Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erilaiset valtadynamiikat suhteissa

Vierailija
18.10.2025 |

Minä olen 32v nainen ja mieheni on suunnilleen saman ikäinen. Teen suhteessamme kaikki päätökset, olemme yhdessä sopineet tämän dynamiikan suhteen alussa, ja nyt tuli juuri kuusi vuotta täyteen. Olemme onnellisia näin.

Me olemme kumpikin autismin kirjolla. Mieheni käy töissä, on IT-alalla, varsin hyväpalkkainen työ. Itse olen kotona. Mies pitää työstään, mutta se kuormittaa häntä sen verran paljon, ettei hän jaksaisi tehdä töiden ulkopuolella minkäänlaisia päätöksiä. Hänen mielestään on ihanaa, kun kotona saa vain olla ja minä huolehdin kaikesta. Mies tekee kyllä kotitöitä, mutta päätöksiin hänen ei tarvitse osallistua. Toki josksu hän saattaa jotain ehdottaa, esim. Jotain reissuja ja otan näitä kyllä huomioon päätöksissäni.

Meillä ei ole seksiä, mutta läheisyyttä, hellimistä, hoivaamista ja pusuja on paljon. En ole ikinä ollut kiinnostunut seksistä, unelmasuhteeni on aina ollut sellainen, että minä saan hoivata ja huolehtia miehestä .Tykkään leperrellä hänelle, ja hän pitää siitä myös paljon. Miehelläni olisi jonkinlaisia seksihaluja, joten siinä asiassa halut eivät täysin kohtaa, mutta muuten olemme täydellinen match. Olemme naureskelleet, että emme varmaan kumpikaan pystyisi olemaan kenenkään muun kanssa.

Onko kenelläkään muulla tavallisesta poikkeavaa suhdemuotoa/valtadynamiikkaa ja jos on, kuinka se toimii?

N32

Kommentit (804)

Vierailija
661/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pidetään vääränä että hoivaaja ja hoivaa kaipaava pariutuvat? Eikö se ole loogista 

Ap:n mies ei kaivannut hoivaa ennen kuin ap manipuloi tisseillään tämän suostumaan taloudelliseen holhoukseen :D

Ja AP koki tekevänsä miehelle vain palveluksen kun tämän ei enää tarvitse huolehtia rahasta :D

Vierailija
662/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit niehet ja naiset eivät ymmärrä toisiaan. Autisti voivat ymmärtää toisiaan paremmin

Eiväthän nuokaan toisiaan ymmärrä vaan tekevät kivuliaita kompromisseja saadakseen mitä haluavat. Ap valtaa ja dominanssia sekä vauvanhoitoa, mies tissittelyä ja "naisen". 

Niin mutta he pystyvät kompromisseihin ja näkevät vaivaa miellyttääkseen toista. Harva normaali pystyy tuohon

Jaa, mielestäni aika alkeellinen asia pystyä tekemään sopimus ja noudattaman sitä, kunhan ketään nyt ei suoranaisesti vahingoiteta. Kertoo paljon sinusta jos tuo on mielestäsi jotenkin vaativaa :D

No aika harvassa parisuhteessa osapuolet pitävät lupauksiaan. Niiden antaminen on toki helppoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella julmaa, että sinä päätät myös siitä, että miehellä ei ole ollenkaan seksiä. Ei tuollainen ole mikään parisuhde. Ei ole reilua kieltää toiselta ihmiseltä seksuaalisuutta.  Sinä olet omituinen ihminen.

Vierailija
664/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, ketju on kruunutettu. Taisi mode löytää fetissinsä :D

Nyt se on virallisesti todettu että tämä on oikea parisuhdemalli. Äkkiä kaikki tissittelemään

Minulla on lapputissit. Sori siitä miehet, joudutte odottamaan vuoroanne ap:n tisseille.

Otan mieluummin sun lapputissit kuin AP:n vaikka ne olisivat kuinka hyvät. Tulevat nimittäin aika kalliiksi 

Vierailija
665/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella julmaa, että sinä päätät myös siitä, että miehellä ei ole ollenkaan seksiä. Ei tuollainen ole mikään parisuhde. Ei ole reilua kieltää toiselta ihmiseltä seksuaalisuutta.  Sinä olet omituinen ihminen.

Tämä ongelma ratkeaa pian, miehen seksihalut ovat jo tosi matalat kun on alkanut tottua tissittelyyn ja lepertelyyn

Vierailija
666/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö aseksuaalin sitten antaa vasten tahtoaan?

Vierailija
667/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naisen mieltymykset ovat kynnyskysymyksiä. Miestä ei varsinaisesti pakoteta mihinkään mutta nainen on keksinyt tavan jolla miestä saa hitaasti muokattua

Vierailija
668/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut paljon tämäntyyppistä fiktiota ja provoja koska aihe kiinnostaa. Tämä on ensimmäinen hoivasuhdeketju jonka uskon olevan oikeasti totta.

Vierailija
669/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit niehet ja naiset eivät ymmärrä toisiaan. Autisti voivat ymmärtää toisiaan paremmin

Eiväthän nuokaan toisiaan ymmärrä vaan tekevät kivuliaita kompromisseja saadakseen mitä haluavat. Ap valtaa ja dominanssia sekä vauvanhoitoa, mies tissittelyä ja "naisen". 

Minkä kompromissin nainen tekee? Hänhän ottaa koko ajan juuri sen mitä haluaa

Vierailija
670/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetytti, miten mies voi olla valmis antamaan naiselle rahansa ja oikeastaan koko elämänsä, mutta tuossa on tietysti kuuden vuoden koulutus taustalla. Näyttää siltä että nainen on suunnitellut kaiken etukäteen ja tietynlaisesta käyttäytymisestä palkitsemalla tehnyt miehestä juuri sellaisen kuin haluaa.

Tissiterapia yhdistyy aina siihen asiaan jonka nainen haluaa miehessä muuttaa. Ja kun on valmista, siirrytään seuraavaan asiaan.

6 vuotta on pitkä aika ja mies on jo täysin riippuvainen naisesta. Vähän siinä ja siinä, voiko miestä enää pitää aikuisena 

Vierailija
671/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen miten mies on yhtä työkykyinen? Vai putoaako aikuisrooli pois vain kotona?

Nainen tarvitsee tietysti miehen rahoja joten ihan vauvaa hänestä ei voi tehdä

Vierailija
672/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kuormittavia päätöksiä joudutte tekemään päivittäin ? Aika vähissä meillä on päätöstenteko arjessa. Joka päivä ei osteta autoa tai asuntoa, joiden osto kuormittaa.

Vierailija
673/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kuormittavia päätöksiä joudutte tekemään päivittäin ? Aika vähissä meillä on päätöstenteko arjessa. Joka päivä ei osteta autoa tai asuntoa, joiden osto kuormittaa.

Autisteille tavalliset arjen hallintaan liittyvät päätökset voivat olla todella hankalia, etenkin työpäivän jälkeen väsyneenä. Itse olen työssä käyvä autisti ja joskus tuntuu iltaisin että en osaa valita sopivaa bussireittiä tai maksaa laskuja verkkopankissa

Vierailija
674/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ongelma ratkeaa pian, miehen seksihalut ovat jo tosi matalat kun on alkanut tottua tissittelyyn ja lepertelyyn

AP sanoi suoraan että hänellä on projekti jossa muuttaa miehensä seksuaaliset halut lepertelyn ja hoivan kaipuuksi. Ainakin osittain hän on jo onnistunut

Vierailija
675/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autisteille tavalliset arjen hallintaan liittyvät päätökset voivat olla todella hankalia, etenkin työpäivän jälkeen väsyneenä. Itse olen työssä käyvä autisti ja joskus tuntuu iltaisin että en osaa valita sopivaa bussireittiä tai maksaa laskuja verkkopankissa

Tämä! Kun ihminen on tässä tilassa ja hänelle sanotaan; "ei tarvitse huolia mistään, anna mulle rahasi ja tuu tähän tissille lepäämään" niin jossain kohtaa hän suostuu

Vierailija
676/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle on englanniksi ihan oikea nimi.

"A train wreck in slow motion"

Vierailija
677/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni yli arvioi tuon naisen kyvyt. Hän on autisti eikä vaikuta kovin älykkäältä, ei hän kykene tekemään pitkän ajan suunnitelmia toisen ihmisen muokkaamiseksi

Vierailija
678/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää on oikeustoimikelpoisia? Molemmat kuuluisivat laitokseen tai edynvalvontaan

Vierailija
679/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, ketju on kruunutettu. Taisi mode löytää fetissinsä :D

Nyt se on virallisesti todettu että tämä on oikea parisuhdemalli. Äkkiä kaikki tissittelemään

Minulla on lapputissit. Sori siitä miehet, joudutte odottamaan vuoroanne ap:n tisseille.

Otan mieluummin sun lapputissit kuin AP:n vaikka ne olisivat kuinka hyvät. Tulevat nimittäin aika kalliiksi 

Lapputissit ovat kalliimmat, olen premium-tasoa sekä älykäs enkä mikään uhkea maalaismamma. Sori siitä.

Vierailija
680/804 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kompromissin nainen tekee? Hänhän ottaa koko ajan juuri sen mitä haluaa

Ei olisi aluksi halunnut antaa tissejään mutta suostui miehen toiveesta.