylle ja riisuin mieheni edessä paitani ja rintsikkani. Hän näki ensi

AP ei näe moraalista ongelmaa teoissaan ja miehellä ei toimi itsesäätely vaan suostuu tissien takia kaikkeen. Nämä molemmat johtuvat autismista

Vierailija
660/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta he pystyvät kompromisseihin ja näkevät vaivaa miellyttääkseen toista. Harva normaali pystyy tuohon

Jaa, mielestäni aika alkeellinen asia pystyä tekemään sopimus ja noudattaman sitä, kunhan ketään nyt ei suoranaisesti vahingoiteta. Kertoo paljon sinusta jos tuo on mielestäsi jotenkin vaativaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi